Boeing F-15EX Eagle II

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8479
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing F-15EX Eagle II

Příspěvek od Skeptik » 12 úno 2024, 12:07

Pokud je to tedy myšleno tak, jak to, že když je průměrná cena (flyaway) F-35A pro následující 3 série 82,2 mil USD, zatímco my zaplatíme 105 miliard CZK (4,5 miliardy USD) ... tedy cca 187 mil USD za kus, tak hlavní důvody jsou dva (možná tři).

1. Nekupujeme čistě jen letoun (flyaway cost), ale i servisní přípravky, náhradní díly a výzbroj (kolik jsem zatím nikde nečetl);

2. Cena 82,5 mil USD je cena pro USAF. Česká republika není členem skupiny zemí, které se podílely na vývoji = cena pro nás je zcela jiná.

3. No, to už by byla jen spekulace, ale za každý zbraňový systém jsme v minulosti platili víc než ostatní zákazníci.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Boeing F-15EX Eagle II

Příspěvek od Wasp1 » 12 úno 2024, 12:48

vojvoda píše:
12 úno 2024, 10:50
kenavf píše:
11 úno 2024, 23:41
Miestami dosť nezvykle podymuje, skoro ako Migina.
Ono to zvyklé svojim spôsobom je. Prudké zmeny ťahu a teda režimu práce motora sa takto prejavujú. Motory GE sú pohotovejšie než PW, Carbonbike by o tom vedel napísať viac. RD-33 z MiG-29 bol podľa ruských vyjadrení prvý motor (na svete?), ktorý pohotovo reagoval na pokyny pilota - aj preto zrejme tá dymivosť
Píše se o materiálech, proto měl kouřit.
Pohotové reagování na plynovou páku, v sovětském bloku možná že první motor, spolu s AL-31F. V US to byl F-100 PW-220. Cca stejná doba.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8479
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing F-15EX Eagle II

Příspěvek od Skeptik » 12 úno 2024, 13:28

Každý proudový motor při prudke změně provozních podmínek zakouří.
Tomu se nelze vyhnout ... a není to nic špatného.
Špatné je, pokud kouří dlouho, protože to znamená, že systém řízení motoru nepracuje optimálně.

Problémem sovětských motorů bylo mechanické / hydraulické řízení ... analogové. Proto ta zvýšená kouřivost, někdy i po poměrně dlouhou dobu.
FADEC, tedy digitální řízení motoru, je mnohem flexibilnější a přesnější. Ale ani takto řízený proudový motor se při prudke změně režimu neubrání zakouření.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: Boeing F-15EX Eagle II

Příspěvek od Wasp1 » 25 úno 2024, 16:09

Bližší pohled na QA

Odpovědět