Letecký vývoj
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
No, on nebyl přijat do výzbroje hlavně proto, že to nebylo bojové letadlo, ale zkušební stroj resp. technologický demonstrátor.
Dle informací od pilotů létal dobře, ale v roce 1998 byl již generačně zastaralý a program letadlových lodí byl dávno zrušen.
Dle informací od pilotů létal dobře, ale v roce 1998 byl již generačně zastaralý a program letadlových lodí byl dávno zrušen.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Letecký vývoj
Rusko připravuje testovací komplex pro PD-35
https://polit.info/496418-stend-dlya-su ... inobzor.ru
Vedoucí ministerstva průmyslu a obchodu RF Denis Manturov uskutečnil 22. května pracovní návštěvu Prikamye. Hlavním účelem ministerské cesty bylo navštívit UEC Perm Motors s prohlídkou výrobních zařízení a setkáním s výrobci letadel. Zejména během rozhovoru mezi Manturovem a zaměstnanci podniku se strany dohodly na strategickém rozhodnutí - začnou s výstavbou zkušebního komplexu na území závodu. Jednou z prvních energetických jednotek, které se na něm budou testovat, bude slibný letecký motor PD-35.
Vývoj tohoto motoru, který je schopný vyvinout trakci o hmotnosti 35 tun, provádí odborníci UEC-Aviadvigatel od roku 2016. Perm Motors působí jako mateřský výrobce. Očekává se, že již v roce 2023 bude společnost schopna představit první prototyp. Konečné dokončení projektu je naplánováno na rok 2025. O tři roky později by měla být zahájena sériová výroba tohoto super motoru. Podle výrobců letadel bude PD-35 nainstalován na IL-96-400M a společné rusko-čínské osobní letadlo CR929.
Náklady na vybudování zkušební základny, jejíž návrh začne do konce tohoto roku, se odhadují na 26 miliard rublů. Odhaduje se, že bude zahrnovat osm stánků. První tři budou uvedeny do provozu již v roce 2022. Mluvíme o stojanech pro testování spalovací komory, kompresorů a plynových generátorů. Současně bude mít infrastruktura základny potenciál testovat motory s tahem 50 tun.
"Bude to nejpokročilejší testovací centrum pro letecké motory v Evropě," řekl Manturov.
Dříve byly obdrženy informace, že vzhled PD-35 bude synchronizován se spuštěním letadla CR929.
https://polit.info/496418-stend-dlya-su ... inobzor.ru
Vedoucí ministerstva průmyslu a obchodu RF Denis Manturov uskutečnil 22. května pracovní návštěvu Prikamye. Hlavním účelem ministerské cesty bylo navštívit UEC Perm Motors s prohlídkou výrobních zařízení a setkáním s výrobci letadel. Zejména během rozhovoru mezi Manturovem a zaměstnanci podniku se strany dohodly na strategickém rozhodnutí - začnou s výstavbou zkušebního komplexu na území závodu. Jednou z prvních energetických jednotek, které se na něm budou testovat, bude slibný letecký motor PD-35.
Vývoj tohoto motoru, který je schopný vyvinout trakci o hmotnosti 35 tun, provádí odborníci UEC-Aviadvigatel od roku 2016. Perm Motors působí jako mateřský výrobce. Očekává se, že již v roce 2023 bude společnost schopna představit první prototyp. Konečné dokončení projektu je naplánováno na rok 2025. O tři roky později by měla být zahájena sériová výroba tohoto super motoru. Podle výrobců letadel bude PD-35 nainstalován na IL-96-400M a společné rusko-čínské osobní letadlo CR929.
Náklady na vybudování zkušební základny, jejíž návrh začne do konce tohoto roku, se odhadují na 26 miliard rublů. Odhaduje se, že bude zahrnovat osm stánků. První tři budou uvedeny do provozu již v roce 2022. Mluvíme o stojanech pro testování spalovací komory, kompresorů a plynových generátorů. Současně bude mít infrastruktura základny potenciál testovat motory s tahem 50 tun.
"Bude to nejpokročilejší testovací centrum pro letecké motory v Evropě," řekl Manturov.
Dříve byly obdrženy informace, že vzhled PD-35 bude synchronizován se spuštěním letadla CR929.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Letecký vývoj
Rusko pracuje na motoru PD-8 který nahradí pohonnou jednotku SaM146 pro dopravní letadlo SSJ100
Rostec, mateřská společnost Sukhoi Civil Aircraft (SCAC) informoval, že pracuje na novém motoru PD-8 pro regionální letadlo Suchoj SSJ100 nahrazující motor SaM146, který je v současnosti vyráběn společností Powerjet jako společný podnik 50:50 mezi francouzským Safran a ruským NPO Saturn.
„Na základě řešení používaných v plynovém generátoru PD-14 pro MS-21 vyvíjíme pohonnou jednotku PD-8. Jedná se o motor s širokým spektrem aplikací - lze ho použít jako součást letadla Superjet i Be-200 (obojživelný) a použít i v perspektivních vrtulnících, “říká první náměstek generálního ředitele Rostec State Corporation Vladimir Artyakov. "Ruská letadla musí používat ruské motory. Jinak se staneme zranitelnými: sankční tlak, jak vidíme, je často používán jako nástroj nekalé soutěže“ dodal na otázku zda jsou takové motory zapotřebí.
"V příštím roce plánujeme vytvořit plynový generátor (motor PD-8), abychom v roce 2023 absolvovali certifikaci. Investiční objem je dostatečný k zajištění toho, aby veškerá práce na vytvoření nového motoru byla dokončena efektivně a včas," dodal Artyakov.
https://www.defenseworld.net/news/27431 ... 0_Airliner
Celý rozhovor s Vladimírem Arťjakovem o leteckým motorech obecně v ruštině zde:
https://rostec.ru/news/vladimir-artyako ... dvigateli/
Rostec, mateřská společnost Sukhoi Civil Aircraft (SCAC) informoval, že pracuje na novém motoru PD-8 pro regionální letadlo Suchoj SSJ100 nahrazující motor SaM146, který je v současnosti vyráběn společností Powerjet jako společný podnik 50:50 mezi francouzským Safran a ruským NPO Saturn.
„Na základě řešení používaných v plynovém generátoru PD-14 pro MS-21 vyvíjíme pohonnou jednotku PD-8. Jedná se o motor s širokým spektrem aplikací - lze ho použít jako součást letadla Superjet i Be-200 (obojživelný) a použít i v perspektivních vrtulnících, “říká první náměstek generálního ředitele Rostec State Corporation Vladimir Artyakov. "Ruská letadla musí používat ruské motory. Jinak se staneme zranitelnými: sankční tlak, jak vidíme, je často používán jako nástroj nekalé soutěže“ dodal na otázku zda jsou takové motory zapotřebí.
"V příštím roce plánujeme vytvořit plynový generátor (motor PD-8), abychom v roce 2023 absolvovali certifikaci. Investiční objem je dostatečný k zajištění toho, aby veškerá práce na vytvoření nového motoru byla dokončena efektivně a včas," dodal Artyakov.
https://www.defenseworld.net/news/27431 ... 0_Airliner
Celý rozhovor s Vladimírem Arťjakovem o leteckým motorech obecně v ruštině zde:
https://rostec.ru/news/vladimir-artyako ... dvigateli/
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Letecký vývoj
https://vpk.name/news/349145_v_rossii_v ... _slon.html
Članok síce pojednava o Slonovi, čo je nástupca Ruslanu, ale na obrázku je zaujímavý model nadzukového lietadla pri skúškach v CAGI. Podľa veľkosti to dopravák nebude a takto umiestnené motory ako mal aj prvý Tu-22 odporúčalo CAGI aj pre Tu-22M.
*Tak predsalen by to mal byť dopravák
https://jets.ru/lifestyle/tsagi_predsta ... _samoleta/
Članok síce pojednava o Slonovi, čo je nástupca Ruslanu, ale na obrázku je zaujímavý model nadzukového lietadla pri skúškach v CAGI. Podľa veľkosti to dopravák nebude a takto umiestnené motory ako mal aj prvý Tu-22 odporúčalo CAGI aj pre Tu-22M.
*Tak predsalen by to mal byť dopravák
https://jets.ru/lifestyle/tsagi_predsta ... _samoleta/
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
:sipka:
Tie dva články hovoria o dvoch lietadlách.
Prvý od nákladnom lietadle "Slon" a druhý o dopravnom nadzvukovom.
Fotka nadzvukového lietadla je tá istá, len otočená hore nohami
Tie dva články hovoria o dvoch lietadlách.
Prvý od nákladnom lietadle "Slon" a druhý o dopravnom nadzvukovom.
Fotka nadzvukového lietadla je tá istá, len otočená hore nohami
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Správne orientovaná je tá, na ktorej je model "hore nohami", pretože tak sa modely do aerodynamického tunela umiestňujú.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5753
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Letecký vývoj
Prečo sa tam dávajú naopak?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 744
- Registrován: 16 úno 2017, 10:58
Re: Letecký vývoj
Je to z důvodu měření v tunelu síly se tak jednoduše odečítají, stačí odečíst hmotnost modelu a máme čisté výsledky.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4722
- Registrován: 08 úno 2017, 13:40
Re: Letecký vývoj
Sice je to projekt ůtočné helikoptery s impozantním doletem a nosností ze 70 let ale má tlačnou vrtuly která pomalu přichází zase do mody kvuli zvýšení rychlosti helikoptery.Lockheed AH-56 Cheyenne ... zajímavě je vyřešené zaměřování kdy se otáčí současně s věží i sedačka střelce v rozsahu 360 stupňů. 15:26
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Že by sa to dalo sledovať na internete? 18-20.8.2020
https://www.armadninoviny.cz/clovek-vs- ... -f-16.htmlAmerická výzkumná agentura DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) připravuje virtuální souboj lidské a robotické F-16. Souboj je součástí testovací série AlphaDogfight Trials amerického letectva (USAF).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Letecký vývoj
Íránský UAV motor, vidí někdo v něm potenciál výkonu ?
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
SABRE
Už ste niekto zistili ako chcú vyrábať toľko tekutého hélia aby to uchladilo?
https://www.armadninoviny.cz/rolls-royc ... sabre.htmlVýměník je v podstatě radiátor ve tvaru cívky. Místo měděných drátů ale obsahuje kilometry velmi tenkých metalických trubiček, kterými proudí tekuté hélium.
Už ste niekto zistili ako chcú vyrábať toľko tekutého hélia aby to uchladilo?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
A určite helium - nie vodík?
Pretože tekutého vodíku si vezie plnú nádrž...
Pretože tekutého vodíku si vezie plnú nádrž...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
Na raketoplánu ano, ale na atmosférickém bojovém letadle ne.
Nicméně nevim, jak přišli na hélium, v originálním článku se píše "coolant" (chladivo).
Nicméně nevim, jak přišli na hélium, v originálním článku se píše "coolant" (chladivo).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecký vývoj
V podstate je to jedno či helium alebo vodík.
Predpokladám že na "dlhý" let nemôže použvať "stratové" chladenie ale uzavretý okruh. Takže to chladivo helium odoberie vzduchu teplo a schladí ho na -150°C, helium sa tým pádom stane plynné, musí sa znova stlačiť/skvapalniť nejakým kompresorom, teplo vzniknuté opätovným stlačením hélia sa musí odviesť do okolitej atmosféry. Ten kompresor musí byť niečim poháňaný.
Alebo že by na zemi natankoval plnú nádrž hélia/vodíku a ten by používal na schladzovanie vzduchu? A nádrž s héliom by sa mu postupne vyprazdňovala. Neviem ako by to energeticky vyšlo aby tak schladzovali vzduch v rádoch jednotiek hodín.
A keď by mal tankovať a stratovo spotrebovávať nádrž s héliom tak to môžu zrovna natankovať kvapalný kyslík. :???:
Predpokladám že na "dlhý" let nemôže použvať "stratové" chladenie ale uzavretý okruh. Takže to chladivo helium odoberie vzduchu teplo a schladí ho na -150°C, helium sa tým pádom stane plynné, musí sa znova stlačiť/skvapalniť nejakým kompresorom, teplo vzniknuté opätovným stlačením hélia sa musí odviesť do okolitej atmosféry. Ten kompresor musí byť niečim poháňaný.

Alebo že by na zemi natankoval plnú nádrž hélia/vodíku a ten by používal na schladzovanie vzduchu? A nádrž s héliom by sa mu postupne vyprazdňovala. Neviem ako by to energeticky vyšlo aby tak schladzovali vzduch v rádoch jednotiek hodín.
A keď by mal tankovať a stratovo spotrebovávať nádrž s héliom tak to môžu zrovna natankovať kvapalný kyslík. :???:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
To vôbec nie je "jedno". Ak na chladenie použiješ vodík, horúci vodík môže priamo tlačiť do spaľovacích komôr náporových a raketových motorov.
Chladenie čohokoľvek objemnejšieho tekutým heliom je kravina. Pretože tekuté helium má prachmizernú tepelnú kapacitu. Obrazne: "Pohár tekutého helia nestačí na zmrazenie kvapky vody."
Chladenie čohokoľvek objemnejšieho tekutým heliom je kravina. Pretože tekuté helium má prachmizernú tepelnú kapacitu. Obrazne: "Pohár tekutého helia nestačí na zmrazenie kvapky vody."
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8196
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Letecký vývoj
zaujimavy je jeden dôležity argument a to tvrdenie vyvojarov (alebo nahluplych medii?), že motor bude s vysokou učinnostou a let bude minimalne rovnako hospodarny ako dnešne dopravne lietadla. Podla mna je to kravina, lebo hospodarnost sučasnych lietadiel je dana nielen motormi, ale aj priestrannou kabinou a velkymi kridlami s vyrazne modernym profilom a mechanikou. Tvar kabiny ale aurodynamicke plochy u tohoto triskača nebude možne pre tepelne namahanie celej konštrukcie urobit rovnako užitočne.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49472
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecký vývoj
Ten vehikel bude mať predovšetkým obrovské vodíkové palivové nádrže - a užitočný náklad "asi ako kozmické rakety".
Takže použitie:
- vyniesť niečo na obežnú dráhu
- papalášfároš
- nosič jadrových zbraní
Ako dopravné lietadlo sa nehodí - cena letenky by mnohonásobne prevýšila cenu letenky na Concorde
Takže použitie:
- vyniesť niečo na obežnú dráhu
- papalášfároš
- nosič jadrových zbraní
Ako dopravné lietadlo sa nehodí - cena letenky by mnohonásobne prevýšila cenu letenky na Concorde
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.