Agresivní zahraniční politika Kremlu.
K realizaci svých revizionistických, imperialistických plánů Kreml aktivně využívá:
ekonomické a energetické vydírání,
informační tlak,
šíření falešných zpráv a dezinformací,
toxické účinky na elity a společnost,
falšování historie a účel manipulace veřejného vědomí,
umělá provokace a podněcování vnitřních konfliktů.
Ruské vedení používá koncept „ruského světa“ k posílení kontroly Moskvy nad Běloruskem. Základem je často ruský jazyk a ruská pravoslavná církev.
Kreml aktivně využívá metody měkké moci: nevládní organizace, továrny na myšlenky, média, bloggery, sociální sítě, výměny a stáže v Rusku.
Nedostatek demokracie, svoboda slova, svoboda shromažďování a další základní svobody.
Nezávislá média jsou pod intenzivním tlakem. Občanská společnost a politická opozice čelí vážným omezením a obtěžování. Po více než dvě desetiletí v zemi neexistovaly žádné svobodné a spravedlivé volby.
Nízká úroveň národního vědomí a dominance ruského jazyka
Úplná neschopnost státních ideologů a státních médií soutěžit s propagandou ruských médií : Ruská televize a rozhlas skutečně dominují v informačním poli Běloruska.
Problematický stav běloruské ekonomiky
Běloruská ekonomika čelí významné odpisy dlouhodobého majetku a technologické zaostalosti, a to nejen od světových vůdců, ale i od sousedů - země E WHO Evropské unie .
Členství Běloruska v nadnárodních formacích, kterým dominuje Rusko - stát Unie, CSTO, EurAsEC, CIS.
V rámci CSTO hrozí Bělorusům, že budou zataženi do ozbrojených konfliktů ve střední Asii i po celém světě. Díky účasti v CSTO existuje na našem území nebezpečí použití asijských nebo ruských jednotek. Patření do CSTO také brání modernizaci armády.
Změna priorit a zaměření zahraniční politiky E WHO Evropská unie
Evropská unie čelí bezprecedentním migračním výzvám a důsledkům Brexitu. Mnoho zemí EU hledá kompromisy s Krem . Spojené státy nejsou skutečným garantem nezávislosti Běloruska, a to navzdory pokroku v dvoustranných vztazích a pevnému závazku Washingtonu vůči nezávislosti a svrchovanosti Běloruska .
Hlavní cíle / cíle reformy
Hlavním cílem reformy sektoru národní bezpečnosti je naléhavá mobilizace a konsolidace společnosti za účelem ochrany nezávislosti a svrchovanosti.
Úkoly a:
Posílení národnosti a označení , zvýšení vlastenectví a národní důstojnosti;
Upevnění společnosti založené na demokratických hodnotách a myšlence na vybudování nezávislého Běloruska;
Snížení vlivu Kremlu na Bělorusko prostřednictvím informačních, ekonomických, integračních a humanitárních faktorů ;
Opouští post-sovětské integrační asociace ovládané Ruskem;
Integrace do západních politických, ekonomických a vojenských struktur ( EU , NATO ).
Základní kroky k implementaci konceptu
Prioritní opatření ( do roku 2021 města )
1. V politické oblasti :
Ukončení „se státem oyuznogo “ E vraziyskogo unie , celní unie a další integrační struktury, v nichž dominuje Rusko;
zákaz proz ruských organizací, jejichž činnost je v rozporu s národními zájmy, jakož i ruských nadací a organizací, které takové struktury financují;
Zavedení trestní odpovědnosti za veřejná vyjádření, které zpochybňují existenci samostatného běloruský národ a / nebo jejího historického práva na vlastní stát . Zavedení trestní odpovědnosti za veřejné urážky běloruského jazyka;
Sledování činnosti pro-kremelských iniciativ v Bělorusku občanskou společností;
Provádění hraniční a celní kontroly na hranici s Ruskem
2. Zákaz prodeje běloruských infrastrukturních zařízení ruským společnostem .
3. V informační oblasti :
Osvobození nezávislých médií od tlaku a kontroly ze strany státu, zajištění svobody médií a svoboda projevu v Bělorusku ;
Zákaz vysílání žurnalistiky, sociální - politické a zpravodajské pořady v Bělorusku vytvořených ruských televizních kanálů;
Zahrnutí do standardního televizního balíčku povinných veřejných televizních kanálů Lotyšska, Litvy, Polska a Ukrajiny;
Obnovení stálých činností Rady pro veřejnou koordinaci v oblasti sdělovacích prostředků.
4. Ve vojenské oblasti :
Odstoupení od CSTO, návrat plné kontroly nad Běloruskem nad jeho protiletadlovými a protiraketovými obrannými systémy;
Odstranění ruských vojenských zařízení z území Běloruska - komunikační centrum ve Vileice a radarová stanice poblíž Baranoviči;
Posílení vlasteneckého vzdělávání v běloruské armádě;
Překlad vzdělávací práce v armádě do běloruského jazyka;
Rozvoj hraniční infrastruktury na hranicích se zeměmi EU, zvýšení kapacity hraničních přechodů.
5. V oblasti životního prostředí :
Zákaz uvedení do provozu a uzavření nových nebezpečných odvětví v Brestu , Mogilevu, S Vetlogorsku ;
Zveřejňování komplexních pravdivých informací o stavbě, bezpečnosti a provozu JE Ostrovets;
Vedení široké veřejné diskuse o osudu JE Ostrovets
6. V sociální oblasti :
Zvyšování platů a zlepšování pracovních podmínek zdravotnických a vzdělávacích pracovníků.
7. V oblasti kultury :
Popularizace národních hrdinů se zaujetím vůči 19. a 20. století ;
Popularizační osobnost Kastus Alinovskogo jako politický zakladatel moderního běloruského národa , jako symbol boje Bělorusů o svobodu a nezávislost a jako postava , která má kolem něj upevnit všechny oddané hodnoty národního obrození a nezávislosti země .
Střednědobé cíle (do roku 2025)
1. V politické oblasti :
Reforma volebních zákonů , pořádání svobodných , spravedlivých a spravedlivých voleb do parlamentu země ;
Zřízení Národní gardy na ochranu parlamentu a zachráněné , a já mám v zemi ústavní pořádek;
Vytvoření národní bezpečnostní služby , odpovědné parlamentu;
Obnovení nezávislosti soudů od výkonné složky;
Výkon veřejné kontroly, zejména parlamentem, nad ozbrojenými silami.
2. V ekonomické oblasti :
Diverzifikace dodávek energie , snížení podílu Ruska jako dodavatele energie do Běloruska na 50% celkového objemu dovozu energie ;
Zvýšené využívání I alternativních zdrojů energie ;
Realizace programů státní P Částečné úspory energie , snížení spotřeby energie a přechod na místní paliva ;
Výstavba nové ropné rafinerie v N ovopolotsku se zaměřením na lehký olej ;
Zahrnutí Běloruska do programu spolupráce v rámci iniciativy T rohmor rd s cílem připravit nezbytný e dokumentů , programů a infrastruktury pro přistoupení Běloruska k napájecímu budoucnost řetězce zkapalněný zemní plyn z USA do východní Evropy;
Privatizace státních podniků se zákazem akvizice společnostmi s podílem ruského kapitálu vyšším než 20% ; vytvoření podmínek pro přilákání přímých zahraničních investic;
Výstavba moderních železničních tratí a hlavních silnicích Kiev- Minsk - Vilnius , Lvov- Brest- Grodno - Vilnius , Vitebsk- Polotsk-Daugavpils, Riga.
3 . V informační oblasti :
Stanovení maximálního přípustného podílu televizních kanálů, na nichž se podílejí zahraniční země, pro kabelové vysílání , na 50% z celkového počtu televizních kanálů nabízených v balíčku;
Zlepšování kvality běloruských národních televizních kanálů, vytváření zvláštních sociálně-politických a historických programů;
Opakovaný přenos populárních vědeckých, zábavních a zpravodajských pořadů z národních televizních kanálů ze zemí Evropské unie , Velké Británie, Kanady, USA, Austrálie.
4 . Ve vojenské sféře :
Přechod na normy NATO;
Výcvik vojenského personálu s odesláním běloruské armády do příslušných vzdělávacích institucí a center zemí NATO ;
Překlad do běloruského jazyka celého života běloruské armády ( služba , bojové práce, údržba atd. );
Přiřazení jmen běloruských národních hrdinů běloruským vojenským jednotkám a vzdělávacím institucím;
Formování běloruských ozbrojených sil ze čtyř integrálních jednotek
1. Jádro profesionálního vojenského personálu, který slouží na základě smlouvy;
2. Občané, kteří vykonávají povinnou vojenskou službu;
3. Dobrovolné územní jednotky tvořené občany, které si zachovávají občanská povolání, ale jsou pravidelně školeny a lze je rychle mobilizovat;
4.Rezervy - všichni zdatní mužští občané n ol , který obdržel vojenský výcvik během vojenské služby;
Změna systému výcviku vojenského personálu během vojenské služby a záložníků. Zaměřit se na vlastenecké vzdělávání a získání potřebných dovedností;
Změna doby trvání povinné vojenské služby na šest měsíců;
Počet ozbrojených sil bez záložek je v rozmezí 75 - 80 000 ;
Uspořádání odpovídající infrastruktury na hranicích Běloruska a Ruska.
5 . V oblasti životního prostředí :
Vytvoření příznivých ekonomických podmínek pro investice do projektů výroby energie z obnovitelných zdrojů a zpracování a recyklace odpadů;
Obnova oblastí kontaminovaných zářením.
6 . V sociální oblasti :
Vytváření podmínek pro návrat denního světla Russ , kteří pracují v zahraničí, především lékaři a zdravotničtí pracovníci; vysoce kvalifikovaní odborníci jiných profesí;
Usnadněte návrat dětí našich krajanů, kteří opustili Bělorusko před obnovením státní nezávislosti tím, že vezmete Z Akona na národní mapu - Bel Arus v zahraničí;
7 . V oblasti kultury :
Navrácení statusu jediného státního jazyka do běloruského jazyka, zaručení práv národnostních menšin na vzdělávání a provádění kulturních akcí v jejich rodném jazyce;
Vývoj a provádění administrativních a finančních pobídek pro běloruská média, vydávání knih, kulturní život. V návratu státních dodatečných plateb pro vzdělávání a výchovu v běloruského jazyka v předškolním středních a vysokých škol;
Provádění komplexní decommunizace a odsuzování Běloruska ;
Bel arusization náboženského života všech křesťanských označení a jiných náboženství;
Vzdělávací systém Bel arusizatsiya na všech úrovních a formách;
Obnovení registrace, statutu a veřejného financování národního státu T emanitarnogo A Itza I Yakub K ol a zachování akademické svobody pro učitele , žáky a rodiče . Vytvoření poboček lycea ve všech regionálních městech.
Dlouhodobé cíle ( do roku 2030 )
Vytvoření průřezového vzdělávacího systému v běloruském jazyce od mateřských škol po univerzity;
Obnovení autokefální pravoslavné církve B ate arusskoy jako národní alternativy B ate arusskomu Exarchát ruské pravoslavné C erkvi M oskovskogo patriarchát;
Provádění Běloruska všechna kritéria pro členství v E WHO Evropské unie a NATO , krmiv a příslušných žádostí o členství v těchto struktur;
Zajištění dlouhodobé potravinové bezpečnosti diverzifikací dodávek potravin do země, vytvářením potravinových rezerv, modernizací zemědělské výroby a rozvojem farem;
Posílit spolupráci a vytvoření strategického partnerství v rámci Baltic-B ernomorsk th S Commonwealth formace a institucionalizace příslušného krajského mezistátních bloku;
Realizace programu diverzifikace dodávek energie s omezením podílu dodavatelů v jakékoli zemi na maximálně 30% z celkového objemu dovozu energie.
Rozhodovací orgány
Pr e s a d e nt parlament.
Normativní právní akty
Koncepce národní bezpečnosti Běloruské republiky