Dopravní letectvo
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Dopravní letectvo
Tak zrovna v tejto oblasti vedú a najbližšiu dekádu ich ešte nikto predbehne
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9233
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Nepředběhne, ale poškodí.
Je velmi pravděpodobné, že se bude opakovat situace s C919 ... zatím cca 600 objednáno a na 120 opce.
To jsou všechno letadla, která by jinak dodal Airbus nebo Boeing. A to je jen začátek ... zatím létají jednotlivé kusy.
A klidně se může stát, že čínskou nebo ruskou (MS-21) konkurenci (pokud zajistí globální servis) začnou odebírat i státy Středního Východu a Afriky ... případně i Indie. A to už by byl setsakra zásek.
Je velmi pravděpodobné, že se bude opakovat situace s C919 ... zatím cca 600 objednáno a na 120 opce.
To jsou všechno letadla, která by jinak dodal Airbus nebo Boeing. A to je jen začátek ... zatím létají jednotlivé kusy.
A klidně se může stát, že čínskou nebo ruskou (MS-21) konkurenci (pokud zajistí globální servis) začnou odebírat i státy Středního Východu a Afriky ... případně i Indie. A to už by byl setsakra zásek.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
už nie SSJ-100 ale iba SJ-100 = už tam nie je Suchoj ale Jakovlev
Doplním info od Rostechu:
SJ-100 je dopravné lietadlo na krátke trate, v ktorom bolo vymenených/nahradených približne 40 systémov a agregátov. Prvý prototyp lietadla poháňajú ešte pôvodné francúzsko-ruské motory SaM146. Druhý prototyp čoskoro začne letové skúšky s domácimi motormi PD-8 (ПД-8).
Zdroj https://vk.com/wall-47275428_267626 z 29.08.2023
časová jednotka "čoskoro" Rostechom nie je určená, zatiaľ PD-8 od 12/2022 lietala na IL-76LL
Video letu od OAK Jakovlev https://vk.com/video-47275428_456241547 dĺžka 1:03 min. resp https://vk.com/video-211699782_456239145 (1:13 min)
Zdroj https://vk.com/wall-47275428_267781 / https://vk.com/wall-211699782_9956 z 29.08.2023
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
Tak aj ODK dali video, oni majú "na starosti" PD-8:
https://vk.com/video-52845383_456239705 dĺžka 1:20 min.
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_9775 z 29.08.2023
Iba všeobecné info = do konca 2023 koniec letových testov, od 2024 spustenie sériovej výroby
Na ten motor okrem iných čaká SJ-100 a Be-200
Video Zdroj https://vk.com/wall-52845383_9775 z 29.08.2023
Iba všeobecné info = do konca 2023 koniec letových testov, od 2024 spustenie sériovej výroby
Na ten motor okrem iných čaká SJ-100 a Be-200
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Dopravní letectvo
Letadlo z Curychu do Bilbaa letělo bez kufrů, neměl je kdo naložit
Letadlo letecké společnosti Swiss v sobotu letělo z Curychu do Bilbaa bez jediného zavazadla na palubě. Přepravce nejprve hodinu čekal, zda se najde potřebný pozemní personál. Když se tak nestalo, do Španělska odletěl jen se 111 cestujícími a jejich kufry nechal ve Švýcarsku, napsala agentura AFP.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/letad ... t/2411920?

Letadlo letecké společnosti Swiss v sobotu letělo z Curychu do Bilbaa bez jediného zavazadla na palubě. Přepravce nejprve hodinu čekal, zda se najde potřebný pozemní personál. Když se tak nestalo, do Španělska odletěl jen se 111 cestujícími a jejich kufry nechal ve Švýcarsku, napsala agentura AFP.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/letad ... t/2411920?
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
Prototyp ruského širokotrupého diaľkového lietadla IL-96-400M (Ил-96-400М) vyrobeného v spoločnosti PAO "Il" - VASO (ПАО «Ил» - ВАСО) prvýkrát vzlietol.
Počas letu sa testovala stabilita lietadla, ovládateľnosť, prevádzka systémov, pohonný systém a rádiotechnické pristávacie zariadenie. Testovací program prebiehal normálne a potvrdila sa stabilná prevádzka ruských systémov a zariadení, z ktorých väčšinu vyrábajú podniky štátnej korporácie Rostech (Ростех). Lietadlo pilotovala posádka: veliteľ lietadla, hlavný pilot PAO "Il", zaslúžilý skúšobný pilot Ruskej federácie Sergej Suchar (Сергей Сухарь), zaslúžilý skúšobný pilot Ruskej federácie Igor Zinov (Игорь Зинов), zaslúžilý skúšobný navigátor Ruskej federácie Sergej Goremykin (Сергей Горемыкин), letový skúšobný inžinier 1. triedy Pavel Litvjakov (Павел Литвяков), letový skúšobný elektrikár Dmitrij Semenov (Дмитрий Семенов). Let sa uskutočnil vo výške do 2000 metrov, rýchlosťou do 390 km/hod. a trval 26 minút. Lietadlo je modernizovanou verziou lietadla Il-96-300 (Ил-96-300), líši sa trupom dlhším o 9,35 metra, výkonnejšími motormi PS-90A1 (ПС-90А1) a pojme až 370 cestujúcich.
Letový list na prvý let IL-96-400M (Ил-96-400М) podpísali na kapote čiernej Volgy generálny riaditeľ PAO "Il" Daniil Brenerman (Даниил Бренерман) a vedúci letového skúšobného strediska PAO "Il" Konstantin Letov (Константин Летов). Túto tradíciu zaviedol pred viac ako 50 rokmi Genrich Novožilov (Генрих Новожилов), vtedajší generálny konštruktér OKB Iľjušin (ОКБ Ильюшин), ktorý sa podpísal do letového zoznamu dopravného lietadla IL-76 (Ил-76) na kapote služobného vozidla. Tento štart bol úspešný a takéto podpisovanie sa stalo dobrou iľjušinovoskou tradíciou. Video https://vk.com/video-211699782_456239169 dĺžka 1:49 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_11486 z 01.11.2023
+
V stredu 01.11.2023 sa uskutočnil prvý let nášho širokotrupého lietadla - je to začiatok novej stránky projektu IL-96-400M (Ил-96-400М)!
Táto udalosť je dôležitá pre nás všetkých, pre konštruktérov, zamestnancov závodu a pilotov. Začína sa program letových a certifikačných skúšok. Je to jasný dôkaz, že máme potrebné kompetencie na zabezpečenie dopravného spojenia našej krajiny. IL-96-400M je schopný prepravy na dlhé vzdialenosti, dopĺňa civilnú líniu lietadiel OAK, - povedal generálny riaditeľ OAK Jurij Sljusar (Юрий Слюсарь).
V našom videu uvidíte dnešných hrdinov, dôležité slová a pohľad do vnútra kabíny:
Video https://vk.com/video-211699782_456239171 dĺžka 4:56 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_11611 z 01.11.2023
+
PR video:
Video https://vk.com/video-211699782_456239172 dĺžka 4:03 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_11702 z 01.11.2023
+
ďalšie foto
Zdroj https://vk.com/wall-182816816_87288 / https://vk.com/wall-173678697_345540 z 01.11.2023
Počas letu sa testovala stabilita lietadla, ovládateľnosť, prevádzka systémov, pohonný systém a rádiotechnické pristávacie zariadenie. Testovací program prebiehal normálne a potvrdila sa stabilná prevádzka ruských systémov a zariadení, z ktorých väčšinu vyrábajú podniky štátnej korporácie Rostech (Ростех). Lietadlo pilotovala posádka: veliteľ lietadla, hlavný pilot PAO "Il", zaslúžilý skúšobný pilot Ruskej federácie Sergej Suchar (Сергей Сухарь), zaslúžilý skúšobný pilot Ruskej federácie Igor Zinov (Игорь Зинов), zaslúžilý skúšobný navigátor Ruskej federácie Sergej Goremykin (Сергей Горемыкин), letový skúšobný inžinier 1. triedy Pavel Litvjakov (Павел Литвяков), letový skúšobný elektrikár Dmitrij Semenov (Дмитрий Семенов). Let sa uskutočnil vo výške do 2000 metrov, rýchlosťou do 390 km/hod. a trval 26 minút. Lietadlo je modernizovanou verziou lietadla Il-96-300 (Ил-96-300), líši sa trupom dlhším o 9,35 metra, výkonnejšími motormi PS-90A1 (ПС-90А1) a pojme až 370 cestujúcich.
Letový list na prvý let IL-96-400M (Ил-96-400М) podpísali na kapote čiernej Volgy generálny riaditeľ PAO "Il" Daniil Brenerman (Даниил Бренерман) a vedúci letového skúšobného strediska PAO "Il" Konstantin Letov (Константин Летов). Túto tradíciu zaviedol pred viac ako 50 rokmi Genrich Novožilov (Генрих Новожилов), vtedajší generálny konštruktér OKB Iľjušin (ОКБ Ильюшин), ktorý sa podpísal do letového zoznamu dopravného lietadla IL-76 (Ил-76) na kapote služobného vozidla. Tento štart bol úspešný a takéto podpisovanie sa stalo dobrou iľjušinovoskou tradíciou. Video https://vk.com/video-211699782_456239169 dĺžka 1:49 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_11486 z 01.11.2023
+
V stredu 01.11.2023 sa uskutočnil prvý let nášho širokotrupého lietadla - je to začiatok novej stránky projektu IL-96-400M (Ил-96-400М)!
Táto udalosť je dôležitá pre nás všetkých, pre konštruktérov, zamestnancov závodu a pilotov. Začína sa program letových a certifikačných skúšok. Je to jasný dôkaz, že máme potrebné kompetencie na zabezpečenie dopravného spojenia našej krajiny. IL-96-400M je schopný prepravy na dlhé vzdialenosti, dopĺňa civilnú líniu lietadiel OAK, - povedal generálny riaditeľ OAK Jurij Sljusar (Юрий Слюсарь).
V našom videu uvidíte dnešných hrdinov, dôležité slová a pohľad do vnútra kabíny:
Video https://vk.com/video-211699782_456239171 dĺžka 4:56 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_11611 z 01.11.2023
+
PR video:
Video https://vk.com/video-211699782_456239172 dĺžka 4:03 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_11702 z 01.11.2023
+
ďalšie foto
Zdroj https://vk.com/wall-182816816_87288 / https://vk.com/wall-173678697_345540 z 01.11.2023
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9233
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
add Il-96-400M
Na jednu stranu poměrně úspěch, na druhou stranu asi nejmarkantnější doklad o tom, jak šílené zaostalo za světovým technologickým vývojem v kategorii dopravních letadel.
Il-96 přišel v době, kdy jsem studoval VŠ a všichni jsme tehdy snili o tom, že až nahradí u ČSA letouny Il-62, takže bychom se jednou mohli dostat do jeho kokpitu.
Tenkrát byl Il-96 téměř srovnatelný s obdobnými "západními" letouny (paralelně vyvíjený Airbus A-340 So sice již opět dost překonával, ale ten byl tehdy mimo naši fantazii) ... no ale vývoj šel jinudy. Výroba A-340, posledního západního čtyřmotorového letounu této třídy skončila v roce 2011. Tedy před 12-ti lety.
Čtyřmotorová letadla prostě ekonomicky nemohou konkurovat těm dvoumotorovým.
Dnes, po 35 letech od vzletu prototypu se Il-96 vrací. Ne proto, že by byl skvělý, ale proto, že Rusko a ruští konstruktéři nemají možnost vyvinout skutečně moderní letadlo. Je to tedy nouzovka, která nemá mimo Rusko, a další státy pod sankcemi USA, šanci se prosadit. Ekonomika jeho provozu totiž za západními typy zaostává tak, že to nevyváží ani podstatně nižší cena Il-96-400M
A není to jen o letounu jako takovém, ale i o avionice a hlavně o motorech (nejen počtu, ale i kvalitě).
Ostatně Il-96-400M má se stejným zatížením a stejným množstvím paliva o 1.500 km kratší dolet (10.000 km vs 11.500 km) oproti Il-96M ... což je totéž letadlo, jen s motory PW2037 a západní avionikou namísto motorů PS-90A1 a ruskou avionikou.
Nicméně pro vývoj ruských dopravních letadel má i tak Il-96-400M veliký význam ... nějak se začít musí
Na jednu stranu poměrně úspěch, na druhou stranu asi nejmarkantnější doklad o tom, jak šílené zaostalo za světovým technologickým vývojem v kategorii dopravních letadel.
Il-96 přišel v době, kdy jsem studoval VŠ a všichni jsme tehdy snili o tom, že až nahradí u ČSA letouny Il-62, takže bychom se jednou mohli dostat do jeho kokpitu.

Tenkrát byl Il-96 téměř srovnatelný s obdobnými "západními" letouny (paralelně vyvíjený Airbus A-340 So sice již opět dost překonával, ale ten byl tehdy mimo naši fantazii) ... no ale vývoj šel jinudy. Výroba A-340, posledního západního čtyřmotorového letounu této třídy skončila v roce 2011. Tedy před 12-ti lety.
Čtyřmotorová letadla prostě ekonomicky nemohou konkurovat těm dvoumotorovým.
Dnes, po 35 letech od vzletu prototypu se Il-96 vrací. Ne proto, že by byl skvělý, ale proto, že Rusko a ruští konstruktéři nemají možnost vyvinout skutečně moderní letadlo. Je to tedy nouzovka, která nemá mimo Rusko, a další státy pod sankcemi USA, šanci se prosadit. Ekonomika jeho provozu totiž za západními typy zaostává tak, že to nevyváží ani podstatně nižší cena Il-96-400M

A není to jen o letounu jako takovém, ale i o avionice a hlavně o motorech (nejen počtu, ale i kvalitě).
Ostatně Il-96-400M má se stejným zatížením a stejným množstvím paliva o 1.500 km kratší dolet (10.000 km vs 11.500 km) oproti Il-96M ... což je totéž letadlo, jen s motory PW2037 a západní avionikou namísto motorů PS-90A1 a ruskou avionikou.
Nicméně pro vývoj ruských dopravních letadel má i tak Il-96-400M veliký význam ... nějak se začít musí

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9961
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Dopravní letectvo
Il 96 byl muj favorit.. pred vsemi těmi MS.a Superjety.. takže mne ta dnesni zpráva potěšila. Zejmena s vyhledem ta dlouhy a totalni konflikt mezi zapadem a východem...Hlavne aby to bezpecne letalo a plnilo ukoly.. a nejaky ten kerosin navic.. je az sekundarni v tomto rozložení a době.
.
.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Dopravní letectvo
Možno to osadia neskôr PD-18kami. Predsalen PS-90A je zastaralý motor
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9233
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Čistě teoreticky by mohli ... pokud PD-18 začnou vyvíjet a vývoj dotáhnou do zdárného konce. Zatím, dle všeho, ještě ani nezačali.
Nicméně i potom bude Il-96 zastaralý letoun zastaralé koncepce.
Původně měl být nahrazen společným, čínsko-ruským letounem CR-929, ale z toho je od letošního roku jen C-929 (R jako Rossija zmizelo a Číňané dál jedou sami ... OAK možná zůstane jako subdodavatel). Zda bude poháněn dvěma motory PD-35 je otázkou.
Pozn. Nicméně je možné, že konstrukce CR-929 bude základem nového ruského dálkového letadla - tentokrát již dvoumotorové koncepce a s konstrukcí z uhlíkových kompozitů.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Dopravní letectvo
Som bol v tom že na PD-18 sa pracuje.
A prečo vlastne Rusko už nie je súčasťou projektu 929?
A prečo vlastne Rusko už nie je súčasťou projektu 929?
срочно расстрелять
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
Ad motory = viď napríklad viewtopic.php?p=355179#p355179 kde sa písalo o aktuálnych prioritách: ПД-14, ПД-8, ПС-90А a až potom ПД-35 .
Ad pôvodný CR-929 = Sankcie, teda oficiálne bude iba C-929 aby to mohlo lietať po celom svete.
Ad pôvodný CR-929 = Sankcie, teda oficiálne bude iba C-929 aby to mohlo lietať po celom svete.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9233
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
To jsem si nejprve myslel také, ale teď se objevují informace, že to mezi Číňany a OAK haprovalo již delší dobu.skflanker_ píše: ↑03 lis 2023, 22:01Ad pôvodný CR-929 = Sankcie, teda oficiálne bude iba C-929 aby to mohlo lietať po celom svete.
Časem uvidíme, zda je to jen výmluva, a nebo zda OAK pro Číňany skutečně přestal být zajímavý.
A dle všeho se na PD-18 zatím nijak zvlášť nepracuje. Ono je přeci jen jednodušší vyvinout na bázi základního PD-14 zmenšený PD-8, než jít na samotnou výkonnostní mez konstrukce a zvýšit tak někam ke 180 kN.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Dopravní letectvo
A čím chcú poháňať vyvíjaný náklaďák - Slona?
Znamenalo by to teda ďalší vývoj PS-90 /hlavne kompozitné a vačšie dúchadlo s menším počtom listov/
Znamenalo by to teda ďalší vývoj PS-90 /hlavne kompozitné a vačšie dúchadlo s menším počtom listov/
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9233
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
PS-90 určitě ne. Jakákoliv jeho verze na to bude slabá.
Od začátku se počítá buď s PD-35 nebo nějakou modernizovanou verzi D-18T.
Od začátku se počítá buď s PD-35 nebo nějakou modernizovanou verzi D-18T.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Dopravní letectvo
Jejda, ani som nevedel aký rozdiel v ťahoch to je
Vlastne D-18T je zo Záporožia a čo je už doma, to sa počíta

Vlastne D-18T je zo Záporožia a čo je už doma, to sa počíta

срочно расстрелять
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5748
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Dopravní letectvo
Skeptik - Môže byť, že PD-18 bude naopak, zmenšený PD-35, tak ako je PD-8 zmenšený PD-14?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9233
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
To netuším. Ale zatím se vždy udávalo, že PD-18 je nejsilnější z řady motorů vycházejících z PD-14, a že ten tah 180 kN je maximum, co PD-14 umožňuje.
EDIT
Teď jsem našel rozhovor s ministrem průmyslu RF kde zmínil, že se plánuje na bázi PD-35, s tahem 350 kN, vytvořit i menší motor s tahem 240 kN ... tedy víc ne 180 kN u uvažovaného PD-18.
Nicméně, to jsou jen plány. Aviadvigatěl a Permské motory evidentně nemají dost sil a prostředků na vývoj tolika motorů současně. Prioritou jsou dnes PD-14, PS-90A1/2 a PD-8. Vše ostatní se odsouvá v čase ... PD-35, příprava jehož komponentů sice probíhá, byť pomalejším tempem, až na roky 2027/28.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Dopravní letectvo
https://t.me/ssigny/81939První plně domácí letoun MC-21 byl schválen pro přepravu maximálního počtu cestujících - 211. Informovala o tom společnost United Aircraft Corporation.
Zkoušky letounu potvrdily jeho soulad s normami letecké bezpečnosti a funkčnost záchranného vybavení.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Dopravní letectvo
↑ Špecialisti spoločnosti Jakovlev (Яковлев) v rámci certifikačného programu vykonali pozemné testy núdzovej evakuácie cestujúcich a členov posádky lietadla MC-21 (МС-21). Podelíme sa s vami o exkluzívne zábery z príprav na testy a čoskoro vám prezradíme, ako sa skončili!
https://vk.com/video-211699782_456239201 dĺžka 3:44 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_13795 z 26.12.2023
+
МС-21 сможет перевозить до 211 пассажиров — проверено
MS-21 bude môcť prepravovať až 211 cestujúcich - overené
Po preskúmaní výsledkov testov Rosaviacija (Росавиация) schválila hlavnú zmenu a doplnenie typového osvedčenia, ktoré lietadlu umožňuje prepravovať maximálny počet cestujúcich - do 211 osôb. "Podarilo sa nám vykonať núdzovú evakuáciu do 90 sekúnd, ktoré stanovujú normy leteckej bezpečnosti. Skutočný čas bol 81,7 sekundy. Správu o výsledkoch testu schválil Letecký register Ruskej federácie. Schválenie hlavnej zmeny typového certifikátu vydaného Rosaviaciej nám umožní dodávať leteckým spoločnostiam lietadlá MC-21 (МС-21) vo všetkých variantoch konfigurácie vrátane najpriestrannejšieho," povedal generálny riaditeľ PAO Jakovlev (ПАО Яковлев) Andrej Boginskij (Андрей Богинский). Skúšky potvrdili súlad lietadla s modernými a perspektívnymi normami leteckej bezpečnosti, ako aj funkčnosť záchranného vybavenia lietadla. Okrem toho sa preukázala efektívnosť výcviku posádky a letovej posádky a kvalita vypracovanej prevádzkovej dokumentácie. Testy sa uskutočnili na lietadle s čo najužším usporiadaním kabíny pre cestujúcich. Z lietadla bolo úspešne evakuovaných 211 cestujúcich a členov posádky (3 členovia letovej posádky a 5 letušiek). V súlade s požiadavkami noriem letovej spôsobilosti sa skúšky núdzovej evakuácie uskutočnili v podmienkach čo najbližších najťažším možným podmienkam v prevádzke: tma, použitie len polovice dostupných núdzových východov lietadla, normalizované pohlavné a vekové zloženie cestujúcich. Najmenej 40% z celkového počtu účastníkov tvorili ženy a najmenej 35 % bolo starších ako 50 rokov. Medzi cestujúcimi boli 3 bábiky simulujúce deti mladšie ako 2 roky, pre ktoré lietadlá neposkytujú samostatné sedadlá. Video https://vk.com/video-211699782_456239205 dĺžka 3:05 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_13927 z 28.12.2023
Video Zdroj https://vk.com/wall-211699782_13795 z 26.12.2023
+
МС-21 сможет перевозить до 211 пассажиров — проверено
MS-21 bude môcť prepravovať až 211 cestujúcich - overené
Po preskúmaní výsledkov testov Rosaviacija (Росавиация) schválila hlavnú zmenu a doplnenie typového osvedčenia, ktoré lietadlu umožňuje prepravovať maximálny počet cestujúcich - do 211 osôb. "Podarilo sa nám vykonať núdzovú evakuáciu do 90 sekúnd, ktoré stanovujú normy leteckej bezpečnosti. Skutočný čas bol 81,7 sekundy. Správu o výsledkoch testu schválil Letecký register Ruskej federácie. Schválenie hlavnej zmeny typového certifikátu vydaného Rosaviaciej nám umožní dodávať leteckým spoločnostiam lietadlá MC-21 (МС-21) vo všetkých variantoch konfigurácie vrátane najpriestrannejšieho," povedal generálny riaditeľ PAO Jakovlev (ПАО Яковлев) Andrej Boginskij (Андрей Богинский). Skúšky potvrdili súlad lietadla s modernými a perspektívnymi normami leteckej bezpečnosti, ako aj funkčnosť záchranného vybavenia lietadla. Okrem toho sa preukázala efektívnosť výcviku posádky a letovej posádky a kvalita vypracovanej prevádzkovej dokumentácie. Testy sa uskutočnili na lietadle s čo najužším usporiadaním kabíny pre cestujúcich. Z lietadla bolo úspešne evakuovaných 211 cestujúcich a členov posádky (3 členovia letovej posádky a 5 letušiek). V súlade s požiadavkami noriem letovej spôsobilosti sa skúšky núdzovej evakuácie uskutočnili v podmienkach čo najbližších najťažším možným podmienkam v prevádzke: tma, použitie len polovice dostupných núdzových východov lietadla, normalizované pohlavné a vekové zloženie cestujúcich. Najmenej 40% z celkového počtu účastníkov tvorili ženy a najmenej 35 % bolo starších ako 50 rokov. Medzi cestujúcimi boli 3 bábiky simulujúce deti mladšie ako 2 roky, pre ktoré lietadlá neposkytujú samostatné sedadlá. Video https://vk.com/video-211699782_456239205 dĺžka 3:05 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_13927 z 28.12.2023