
Škoda EJ200 len na jedno, sporne úspešné lietadlo. Konštrukčne pokrokový ako motory 5. generácie (nebrať v úvahu premenlivý obtokový pomer ako jedno z kritérii)
AL-31F s TVC funguje taktoRD-133
Existují čtyři základní přístupy při projektování trysky s řízeným vektorem tahu (TVC - Thrust Vector Controlled). Nejstarším mechanismem jsou masivní a těžké deflektory (letoun X-31), zdánlivě jednoduchým, ale ne příliš vhodným řešením mohou být ploché trysky (letoun F-15/SMTD, F-22). Velká pozornost byla věnována technologii pohybu celé trysky (motor AL-31FP), ale nejvhodnějším řešením je pohyb jen nadzvukové části trysky a právě tímto směrem se kancelář Klimov vydala.
V případě AL-31FP se celá tryska otáčí na kulovém kloubu a je dlouhá přibližně jeden metr - tím je větší i moment síly, potřebný k vychýlení. U RD-133 se vychylují jen podstatně kratší desky zadní, divergentní (nadzvukové) části trysky. Společně s nižším výkonem motoru je nutné vynaložit značně menší sílu než v případě motorů AL-31FP. Kompletní RD-133 s malou a konstrukčně jednoduchou tryskou KLIVT váží 1145 kg, což je o 90 kg více než RD-33.
http://www.leteckemotory.cz/motory/rd-33/index.php
Kód: Vybrat vše
08.05.2024 = https://vk.com/wall-211699782_19326
12.09.2024 = https://vk.com/wall-211699782_21204
11.11.2024 = https://vk.com/wall-211699782_21879
29.03.2025 = https://vk.com/wall-211699782_23769
Video https://vk.com/video-211699782_456239578 dĺžka 2:14 min.Lietadlá generácie 4++ prešli celým cyklom továrenských skúšok, boli otestované v rôznych prevádzkových režimoch a preleteli na letisko svojho pôsobenia. Piloti VKS Ruska konštatujú, že lietadlá Suchoj Su-35S (Су-35С) majú vynikajúce letové vlastnosti. Vlastnosti lietadla a jeho výzbroj plne spĺňajú požiadavky potrebné na plnenie bojových úloh krytia a získavania vzdušnej prevahy. Pri preberaní nových strojov posádky VKS vyjadrili vďaku konštruktérom a pracovným tímom, ktoré lietadlá vytvárajú...