MiG - 35
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3275
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: MiG - 35
O sto třicet procent lehčí? Tak to bude nadnášet.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: MiG - 35
Skeptiku, souhlas. Od kdy se vyvíjí F 35 (F 22) a kdy se naplno rozjel vývoj poslední generace letadel(včetně upgradů) a jejich techniky v RF? Není to rozdíl desetiletí? Kdy naposled upgradovali nějaký zavedený typ v US?
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: MiG - 35
GaS moduly? Nechtěl si napsat GaAs moduly? Gallium arsenide.puma píše: ↑18 led 2019, 08:28Vůbec je to zajímavé ten velký pokrok u Rusů v palubních radarech za poslední roky, takový AN/APG-81 z F-35 proti tomu novému Žuku vypadá jako obstarozni technologie a hlavně architektura s váhou 220kg a ještě má podstatně menší maximální dosah, přitom rozměrově je to jeho hlavní konkurent.
Přitom APG-81 používá GaN moduly, ale na první pohled je zřejmé, že je jinak architektura převzata z radarů s GaS moduly, to samé RBE2 s GaS taky má váhu kolem 270kg, vlastně i ten Žuk-AE s GaS.
RBE2 (PESA) 270 kg ale RBE2-AESA/GaAs moduly už 290 kg.
Srovnejme RBE2-AA (AESA) z Rafalu s hmotností 290 kg s 838 GaAs moduly, maximálně cca 1000 modulů podle dalších zdrojů, a potom APG-81. Ten má neoficiálně 220 kg - info na základě nějakého fóra (vezmu ho za reálný) a počet vysílač-přijímač modulů je 1624 nebo 1674 a opět údajně na bázi GaAs. Kde je tedy ta větší hmotnost než RBE2-AESA? Co když APG-81 ale používá GaN moduly? Pokud by to tak bylo, zmenšením antény na srovnatelný počet modulů s FGA35(3D) - 1016 modulů, by jeho hmotnost byla jen cca 140 kg...tedy jen o 10 kg více než FGA35(3D). Nevím tedy jak výkonné,těžké má který radar chlazení, to sehraje taky svou roli, ale těžko to bude rozdíl jako dělají ty moduly. Proto mám podezření, že APG-81 má GaN moduly, stejně tak jako modernější verze radaru APG-77v1, která používá technologie z APG-81. A překvapivě se tím (dle neoficiálních údajů APG-77 wiki) navýšili detekční dosahy APG-77v1 oproti APG-77 o cirka 45% (detekce 200-240 km vs 400 km proti cíli RCS 1m2). Pro Žuk-AMEh (GaN moduly) se uvádí oproti přechozím modelům větší dosah o 50%. Pokud si myslíte, že to tak není s těmi GaN moduly u APG radarů, tak napište na jaké bázi měl moduly předchozí typ APG-77. Já to nenašel.
A ten rozdíl mezi FGA29 a FGA50 je opravdu alespoň generační, ta "1.generace" na bázi GaAs se prostě přeskočí, prodloužilo se tak zavedení AESA radaru do VKS letectva, ale ušetří spousty peněz do slibnější budoucnosti. Přejde se při výrobě na modularitu, velikost antény a tvar bude tedy škálovatelný "lego systém" podle aplikace na konkrétní techniku a její kapacitní možnosti, čímž se ušetří další peníze. Díky menším rozměrům GaN modulů, cca jen 1/3 velikosti oproti GaAs a menší hmotnosti půjdou takto moderní a výkonné radary instalovat i na malé aparáty.
Dnes tedy VKS nemá žádný stíhač s radarem AFAR/AESA. Ty nejmodernější jako Su-35S "koukají" přes PESA anténu a MiG-29K(R) přes štěrbinovou anténu radaru Žuk-M, a stejně tak nové egyptské MiGy 29M/M2, takže i ty exportní letákové proklamace Fazotronu bych bral s rezervou. A minimálně ještě 2 roky (testování na MiGu 35) to tak zůstane, pokud tedy radar N036 pro Su-57 není hotov a čeká se opravdu jen na nové motory. Každopádně potom tam přichází radiolokační revoluce.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: MiG - 35
Ano, omyl. Ale mají zavedené AESA anény: Irbis-E je obojetný - může fungovat v PESA i AESA režimu, Žuk-A, a hybridní N036 pro Su-57, co je hotový. Každopádně pokud se ta studenokeramická technologie na výrobu anténních polí osvědčí a vypadá to hodně povedeně (k tomu je to už druhá generace stejného konceptu s keramikou, FGA-35 je přímý předchůdce a bude přeskočen, tak je tu dost velká šance na úspěch a založení nové moderní a originální ruské architektury AESA radarů nejen pro letouny), pak zcela jistě dojde k upgradu N036 na stejnou technologii minimálně se změní AESA antény a elektronika a korpus nejspíš zůstane stejný - to už by vyžadovalo úpravy letounu, protože to do budoucna bude mít velkou logistickou a vývojovou výhodu po rozjetí větší sériové výroby Su-57, nebo se počká až na zavedení fotonických radarů, což je dost zajímavý koncept, když to nastudujete do hloubky a v principu docela jednoduchý (do 10 až 15 let budou první operační kousky), jak využít světla/laserů pro šíleně rychlou modulaci rádiových vln, se všemi výhodami z toho plynoucími a takové fotonické radary budou při vysílání pracovat v částečném PESA režimu (principiálně ale jiném a jinak, ale částečně se to tomu bude aspoň podobat), kdy jeden "fotonický uzel" při vysílání bude modulovat 64 klasických AESA T/R modulů (to je pak cca 18 až 24 "fotonických uzlů" na radar na taktickém letounu), v další generaci takových radarů se počet "fotonických uzlů" zvýší dvakrát, a tak dále.., až se to dostane do sta let na poměr 1:1. ;)
RBE2-AA (poslední verze)


Vývoj v čase u Fazatronu, docela zajímavý vývojový skok mezi roky 2010 až 2015, kdy se hmotnost i rozměry celého radaru podařilo snížit 2-2,5x, to bude mít docela zásadní následky do 10 až 15 let.

Však jsem psal, že APG-81 používá GaN T/R moduly, myslel jsem to tak, že zbytek architektury radaru je postaven ještě na staré architektuře z počátku programu F-22 APG-77 a ta je stará přes 20 let. Aspoň od oka má ten nový Žuk-AMEh hloubku T/R modulů kolem 1cm, srovnej to s délkou těch T/R modulů u APG-77 a 81, kde je to od oka 5cm. Každopádně je tu je dost zajímavý vývoj u Fazatronu, bude zajímavé sledovat jak se to promítne k Tichomirům a v delším čase do nových ruských bojových UAV. Ta architektura AESA antény a T/R modulů, i elektronika toho nového Žuku vypadá fakt hodně moderně a modulárně.
APG-81

RBE2-AA (poslední verze)


Vývoj v čase u Fazatronu, docela zajímavý vývojový skok mezi roky 2010 až 2015, kdy se hmotnost i rozměry celého radaru podařilo snížit 2-2,5x, to bude mít docela zásadní následky do 10 až 15 let.

Však jsem psal, že APG-81 používá GaN T/R moduly, myslel jsem to tak, že zbytek architektury radaru je postaven ještě na staré architektuře z počátku programu F-22 APG-77 a ta je stará přes 20 let. Aspoň od oka má ten nový Žuk-AMEh hloubku T/R modulů kolem 1cm, srovnej to s délkou těch T/R modulů u APG-77 a 81, kde je to od oka 5cm. Každopádně je tu je dost zajímavý vývoj u Fazatronu, bude zajímavé sledovat jak se to promítne k Tichomirům a v delším čase do nových ruských bojových UAV. Ta architektura AESA antény a T/R modulů, i elektronika toho nového Žuku vypadá fakt hodně moderně a modulárně.
APG-81

Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: MiG - 35
↑ Doplním
Jedná sa prvý sériový MiG-35UB zaradený do VKS Ruska
viď https://russianplanes.net/id248027 / https://russianplanes.net/images/to249000/248027.jpg čo je obrázok ↑
Všetky MiG-29M2 / MiG-35 čo predstavovali a testovali doposiaľ sú vo vlastníctve RSK MiG (КБ МиГ - РСК МиГ) - modrá 702 + modrá 712 + modrá 747 + modrá 154 + ...
Podľa diskusie RSK MiG upustil od označenia MiG-35D (Mig-35Д - "Д" как Демонстратор / Demonštrátor) a zaviedli označenie MiG-35UB (МиГ-35УБ)
Jedná sa prvý sériový MiG-35UB zaradený do VKS Ruska
viď https://russianplanes.net/id248027 / https://russianplanes.net/images/to249000/248027.jpg čo je obrázok ↑
Všetky MiG-29M2 / MiG-35 čo predstavovali a testovali doposiaľ sú vo vlastníctve RSK MiG (КБ МиГ - РСК МиГ) - modrá 702 + modrá 712 + modrá 747 + modrá 154 + ...
Podľa diskusie RSK MiG upustil od označenia MiG-35D (Mig-35Д - "Д" как Демонстратор / Demonštrátor) a zaviedli označenie MiG-35UB (МиГ-35УБ)
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: MiG - 35
Tu modrou 702 a 712 má snad dostat letectvo k těm šesti objednaným strojům


- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: MiG - 35
TV relácia Polygón, lietadlo MiG-35 (МиГ–35)
https://youtu.be/9aNv7pEW5AE zverejnené 19.05.2019, dĺžka videa 25:22 min.
https://youtu.be/9aNv7pEW5AE zverejnené 19.05.2019, dĺžka videa 25:22 min.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5748
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: MiG - 35
VKS prevzali prvé dva Mig-35 zo šiestich ktoré majú byť dodané tento rok.
https://ria.ru/20190617/1555619124.html
https://ria.ru/20190617/1555619124.html
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: MiG - 35
https://rusnext.ru/news/1567263919
29. 8. 2019 na MAKS 2019 sa počas predvádzacieho/skúšobného letu s indickou posádkou odtrhol panel poťahu ľavého krídla na Mig-35D.
Posádka úspešne pristála.



29. 8. 2019 na MAKS 2019 sa počas predvádzacieho/skúšobného letu s indickou posádkou odtrhol panel poťahu ľavého krídla na Mig-35D.
Posádka úspešne pristála.



COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: MiG - 35
Ako sa to moze stat???
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: MiG - 35
ťažko povedať - nedbalosť obsluhy? prekročené násobky?
V tom mieste je u námorných verzií skladané krídlo...
A úprimne povedané, ako "len poťahový panel" mi to príliš nepripadá, skôr ako keby odtiaľ vyletelo nejaké "zariadenie", napríklad výmetnica klamných cieľov (ASO)
V tom mieste je u námorných verzií skladané krídlo...
A úprimne povedané, ako "len poťahový panel" mi to príliš nepripadá, skôr ako keby odtiaľ vyletelo nejaké "zariadenie", napríklad výmetnica klamných cieľov (ASO)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 úno 2017, 12:25
Re: MiG - 35
Nerobil by som z toho nejaku tragediu. Mig-35D vychadza z Mig-29KBR/KUBR a to co uletelo je cast krycieho plechu mechanizmu sklapania kridel ktora je ocividne vyklapacia
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: MiG - 35
Indové si v Moskvě vyzkoušeli MiG-35
Na letecké show konané na výstavě MAKS 2019 vykonali dva indičtí piloti, kteří byli členy indické vojenské delegace, dva zkušební lety na novém ruském víceúčelovém bojovém letounu typu MiG-35.
Pokud někdo ví něco o tom, co je v citaci, tak napište.
Na letecké show konané na výstavě MAKS 2019 vykonali dva indičtí piloti, kteří byli členy indické vojenské delegace, dva zkušební lety na novém ruském víceúčelovém bojovém letounu typu MiG-35.
https://www.armyweb.cz/clanek/indove-si ... eli-mig-35Být objektivní je velmi těžké, ale podle různých útržkovitých zpráv se zdá, že to co si indický personál dovoluje k MiGům si k žádným strojům západní provenience nedovoluje, a z toho můžou pramenit některé problémy.
Pokud někdo ví něco o tom, co je v citaci, tak napište.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: MiG - 35
Zadrený motor Tatry pre nedostatok oleja - z dôvodu vypálenej žiarovky na prístrojovke v kabíne vodiča....
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: MiG - 35
U nás sa sleduje "tvrdosť" pristátia mašiny u každého pilota - proste ako s tým je..e na dráhu
Dávnejšie som čítal, okrem iných vecí, Indovia s tým nerobili problém - hlavne že pristáli, ale niekedy to tak je..i na dráhu že komplet podvesenú výzbroj museli odpísať. Čo to urobí s radarom, z HUDom, s pneumatikami, a hlavne s rotujúcim hriadeľom na motore, to netreba snáď rozpisovať.
Upresním - ako MiG-21, tak aj MiG-27 a MiG-29A neboli určené na tresnutie o palubu lietadlovej lode. Až MiG-29K bol na to stavaný, ale tiež odtiaľ - potiaľ.
Dávnejšie som čítal, okrem iných vecí, Indovia s tým nerobili problém - hlavne že pristáli, ale niekedy to tak je..i na dráhu že komplet podvesenú výzbroj museli odpísať. Čo to urobí s radarom, z HUDom, s pneumatikami, a hlavne s rotujúcim hriadeľom na motore, to netreba snáď rozpisovať.
Upresním - ako MiG-21, tak aj MiG-27 a MiG-29A neboli určené na tresnutie o palubu lietadlovej lode. Až MiG-29K bol na to stavaný, ale tiež odtiaľ - potiaľ.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 úno 2017, 12:25
Re: MiG - 35
Nechapem co vlastne chcu testovat ved maju Mig-29K/KUB z ktoreho v podstate mig-35D vychadza.
A nahodou nerobia si Mig-29 UPG sami repasom zo starych Mig-29A a rusi im dodavaju len konverzne sady???
A nahodou nerobia si Mig-29 UPG sami repasom zo starych Mig-29A a rusi im dodavaju len konverzne sady???
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: MiG - 35
Áno, pravdu máš, ale asi nestačia počty.
Neviem na koľko licencií majú UPG - podľa wiki majú 66ks. Námorníctvo má 36ks+9ks K/KUB = oba je žalostne málo
Končia im Jaguary (91ks), MiG-21 (112ks), a MiG-27 (43ks) = to všetko je potrebné nahradiť.
Su-30MKI všetko neutiahne, "diverzifikovali" na Mirage 2000 a tender vyhral/zrušili na Dassault Rafale.
Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... y_aircraft
Neviem na koľko licencií majú UPG - podľa wiki majú 66ks. Námorníctvo má 36ks+9ks K/KUB = oba je žalostne málo
Končia im Jaguary (91ks), MiG-21 (112ks), a MiG-27 (43ks) = to všetko je potrebné nahradiť.
Su-30MKI všetko neutiahne, "diverzifikovali" na Mirage 2000 a tender vyhral/zrušili na Dassault Rafale.
Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... y_aircraft
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: MiG - 35
To ten MiG 35 dopadl ještě dobře. Tady se ta výškovka drolí jako sušenka. Měsíc stará airshow RIAT v Británii. (+ odkaz na 2 fotky pod videem)Alchymista píše: ↑31 srp 2019, 19:55https://rusnext.ru/news/1567263919
29. 8. 2019 na MAKS 2019 sa počas predvádzacieho/skúšobného letu s indickou posádkou odtrhol panel poťahu ľavého krídla na Mig-35D.
Posádka úspešne pristála.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: MiG - 35
:sipka: zrejme "delaminovaný" poťah a voštinová výplň
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.