:dobre: Letka F-35B bude přidělena pod velitelství CENTCOM, které mají v působnosti zmíněné a i další státy.

Korea, kde už F-35A i B jsou spadá pod jiné velitelství.
:dobre: Letka F-35B bude přidělena pod velitelství CENTCOM, které mají v působnosti zmíněné a i další státy.
https://cz.sputniknews.com/svet/2018030 ... f35-radar/Kvůli konstrukčním vadám se ukázalo, že RCS (ukazatel radiolokační viditelnosti letounu) je prakticky dvakrát větší než vypočítaný, což dělá kříž nad hlavní předností tohoto stroje — obtížné zjistitelnosti. Zavinil to obrovský počet technologických otvorů, které se nedají odstranit bez velkých konstrukčních změn.
Aby byla vada napravena, má být drak letounu vážně dopracován, cena „obnovy" může činit několik milionů dolarů — některé součásti trupu bude třeba vyrobit a instalovat úplně znova.
http://www.armadninoviny.cz/po-17-letec ... ng-ii.htmlV následujících týdnech oficiálně skončí vývojová a demonstrační fáze „společné stíhačky“ JSF (Joint Strike Fighter), tedy F-35 Lightning II. Podle webu FlightGlobal samotný letoun, pohonná jednotka, simulátory a logistické systémy přejdou z vývojového do operačního stavu – o šest let později, než bylo na přelomu tisíciletí plánováno.
Vysoce postavení činitelé Sovětského svazu nedávali projektu velkou prioritu, jelikož se v tu dobu byl prováděn intenzivní vývoj raketových systémů. Z toho důvodu byla konstrukční kancelář velmi omezena ve věci financování. Nehledě na to ale byl první model letounu zkonstruován, byly provedeny zkoušky a jejich výsledky byly reflektovány na návrzích letounu. První let Jak-41 se ale konal až na konci 80. let minulého století. Podle prvotního plánu se testovací lety měly dokončit v roce 1995. Kvůli rozpadu Sovětského svazu byly práce na letounu pozastaveny z důvodu nedostatku financování, píše portál.
https://ac24.cz/-/namorni-pechota-usa-p ... direct=%2FOhnisko se nacházelo ve zbrojní části. Po oficiálním vyšetření byl za příčinu havárie označen šestákový třmínek, který spojoval provazec elektrických drátů. Buď došlo k nesprávné fixaci, anebo nebyl dost pevný. Poté, co třmínek praskl, začaly se dráty třít o hydraulické potrubí. Když se izolace prodřela, došlo v potrubí ke zkratu a požáru. Mluvčí Pentagonu také sdělil, že elektrický systém o napětí 270 V v sobě skrývá vážné nebezpečí požáru na palubě a prudce zvyšuje riziko jiskření při chybách technické obsluhy nebo v důsledku nepatrných poškození.
Od 7 min.