F16
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F16
Ukazuje to súboj systémom "duel". Ten ukázal nevýhodu v jednej oblasti. V reálnom strete by táto nevýhoda musela byť kompenzovaná iným faktorom(informácie z ostatných(pozemných/AWACS/??) radarov, nižším RCS, REB, a pod,...). Ale túto kompenzáciu musí byť schopný systém nasadenia zvládnuť. A naskýta sa teda otázka či by to bol schopný zvládnuť. Ak sa takýchto slabostí naskladá viacej tak už môže byť prúser.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7573
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: F16
V reálném střetu vyrovnaných soupeřů to nebude 4 na 4, ale spolupráce různých systémů ať na straně útočníka, tak na straně obránce. A vyhraje ten, který lépe využije své výhody a nevýhody nepřítele. Žádná simulace to nedokáže. Skutečnost by ukázal až reálný střet. 

Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: F16
Šušká se že ty L-39 co se nedávno srazili se nesrazili, ale byli sestřeleny.
Radar Su-35 Irbis-E má dosah detekce více než 400 kilometrů pro vzdušné a 200 pro pozemní cíle.
Radar F16 AN/APG-80 je radar s aktivním elektronicky skenovaným polem (AESA), který dokáže současně detekovat a sledovat četné cíle. Má maximální detekční dosah přibližně 150 kilometrů pro vzdušné a 100 kilometrů pro pozemní cíle.
Tož tolik k F16 na Ukrajině. Bude záležet na výcviku pilotů, porovnejte Vympel R-37 vs AMRAAM
Už ted vidím že po angažmá, F16 na UA pravděpodobně klesne jejich prodej. Když do toho započtete S400 případně S500.
F-16 proti Su-35; zde jsou některé ze silných a slabých stránek každého letadla
https://frontierindia.com/f-16-vs-su-35 ... _article=1
Radar Su-35 Irbis-E má dosah detekce více než 400 kilometrů pro vzdušné a 200 pro pozemní cíle.
Radar F16 AN/APG-80 je radar s aktivním elektronicky skenovaným polem (AESA), který dokáže současně detekovat a sledovat četné cíle. Má maximální detekční dosah přibližně 150 kilometrů pro vzdušné a 100 kilometrů pro pozemní cíle.
Tož tolik k F16 na Ukrajině. Bude záležet na výcviku pilotů, porovnejte Vympel R-37 vs AMRAAM

Už ted vidím že po angažmá, F16 na UA pravděpodobně klesne jejich prodej. Když do toho započtete S400 případně S500.
F-16 proti Su-35; zde jsou některé ze silných a slabých stránek každého letadla
https://frontierindia.com/f-16-vs-su-35 ... _article=1
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8668
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: F16
Aj malý počet F-16 zmení pomer síl. Aké verzie Ukrajinci dostanú a v čom sa líšia od slovenských?
Ukrajina dostane desiatky stíhačiek F-16 a výcvik ich pilotov má trvať len šesť mesiacov. Ako je to možné, keď slovenskí piloti sa na rovnaký typ cvičia dva roky? Aké verzie F-16 Ukrajina dostane a na aké misie ich bude používať?
Celý článok:
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/67 ... h-pouziju/
Ukrajina dostane desiatky stíhačiek F-16 a výcvik ich pilotov má trvať len šesť mesiacov. Ako je to možné, keď slovenskí piloti sa na rovnaký typ cvičia dva roky? Aké verzie F-16 Ukrajina dostane a na aké misie ich bude používať?
Celý článok:
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/67 ... h-pouziju/
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F16
Nezmění nic.
Ukrajinské letectvo mělo postupně k dispozici víc jak 100 letadel MiG-29 a Su-27... obojí jsou výkonnější typy než prastarý F-16A/B, které má teď Ukrajina, v počtu max. 60 ks, dostat.
Ty Migy a Suchoje nedokázaly prakticky nic.
Slabší F-16A bude pořád čelit převaze výkonnějších typu s lepším zázemím a pozemní podporou.
Tím neříkám, že ty F-16A nemohou sem tam štípnout, by i kousnout, ale to je tak vše.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F16
▲ Stačí vzlet. Trénovať pristátie nie je potreba.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F16
Dokázali integrovat HARMy na MiG-29 a občas i s úspěchem použít.
Stejně tak dokázali integrovat Storm Shadow na Su-24 a rovněž párkrát "kousnout".
A ne každá mise je "kamikaze" misí.
Podceňovat je s F-16kami (či jakýmkoli jiným letadlem) není rozumné.
Zásadní obrat to ale nebude.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F16
Originál je z bulgarinamilliary.com
Celý článek :
TCHAJ-PEJ, TCHAJ-WAN - Čtyři stíhačky Mirage 2000 sestřelily v simulovaném dogfightu čtyři stíhačky F-16 Fighting Falcons. To napsal 11. ledna 2023 tchajwanský novinář Lu Jiongchang pro místní internetový portál NOWnews na serveru YahooNews.
Novinář uvedl, že se 11. ledna vydal sbírat informace o cvičení Dragon Exercise, tradičním vojenském cvičení, které se na Tchaj-wanu konalo v listopadu. Na tomto cvičení se udělují různá ocenění, jako je Král vzdušného boje, Král střelců a Král leteckých bombardérů.
Cvičení je pro Tchaj-wan důležité, protože odhaluje bojové schopnosti tchajwanského letectva čelit zahraničním hrozbám. Lu Ťien-kchang se setkává s držitelem titulu Král vzdušného boje - velitel mise 2022 podplukovníkem Čuang Wej-bo. Podplukovník Weibo je příslušníkem 42. bojového týmu tchajwanského letectva.
Během simulovaných leteckých soubojů se tchajwanské vojenské velitelství rozhodlo zapojit 2. křídlo tchajwanského letectva a jeho stíhačky Mirage 2000. Čtyři stíhačky Mirage 2000 by tak musely čelit čtyřem stíhačkám F-16 Fighting Falcons.
Je zajímavé, že velitelství tchajwanské armády přisuzuje čtyřem stíhačkám F-16 roli "čínského útočníka. Proti F-16 tak byly vyslány čtyři stíhačky Mirage 2000. "Díky dobrému výcviku a tiché spolupráci byly všechny 4 stíhačky F-16 sestřeleny a naopak byla jedna ze stíhaček Mirage 2000 sestřelena, což vedlo k výsledku 4:1," uvedl podplukovník Weibo.
Tchajwanské letectvo disponuje 45 jednotkami francouzských stíhaček Mirage 2000. Ty byly zakoupeny koncem 80. let a první várka Mirage 2000 dorazila na Tchaj-wan v roce 1996. Tchajwanské letectvo v té době provozovalo víceúčelové stíhací letouny F-104 a F-5E/F, které však stárly a bylo třeba je nahradit.
Tchaj-wan proto zakoupil stíhací letouny Mirage 2000-5 vybavené radarem RDY. Radar RDY má různé režimy boje země/vzduch, dokáže současně sledovat 8 cílů a vypálit 4 rakety středního doletu [MICA] vzduch najednou. V 90. letech tak byl Mirage 2000-5 nejvýkonnějším stíhacím letounem ve složení tchajwanského letectva, který mnohonásobně překonával americký F-5E/F a místní víceúčelový stíhací letoun F-CK-1 Ching-kuo.
Ukázalo se však, že tchajwanské Mirage 2000-5 mají mnohem vyšší náklady na údržbu ve srovnání s domácím stíhacím letounem F-CK-1 Ching-kuo i americkým F-16. Poté se Tchaj-wan, který již později zakoupil stíhačku F-16 od USA, rozhodl modernizovat právě americkou a lokálně vyráběnou stíhačku. Mirage 2000 se tak staly jedinými třemi hlavními stíhačkami letectva, které nebyly modernizovány.
Opakuji, článek je naprosto amatérský, reportér neví podle textu vůbec nic o tom jak probíhají cvičení. Ale jak je komu libo.
Celý článek :
TCHAJ-PEJ, TCHAJ-WAN - Čtyři stíhačky Mirage 2000 sestřelily v simulovaném dogfightu čtyři stíhačky F-16 Fighting Falcons. To napsal 11. ledna 2023 tchajwanský novinář Lu Jiongchang pro místní internetový portál NOWnews na serveru YahooNews.
Novinář uvedl, že se 11. ledna vydal sbírat informace o cvičení Dragon Exercise, tradičním vojenském cvičení, které se na Tchaj-wanu konalo v listopadu. Na tomto cvičení se udělují různá ocenění, jako je Král vzdušného boje, Král střelců a Král leteckých bombardérů.
Cvičení je pro Tchaj-wan důležité, protože odhaluje bojové schopnosti tchajwanského letectva čelit zahraničním hrozbám. Lu Ťien-kchang se setkává s držitelem titulu Král vzdušného boje - velitel mise 2022 podplukovníkem Čuang Wej-bo. Podplukovník Weibo je příslušníkem 42. bojového týmu tchajwanského letectva.
Během simulovaných leteckých soubojů se tchajwanské vojenské velitelství rozhodlo zapojit 2. křídlo tchajwanského letectva a jeho stíhačky Mirage 2000. Čtyři stíhačky Mirage 2000 by tak musely čelit čtyřem stíhačkám F-16 Fighting Falcons.
Je zajímavé, že velitelství tchajwanské armády přisuzuje čtyřem stíhačkám F-16 roli "čínského útočníka. Proti F-16 tak byly vyslány čtyři stíhačky Mirage 2000. "Díky dobrému výcviku a tiché spolupráci byly všechny 4 stíhačky F-16 sestřeleny a naopak byla jedna ze stíhaček Mirage 2000 sestřelena, což vedlo k výsledku 4:1," uvedl podplukovník Weibo.
Tchajwanské letectvo disponuje 45 jednotkami francouzských stíhaček Mirage 2000. Ty byly zakoupeny koncem 80. let a první várka Mirage 2000 dorazila na Tchaj-wan v roce 1996. Tchajwanské letectvo v té době provozovalo víceúčelové stíhací letouny F-104 a F-5E/F, které však stárly a bylo třeba je nahradit.
Tchaj-wan proto zakoupil stíhací letouny Mirage 2000-5 vybavené radarem RDY. Radar RDY má různé režimy boje země/vzduch, dokáže současně sledovat 8 cílů a vypálit 4 rakety středního doletu [MICA] vzduch najednou. V 90. letech tak byl Mirage 2000-5 nejvýkonnějším stíhacím letounem ve složení tchajwanského letectva, který mnohonásobně překonával americký F-5E/F a místní víceúčelový stíhací letoun F-CK-1 Ching-kuo.
Ukázalo se však, že tchajwanské Mirage 2000-5 mají mnohem vyšší náklady na údržbu ve srovnání s domácím stíhacím letounem F-CK-1 Ching-kuo i americkým F-16. Poté se Tchaj-wan, který již později zakoupil stíhačku F-16 od USA, rozhodl modernizovat právě americkou a lokálně vyráběnou stíhačku. Mirage 2000 se tak staly jedinými třemi hlavními stíhačkami letectva, které nebyly modernizovány.
Opakuji, článek je naprosto amatérský, reportér neví podle textu vůbec nic o tom jak probíhají cvičení. Ale jak je komu libo.
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 798
- Registrován: 21 čer 2019, 14:16
Re: F16
To ze ty letouny budou optimalizovane coby nosice protizemnich strel s dalekym doletem je jasne. Treba ty Norske ,silnyma rusickama vybavene. Vypusti strelu napr. Penguin a rychle pryc.
Podle potvrzených údajů měli stíhači VKS RF odpalovat proti ukrajinským cílům v říjnu lonskeho roku ,kdyz jeste intenzivne Ukrajinci letali , průměrně až 6 R-37M denně.
Byli sestreleni aniz by vedeli odkud.
Myslim,ze k zadnym soubojum F16 a Suchoju nebude dochazet.
To by museli dostat posledni modifikace viz Slovensky VIPER a k tomu vyzbroj.
Ale to nedostanou.
Podle potvrzených údajů měli stíhači VKS RF odpalovat proti ukrajinským cílům v říjnu lonskeho roku ,kdyz jeste intenzivne Ukrajinci letali , průměrně až 6 R-37M denně.
Byli sestreleni aniz by vedeli odkud.
Myslim,ze k zadnym soubojum F16 a Suchoju nebude dochazet.
To by museli dostat posledni modifikace viz Slovensky VIPER a k tomu vyzbroj.
Ale to nedostanou.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7573
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: F16
Lidičky klid, u f-16 máme jen kecy politiků. Vsadil bych se, že tam nikdy nebudou, stejně jako abramsy. Hromada slibů a skutek uteče. než vůbec budou teoreticky schopny nasazení, bude po válce. Západ už teď nemá na podporu, poslední balíčky to ukazují. Výcvik ukrajinců ještě ani nezačal, však teď mají jazykové kurzy. Takže těch 6 měsíců výcviku ani nezačalo. A těch pár letadel, který musí startovat z letiště nemůže nic změnit. Kolik že letadel měli ukrajinci a k čemu jim byli? Neskákejte na západní prodejní propagandu...
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F16
Ako Holandsko, tak aj Dánsko majú staručké F-16AM/BM (Block 20) = to jest modernizačný program MLU aby mohli niesť AIM-7 resp AIM-120 (pôvodne F-16 až od block 30 mohol niesť AIM-120, block 20 je len modernizácia staručkých F-16A/B s AIM-9 v rokoch 2000+ aby konečne mohli konkurovať MiG-29A iz 9.12 kde bola R-27 od začiatku vo výzbroji) = a to isté má aj Taiwan čo tu rozoberáte F-16AM block 20 vs Mirage-2000
Ad dodanie na UA = obaja, Holandsko + Dánsko vyhlásili, že svoje staručké F-16AM/BM na UA presunú, až keď si UA na svojom území "vybuduje" patričnú infraštruktúru = viď tu. Tým asi povedali všetko.
Ad dodanie na UA = obaja, Holandsko + Dánsko vyhlásili, že svoje staručké F-16AM/BM na UA presunú, až keď si UA na svojom území "vybuduje" patričnú infraštruktúru = viď tu. Tým asi povedali všetko.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: F16
CNN , Cancian - CSIS ... Žádná "stříbrná kulka": Ukrajina čelí mnoha výzvám při získávání F-16 do boje
Jedna hodina letu amerických stíhaček F-16 bude stát Kyjev 27 tis. dolarů a k tomu bude vyžadovat asi 16 hodin údržby, uvedla CNN v úterý 29. srpna s odvoláním na prohlášení Marka Canciana, vedoucího konzultanta Centra pro strategická a mezinárodní studia (CSIS).
"F-16 se skládá z desítek tisíc dílů, jejichž tok musí jít na Ukrajinu, aby byly potřebné náhradní díly po ruce, když je třeba něco opravit poté, co letadlo přistane a odveze ho do hangáru," řekl Canxian televiznímu kanálu.
CNN také zdůraznila, že F-16 vyžaduje podstatně více zdrojů na údržbu než její sovětské protějšky.
Kansian zdůraznil, že "protivzdušná obrana Ruské federace je velmi impozantní" a F-16 se jí nikdy nebránila. Proto je myšlenka, že americké stíhačky budou schopny bezpečně letět přes linii dotyku, poměrně nebezpečná, zdůraznil expert.
Těžká údržba
Den předtím ukrajinský ministr obrany Oleksij Reznikov řekl, že ukrajinská armáda začne používat F-16 od jara 2024. Vyjádřil také přesvědčení, že bojovníci budou údajně schopni změnit situaci na bojišti, jakmile budou na obloze.
25. srpna úřadující ministryně obrany Nizozemska Kaisa Ollongren uvedla, že piloti ozbrojených sil Ukrajiny budou trénováni pro práci na stíhačkách F-16 po dobu šesti až osmi měsíců. Podle ní první skupina pilotů, jejichž výcvik začal tento měsíc v Dánsku, bude moci pracovat na F-16 nejdříve v únoru 2024.
24. srpna mluvčí Pentagonu Patrick Ryder označil přesun moderních západních stíhaček F-16 do Kyjeva za záležitost "měsíců, ne týdnů". Poznamenal také, že v této fázi Ukrajina nemá potřebnou infrastrukturu pro umístění F-16.
Spojené státy oznámily výcvik ukrajinských pilotů na pilotování F-16 v říjnu. Mluvčí Pentagonu Patrick Ryder poznamenal, že v září se budou vojáci Ozbrojených sil Ukrajiny (AFU) učit angličtinu. O měsíc později začne jejich výcvik v řízení letadel.
https://edition.cnn.com/2023/08/29/euro ... index.html
Jedna hodina letu amerických stíhaček F-16 bude stát Kyjev 27 tis. dolarů a k tomu bude vyžadovat asi 16 hodin údržby, uvedla CNN v úterý 29. srpna s odvoláním na prohlášení Marka Canciana, vedoucího konzultanta Centra pro strategická a mezinárodní studia (CSIS).
"F-16 se skládá z desítek tisíc dílů, jejichž tok musí jít na Ukrajinu, aby byly potřebné náhradní díly po ruce, když je třeba něco opravit poté, co letadlo přistane a odveze ho do hangáru," řekl Canxian televiznímu kanálu.
CNN také zdůraznila, že F-16 vyžaduje podstatně více zdrojů na údržbu než její sovětské protějšky.
Kansian zdůraznil, že "protivzdušná obrana Ruské federace je velmi impozantní" a F-16 se jí nikdy nebránila. Proto je myšlenka, že americké stíhačky budou schopny bezpečně letět přes linii dotyku, poměrně nebezpečná, zdůraznil expert.
Těžká údržba
25. srpna úřadující ministryně obrany Nizozemska Kaisa Ollongren uvedla, že piloti ozbrojených sil Ukrajiny budou trénováni pro práci na stíhačkách F-16 po dobu šesti až osmi měsíců. Podle ní první skupina pilotů, jejichž výcvik začal tento měsíc v Dánsku, bude moci pracovat na F-16 nejdříve v únoru 2024.
24. srpna mluvčí Pentagonu Patrick Ryder označil přesun moderních západních stíhaček F-16 do Kyjeva za záležitost "měsíců, ne týdnů". Poznamenal také, že v této fázi Ukrajina nemá potřebnou infrastrukturu pro umístění F-16.
Spojené státy oznámily výcvik ukrajinských pilotů na pilotování F-16 v říjnu. Mluvčí Pentagonu Patrick Ryder poznamenal, že v září se budou vojáci Ozbrojených sil Ukrajiny (AFU) učit angličtinu. O měsíc později začne jejich výcvik v řízení letadel.
https://edition.cnn.com/2023/08/29/euro ... index.html
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F16
Ekonomiku neviem.
Ale určite viem, že na údržbu starého (a tým pádom aj nového) 2-motorového lietadla MiG-29 potrebujem oveľa oveľa menej ľudí a zariadení, ako na údržbu novej 1-motorovej F-16 (o starej to platí 2-3-4 násobne). Akceptujem, že sme tu mali stredné a vysoké vojenské školstvo z ktorého išli von experti a nie opice.
Stačí počúvať "starých" Poliakov čo to zažili na vlastnej skúsenosti = na základe ich rečí sa u nás na SK prijala zásada, že človek čo robil na MiG-29 by nemal robiť na F-16 = lebo by "porovnával" (a hundral samozrejme).
Ono najskôr bolo, že nik z MiG-29 nebude robiť na F-16, ale keď tí šašovia z Blavy zistili, že na F-16 nemajú žiadnych, číslom 0 (NULA) technikov, tak tú zásadu akosi "pozmenili".
Ale určite viem, že na údržbu starého (a tým pádom aj nového) 2-motorového lietadla MiG-29 potrebujem oveľa oveľa menej ľudí a zariadení, ako na údržbu novej 1-motorovej F-16 (o starej to platí 2-3-4 násobne). Akceptujem, že sme tu mali stredné a vysoké vojenské školstvo z ktorého išli von experti a nie opice.
Stačí počúvať "starých" Poliakov čo to zažili na vlastnej skúsenosti = na základe ich rečí sa u nás na SK prijala zásada, že človek čo robil na MiG-29 by nemal robiť na F-16 = lebo by "porovnával" (a hundral samozrejme).
Ono najskôr bolo, že nik z MiG-29 nebude robiť na F-16, ale keď tí šašovia z Blavy zistili, že na F-16 nemajú žiadnych, číslom 0 (NULA) technikov, tak tú zásadu akosi "pozmenili".
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 29 srp 2023, 20:52, celkem upraveno 1 x.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F16
z praxe a z komunikácie s Poliakmi. Ekonomiku neriešim, pýtal si sa na človekoho-hodiny.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F16
Protože k US mašinám se dá najít skoro vše, ale k ruským ex sovětským mašinám je velmi těžko dohledatelný údaj zrovna počet člověkhodin k hodině letu.
Mám dohledané studie spolehlivosti k MiGu 29 v polsku a spolehlivost je dobrá ale většinu, možná věechny věci si polsko řešilo samo.
Na slovensku bude údaj člověkhodin k MiGu 29 určitě katastrofální
Mám dohledané studie spolehlivosti k MiGu 29 v polsku a spolehlivost je dobrá ale většinu, možná věechny věci si polsko řešilo samo.
Na slovensku bude údaj člověkhodin k MiGu 29 určitě katastrofální