Dopravní letectvo

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 17:51

Protože byl můj příspěvek týkající se ruských dopravních letadel a jejich budoucnosti z mě neznámého důvodu smazán z diskusního vlákna o Rusku, tak můžeme pokračovat zde.
false flag upozornil na skutečnost, že dle vyjádřením šéfa ROSTECHu, že bude obnovena výroba Tu-214 a Il-96.
Ano to je fakt. Stejně jako je faktem, že Aeroflot bude postupně uzemňovat svoji flotilu moderních dopravních letadel firem Boeing a Airbus v důsledku západních sankcí a nemožnosti se dostat k náhradním dílům. Proto mu nezbývá než přejít na Tu-214 a možná i Il-96 než bude k dispozici moderní střednětraťový letoun MS-21.

To však nic nemění na faktu, že Tu-204/214 a Il-96 jsou konstrukce z konce 80-tých let minulého století a jsou v současné době beznadějně zastaralé.

To neznamená, že by nemohly v RF létat, mohly, když nebude nic lepšího, ale pouze tam, a pak možná v zemích, které jsou také pod sankcemi a k moderním letounům nemají přístup. Nikdo jiný by je nekoupil.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49455
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 27 pro 2022, 18:14

s modernizovanou elektronikou a modernými motormi ... nemuseli by to byť úplne špatné mašiny.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9961
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 18:28

Jakýkoli vývoj domácích letadel byl pod vedením strany Jednotné Rusko s jejich předsedou Dmitrijem Medveděvem zaříznut. On a jeho strana byli u vesla. Oni jsou zodpovědní za sázku na západní technologie, komponenty a licence. Zdroje, které byly poskytnuty Boingu a západním výrobcům nebyly poskytnuty domácím výrobcům. Nebyla jasně stanovená domácí koncepce a státní koncepce /požadavky a podpůrné objednávky/. Ruské projekty byly zastavovány, odsouvány, upozaďovány.. z rusko čínského projektu nezůstalo NIC.. mimochodem..teda číňanům ano.. letadlo..
Nebýt produkce po 1 kusu ročně u jednotlivývh typů ruských letadel, zmizela by výrobní základna úplně. I tak div, že nechcípla definitivně. Stagnace a eliminace. Pravý hospodářský program jednotného ruska a jeho předsedy v rozvoji letectví..
A mimochodem.. Medveděv je v zemědělství ruský Babiš.. když už jsem to jinde nakousl..a nechal si to pro sebe.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 19:18

Alchymista píše:
27 pro 2022, 18:14
s modernizovanou elektronikou a modernými motormi ... nemuseli by to byť úplne špatné mašiny.
Jenže je to pořád celokovová mašina = těžší drak než u moderních konstrukcí = nižší užitečné zatížení.

Motory jsou PS-90A s obtokovým poměrem pouze 4,4 (tj. méně než polovina vůči moderním motorům). A ten PD-14 je pro Tu-214 zatím v nedohlednu (a nutno podotknout, že i ten za těmi nejlepšími motory této třídy poněkud zaostává). Takže horší ekonomika letu.

Avioniku neumím posoudit, ale kokpit je stále třímužný tj. s borťákem ... i to o něčem vypovídá.

Prostě na konci 90-tých let minulého století to asi nebylo špatné letadlo, ale dnes ... ?
Podprůměr. Nouzovka.
To je prostě fakt.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 19:38

false_flag píše:
27 pro 2022, 18:28
Jakýkoli vývoj domácích letadel byl pod vedením strany Jednotné Rusko s jejich předsedou Dmitrijem Medveděvem zaříznut.
Ale prdlajs.
Naopak, od roku 2010 ten vývoj akceleroval ... jenže zaostávání Ruska prostě bylo příliš velké.
Oni jsou zodpovědní za sázku na západní technologie, komponenty a licence. Zdroje, které byly poskytnuty Boingu a západním výrobcům nebyly poskytnuty domácím výrobcům.
Není pravda.
V Rusku (ani jinde mimo "Západ") ty technologie prostě nebyly. Nebyla jiná možnost než transfer ze "Západu" ... a to logicky nikdy nebylo to nejnovější, protože i 10 let stará západní technologie byla lepší než to, co bylo tenkrát v Rusku dostupné.
Nebyla jasně stanovená domácí koncepce a státní koncepce /požadavky a podpůrné objednávky/. Ruské projekty byly zastavovány, odsouvány, upozaďovány..
Opět nesmysl, viz program «Развитие авиационной промышленности на 2013—2025 годы» přijatý na konci roku 2012.
z rusko čínského projektu nezůstalo NIC.. mimochodem..teda číňanům ano.. letadlo..
Jaké ???
Myslíš CRAIC CR929?
Ale ten projekt snad pořád běží ... resp. až do února 2022 běžel. Jaký vliv na něj mají "západní" sankce není v současné chvíli známo (alespoň ne mně).
Nebýt produkce po 1 kusu ročně u jednotlivývh typů ruských letadel, zmizela by výrobní základna úplně. I tak div, že nechcípla definitivně. Stagnace a eliminace. Pravý hospodářský program jednotného ruska a jeho předsedy v rozvoji letectví..
A kdopak asi tak tu kusovou výrobu objednával, když prakticky všechna letadla šla do majetku Ruské federace (armáda, státní letka, ministerstvo pro mimořádné situace ...) ???

P.S. Chápu, že Medveděva s Putinem nenávidíš, to by ti ale nemělo bránit v reálném a nezávislém posuzování stavu. Byl jsi bankéř, ne?
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 679
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od vojvoda » 27 pro 2022, 19:41

PD-14 zaostáva? V čom? Mal som za to že ním dobehli stratené.
срочно расстрелять

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9961
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od false_flag » 27 pro 2022, 19:44

P.S. Chápu, že Medveděva s Putinem nenávidíš, to by ti ale nemělo bránit v reálném a nezávislém posuzování stavu. Byl jsi bankéř, ne?

Co to je za hloupost? Na základě čeho takový závěr?
CR929 má přes 500 čínských objednávek, v RF budoucnost nejasná.

A kdopak asi tak tu kusovou výrobu objednával, když prakticky všechna letadla šla do majetku Ruské federace (armáda, státní letka, ministerstvo pro mimořádné situace ...) ???
Navzdory Medveděvovi.. stejně jako navzdory Medveděvovi byla operace v Gruzii.. napovím VVP.
EEE.. nebyly technologie? Asi proto vyrabovali západní poradci v 90 komplet letecký a vesmírný výzkum.. Tedy vše co se neschovalo..

Ne my se nesejdeme. Každý můžeme mít jiný názor.
A můj je, že Medveděv je asi takový patriot asi jako Zjuganov komunista. Někdo pochopí. A Rogozin svatý poctivec pro národ vše.. :smich:
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 27 pro 2022, 20:54

vojvoda píše:
27 pro 2022, 19:41
PD-14 zaostáva? V čom? Mal som za to že ním dobehli stratené.
Špičkovými motory v této kategorii jsou CFM International LEAP, který pohání A320neo a B737MAX resp. PW1000G, který pohání některé varianty A320neo a počítalo se s ním i pro MS-21 (pozn. na MAXe ho nedávají, protože se pod jeho křídlo prostě nevejde).

A teď velmi zjednodušeně!!!

Ve srovnání s nimi má PD-14 nižší obtokový poměr 8,6 ku 11 resp. 12.
Tady je důvod prozaický, "západní" výrobci proudových motorů neposkytly poslední technologii výroby lopatek.

Specifickou spotřebu 14,9 g/kN/s ku 14,4 resp. 14,1

Poměr tah / hmotnost (pro vzletový výkon) 4,7 ku 4,8 resp. 5,26

Aby bylo jasné, výkony PD-14 vůbec nejsou špatné. Pokud se je podaří dosáhnout i reálně, pak budou lepší než předchozí generace "západních" motorů ... na tu dnešní to však stále stačit nebude.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17957
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 27 pro 2022, 20:56

Skeptik píše:
27 pro 2022, 17:51
Protože byl můj příspěvek týkající se ruských dopravních letadel a jejich budoucnosti z mě neznámého důvodu smazán z diskusního vlákna o Rusku, tak můžeme pokračovat zde...
1 - laskavě se zamysli, proč byl asi smazán
2 - pokud budete pokračovat v tomto tónu, smažu to všechno i odsud
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 744
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od shmel VR » 27 pro 2022, 23:13

Letové zkoušky motoru PD-8 určeného pro Suchoj SSJ New.
Obrázek
Přílohy
311631.jpg

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 679
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od vojvoda » 27 pro 2022, 23:56

Skeptik
Ak vyvíjajú PD-35 tak aj lopatky budú k nemu musieť vedieť vyrobiť patrične dlhé.
Tá rozdielna špecifická spotreba je daná práve tým obtokovým pomerom alebo tam vstupujú aj iné technologické činitele?

Aj tak ale pekný úspech ak beriem v úvahu 25 či 30 ročné takmer prerušenie ruského leteckého vývoja.

A čo motor NK-93? Neaplikuje sa, nerozvíja sa... medzi niektorými ruskými vlastencami je to príklad sabotáže domáceho vývoja. Záujem oň prehavil vraj aj Airbus
срочно расстрелять

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11947
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 28 pro 2022, 01:13

Tu u tohto nového RR najväčšieho prúdového motora na svete, v tom videu uvádzajú obtokové číslo až 15+ a pri súčasných motoroch pre dané lietadlá a rýchlosti toto číslo asi významne ovplyvňuje mernú spotrebu a je asi snaha dosiahnuť teda čo najvyššie.
https://www.osel.cz/12649-nejvetsi-lete ... testu.html

U toho NK-93 je to možno skorej o nejakej vízii a prianí jednotlivcov ale skutočné vlastnosti asi nie sú až také výborné, inak by sa asi presadil. Alebo potrebuje ešte niečo dovyvinúť.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 28 pro 2022, 01:55

vojvoda píše:
27 pro 2022, 23:56
Ak vyvíjajú PD-35 tak aj lopatky budú k nemu musieť vedieť vyrobiť patrične dlhé.
Vyvíjejí, ale to neznamená, že již umí.
Ostatně ani ne před měsícem se objevila zpráva, že projekt PD-35 bude mít minimálně 2 roky zpoždění, a že motor bude k dispozici až někdy v letech 2027/28.
To je ostatně i důvod, proč se Číňani v projektu CR-929 nově pohlížejí po "západních" partnerech.
https://www.aerotime.aero/articles/3283 ... -for-cr929
Tá rozdielna špecifická spotreba je daná práve tým obtokovým pomerom alebo tam vstupujú aj iné technologické činitele?
Nejen obtokovým poměrem, ale ten na to má zásadní význam.
Aj tak ale pekný úspech ak beriem v úvahu 25 či 30 ročné takmer prerušenie ruského leteckého vývoja.
S tím jednoznačně souhlas.
Ono to vypadá jednoduše - řekne se, proč nevyrábějí vlastní proudové motory ... ale to není tak triviální záležitost - podívej na Čínu ...
A čo motor NK-93? Neaplikuje sa, nerozvíja sa... medzi niektorými ruskými vlastencami je to príklvad sabotáže domáceho vývoja. Záujem oň prehavil vraj aj Airbus
Přiznám se, že nevím. Projekt byl nejprve zastaven, aby na něm práce byly v roce 2014 snad obnoveny.
Nicméně NK-93 je vůči PD-35 výrazně nižšího výkonu ... cca na úrovni PD-14.
A je to propfan.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 679
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od vojvoda » 28 pro 2022, 10:29

Pre CR929 sa na prvé modely ráta so zahraničnými motormi, predĺženie vývoja dôvodom iste nebude.

Čo sú teda tie ďalšie činitele nižšej spotreby paliva?
Účinnosť lopatiek? Pravdepodobné.
Vyššie teploty spaľovania? Možné no technologicky iste nie nedosiahnuteľné. V oboch prípadoch ale predpokladám podobnú úroveň.
срочно расстрелять

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 28 pro 2022, 11:15

vojvoda píše:
28 pro 2022, 10:29
Pre CR929 sa na prvé modely ráta so zahraničnými motormi, predĺženie vývoja dôvodom iste nebude.
No, ono to mezi Čínou a "Západem" taky dost skřípe, tak uvidíme, zda "západní" motory pro CR929 vůbec budou.
Ostatně výroba dálkových širokotrupých letadel v Číně znamená nižší odbyt obdobných letadel Boeingu a Airbusu.
A Číňané sami na takový motor zatím nemají.
Čo sú teda tie ďalšie činitele nižšej spotreby paliva?
Ty nejzákladnější, kromě obtokového poměru jsou asi:

Overall pressure ratio ... tedy stupeň stlačení na kompresoru. PD-14 má ve finále dávat 41 (PD-14M až 46 ... pokud jednou bude), P&W1100G dává 42 (dle jiných info až 45), LEAP až 50

Turbine inlet temperature ... tedy teplota spalin před turbínou. Tady ale k civilním motorům nemám data, ale s přihlédnutím k tomu, jak velký progres bylo použití "horké" části motorů SaM146 (pro SSJ), kterou poskytla francouzská SNECMA, tak i zde budou ruské technologie zaostávat. Ostatně i PD-14 vznikl, mimo jiné, implementaci technologií "horké" části motorů, získaných při vývoji SaM146, do základu získaného z PS-90 (ostatně Aviadvigatěl a Saturn jsou součástí jedné korporace - UEC)

Jinak samozřejmě nesmíme zapomenout ani na to, že první PD-14 budou v provozu nejdříve v roce 2023 (spíše 2024). LEAP jsou v provozu od roku 2017, P&W1100G dokonce již od roku 2016.
Porovnáváme tedy motory, které od sebe dělí min. 7 let ... a vývoj u P&W a R&R také nestojí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9236
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 29 pro 2022, 09:50

Pokračují jednání o výkupu letadel ruskými aerolinkami
https://www.planes.cz/cs/article/207210 ... erolinkami
Jsem zvědavý, zda se jim to povede.
Pro ruské civilní letectví by možnost dalšího provozu cca 400 moderních letadel byla jistě vzpruhou ... navíc by jim to dalo čas počkat si na modernější letadla ruské provenience ... MS-21 a SSJ-New ... a nevyhazovat peníze za zastaralé typy Tu-204/214 jehož sériová výroba měla být, z důvodu nemožnosti odebrat moderní západní airlinerů, opět spuštěna.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 11 led 2023, 20:32

Росавиация выдала сертификат типа на авиационный турбовинтовой двигатель ТВ7-117СТ-01
RosAviacija vydala typový certifikát pre letecký turbovrtuľový motor TV7-117ST-01

RosAviacija vydala spoločnosti ODK-Klimov (АО «ОДК-Климов») typový certifikát / typové osvedčenie pre motor TV7-117ST-01 (ТВ7-117СТ-01). Získanie typového osvedčenia od výrobcu motora je dôležitou etapou prebiehajúcej certifikácie lietadla IL-114-300 (Ил-114-300), oznámila Federálna agentúra pre leteckú dopravu. Motor TV7-117ST-01 vychádza z motora TV7-117S/SM (ТВ7-117С/СМ), je vybavený modernizovanou digitálnou riadiacou jednotkou BARK-65SM (БАРК-65СМ) a prispôsobený pre novú vrtuľu AV-112-114 (АВ-112-114) od spoločnosti "Aerosila" (Аэросила). Spoločnosť ďalej pracuje na modifikácii TV-7-117ST-02 (ТВ7-117СТ-02) pre lietadlo TVRS-44 Ladoga (ТВРС-44 Ладога).
V každom prípade oficiálne oznámenie o certifikácii TV7-117ST-01, aj keď s určitými obmedzeniami, dáva nádej, že letové skúšky prototypu IL-114-300 číslo 0108, pozastavené v 08/2021, budú čoskoro obnovené a druhý prototyp (číslo 0110), ktorého montáž bola v Luchovicach (Луховицах) takmer dokončená, sa k nim pripojí.
+ v článku komplet história vývoja motora
Zdroj http://favt.gov.ru/novosti-novosti/?id=9827
Klon https://t.me/takeoff_ru/326 / https://vk.com/wall-123538639_3351898 z 11.01.2023

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 09 úno 2023, 20:23

Od ANT-9 (АНТ-9) a Il-12 (Ил-12) až po Superjet a MS-21 (МС-21) - civilné dopravné letectvo už 100 rokov zohráva kľúčovú úlohu v živote našej krajiny. Prečo lietame? Pretože nebo je láska! Nech je začiatok nového storočia ruského letectva plný nových objavov, nových projektov, nech nám otvorí nové obzory!
20230209.jpg
20230209.jpg (92.46 KiB) Zobrazeno 19895 x
Video https://vk.com/video-211699782_456239075 dĺžka 1:45 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_2486 z 09.02.2023
Celý článok https://dzen.ru/media/id/5ddfbc8b9515ee ... 132c248932 z 09.02.2023 + foto

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 06 dub 2023, 21:10

V meste Perm (Перм) spustili sériovú výrobu leteckého motora PD-14 (ПД-14) pre lietadlo MS-21-310 (МС-21-310)
Spoločnosť ODK-Permksije motory (ОДК-Пермские моторы) začala sériovú výrobu motora PD-14 pre ruské lietadlo stredného doletu MS-21-310. Do roku 2030 by mal objem výroby dosiahnuť 160 motorov ročne, uviedol vo štvrtok 06.04.2023 v Perme Vadim Badecha (Вадим Бадеха), generálny riaditeľ Zjednotenej motorovej korporácie (ODK/ОДК) spoločnosti Rostech. V "ОДК-Пермские моторы" začali sériovú výrobu motora PD-14 pre ruské lietadlo stredného doletu MS-21-310. Do roku 2030 by mal ročný objem výroby lietadiel MS-21 v Rusku dosiahnuť 72 kusov, a výroba motorov by mala dosiahnuť produkciu 160 motorov PD-14 ročne".
20230406.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_319778 / https://t.me/aviadispet4er/82446 z 06.04.2023
Originál https://tass.ru/ekonomika/17467427 z 06.04.2023 + viac info
+ letové testy MS-21 https://youtu.be/GKrrboI99H0 zverejnené 27.03.2023, dĺžka videa 7:50 min.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10866
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 09 dub 2023, 21:17

Objavila sa neoficiálna fotografia vytiahnutého na pobočke PAO Il VASO (ПАО «Ил» - ВАСО) vo Voroneži (Воронеж) prvého letového prototypu lietadla IL-96-400M (Ил-96-400М) (sériové číslo 0001), čím sa konečne zavŕšila jeho stavba, ktorá prebiehala od roku 2016.
20230408.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_319994 / https://t.me/bmpd_cast/15484 z 08.04.2023

Odpovědět