Letecký vývoj
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Ale to nie je veľké transportné lietadlo ale ekranoplán a ten má iný režim použitia.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3408
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Letecký vývoj
A funguje na principu: Je to tak hnusný, že to země odpuzuje 

-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Sú to také "prízemné vlastnosti/efekty".
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Schvalne si predstavte, kde by sa to dalo prevadzkovat, ked vacsina letisk je nedostupna pri lete 10 m nad zemou. Automaticky vypadavaju suchozemske letiska a ostavaju len primorske, kde bude musiet byt priletovy/odletovy vektor zbaveny akejkolvek vyvyseniny
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Však on taky ekranoplán je spíš loď než letadlo
I když v tomto případě jde o něco trochu víc jak ekranoplán … spíše takový Do-X

Ten byl také schopen nastoupat až do 1.000 metrů, ale při cestě přes Atlantik se spořádaně držel dole u hladiny … bylo to pro něj ekonomičtější.

U těchto letadel / ekranoplánů by to mělo být stejné. Start z běžného letiště, přelet v "nízké" výšce (cca 3.000 ft) nad volné moře, sklesání do letové výšky ekranoplánu a hurá přes moře (nebo podél pobřeží.
Takhle nějak vypadal příspěvek Boeingu v roce 2002 - projekt Pelican


I když v tomto případě jde o něco trochu víc jak ekranoplán … spíše takový Do-X

Ten byl také schopen nastoupat až do 1.000 metrů, ale při cestě přes Atlantik se spořádaně držel dole u hladiny … bylo to pro něj ekonomičtější.

U těchto letadel / ekranoplánů by to mělo být stejné. Start z běžného letiště, přelet v "nízké" výšce (cca 3.000 ft) nad volné moře, sklesání do letové výšky ekranoplánu a hurá přes moře (nebo podél pobřeží.
Takhle nějak vypadal příspěvek Boeingu v roce 2002 - projekt Pelican

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Hughesova "Hus" vraj nikdy nemohla vyletiet do vysky, lietadlo letelo len vdaka prizemnemu efektu
Lenze to sa uz nedozvieme. Okrem tohto plachtenia to nikdy neletelo

Lenze to sa uz nedozvieme. Okrem tohto plachtenia to nikdy neletelo
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Přesněji, jediný let, který Hughes H-4 Hercules uskutečnil, byl ten ve výšce 70 ft.
Nebyl tak ale konstruován, jeho dostup měl být 6.000 metrů. Ale nikdy nebyl zkoušen.
Pravděpodobně by se to stejně nepodařilo, letoun byl extrémně podmotorovaný.
Nebyl tak ale konstruován, jeho dostup měl být 6.000 metrů. Ale nikdy nebyl zkoušen.
Pravděpodobně by se to stejně nepodařilo, letoun byl extrémně podmotorovaný.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
U toho ekranoplánu je to viacej o konkrétnom umiestnení letiska aby nastúpal potrebnú výšku. Resp. je to vždy kompromis nosnosť,letová výška/ okolité podmienky letiska.(Väčšie výšky dosahujú pri znížení nosnosti)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
h =< (L * V) /2v
L - chorda krídla, V - rýchlosť zvuku, v - rýchlosť letu , h - výška letu
Spruce Goose mal chordu okolo 15,5 metra - takže pri rýchlosti 198-216km/h (55-60m/s) a rýchlosti zvuku 320m/s je preň výška prízemného efektu do 45-41 metrov. 70 stôp je cca 21 metrov, takže to lietalo len na prízemný efekt.
L - chorda krídla, V - rýchlosť zvuku, v - rýchlosť letu , h - výška letu
Spruce Goose mal chordu okolo 15,5 metra - takže pri rýchlosti 198-216km/h (55-60m/s) a rýchlosti zvuku 320m/s je preň výška prízemného efektu do 45-41 metrov. 70 stôp je cca 21 metrov, takže to lietalo len na prízemný efekt.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Letecký vývoj
Další s indických utopických projektů Tejas MK2
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Letecký vývoj
Rusko jedná se Spojenými arabskými emiráty o možnosti vyvinout společně lehkou stíhačku páté generace.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html
Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... YNGjb.html
Rusko a Čína uzavřou smlouvu o vytvoření nové generace těžkého vojenského vrtulníku v příštích dvou měsících, řekl ředitel pro mezinárodní spolupráci a regionální politiku ruské státní společnosti Rostec Viktor Kladov novinářům na okraji výstavy AERO INDIA - 2019 ve středu.
http://tass.com/defense/1045488Podle Kladova bude vrtulník větší než americký Sikorsky, ale menší než ruský Mi-26 a bude mít nosnost 15 tun.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
Prvý vzlet Sikorsky - Boeing #SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019
https://youtu.be/Sm-N7trI0sw zverejnené 21.03.2019, dĺžka videa 57 sek.
Viac info
https://www.lockheedmartin.com/en-us/pr ... rator.html
https://www.boeing.com/defense/future-v ... index.page
https://nplus1.ru/news/2019/03/22/defiant
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
bude zaujímavé sledovať, ako sa vysporiadajú s dual rotor systémom. Moc skúseností s tým nemajú
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecký vývoj
Zase jim to trvalo cca 20 let(od Jelcinovi éry) ale éro vypadá velmi pěkně. Podstatné bude jak se bude chovat při vysokých rychlostech.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecký vývoj
Sikorského bych nepodceňoval - tahounem v tomto tandemu bude určitě on...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Vsak OK, Sikorsky to urcite zvladne, len je dolezite, ci to bude bez zavaznych problemov a za aku cenu
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Letecký vývoj
Pekne? Nafúknutý orotorovaný Black Hawk. Čo do krásy to u mňa nevyhral, uvidíme výkony. Naposledy niečo podobné stopli kvôli nákladom na vývoj a nahradili Apachom.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Myslíš Lockheed AH-56 Cheyenne?
Predovšetkým bol jednomotorový, po druhé mal zložitú transmisiu na tri rotory a po tretie - "nešťastne" nízko položený nosný rotor, z toho vyplívajúce extrémne nároky na tuhosť hlavného rotoru a veľké obmedzenia manévrov s preťažením.
A bol ťažký na hovado - maximálna vzletová bola skoro 12 ton (11740 kg; Apache (AH-64A) ~8000kg, prototyp YAH-64 ešte menej)

Predovšetkým bol jednomotorový, po druhé mal zložitú transmisiu na tri rotory a po tretie - "nešťastne" nízko položený nosný rotor, z toho vyplívajúce extrémne nároky na tuhosť hlavného rotoru a veľké obmedzenia manévrov s preťažením.
A bol ťažký na hovado - maximálna vzletová bola skoro 12 ton (11740 kg; Apache (AH-64A) ~8000kg, prototyp YAH-64 ešte menej)

COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
CAGI skúma / vyvíja technológie pre vysokorýchlostný transport v Arktíde
(pri tých vzdialenostiach tam hore na severe).
Zdroj http://www.tsagi.ru/pressroom/news/4257/ z 11.03.2019
Inštitút CAGI skúma nové technológie a podmienky pre vysokorýchlostný transport v Arktíde na dlhé vzdialenosti - ide hlavne o rýchlu zdravotnú pomoc + transport na odľahlé ropné plošiny + záchrana / hliadkovanie severnej námornej trasy. Predpokladá sa dolet až 1000km, v článku sa uvádza poskytnutie prvej pomoci do 20 minút, prevoz do nemocnice do 2 hodín(pri tých vzdialenostiach tam hore na severe).
Zdroj http://www.tsagi.ru/pressroom/news/4257/ z 11.03.2019
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Letecký vývoj
Jj Alchy, presne ten. Keďže jednou z technológií ktorú na ňom skúšali bol tuhý hlavný rotor, tak ho mohli umiestniť nízko, znížili tak aerodynamický odpor. Aj to nové čudo je trojrotorové a čo do krásy sa mi Cheyenne páčil viac.