Společnost vyrábí letoun L-410 v různých modifikacích pro různé potřeby a zákazníky (postaveno přibližně 50 letounů); vyrábí, upravuje a zdokonaluje cvičný letoun Diamond-42 (postaveno přibližně 200 letounů); připravuje stavbu nového letounu pro místní linky, Bajkal, který nahradí An-2; vyvíjí 44místný turbovrtulový letoun TVRS-44, který nahradí An-26, cvičný letoun UTS-800 a další letouny a motory pro ně.
Původně Uralský závod civilního letectví (UZGA) se sídlem v Jekatěrinburgu opravoval vrtulníkové motory.
Byl to jeden z největších závodů v Sovětském svazu na opravy motorů a hlavních převodovek. Opravovala také letecké motory pro Tu-154, které mimochodem létají dodnes.
Později se společnost odklonila od oprav výhradně leteckých motorů a začala opravovat plynové kompresory, které se, jak známo, vyrábějí na bázi leteckých motorů.
Poté se závod začal zabývat montáží a výrobou malých letadel a během posledních deseti let se vyvinul v podnik, který vyvíjí a vyrábí letadla a motory.
Dnes je UZGA dynamickým a rychle rostoucím podnikem. Od roku 2016 se společnost zdvojnásobila a za deset let se rozrostla přibližně sedmkrát. Závod se skládá z několika výrobních závodů.
Historicky se hlavní stanoviště nachází na letišti Kolcovo v Jekatěrinburgu. Vyrábí se zde motory, díly motorů a opravy. Vedle letiště se nachází místo, kde se tyto motory testují.
Třetím závodem je Aramil, kde se provádí montáž letadel a výroba některých komponentů. Kromě toho se nedaleko Moskvy nachází dceřiná společnost LCT, která vyrábí komponenty pro letecké vrtulníkové motory.
Velkou část společnosti tvoří inženýrské centrum, které bylo založeno v roce 2017 a kde se vyvíjejí nové letecké technologie. Jednotky inženýrského centra se nacházejí ve městech, která disponují potřebnými lidskými zdroji.
Jedná se o Moskvu, Kazaň, Petrohrad, Taganrog a několik dalších míst. V současné době inženýrské centrum pracuje na řadě sedmi letadel a provádí 20 konstrukčních prací na různá témata. Všechny divize společnosti UZGA mají celkem více než 4 300 zaměstnanců.
Závod se tak nyní skládá ze tří divizí: divize pohonů, divize letadel a technického střediska. Tato struktura odráží tři hlavní oblasti činnosti společnosti.
"Chtěl bych poznamenat, že náš podnik se v nebývale krátké době posunul od závodu, který byl celou svou historickou minulost opravárenským závodem, nejprve k montáži letadel a letecké techniky z komponentů a poté ve stejně krátké době k vývoji letecké techniky.
A to je obrovský skok, který se odehrál během posledních pěti až sedmi let," říká Sergej Fedorov, výkonný ředitel UZGA.
Společnost nadále rozvíjí všechny kompetence, které má, a rozvíjí nové, které jsou v počátečních fázích osvojování. Závod vidí velký potenciál růstu v oblasti malého, regionálního a bezpilotního letectví.
V současnosti vyráběné a perspektivní produkty jsou: letoun L-410 v různých modifikacích pro různé potřeby a zákazníky; výroba, kompletace a modifikace cvičného letounu Diamond-42; 9místný letoun LMS "Bajkal", který nahradí An-2; TVRS - 44místný letoun, který nahradí AN-26; nový cvičný letoun UTS-800.
V oblasti výroby motorů je klíčovým projektem vývoj motoru VK-800, který se bude montovat do hlavních letadel vyvíjených společností: L-410, LMS a UTS. UZGA tvrdí, že se snaží vybudovat vertikální integraci, aby mohla kontrolovat dodavatelský řetězec a měla jistotu, že spolupracující subjekty nezkrachují.
"Naše společnost se chce stát lídrem v oblasti konstrukce a výroby malých a regionálních letadel a také cvičných letadel.
Pro zvýšení efektivity podnikání usilujeme o vertikální integraci hlavních jednotek a systémů, včetně výroby motorů, avioniky, řídicích a komunikačních systémů," říká Sergej Fedorov.
V souladu se svým historickým profilem společnost opravuje a servisuje letecké motory TV2-117, TV3-117, GTD-350, hlavní převodovky VR-8A, VR-14, VR-24, které se používají ve vrtulnících Mi-2, Mi-8, Mi-17 a Mi-24, a opravuje motory NK-12ST, NK-16ST a PS-90 GP-2 určené pro plynové kompresorové jednotky. Během roku divize opravila přibližně tisíc vozidel.
V roce 2021 společnost dosáhla tržeb ve výši 25,2 miliardy rublů. Téměř polovina příjmů pochází z výroby letadel - přibližně 13 miliard rublů. Byly získány díky výrobním programům, mezi něž patří osobní letoun L-410 a cvičný letoun DA-42.
Vývojové práce, které hradí zákazník, přinesly společnosti 3,6 miliardy rublů. Tradiční činnosti společnosti také představují významnou část příjmů: opravy motorů - přibližně 6 miliard rublů a těžké motory - více než 1 miliarda rublů. Plynové kompresorové jednotky (NK-16, NK-12) poskytly 1,7 rublů příjmů.
Tento výsledek dokazuje, že UZGA se stává leteckou konstrukční firmou, která prošla několika etapami dlouhé cesty: od opravárenských prací k licenční výrobě letadel a poté k jejich samostatnému projektování a výrobě. Předpokládané příjmy pro rok 2021 jsou více než 30 miliard rublů.
Tohoto růstu bude dosaženo především rozvojem divizí Aircraft a Engineering Centre. Pro rok 2021 je v plánu investovat 5,8 miliardy rublů do rozvoje výroby. Celková výše kapitálových investic do roku 2030 bude 11 miliard rublů.
"Plány na rozšíření výroby máme, vytvořili jsme je a schválili. Náš partner Titanium Valley Special Economic Zone, kde se nacházejí naše závody na výrobu letadel, s námi spolupracoval, myslím, na solidní "5".
Koordinovali jsme projektování a zahájení všech prací souvisejících se zahájením výstavby nových výrobních zařízení, kterými jsou zařízení pro montáž jednoho typu letadla s 11 000 zaměstnanci a zařízení pro montáž palivových souborů s 18 000 zaměstnanci.
"Společnost Titanium Valley již koordinovala úvěrové plány se Sberbank a nyní jsme ve fázi podpisu všech smluv, abychom mohli vybudovat potřebné výrobní zařízení," říká Sergej Fedorov.
V zemi je mnoho výrobních závodů, které se specializují na různé letecké jednotky a se kterými jsme navázali úzkou spolupráci.
Zároveň se chystáme zajistit výrobu klíčových prvků. Chceme si sami vyfrézovat křídla, vyrobit avioniku a další prvky, které lze upravit, abychom zkrátili výrobní cykly. A vše, co lze udělat v jiných společnostech, které se specializují na výrobu různých produktů, zapojujeme do široké spolupráce.
Jedním z takových perspektivních a nejdůležitějších směrů rozvoje kompetencí je kompozitní výroba. Nová výroba kompozitového draku Da-42 byla vybudována v areálu Aramil. Vznikla také dceřiná struktura v Uljanovsku.
A pokud v Jekatěrinburgu malé série a speciální specifické procesy, které jsou diktovány licenční smlouvou s rakouskou společností, pak v Uljanovsku se práce provádí ve spolupráci s UMATEX, divize Rosatomu, který se zabývá výrobou kompozitních materiálů.
UZGA se proto zaměřuje na to, aby nové kompozitní technologie byly založeny na ruských surovinách.
https://vk.com/otsrussia?w=wall-101373101_3077999
![Obrázek](https://sun9-19.userapi.com/impf/OYyy14LMJDBRTAfClEwzBISkqglvX4bP5Zv32g/VA5qDTjbdCU.jpg?size=768x513&quality=96&sign=31fbdef0646a15be86ff848040134c9d&type=album)