Letecký vývoj
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Čo dodať...
Ono je to tak vlastne dobre - Fallouta si rád zahrám na compe, ale nestojím oň v reálnom živote.
Ono je to tak vlastne dobre - Fallouta si rád zahrám na compe, ale nestojím oň v reálnom živote.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Keď teraz je v móde všetko realizovať a vyvíjať pomocou Startup-ov čo je z 80% PR prezentovanie a vymýšľanie príbehov. A normálny základný výskum nemá ani peniaze ani kvalifikovaných ľudí, pretože na odbornosť musí byť človek desiatky rokov v obore.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecký vývoj
Pánové ANT byl z dnešního pohledu též Startup pod vedením A.N. Tupoleva a jaký byl jeho výstup. Vyřešil problém RF s leteckou konstrukcí až do 80. let. Obdobné jako přes kopírák byl vývoj leteckých motorů a i vedlejší větev motory raketové. Hlavy pomazané všude v Evropě i v US rozdělili základní výzkum hrazený státem(NACA posléze NASA, CAGI, VLÚS posléze VZLU) a konstrukci u komerčních Fy. V SSSR konstrukčním kancelářím přidělily výrobní závody. Takže byl oddělený základní vývoj a výzkum který ale spolupracoval, předával !plošně" své výstupy všem "hladovým" v oboru a byl povinen s nimi při řešeních spolupracovat. Tento systém byl ukončený "privatizací" vývoje a výzkumu výrobními korporacemi koncem 80. let(některé projety dobíhaly ještě dekádu). Takže dnes každá korporace za státní provádí vývoj a výzkum samostatně(výsledky si patentuje nikoli jako dříve plošně poskytuje oboru) a ještě jí dle způsobu jejího fungování musí/měl by generovat zisk. Navíc korporace neřídí technici ale obchodníci s ekonomy kteří se na vývoj a výzkum dívají jako na velmi málo produktivní část korporace do které i "uklízí" neschopné dětičky potřebných pro korporaci které zklamali v jiné praxi(prodej, finančnictví, výroba). Tam alespoň škodit nebudou a zaplatí je dotace státu. Výsledky takto nastaveného korporativizmu vidíme až dnes(po 30-40. letech svého fungování kdy spotřeboval své veškeré vývojové a výzkumné zdroje) protože systém má velmi dlouhou setrvačnost. Musk, Zubrigen, Gates a další jsou jen pokusy o systémové a ideologické přenastavení systému aby konečně započal fungovat i na tržní liberalistické platformě což je nemožné(nejsou plošně poskytovány výstupy vývoje a výzkumu do všech, celého spektra Fy. v oboru). Příkladem výsledku je SSSR kde špičkové technologie nebyly plošně poskytovány ekonomice což vedlo k její technické a technologické zaostalosti a nekonkurenceschopnosti. Pravým opakem bylo US kde výstupy z projektu NASA APOLLO vedlo k poslední materiálové a technologické revoluci Západu 80. až 90. let. Dnes je skutečnost naprosto obrácená a hybatelem vývoje a výzkumu, techniky a technologie je Čína s RF a Západ zaostává tak jako před půl stoletím SSSR a diví se tomu jak se to mohlo stát a korporace mlátí okolo sebe. Přitom kořenovým důvodem je jejich systém fungování který přes optiku obchodu a účetnictví není schopno jejich nejvyšší vedení pochopit a možná i napravit. Tak nastupuje mocenská platforma státu(sankce, vydírání).
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4818
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Letecký vývoj
Docela zajímavá zpráva
VKS vyvine nový "létající radar", letoun bude vytvořen na základě civilního dopravního letadla Tu-214
Můj odhad je, že neponese kruhový otáčivý radar, ale bude to řešeno buď instalací pevných AESA antén podél trupu (stylem Tu-214R), nebo nad trup ala Boeing E-7 Wedgetail.
A-100 má dvoupásmový radar, toto je část L pásmového AESA radarového pole radaru Vega A-100 na testech v částečné anechoické komoře.
a tady je celý radar Vega pod dekou
Parametry na papíru z veřejných zdrojů: má schopnost sledovat až 300 cílů ve vzdálenosti 650 kilometrů. Ta dvoupásmovost je dost zajímavá, jedno pracovní pásmo radaru je zcela určitě X nebo hodně blízké, druhé je L pásmo a jelikož to má AESA anténu podle toho videa z obou stran, tak mohou obě pásma pracovat současně, což je dost zajímavé, kam tím ruští konstruktéři míří je zcela jasné.
VKS vyvine nový "létající radar", letoun bude vytvořen na základě civilního dopravního letadla Tu-214
https://iz.ru/872566/aleksei-ramm-bogda ... chii-radarProjekt nového „létajícího radaru“ na základě civilního dopravního letadla Tu-214 již byl předložen výboru VKS a obdržel souhlas, řeklo Izvestia několik zdrojů na ministerstvu obrany.
Má to být "Lite" - levnější a ekonomičtější-verze "létajícího radaru "A-100 "Prime".
V novém letounu bude použit, byť v odlehčené formě a podobě, radar a část elektroniky z letounu A-100 Premier.
"létající radar“ Tu-214 dobře doplní A-50, A50U a A-100 Premier, vyráběné na základě IL-76.
Můj odhad je, že neponese kruhový otáčivý radar, ale bude to řešeno buď instalací pevných AESA antén podél trupu (stylem Tu-214R), nebo nad trup ala Boeing E-7 Wedgetail.
A-100 má dvoupásmový radar, toto je část L pásmového AESA radarového pole radaru Vega A-100 na testech v částečné anechoické komoře.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Ruska armada dala zadanie vypracovat koncepciu utocneho vrtulnika s elektropohonom. Koncept by mal podla predstav niekolko vyhod. Pohon elektromotorom by mal produkovat menej hluku a hlavne menej tepelneho ziarenia. Tym by lahsie unikol infrasenzorom a navadzacim hlaviciam rakiet protivnika. Ako dalsi klad sa uvadza obecna dostupnost elektriny, co by vrtulnik zbavilo zavislosti od tejto casti logistiky. V pripade konfliktu, ked by sa stala problemom dodavka leteckeho paliva, elektrovrtulnik by bol stale schopny letu. V prvej faze sa uvazuje o hybride, kde by koexistoval spalovaci motor s elektromotorom, neskor by sa spalovanie uz vobec nepouzivalo a islo by o cisty pohon vylucne na baterie.
https://tass.ru/armiya-i-opk/6407231
https://tass.ru/armiya-i-opk/6407231
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Že vraj bol otestovaný funkčný prototyp.Kdekoli na světě pod 4 hodiny: Už se testuje motor Sabre, který může radikálně proměnit leteckou dopravu Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/kdekoli-na-s ... fault.aspx
By ma zaujímalo ako chcú "vyrábať/stláčať kompresorom" toľko hélia za sekundu, na skvapalňovanie takého množstva kyslíku.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Letecký vývoj
Blbost, fyzikalne zakony este stale platia. Ak to bude raketa, bude to za podobnych parametrov (a ceny) ako dnesne rakety. Ziadna masova doprava. Ak chcu letiet v atmosfere hyperzvukom, na trvalu prevadzku neexistuje v sucasnosti material, ktory by tepelne soky zvladal.. Neviem to zratat, ale som presvedceny, ze priebezne skvapalnovanie kyslika v rozumnom mnozstve nie je mozne. Musi to byt energeticky narocny proces, ktoreho vysledok nebude postacovat na pohon masivneho zariadenia.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
Ďalšie video z iného testu:skflanker_ píše: ↑24 bře 2019, 18:06Prvý vzlet Sikorsky - Boeing SB1 Defiant vo štvrtok 21.03.2019 ...
https://youtu.be/YL6N6F30els zverejnené 06.06.2019, dĺžka videa 1:56 min.
Celera 500L pripravená na testovanie Na instagrame sa objavili foto lietadla Celera 500L v Južnej Kalifornii po 10 rokoch vývoja
Zdroj https://www.vesti.ru/m/doc.html?id=3156221 z 09.06.2019 + viac foto
Viac info a ďalšie foto napríklad https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... y-fly-soon zo 07.06.2019
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3408
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Letecký vývoj
Jak říkají piloti: Jen hezký letadlo dobře lítá. Tohle by se nemělo odlepit od země :razz:
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8669
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Letecký vývoj
Teda, na oko hrôza! (veľryba s krídelkami?)
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Ako napísal aj Skeptik v inej teme -
A pripomeniem aj druhé tvrdenie -S dobrým motorom lietajú aj vrata od hangaru.
Vrtuľníky nelietajú, vrtuľníky sú tak škaredé, že ich Zem odpudzuje.
Ale osobne mi nejak zvlášť ohavné nepripadá, videl som až aj strašnejšie. Podstatne.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9238
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Na druhou stranu i takové Piaggio Avanti je tak škaredé, až je vlastně hezké 
A léta dobře


A léta dobře
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Letecký vývoj
Taliansko je národ čo vie splodiť nádherne stroje ako MC.202, či FIAT G.55. Ale aj nechutnosť ako FIAT Multipla.
Obe spomenuté lietadla začínali ako škaredé káčatka a spasil ich nemecky motor, do výkonu aj krásy. Multiple by nepomohlo ani keby ju Heidy Klum tlačila.
Obe spomenuté lietadla začínali ako škaredé káčatka a spasil ich nemecky motor, do výkonu aj krásy. Multiple by nepomohlo ani keby ju Heidy Klum tlačila.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Multipla je druhé najškaredšie auto. Ten, kto ho spáchal, je iste schopný aj strašnejších zločinov...
Avanti sa mi naopak celkom páči - je elegantné. Ale mali ho urobiť podobne ako Beechcraft Starship - ten mi ale noapak príliš elegantný nepríde, je taký... "nasilu".
Avanti sa mi naopak celkom páči - je elegantné. Ale mali ho urobiť podobne ako Beechcraft Starship - ten mi ale noapak príliš elegantný nepríde, je taký... "nasilu".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecký vývoj
Nepoletí na Měsíc? To by byl ale po 250. letech druhým takovým tvarem v pořadí.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8669
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Letecký vývoj
Niečo o MIG-u 15:
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
Z Boeing T-X (nové US lietadlo na výcvik pilotov) sa stal T-7A "Red Hawk"
https://youtu.be/AZG06T5elgE zverejnené 16.09.2019, dĺžka videa 57 sek.
Zdroj https://topwar.ru/162521-vvs-ssha-nazva ... astreb.htm z 17.09.2019
Info o lietadle https://www.boeing.com/defense/t-7a/
https://youtu.be/AZG06T5elgE zverejnené 16.09.2019, dĺžka videa 57 sek.
Zdroj https://topwar.ru/162521-vvs-ssha-nazva ... astreb.htm z 17.09.2019
Info o lietadle https://www.boeing.com/defense/t-7a/
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecký vývoj
Porovnanie Beriev Be-2500 vs. Antonov An-124 Ruslan Zdroj http://charly015.blogspot.com/2019/10/a ... -2500.html z 05.10.2019Juraj píše: ↑05 říj 2019, 12:29Blbost, a ani nevyzera pekne
Beriev informoval o studii gigantickeho obojzivelneho lietadla s uzitocnou hmotnostou 1000ton. Nazov by bol Be-2500, co je odvodene od vzletovej hmotnosti 2500 ton. Na rozdiel od ekranoplanov by mal vediet lietat aj bez vyuzitia prizemneho efektu. Rychlost okolo 800km, dolet 16000km
https://ria.ru/20191001/1559311481.html
https://www.almasdarnews.com/article/ru ... ff-weight/
presnejšie http://www.beriev.com/eng/Be-2500_e/Be-2500_e.html
Beriev Be-2500:
Šírka = 125,51m + Dĺžka = 115,5m + Výška = 29,12m
Plocha krídel = 3184 m2
Ktoré letisko toto monštrum odbaví? Spomeňte si na Airbus A-380 ako letiská museli upravovať. Toto sa len tak niekde neotočí.
Ako Juraj už uviedol, uvidíme ...
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6955
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Letecký vývoj
Za socializmu bol jeden vtip o ruskom lietadle, s kinom, bazenom...a koncil tym, ze pri omylom nechanom zapnutom palubnom mikrofone po predstaveni vsetkych vymozenosti cestujucim hovori pilot pilotovi: A teď budeme rádi, když s tou ,,píčou,, alespoň popojedem..
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...