RF - Bojové letectvo

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10992
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od homer » 01 čer 2022, 12:02

Suchoj a MiG se spojily do jedné společnosti. Příslušné zápisy byly provedeny v Jednotném státním rejstříku právnických osob dne 1. června. Obě sloučené společnosti patří k lídrům světového leteckého průmyslu, mají silné konstrukční kompetence a řadu perspektivních vývojových projektů, zajišťují celý cyklus prací od návrhu a výroby letadel až po poprodejní servis a modernizaci letadel.

"Reorganizací byla dokončena (https://uacrussia.ru/ru/press-center/ne ... -kompaniyu) jedna z důležitých etap podnikové transformace společnosti UAC, která mimo jiné znamená přechod z třístupňové na dvoustupňovou strukturu řízení společnosti. Zároveň budou ve vyráběných letadlech zachovány silné a světově známé značky Suchoj a MiG a budou se nadále rozvíjet autoritativní konstrukční školy. UAC se tak stává nejen korporátním centrem skupiny UAC, ale také provozní společností, která přímo řídí výrobní a konstrukční kanceláře, realizuje letecké programy a vyvíjí moderní vybavení," řekl Sergej Čemezov, generální ředitel státní korporace Rostec.

"Když v roce 2006 vznikl UAC, bylo hlavním úkolem zachovat potenciál - lidský, vědecký a výrobní -, který měli různí výrobci letadel. Tento úkol byl vyřešen, je čas udělat další krok - stát se jednou fungující společností. S maximální pozorností věnovanou udržení konstruktérů a dalších cenných odborníků, se zaměřením na optimální využití kapacit konstrukčních kanceláří a výrobních zařízení, jít cestou zvyšování efektivity, vytvářet letadla budoucnosti, včetně bezpilotních systémů, hybridních řešení. Spojení společností UAC, Suchoj a MiG by mělo být silným impulsem pro rozvoj celého odvětví," uvedl generální ředitel UAC Jurij Sljusar.
https://t.me/bmpd_cast/11970

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8663
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od IgorT » 29 črc 2022, 06:58

Prehľad ruského letectva


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 21 lis 2022, 20:29

Spoločnosť ОАК odovzdala ministerstvu obrany novú sériu lietadiel
Nové lietadlá Suchoj Su-30SM2 (Су-30СМ2) a cvičné lietadlá Jakovlev Jak-130 (Як-130) budú slúžiť v ruskej armáde.
20221121.jpg
Video 30 https://vk.com/video-104764077_456270521 / https://t.me/rostecru/5021 dĺžka 1:03 min.
Video 130 https://t.me/rostecru/5022 dĺžka 28 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_298019 / https://vk.com/wall-123538639_3226354 / https://vk.com/wall-104764077_408245 / https://t.me/wingsofwar/14192 / https://t.me/rostecru/5020 z 21.11.2022

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 374
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Lookass » 29 pro 2024, 15:15

První sériové letouny UTS-800 byly převedeny na ruské ministerstvo obrany

Obrázek

https://sdelanounas.ru/blogs/165935/

UTS-800 je letoun s turbovrtulovým motorem pro počáteční letecký výcvik, odborný výběr a profesní zaměření pilotů operačně-taktického letectví.

Jde o projekt ministerstva průmyslu a obchodu a ruského ministerstva obrany na vytvoření prvního zcela domácího cvičného turbovrtulového letounu.

Žádné letadlo této třídy není na vysokých školách ministerstva obrany, a to jak za sovětské éry, tak nyní. Letouny používané pro počáteční a základní výcvik kadetů v různých časech byly proudové letouny L-29 a L-39. Zařazení letounu UTS-800 do systému výcviku pilotů výrazně sníží náklady na výcvik kadetů a zajistí jeho vysokou efektivitu.

Na fotografii jsou první dvě sériová vozidla s prototypem UTS-800.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 29 pro 2024, 15:42

Doplním
Do výberu išli УТС-800 a Як-152 = Як-152 "skončil" lebo motory z Nemecka, UTS-800 má motor rodiny Klimov VK-800 (Климов ВК-800). Výcvik pilotov v základnom výcviku doposiaľ prebieha na lietadlách Як-52 a tie nemá MO RF ale "DOSAAF" (ДОСААФ) (u nás za starých čiaš alá Zväzarm). Až teraz si MO RF zaobstará aj také lietadlá, ktoré doposiaľ obsluhoval DOSAAF.

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1818
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Hektor » 29 pro 2024, 17:13

Ten Jak-152 skončil definitívne? Lebo tam mala prsti aj Čína. Nuž strčí ich inam. A na tom Su-30SM z novembra je vlajka námorníctva. Nahrádzajú Su-24M.
Koľko tých UTS asi tak objednávajú?

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 30 pro 2024, 18:08

Podľa https://russianplanes.net/planelist/Yakovlev/Yak-152 lietajú 3 ks (2016, 2017, 2022)
Podľa https://aviation21.ru/budushhee-yak-152 ... a-vk-650v/ z 26.08.2024 sa čaká na prerobenie draku na motor rodiny Klimov VK-650 (na čo, keď už lieta Uralský УТС-800)
UTS-800 má zatiaľ tiež asi len 3ks lietajúcich mašín = ide na vojskové skúšky a potom sa uvidí
20241229.jpg
Ak ideme podľa trupových čísel, tak je červená 01, 06 a 07.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9233
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Skeptik » 30 pro 2024, 19:01

Tak to proč předělávají Jak-152 na turbovrtulový VK-650 je snad jasné.

Původní Jak-152 je poháněn "německým dieselem" RED-3 ... a ten je teď, díky sankcím, mimo dosah.
UTC-800 sice letá, rád dokonce předali předsériové stroj (06 a 07) ke zkouškám VKS, ale o vítězi tendru ještě rozhodnuto nebylo.
A Jak-152 má oproti UTC-800 jednu ohromnou výhodu, jeho avionika je plně kompatibilní s Jak-130 !!!

Navíc UTC-800 je celokompozitní (oproti celokovovému Jak-152) což je pro VKS naprostá novinka a nikdo neví, jak se to osvědčí v provozu. A víme, že "vojáci" bývají konzervativní.

Na druhou stranu Jak-152 vzniklo 5 prototypů, zatímco UTC-800 jen JEDEN!!! Což svědčí buď o skvělé konstrukcí, a nebo o finančních problémech výrobce ... je evidentní, že i UTC-800 měl mít 5 prototypů (01 - 05), ale zůstalo jen u jednoho.

Takže pro UTC-800 je to velká výzva.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 744
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od shmel VR » 30 pro 2024, 21:40

Pánové trošku zmatek v označování - v latince je to UTS učebno trenirovočnyj samolot. УТС si ponechte až budete používat azbuku (což by mi asi pramálo vadilo) :nahoru:

Uživatelský avatar
Lookass
Redaktor
Příspěvky: 374
Registrován: 27 led 2019, 21:21

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Lookass » 31 pro 2024, 02:23

Trochu technického infa

Cestovní rychlost 360 Km/h ... Dostup 8000 M ..náklady na letovou hodinu-25tis. rublů /226 dolarů ( aktuální kurz :D )

Btw :Nemyslím si ,že motor VK800 už je certifikován a vyráběn sériově

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5748
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od nine_mike » 31 pro 2024, 18:45

V súvislosti s VK-800, teraz niekedy (v 3. 4. kvartály 2024) je plánovaný aj prvý let LMS-901 Bajkal s týmto motorom.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9233
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Skeptik » 02 led 2025, 08:49

Bajkal s VK-800 dle všeho v roce 2024 neletěl.
Navíc certifikace VK-800 nebude dříve než 2026.

Jak-152 by neměl dostat VK-800, ale VK-650V ... který ale rovněž není.
UTC-800 zatím letá s motory GE ... takže sériová výroba rovněž není možná.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5748
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od nine_mike » 29 bře 2025, 22:25

Prvá várka Su-35S v tomto roku odovzdaná VKS RF.
https://sdelanounas.ru/blogs/167575/
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9591
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Kalinac » 29 bře 2025, 23:02

▲ Více od Amíků...

Global Defense News : Ruské letectvo dostává první stíhací letouny Su-35S generace 4++ navzdory západním sankcím.
Podle informací zveřejněných ruskou tiskovou agenturou TASS dne 29. března 2025 dodala Ruská společnost pro letectví a kosmonautiku (VKS) Ruské sjednocené letecké společnosti (UAC), dceřiná společnost ruského státního obranného konglomerátu Rostec, první várku stíhacích letounů Su-35S 4++ generace.
Su-35S je vybaven špičkovou avionikou a motory s vektorováním tahu a představuje vrchol ruské konstrukce stíhacích letounů.
Su-35S.jpg
Su-35S je nejpokročilejší ruský sériově vyráběný víceúčelový stíhací letoun, patřící do generace 4++. Kombinuje vynikající manévrovatelnost, schopnosti boje na dlouhé vzdálenosti a avioniku nové generace, což z této dodávky činí významné vylepšení bojových schopností VKS uprostřed pokračujícího úsilí o modernizaci ruských vzdušných sil. Tato dodávka zejména zdůrazňuje odolnost ruské obranné průmyslové základny, která pokračuje ve výrobě a modernizaci pokročilých bojových letadel navzdory vleklému konfliktu na Ukrajině a rozsáhlým západním sankcím uvaleným Spojenými státy a EU.
Su-35S, víceúčelový stíhací letoun generace 4++, představuje vrchol ruské letecké technologie, která je v současné době v sériové výrobě. Letoun byl navržen především pro získání vzdušné převahy, ale má také robustní schopnosti pro útoky na pozemní a námořní cíle. Stíhačky dodané v této šarži jsou vybaveny nejmodernější avionikou, zaměřovacími systémy dlouhého doletu a rozšířenou sadou přesně naváděné munice, což zajišťuje operační efektivitu v širokém spektru bojových scénářů a za všech povětrnostních podmínek.
Ve srovnání se svými předchůdci obsahuje nejnovější iterace Su-35S několik vylepšení. Je vybaven integrovaným informačním a řídicím systémem IUS-35, který zefektivňuje pracovní zátěž pilota a zlepšuje situační povědomí. Radarová stanice letadla, vybavená pasivním elektronicky skenovaným polem (PESA), nabízí detekční dosah až 400 kilometrů, což umožňuje boj na velkou vzdálenost proti více vzdušným hrozbám. Pokročilé motory s vektorováním tahu poskytují Su-35S vynikající manévrovatelnost, což mu poskytuje výhodu v leteckých soubojích na krátkou vzdálenost.
Vladimir Arťakov, první náměstek generálního ředitele společnosti Rostec, poznamenal, že v současné době je ve výrobě několik šarží stíhaček Su-35S a jejich dodání je naplánováno na rok 2025 jako součást plánu nákupu národní obrany. "Stíhačky jsou vybaveny pokročilými zbraněmi a informačními a zaměřovacími systémy dlouhého dosahu," řekl a zdůraznil jejich všestrannost a operační schopnost na velké vzdálenosti.
Navzdory rostoucím mezinárodním omezením na dovoz špičkových technologií a tlaku na ruský obranně-průmyslový komplex se Moskvě podařilo udržet a dokonce rozšířit výrobu klíčových vojenských platforem. Ruský letecký sektor, v jehož čele stojí UAC, se přizpůsobil sankcím lokalizací kritických komponent, zajištěním alternativních dodavatelských řetězců a zvýšením domácí výrobní kapacity. Tyto snahy umožnily pokračování výroby základních stíhacích letounů, jako jsou Su-34, Su-35S a Su-57 páté generace.
Vadim Badekha, generální ředitel UAC, tento bod zdůraznil a uvedl, že Rusko plánuje v letošním roce zvýšit tempo výroby svých nejžádanějších letadel. Poznamenal, že "naším primárním úkolem je zvýšit tempo výroby žádaných vojenských produktů," s odkazem na úsilí o rozšíření průmyslové kapacity a pracovní síly, aby se uspokojila rostoucí poptávka v rámci státního obranného řádu.
Su-35S, označený NATO jako "Flanker-E+", je navržen pro vysoce intenzivní bojové prostředí. Pyšní se maximální vzletovou hmotností 34,5 tuny, maximální rychlostí 2 500 km/h a operačním dostupem 20 000 metrů. Jeho bojový rádius se pohybuje od 1 500 do 4 500 kilometrů, což umožňuje hloubkové úderné mise daleko od jeho domovské základny. Výzbroj zahrnuje 30mm kanón GSh-30-1, střely vzduch-vzduch různého dosahu, protilodní střely řady KH a řadu řízených a neřízených pum.
Tato nejnovější dodávka nejen posiluje bojovou připravenost ruských leteckých sil, ale také signalizuje pokračující funkčnost a strategické odhodlání ruského obranného průmyslu, a to i pod intenzivním geopolitickým a ekonomickým tlakem.

https://www.armyrecognition.com/news/ae ... -sanctions

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5748
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od nine_mike » 29 bře 2025, 23:30

Nerozumiem čo si v tom obskúrnom plátku predstavujú pod pojmom "první stíhací letouny Su-35S generace 4++ navzdory západním sankcím". Su-35S sú VKS pravidelne dodávané už nie prvý rok v režime sankcií.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9233
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: RF - Bojové letectvo

Příspěvek od Skeptik » 30 bře 2025, 11:06

Myslím, že tím první náměstek generálního ředitele společnosti Rostec myslel, že se jim daří nahrazovat "západní" součástkovou základnu tou domácí (tj. že už nemusejí získávat součástky přes třetí země), a ještě vylepšovat a rozšiřovat funkčnost
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět