F-35 Lightning II
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: F-35 Lightning II
S nečím takovým létat je skutečně neokázalé každodenní hrdinství.
Se software je problém v tom, že přes mnohé návrhové postupy - jako jsou "integrované testy" apod. - je prokázání bezchybnosti a plné funkčnosti software prakticky nemožné. Lze to jen testovat, ale nikdo nemůže zaručit, že testy neopominou nějaké podmínky a okolnosti. Je na to celá matematická teorie, která se touto nemožností zabývá. Problém je také v tom, že počet a komplexnost funkcí neustále roste ("nemohlo by to umět ještě tohle a tamto?"), zatímco staré chyby přežívají. Klasická (nejpravdivější) věta o software je: "Co je na nové verzi software nového? Především nové chyby." Takže naděje, že se s novou verzí F-35 sofware Block 4 nebo dalšími, něco prudce zlepší, je pochybná.
Univerzálnost a vybavenost F-35 - které umí "úplně fšecko" - mi připomněla kdysi prohlídku Su-22: v kabině bylo naprosto šílené množství přístrojů, namontovaných prostě kamkoliv, naprosto neergonomicky, protože na nějakou ergonomii už nebylo místo. Má to umět tohle? Plus 15 přístrojů. Má to umět i tamto - no takže dalších 10... Říkalo se, že tam dali všechny letecké přístroje, které se v Sojůzu vyráběly, některé i vícekrát.
Se software je problém v tom, že přes mnohé návrhové postupy - jako jsou "integrované testy" apod. - je prokázání bezchybnosti a plné funkčnosti software prakticky nemožné. Lze to jen testovat, ale nikdo nemůže zaručit, že testy neopominou nějaké podmínky a okolnosti. Je na to celá matematická teorie, která se touto nemožností zabývá. Problém je také v tom, že počet a komplexnost funkcí neustále roste ("nemohlo by to umět ještě tohle a tamto?"), zatímco staré chyby přežívají. Klasická (nejpravdivější) věta o software je: "Co je na nové verzi software nového? Především nové chyby." Takže naděje, že se s novou verzí F-35 sofware Block 4 nebo dalšími, něco prudce zlepší, je pochybná.
Univerzálnost a vybavenost F-35 - které umí "úplně fšecko" - mi připomněla kdysi prohlídku Su-22: v kabině bylo naprosto šílené množství přístrojů, namontovaných prostě kamkoliv, naprosto neergonomicky, protože na nějakou ergonomii už nebylo místo. Má to umět tohle? Plus 15 přístrojů. Má to umět i tamto - no takže dalších 10... Říkalo se, že tam dali všechny letecké přístroje, které se v Sojůzu vyráběly, některé i vícekrát.
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: F-35 Lightning II
Tak mi to pripomenulo, ako vykúpali prototyp F-14. Tam im na odhalenie problému stačil jeden pokus. Tu už majú dva, či tri a furt nevedia čo s tým.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: F-35 Lightning II
Třeba nehledají chyby, ale zkouší novou funkci... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6955
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: F-35 Lightning II
V odkaze video pokusu o pristatie obojzivelnika f35
https://rusvesna.su/news/1643366772
https://rusvesna.su/news/1643366772
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F-35 Lightning II
Stav náteru lietadiel F-35C letky VFA-147 “Argonauts" na LL USS Carl Vinson (CVN-70) po 5 mesiacoch na mori (foto z Filipínskeho mora):
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ths-at-sea z 29.01.2022
Klon https://vk.com/wall-104764077_281880 z 30.01.2022
Podľa The Drive nejde o nič vážne, RAM náter obsahuje prvky kovov ktoré zoxidujú, hnedé škvrny nemusia mať vplyv na samotný drak lietadla a oxidačný efekt na povrchu nemusí výrazne ovplyvniť jeho stealth kvality. A jednoducho z praxe s B2/F-22 sa za peniaze jednoducho premaľujú (daňový poplatník je rád).
Zdroj Klon https://vk.com/wall-104764077_281880 z 30.01.2022
Podľa The Drive nejde o nič vážne, RAM náter obsahuje prvky kovov ktoré zoxidujú, hnedé škvrny nemusia mať vplyv na samotný drak lietadla a oxidačný efekt na povrchu nemusí výrazne ovplyvniť jeho stealth kvality. A jednoducho z praxe s B2/F-22 sa za peniaze jednoducho premaľujú (daňový poplatník je rád).
+ viac zdôvodnení prečo to nie je problém pre daňového poplatníkaSo, while there’s no doubt the F-35Cs are looking a little rough after around six months at sea, the cause of the brown stains may not have an impact on the airframe itself and the oxidization effect on the skin of the jets might not even significantly affect its stealth qualities. It's worth noting that past stealthy aircraft like the B-2 and F-22 have their low observable treatments degrade over time, then once they hit a certain threshold or operational concerns demand it, repairs are done to bring them back up to an optimal state. Exposure to the elements, like high humidity and heat, could accelerate that degradation.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3419
- Registrován: 07 úno 2017, 15:47
Re: F-35 Lightning II
Dá se úspěšně předpokládat, že tato letadýlka Káně hnijí i z druhé strany plechu... ostatně třeba na Floridě se dají vidět špičkové značky automobilů s karoseriemi plnýma děr a dírek - mořský vzduch je obzvláště léčivý ...
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: F-35 Lightning II
Drive je propagandistická sračka, takže "nemusia" prekladám ako "zapríčiňujú"
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F-35 Lightning II
:sipka: Toma kedysi na Floride naozaj prekvapilo že niektoré autá boli tak zvláštne hrdzavé, v určitých miestach prehrdzavené skrz plech že tam bola aj diera s priemerom viac ako dva centimetre. V Grécku som napríklad tak prehrdzavené autá nevidel.
Možno to bolo tým že ako sa majitelia Grécko/USA o to auto starali keď zistili počiatočné stopy hrdze? Američan mal v paži a chodil tak maximálne do myčky ale grék to ošetril?
Možno to bolo tým že ako sa majitelia Grécko/USA o to auto starali keď zistili počiatočné stopy hrdze? Američan mal v paži a chodil tak maximálne do myčky ale grék to ošetril?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F-35 Lightning II
To nemusí.
USA má dlouholetou zkušenost s antikorozní ochranou námořních letadel, takže drak bude ošetřen. Námořní letadla jsou něco jiného než levná auta pro univerzální podmínky.
RAM nátěr je něco jiné. Aby fungoval, ta jo nelze pokrýt antikorozním nástřikem.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: F-35 Lightning II
Pád F-35С z paluby letadlové lodi "Carl Vinson"
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: F-35 Lightning II
:sipka: S F-35 havarovala první pilotka tohoto letounu na světě
https://politikus.ru/events/140186-f-3 ... oleta.htmlPrvní pilotka stíhačky F-35 na světě havarovala s letadlem při svém prvním letu... Ano, toto je totéž letadlo , o kterém stále proudí informace.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: F-35 Lightning II
Kapitánem letadlovky byla taky ženská? Jinak nechápu, proč v takovém počasí pouštěli do vzduchu tuhle nezkušenou ...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F-35 Lightning II
Ešte počkajme na potvrdenie či to bola ženská. Aby to nebol genderový klamavý úskok bokom(nebude sa riešiť havária ale bude sa riešiť protigenderové hnutie) ako pri tej lodivodke z Suezskom prieplave.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: F-35 Lightning II
https://ekonomickydenik.cz/jake-jsou-pr ... ojmenoval/
Jaké jsou problémy amerických stíhaček F-35? Úřad je konkrétně pojmenoval
Jaké jsou problémy amerických stíhaček F-35? Úřad je konkrétně pojmenoval
Ekonomický deník včera přinesl informace o slyšení v americké Sněmovně reprezentantů ohledně problémů se stíhačkami F-35. O jejich nákupu uvažuje jako možném artiklu i Česká republika, až vyprší smlouva o pronájmu švédských gripenů – JAS-39 Gripen. Smlouva expiruje v roce 2027 s možností prodloužení na další dva roky, ve hře je i nákup těchto strojů. Vedení ministerstva obrany se ale už poohlíží i jinde, a to právě v USA. Problémy s F-35 rozebírá obsáhlá sedmatřicetistránková analýza Úřadu pro vládní odpovědnost (Government Accountability Office – GAO). Poukazuje na problémy s poruchovými motory.
Proč Úřad pro vládní odpovědnost vytvořil tuto studii? Americké ministerstvo obrany plánuje pořídit téměř 2 500 letounů F-35 s odhadovanou hodnotou 1,3 trilionu dolarů. Jenže se v poslední době objevily problémy s motory těchto supersoniků.
„Letouny F-35 tvoří stále větší část leteckého parku ministerstva obrany. Ministerstvo obrany má v současné době 450 letounů F-35 a plánuje pořídit celkem asi 2 500 letounů,“ stojí v začátku zprávy GAO.
Ve zprávě se uvádí, že letouny F-35 stále nedosahují předepsané míry způsobilosti pro plnění úkolů, trvale nesplňují cíle v oblasti spolehlivosti a náklady na jejich údržbu se zdvojnásobily.
„Letouny F-35 nadále nesplňují své cíle v oblasti míry schopnosti plnit úkoly – měřítko připravenosti letadlového parku – ani v oblasti spolehlivosti a udržovatelnosti. Například míra plné schopnosti plnit úkoly ministerstva obrany – procento doby, během níž může letoun plnit všechny své úkoly – pro letoun F-35B byla ve fiskálním roce 2021 o 41 procentních bodů nižší než cílová hodnota. Hlavní příčinou toho, že letoun F-35 není schopen plnit úkoly, byly problémy s motory,“ stojí v analýze.
Problém s více než 6 procenty uzemněných letadel
Jde o motory Pratt & Whitney F135, které pohání všechny tři verze letounu.
Ministerstvo obrany proto začalo realizovat víceleté plány, které mají vést ke zlepšení některých výsledků v oblasti motorů. Cílem strategie údržby motorů je, aby kvůli problémům s nimi nebyly problémy s více než 6 procenty letounů F-35, což se podle zprávy děje od dubna 2021.
„Vojenské útvary si přejí podobné výsledky jako u jiných stíhacích letounů, u nichž se od roku 2016 obecně vyskytuje méně než 1 procento letounů neschopných provozu kvůli problémům s motory. Dokud nebude strategie vyhodnocena a aktualizována, mohou být služby při plnění svých úkolů omezeny. Předchozí a probíhající práce GAO ukazují, že ministerstvo obrany čelí mnoha nejistotám i při rozhodování o budoucnosti údržby letounů F-35,“ lze se dále dočíst v analýze.
V lednu 2022 na základě hodnocení ředitel oddělení provozních zkoušek a vyhodnocování oznámil, že „údaje o údržbě shromážděné do června 2021 z amerického letadlového parku všech tří variant ukazují, že letouny F-35A a F-35B a letoun F-35C nesplňují, a podle předpokladů nebudou splňovat, celý soubor spolehlivosti a udržovatelnosti v dokumentu o provozních požadavcích (ORD) pro vyspělé letouny“.
„Ukazatele spolehlivosti a udržovatelnosti se za poslední rok snížily. V březnu 2021 jsme uvedli, že od června 2020 program splňoval nebo téměř splnil 17 z 24 cílů spolehlivosti a udržovatelnosti. V dubnu 2022 jsme však zjistili, že program splňuje nebo se blíží splnění k prosinci 2021 splnil 11 z 24 cílů a výkonnost klesla v šesti ukazatelích,“ konstatuje analýza Úřadu pro vládní odpovědnost.
Agentura také zjistila, že strategie ministerstva obrany pro udržování letounů F-35 neodpovídá potřebám vojenských útvarů. Proto, že se tato strategie významně liší od strategie udržování ostatních stíhacích letounů v rámci americké armády.
„Například strategie ministerstva obrany v oblasti údržby motorů letounu F-35 se liší od strategií vyvinutých pro ostatní stíhací letouny. Konkrétně pro motory letounů F-16 Fighting Falcon letectva a F-22 Raptor a F/A-18E/F Super Hornet námořnictva. Při vývoji strategie pro F-35 se ministerstvo obrany zaměřilo na vyvážení strategie údržby motoru pro výkonnost letounu a motoru s cenovou dostupností letounu F-35 (s motory společnosti Pratt & Whitney – pozn. red.). Existují tři klíčové oblasti, ve kterých se strategie údržby letadel liší: cílem ministerstva obrany je mít maximálně 6 procent letounů F-35 s neprovozuschopnými motory. To znamená, že ministerstvo obrany se rozhodlo, že je přijatelné, aby až 6 procent letounů F-35 v jednom okamžiku čekalo na opravu nebo na údržbu související s motorem. Naproti tomu letectvo a námořnictvo nám sdělilo, že počítá se zásobou náhradních motorů pro jiné programy, aby zajistili, že tato letadla budou mít k dispozici všechny motory pro splnění potřeb mise. Vedou také rozpis počtů motorů, které musí být připraveny k použití v rámci tohoto inventáře. Tento přístup k údržbě, v kombinaci s dalšími přístupy k údržbě podrobněji popsanými níže, vedl k nižšímu počtu procento neprovozuschopných motorů – obecně 1 procentu nebo méně,“ stojí dále v analýze.
Málo motorů
Kde mohl nastat problém? Motor F-35 je podle úřadu modulární, což znamená, že určité moduly motoru lze vyjmout a vyměnit za jiné, aniž by bylo nutné vyměnit celý motor.
„Představitelé programu nám řekli, že tato strategie vedla k tomu, že F-35 potřebuje méně náhradních motorů než u jiných programů. Od poloviny roku 2020 však program F-35 nebyl schopen opravovat pohonné moduly dostatečně rychle, aby uspokojil poptávku. Strategie údržby pro motory F-35
neodpovídá potřebám vojenských útvarů, což vede k rostoucímu nedostatku výkonových modulů. To vedlo k tomu, že více než 9 procent letounů F-35 bylo v únoru 2022 neprovozuschopných,“ uvádí se dále ve zprávě.
Program F-35 se potýká se značnou finanční náročností, neboť americká vláda řeší pořizování dalších letounů a určuje budoucnost jejich údržby.
„V roce 2021 jsme uvedli, že od roku 2012 se odhadovaná životnost letounu F-35 náklady na udržování letounu postupně vzrostly z 1,11 trilionu dolarů na 1,27 trilionu dolarů, a to i přesto, že ministerstvo obrany vyvinulo úsilí o snížení nákladů. V té době se podle naší zprávy složky potýkaly se značným a rostoucím rozdílem mezi odhadovanými náklady na údržbu a omezením cenové dostupnosti. Tj. náklady na jedno (letadlo) za rok, které si služby mohou dovolit, a to v celkové výši jen v roce 2036 přibližně 6 bilionů USD. Složky předpokládají, že budou čelit problémům s desítkami bilionů dolarů nákladů na údržbu, které si během životního cyklu programu nemohou dovolit. Uváděli jsme, že v rámci ministerstva obrany existují rozdílné názory na nejlepší postup, jak dosáhnout cíle, protože program nemá strategické řešení, které by umožnilo dosáhnout lepších výsledků v oblasti cenové dostupnosti… …V naší zprávě z července 2021 jsme navrhli, aby Kongres zvážil a požadoval, aby ministerstvo obrany každoročně podávalo zprávy o pokroku v dosahování cílů cenové dostupnosti, a aby byla budoucí rozhodnutí o nákupech letounů F-35 podmíněny pokrokem ministerstva obrany při dosahování udržitelnosti letounů F-35 a cenové dostupnosti,“ lze se dočíst ke konci analýzy.
Kompletní text amerického Úřadu pro vládní odpovědnost je dostupný ZDE.
České ministerstvo obrany bude muset být při obnově českého stíhacího letectva velmi obezřetné. Klíčové budou dva parametry: jak moc budou nové stíhací stroje drahé a jak dlouho na jejich dodání bude armáda čekat. Dalším důležitým klíčem pro uzavření kontraktu bude riziko poruchovosti, které nyní řeší v USA. Problémy s motory mohou způsobit uzemnění strojů, což může představovat velký problém.
Před podobným těžkým rozhodnutím stále před nedávnem Maďarsko. A zvolilo evropské řešení.
Země se rozhodla modernizovat svých 14 víceúčelových taktických letadel Gripen C/D na standard MS20 Block 2. Modernizace umožní zavést nové moderní zbraně vzduch-vzduch i vzduch-země.
Budapešť navíc uvažuje o nákupu druhé bojové letky Gripenů. V úvahu připadají nejnovější verze Gripen E/F.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F-35 Lightning II
Prvý F-35 "Agresor"
USAF reaktivovalo 65. letku agresorov (65th Aggressor Squadron) a predstavilo prvé stíhacie lietadlo 5. generácie Lockheed Martin F-35A v úlohe ako "agresor", t. j. lietadlo "skutočného nepriateľa", ktoré má slúžiť na výcvik pilotov USAF. Predtým letka používala lietadlá F-15C. Zaujímavosťou je, že kamufláž "agresora" F-35A sa nepodobá na kamufláž ruských lietadiel, ale na čínske vzdušné sily. Oznámenie o novom Agresore sa takmer zhoduje s tým, že USAF odmietlo služby súkromnej spoločnosti Draken International v oblasti simulácie nepriateľa pri výcviku vzdušného boja, pretože je potrebné cvičiť pilotov proti modernejším "agresorom". Program Agresorov bol spustený v 70. rokoch minulého storočia s cieľom poskytnúť pilotom možnosť výcviku na boj proti možným protivníkom - predovšetkým sovietskemu letectvu. Lietadlá letky mali vždy kamufláž, ktorá bola podobná kamuflážam "protivníkov". +2 foto:
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_268796 + https://t.me/wingsofwar/13010 z 10.06.2022 + viac a lepšie foto
USAF reaktivovalo 65. letku agresorov (65th Aggressor Squadron) a predstavilo prvé stíhacie lietadlo 5. generácie Lockheed Martin F-35A v úlohe ako "agresor", t. j. lietadlo "skutočného nepriateľa", ktoré má slúžiť na výcvik pilotov USAF. Predtým letka používala lietadlá F-15C. Zaujímavosťou je, že kamufláž "agresora" F-35A sa nepodobá na kamufláž ruských lietadiel, ale na čínske vzdušné sily. Oznámenie o novom Agresore sa takmer zhoduje s tým, že USAF odmietlo služby súkromnej spoločnosti Draken International v oblasti simulácie nepriateľa pri výcviku vzdušného boja, pretože je potrebné cvičiť pilotov proti modernejším "agresorom". Program Agresorov bol spustený v 70. rokoch minulého storočia s cieľom poskytnúť pilotom možnosť výcviku na boj proti možným protivníkom - predovšetkým sovietskemu letectvu. Lietadlá letky mali vždy kamufláž, ktorá bola podobná kamuflážam "protivníkov". +2 foto:
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: F-35 Lightning II
Na tom něco je, protože pokud budou Amíci vůbec s někým letecky válčit, bude to pravděpodobně s Amíky nebo s bývalými letectvy evropských států NATO. S kýmkoliv jiným - Ruskem, Čínou - by totiž okamžitě prohráli. Celkově je z hlediska letecké války nejpravděpodobnější taková menší "domácí zabijačka".


- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: F-35 Lightning II
Izraelské stíhačky F-35I dvakrát minuly při ukázkovém bombardování před zraky premiéra a ministra obrany
https://t.me/infantmilitario/78491
https://t.me/infantmilitario/78491
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5371
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: F-35 Lightning II
Americké letectvo uzemnilo většinu svých F-35, omezeny jsou i lety eurofighterů
Včera 11:57
Alex Švamberk, Novinky
Včera 11:57
Alex Švamberk, Novinky
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... d=40404478Většina nejmodernějších bojových letadel páté generace Lockheed F-35A Lightning II, které provozuje americké letectvo USAF, je na území Spojených států uzemněna. Důvodem mají být obavy z vadných vystřelovacích sedadel od britské firmy Martin Baker Mk 16, uvedl web Defense On. Kvůli těmto problémům byl silně omezen i provoz Eurofighterů Typhoon, které využívají stejná vystřelovací sedadla.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: F-35 Lightning II
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_alv
F-35 nesmí do vzduchu kvůli novým závadám. Po motorech jsou to i sedačky
F-35 nesmí do vzduchu kvůli novým závadám. Po motorech jsou to i sedačky
První komerčně nabízený bojový letoun 5. generace, americký F-35, postihla další řada technických potíží, která ve Spojených státech a Velké Británii vedla dokonce až k jejich nucenému uzemnění. Problémy jsou tentokrát nejen s obligátními motory, ale také s vystřelovacími sedačkami, které mají pilotům zachraňovat životy.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5371
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: F-35 Lightning II
V továrně na superstíhačky F-35. Vládce nebes tady skládají z 22 tisíc dílů
12. listopadu 2022 8:00
12. listopadu 2022 8:00
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/nato/lockhe ... r_nato_incFort Worth (od zpravodaje iDNES.cz) - Ten pohled je impozantní a vyrazí dech. Přes jeden a půl kilometru dlouhá tovární hala na okraji texaského Fort Worth ve svých útrobách naráz ukrývá na 200 nejmodernějších superstíhaček F-35 v různých fázích rozpracovanosti. Jako pestrobarevné stavebnice a každá z nich má ke složení 22 tisíc dílků.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.