
Nákladní vozy TATRA
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Nákladní vozy TATRA
:sipka: 6 nápravovú Tatru som šoféroval už pred 25 rokmi, to sa za tú dobu veľmi neposunuli. 

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Aaron Goldstein
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 10205
- Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Re: Nákladní vozy TATRA
Taktický vyprošťovací a odsunový automobil TREVA-30 je postavený na podvozku Tatra Force 8×8. Koncepčně a generačně jde o zcela nový vyprošťovací prostředek české provenience.
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Nákladní vozy TATRA
https://ekonomickydenik.cz/belgicka-arm ... yrobi-879/
Belgická armáda představila nové logistické vozy na podvozku Tater. Do roku 2025 se jich vyrobí 879
Belgická armáda představila nové logistické vozy na podvozku Tater. Do roku 2025 se jich vyrobí 879
Belgie slavila 21. července Národní den jako připomenutí nezávislosti na Spojeném království Nizozemska. Státní svátek každoročně doprovázejí mohutné oslavy v Bruselském parku. Jejich součástí je tradičně vojenská přehlídka. Letos se na ní mimo jiné poprvé veřejně prezentovala logistická vozidla, která pro belgickou armádu ve spolupráci s partnerskou firmou DAF Trucks vyrábí kopřivnická automobilka Tatra Trucks. V sekci logistických vozů se představilo celkem šest nových vozidel.
Zakázku na výrobu téměř devíti set vozidel určených pro belgickou armádu získala společnost DAF Trucks v roce 2021. Podvozky se vyrábějí v kopřivnické automobilce Tatra Trucks, část vozidel navíc bude osazena balistickou kabinou, kterou vyvinula společnost Tatra Defence Vehicle. První dodávky podvozků Tatra, jež budou nástavbami a částečně i kabinami dovybaveny v Belgii, se uskuteční v letošním roce a zakázka bude dokončena v roce 2025.
„Celý program oslav Národního dne v Bruselském parku byl impozantní a vojenská přehlídka ho korunovala. Je pro nás velké vyznamenání, že do ní byla nová logistická vozidla na tatrováckém podvozku zařazena. Díky spolupráci s DAF Trucks, jejíž kabiny a motory využíváme pro naší řadu Tatra Phoenix, se nám podařilo proniknout na náročný belgický trh. Věříme, že tato velká zakázka bude pro Tatru skvělou referencí, otevírající dveře i do dalších armád s vysokými nároky na jízdní vlastnosti vozidla a bezpečnost posádky,“ komentoval akci přímo z Bruselu Kamil Košťál, marketingový ředitel automobilky Tatra Trucks.
Vozidla DAF pro belgickou armádu navazují na spolupráci na modelové řadě Tatra Phoenix. Do roku 2025 se vyrobí celkem 879 logistických nákladních vozidel na tatrováckém podvozku s centrální nosnou rourou a nezávislým zavěšením výkyvných polonáprav. Podle objednávky belgické armády bude 636 vozů vyrobeno v konfiguraci 4×4 a dalších 243 v čtyřnápravovém provedení 8×8.
Nepancéřované kabiny na větší část vodidel dodá společnost DAF Trucks, která je prime kontraktorem a finálním dodavatelem této obří zakázky. Celkem 352 vozů bude opatřeno pancéřovanými kabinami vyvinutými a vyrobenými v kopřivnickém podniku Tatra Defence Vehicle. Dnes se jedná o nejbezpečnější kabinu pro posádku v kategorii logistických vozidel. Součástí kontraktu jsou vozidla pro přepravu kontejnerů s hákovým nakladačem, valníky, valníkové provedení s hydraulickou rukou a jednostranné sklápěče.
„Kabiny s balistickou a minovou ochranou Level 3 dle normy STANAG jsme pro tuto zakázku kompletně vyvinuli v naší společnosti Tatra Defence Vehicle. Produkt je důkazem, že naše společnost není jen výrobce speciální techniky, ale máme též velmi silný vývoj a konstrukci. To jsme prokázali také u dalších projektů Pandur II a TITUS. Výroba balistických kabin pro belgickou armádu je pro nás velmi cennou referencí s ohledem na další potenciální zakázky,“ doplnil Tomáš Mohapl, ředitel Tatra Defence Vehicle.
Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou značku a kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací.
Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Velmi důležité jsou domácí trhy v Česku a na Slovensku, velká část produkce automobilky je určena na export do desítek zemí světa. Automobilka Tatra Trucks a.s. zaměstnává více než 1 200 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie a.s. zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Akcionáři automobilky Tatra Trucks jsou průmyslově-technologický holding Czechoslovak Group a skupina Promet Group.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Nákladní vozy TATRA
https://echo24.cz/a/HcU24/zpravy-ekonom ... y-nakladak
Tatra chystá náklaďák poháněný vodíkem, testovat se má už tento rok
Tatra chystá náklaďák poháněný vodíkem, testovat se má už tento rok
palivové článkyPrototyp nákladního automobilu Tatra s pohonem na vodík by se v Kopřivnici na Novojičínsku mohl začít testovat na podzim. Do výroby by se vůz mohl dostat koncem roku 2025 nebo v roce 2026. Problémem ale zatím je jeho vysoká cena. Na konferenci Národního strojírenského klastru v Ostravě to řekl ředitel výzkumu a vývoje automobilky Tatra Trucks Radomír Smolka.
„Vývoj vodíkové Tatry je teď ve fázi, kdy se připravuje stavba prototypu. Dodávané díly, baterka, trakční elektromotor, lahve, všechno už máme v naší partnerské firmě Devinn, tam se testují a my v Tatře začínáme kompletovat podvozek tak, abychom někdy v červenci, srpnu mohli začít instalovat technologie do vozidla a postupně ho zprovozňovat,“ řekl Smolka.
Na vývoji vozu s klasickým tatrováckým podvozkem automobilka spolupracuje s několika českými výzkumnými organizacemi a vysokoškolskými pracovišti v čele s Ústavem jaderného výzkumu Řež. Firma Devinn z Jablonce nad Nisou se zabývá vývojem vodíkových technologií.
„Náš optimistický plán je, že v říjnu začneme jezdit u nás v Tatře na polygonu, zprovozníme základní systémy, primárně jako bateriové elektrické vozidlo, nainstalujeme palivové články a následně začnou chlapi v Devinnu ladit systémy. Pak se vozidlo převeze do Jablonce, kde se doladí vodíkové technologie,“ uvedl ředitel. Pak by začalo intenzivní testování vozu na polygonu v Tatře a u vybraných partnerů.
Smolka řekl, že vůz berou jako první nosič nových technologií. „Už jenom při návrhu a při vývoji jsme se toho hodně naučili,“ řekl. Paralelně s vodíkovým vozem běží i vývoj a stavba prototypů dalších aut, bateriových i různých dalších kombinací. „Můj odhad je, pokud by o ty technologie byl zájem a našel by se zákazník, který by za to byl ochoten zaplatit, protože ta částka je aktuálně poměrně vysoká, tak někdy v druhé polovině roku 2025, spíš rok 2026 bychom se mohli bavit o nějaké sériové výrobě,“ řekl ředitel.
Ceny klasických bateriových těžkých nákladních vozidel se podle něj pohybují zhruba na úrovni trojnásobné ceny vozidel se spalovacími motory. „Kombinace s palivovými články je z toho pohledu asi ta nejdražší, takže se bavíme až o pětinásobku – šestinásobku ceny běžného spalovacího motoru. Já říkám, že bez brutální podpory státu a dotačních pobídek, případně úlev zákazníků, je to v podstatě dneska pro zákazníky asi nezajímavé,“ řekl Smolka.
Technologie se neustále vyvíjejí, a tak je podle něj pravděpodobné, že než se vodíková Tatra dostane do výroby, zase se posunou. „Předpokládáme, že do dvou, tří let budou zase jiné technologie baterií. Možná, že budou baterie výkonnější, budou jiné technologie článků. Ballard a velcí výrobci palivových článků pracují na modernizaci,“ řekl ředitel. S dalším vývojem by se podle něj mohl například dramaticky zmenšit chladicí systém.
„Předpokládáme, že z pohledu mechanické zástavby do toho určitě sáhneme, než to přijde do výroby. Nicméně z pohledu řídicího systému, z pohledu takového toho poznání nových typů pohonů a kombinací se principiálně v zásadě nic nezmění,“ řekl Smolka.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group Reného Matery. Loni automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun, zákazníkům dodala 1326 vozů.

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Nákladní vozy TATRA
https://cnn.iprima.cz/tatra-vyvinula-a- ... nem-457592
Tatra vyvinula a testuje těžký nákladní vůz s hybridním pohonem
Tatra vyvinula a testuje těžký nákladní vůz s hybridním pohonem
V rámci listopadového veletrhu e-Salon 2024 se uskutečnila světová výstavní premiéra nového vozu Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8. Jde o další přírůstek rozšiřující se rodiny vozů Tatra s přídomkem e-Drive, které disponují různými alternativními systémy pohonu. Na podzim roku 2023 automobilka Tatra Trucks představila prvního zástupce této rodiny, a sice vůz Tatra Force e-Drive FCEV, který k výrobě elektrické energie využívá vodíkové palivové články.
Tatra Force e-Drive Hybrid je postavena na základě nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force, která mimo jiné v roce 2024 získala ocenění Red Dot za design. Hybridní čtyřnápravový valník s novou elektronickou architekturou a se čtyřdveřovou kabinou nového typu nyní slouží k ověření zástavby jak nové kabiny pro šestičlennou osádku se čtyřmi místy včetně řidiče v první řadě a dvěma místy v řadě druhé, tak hybridního systému pohonu. Kabina je vybavena řadou nadstandardních bezpečnostních prvků, digitální palubní deskou s moderním řešením ergonomie, dále například střešním průlezem, klimatizací, vytápěním nebo elektrickým ovládáním oken. Užitečné zatížení činí 22 tun, celková hmotnost vozidla může dosahovat až 38 tun.
„Hybridní systém pohonu využívá kombinaci vznětového vzduchem chlazeného osmiválcového motoru Tatra, elektromotoru a vícestupňové plně automatické převodovky s hydrodynamickým měničem, dále je vozidlo vybaveno trakční baterií, přičemž pohon je napojen do našeho standardního podvozku s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami se vzduchovým pérováním. Podvozek jsme tedy nemuseli pro tento účel nijak speciálně upravovat. Kombinace spalovacího vznětového motoru a elektromotoru s trakční baterií nabízí několik druhů provozních módů a samozřejmě díky ní také dosáhneme snížení množství škodlivých emisí při provozu,“ vysvětlil Radomír Smolka, člen představenstva Tatra Trucks zodpovědný za výzkum a vývoj.
Součástí hybridního systému je osmiválcový vzduchem chlazený motor Tatra s elektronickým řízením, výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 Nm. Ten je spojen s elektromotorem v podobě synchronního motoru Danfoss EM-PMI375-T1100 s permanentními magnety (SRPM), který disponuje trvalým výkonem 300 kW, maximálním výkonem 500 kW a točivým momentem 2400 Nm. Na něj navazuje plně automatická sedmistupňová převodovka Allison 4900 a přes spojovací hřídel (kardan) napojená sestupná převodovka Tatra se standardní montáží do centrální nosné roury podvozku vozidla. Součástí vozidla je i trakční baterie typu LTO o kapacitě 89 kWh. Uvnitř hnacího traktu se nacházejí osové a mezinápravové diferenciály, nápravy jsou vybaveny novým typem redukcí, tzv. pravou planetou.
„Naše nová hybridní Tatra se dokáže pohybovat buď pouze pomocí elektromotoru při dojezdu až 70 km, nebo umožňuje provoz jen na spalovací motor, či jízdu při paralelním zapojení spalovacího motoru a elektromotoru. V případě prvního provozního módu za využití pohonu elektromotorem a trakční baterie je tedy možný lokálně čistý, bezemisní provoz, nebo například tichý pohyb se sníženou tepelnou stopou. V kombinovaném módu zapojení spalovacího motoru, elektromotoru a trakční baterie celý pohonný systém navíc nabídne prodloužený dojezd,“ přiblížil provozní možnosti novinky Jakub Pončík, ředitel výzkumu a vývoje automobilky.
Vůz Tatra Force e-Drive Hybrid je další z řady novinek, které kopřivnická společnost Tatra Trucks v posledních dvou letech představila. V roce 2023 to bylo nejdříve civilní provedení 3. generace řady Tatra Force a verze e-Drive s využitím vodíkových palivových článků. V roce 2024 se pak veřejnosti představil speciální vůz Tatra Force s automatizovaným řízením a možností ovládání na dálku, dále nejnovější 3. generace řady Tatra Phoenix i vojenské provedení Tatry Force 3. generace. Výčet novinek prozatím uzavírá Tatra Force e-Drive Hybrid. Oddělení výzkumu a vývoje kopřivnické Tatry ovšem pracuje na dalších projektech, jak v oblasti zdokonalování technických řešení a elektronických systémů vozů Tatra, tak na standardních spalovacích motorech vlastní konstrukce i dalších alternativních systémech pohonu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Nákladní vozy TATRA
https://www.novinky.cz/clanek/auto-kone ... 5-40510602Konec legendy, Tatra ukončila po dvaačtyřiceti letech výrobu modelu T815
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.