F-35 Lightning II
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
Vojvoda, prej nutná byla, balón byl moc vysoko, a museli ho snad vyzuálně najít, mám dojem že první střela minula a přenechali ho F-22ce, rusové by to dělali stejně a čína taky.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
Našel jsem vám rychlosti Gripenu, s AA výzbrojí cca 1,4M maximálně, s PPN lehce nad 1M ve výšce.
F-35 udává cca 1,1M u země a 1,6M s AA výzbrojí interně, ale počítejte v reálném světě o něco méně.
F-35 udává cca 1,1M u země a 1,6M s AA výzbrojí interně, ale počítejte v reálném světě o něco méně.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: F-35 Lightning II
Nadzvukový stíhač je potrebný aj na včasné zachytenie a vizuálnu identifikáciu potenciálnej hrozby. Na to ani výzbroj veľkú niesť netreba a čím rýchlejší stroj, tým lepšie, hlavne pre malú krajinu
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F-35 Lightning II
No tak neviem, nedávno sme videli video ohňostroju s 32 malými petardami a potom sa objavila jedna veľká petarda a Patriot prestal existovať, a v amerike sa objavilo pár oznámení o úmrtí pri leteckých neštastiach v Austrálii.

Veď ten Patriot nebol schopný ochrániť ani sám seba, tak ako môže chrániť niekoho iného.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Ejdou Rotacak
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 557
- Registrován: 08 dub 2022, 13:36
Re: F-35 Lightning II
Kenavfe, ale to se vší pravděpodobností nebyl letecký útok. Wasp píše o leteteckém přepadu. Tam jsou US zkušenosti s vedením SEAD/DEAD operací neporovnatelné.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: F-35 Lightning II
▲Ak tam buchol Kindžál tak to bol letecký útok alebo nie?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Ejdou Rotacak
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 557
- Registrován: 08 dub 2022, 13:36
Re: F-35 Lightning II
Pokud to video nebyl podvrh, tak se stejně jednalo o kombinovaný útok.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
Někde bylo že to byl podvrh, ale mě to moc nezajimá, každopádně, Kinžály jsou na MiG 31 a Su 35 a odpalují se z bezpečí vlastního vz. prostoru..
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F-35 Lightning II
OT: @Ejdou, potom nerozumiem, prečo Su-35S lietajú s Ch-31P
Fakt je ten, že práve Ruskí piloti majú momentálne celosvetovo najviac zničených pozemných radarov na celom svete, a práve Ruskí piloti majú momentálne celosvetovo najviac zasiahnutých vzdušných cieľov (po starom, letecké esá)
Veľmi by ma zaujímalo, ako by "západné" letectvo, alebo ideálnejšie USAF + NAVAL AF "dnes" na priestore ako je UA "vyzobávalo" autonómne PVO systémy rodiny Buk, Osa a ešte lepšie Strela-10 s UA obsluhami. Doposiaľ také niečo od 2.SV nikde nebolo.
Fakt je ten, že práve Ruskí piloti majú momentálne celosvetovo najviac zničených pozemných radarov na celom svete, a práve Ruskí piloti majú momentálne celosvetovo najviac zasiahnutých vzdušných cieľov (po starom, letecké esá)
Veľmi by ma zaujímalo, ako by "západné" letectvo, alebo ideálnejšie USAF + NAVAL AF "dnes" na priestore ako je UA "vyzobávalo" autonómne PVO systémy rodiny Buk, Osa a ešte lepšie Strela-10 s UA obsluhami. Doposiaľ také niečo od 2.SV nikde nebolo.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5751
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: F-35 Lightning II
Wasp1 - Kindžali sú na Mig-31K a nepotvrdene aj na Su-34 a keď plní SEAD/DEAD úlohu letectvo NATO, tak neodpaluje rakety z bezpečia vlastného vzdušného priestoru? Taký Izrael síce nie je NATO, ale proti pomerne starým sovietskym PVO systémom väčšinou pôsobí ilegálne vletom do vzdušného priestoru Libanonu, kde ho nemá čo ohroziť a ešte sa kryje horami.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
Přehled vzdušné rusko//ukrajinské války. Jde o první díl, najdete tam zbývající díly.
http://czechairforce.com/news/letecka-v ... probuzeni/
Článek z institutu RUSI o ruské SEAD/DEAD efektivitě nad ukrajinou a porovnání s NATO a US.
Getting Serious About SEAD: European Air Forces Must Learn from the Failure of the Russian Air Force over Ukraine
Vážně o SEAD: Evropské vzdušné síly se musí poučit z neúspěchu ruského letectva nad Ukrajinou
https://www.rusi.org/explore-our-resear ... er-ukraine
Pár citací :
Bezprostředním poučením je, že selhání Ruska a neschopnost Ukrajiny vést úspěšné operace na potlačení a/nebo zničení nepřátelské protivzdušné obrany (SEAD/DEAD) ochromily efektivitu obou vzdušných sil na bojišti. To je nezbytné pochopit, protože v současné době žádné západní letectvo kromě amerického nedisponuje vážnou schopností SEAD/DEAD - přestože v mnoha případech má přístup k letadlům a zbraním určeným přímo pro tento úkol.
Mobilní raketové systémy země-vzduch (SAM) jsou používány oběma stranami a do značné míry určují další průběh letecké války. Ruskému letectvu se zatím nepodařilo prokázat schopnost spolehlivě najít a ze vzduchu zničit ukrajinské systémy SA-11 a SA-8 SAM. Místo toho se zdá, že většinu ze 17 potvrzených ztrát mobilních SAM Ukrajiny způsobily ruské pozemní síly při přepadech, dělostřeleckých úderech a raketových úderech - některé z nich byly naváděny bezpilotními letouny. Přetrvávající schopnost ukrajinských operátorů SAM vést vyskakovací boje činí přelety nad většinou území Ukrajiny ve středních nebo velkých výškách pro ruské rychlé stíhačky a vrtulníky mimořádně nebezpečnými. Ruské pokusy o denní výlety v malých výškách během prvního březnového týdne vedly ke ztrátám nejméně 10 rychlých stíhaček. Od té doby se zdá, že většina ze zhruba 200-300 ruských rychlých proudových letů denně se omezuje buď na stíhací hlídky ve velmi velkých výškách a na značné vzdálenosti, nebo na úderné lety v noci a v malých výškách.
Ruské stíhací hlídky Su-35S a Su-30SM ve velkých výškách provádějí pravidelné odpalování protiradiolokačních střel (ARM) pomocí raket Ch-31P, které se snaží zaměřit na radar jakéhokoli ukrajinského systému SAM, který se rozsvítí, aby mohl vést boj. Nutnost zůstat mimo účinný dosah systémů SAM krátkého a středního dosahu však znamená, že tyto odpaly mají velmi nízkou pravděpodobnost sestřelu (Pk) a zpravidla slouží pouze k tomu, aby dočasně donutily ukrajinské operátory SAM vypnout na krátkou dobu radary, zatímco jsou ARM ve vzduchu. Stejně tak rozsáhlá přítomnost mobilních (a dálkových S-300V4/S-400) ruských SAM donutila ukrajinské letectvo operovat od prvního dne konfliktu téměř výhradně ve velmi malých výškách.
NATO je v oblasti SEAD/DEAD nebezpečně závislé na USA
Americké letectvo disponuje jedinečným souborem vynikajících prostředků pro průnik na velké vzdálenosti, včetně stínových bezpilotních letounů, jako je RQ-170 a bombardér B-2, které umožňují provádět přímé údery a cílené údery na klíčové uzly velení a řízení protivzdušné obrany (C2) nepřítele, radarová zařízení velkého dosahu a vysoce nebezpečné SAM na počátku konfliktu. Tyto prostředky jsou však příliš drahé a vzácné na to, aby se na ně dalo spoléhat při rozsáhlém SEAD/DEAD proti mobilním systémům SAM středního a krátkého dosahu. V případě těchto hrozeb americké letectvo a námořnictvo tradičně provádějí SEAD/DEAD vytvářením velkých samostatných úderných balíků, které si nepřátelská protivzdušná obrana nemůže dovolit nechat dosáhnout svých cílů, a proto je musí demaskovat, aby je mohla zasáhnout. Tato taktika se opírá o úzkou taktickou koordinaci mezi letouny pro elektronické útoky, které snižují výkon radarů SAM nepřítele, specializovanými stíhačkami "wild weasel" s ARM k potlačení SAM a municí pro přímé útoky k provedení okamžitých následných útoků "hard-kill", a stíhačkami s leteckou převahou k zajištění útočného protileteckého krytí. Bezpečné a efektivní vedení takto složitých operací pod palbou vyžaduje mimořádně dobře vycvičené piloty, kteří jsou schopni plnit své úkoly téměř instinktivně a kteří pravidelně cvičili v rámci velkých smíšených taktických formací. Vyžaduje také letecké tankovací letouny, které udržují dostatečné množství paliva pro prvky úderného balíku při formování a přeletu do oblasti operace, jakož i pro doplňování paliva pro ty, kteří se snaží vrátit na základnu, protože spotřebovali více paliva, než bylo plánováno při útočných a obranných bojových manévrech s intenzivním přídavným spalováním. V neposlední řadě vyžaduje intenzivní lety ISTAR letouny, které pronikají do prostoru a vyčkávají, a vysoce sofistikovaný systém zaměřování, plánování a C2 s personálem dobře vyškolených zpravodajských odborníků a zkušených důstojníků, kteří před každou misí přesně zjistí a zmapují hlavní pozice hrozeb v síti protivzdušné obrany nepřítele a po jejím skončení provedou vyhodnocení bojových škod, aby mohli účinně naplánovat a instruovat další misi.
Zdá se, že ruské letectvo toho není schopno, ale kromě USA tuto schopnost postrádají i všechny ostatní vzdušné síly NATO na suverénní nebo dokonce celoevropské úrovni. Chybí jim dostatek průbojných prostředků pro provádění počátečních přímých úderů a zaměřování munice pro vyčkávání - mají k dispozici pouze pomalu se rozrůstající, ale nadměrně vázanou flotilu F-35, z níž mohou čerpat. Nemají dostatečné zásoby vhodné munice. Piloti ve většině vzdušných sil rovněž nemají zkušenosti s pravidelným působením v rámci velkých, smíšených a vzájemně se podporujících úderných uskupení - mimo příležitost nasazení na cvičení Red Flag pořádaném USA, které se obvykle naskytne jednou za kariéru. Evropské vzdušné síly rovněž postrádají velké flotily ISTAR, které se tradičně používají k mapování a pochopení sítí protivzdušné obrany nepřítele, a zpravodajské a C2 kapacity pro vedení komplexních rozsáhlých operací bez významné podpory amerického personálu a podpůrných prostředků. V důsledku toho, pokud by se USA angažovaly ve velké válce jinde nebo by z jiných politických důvodů nebyly ochotny převzít primární odpovědnost za SEAD/DEAD, čelily by vzdušné síly NATO podobným problémům s vytvořením vzdušné převahy nad územím napadeným Ruskem nebo jiným státem protivníka s mobilními SAM. To vážně omezuje svobodu suverénních akcí a je klíčovou překážkou jakéhokoli pokusu o snížení přílišné vojenské závislosti Aliance na USA.
http://czechairforce.com/news/letecka-v ... probuzeni/
Článek z institutu RUSI o ruské SEAD/DEAD efektivitě nad ukrajinou a porovnání s NATO a US.
Getting Serious About SEAD: European Air Forces Must Learn from the Failure of the Russian Air Force over Ukraine
Vážně o SEAD: Evropské vzdušné síly se musí poučit z neúspěchu ruského letectva nad Ukrajinou
https://www.rusi.org/explore-our-resear ... er-ukraine
Pár citací :
Bezprostředním poučením je, že selhání Ruska a neschopnost Ukrajiny vést úspěšné operace na potlačení a/nebo zničení nepřátelské protivzdušné obrany (SEAD/DEAD) ochromily efektivitu obou vzdušných sil na bojišti. To je nezbytné pochopit, protože v současné době žádné západní letectvo kromě amerického nedisponuje vážnou schopností SEAD/DEAD - přestože v mnoha případech má přístup k letadlům a zbraním určeným přímo pro tento úkol.
Mobilní raketové systémy země-vzduch (SAM) jsou používány oběma stranami a do značné míry určují další průběh letecké války. Ruskému letectvu se zatím nepodařilo prokázat schopnost spolehlivě najít a ze vzduchu zničit ukrajinské systémy SA-11 a SA-8 SAM. Místo toho se zdá, že většinu ze 17 potvrzených ztrát mobilních SAM Ukrajiny způsobily ruské pozemní síly při přepadech, dělostřeleckých úderech a raketových úderech - některé z nich byly naváděny bezpilotními letouny. Přetrvávající schopnost ukrajinských operátorů SAM vést vyskakovací boje činí přelety nad většinou území Ukrajiny ve středních nebo velkých výškách pro ruské rychlé stíhačky a vrtulníky mimořádně nebezpečnými. Ruské pokusy o denní výlety v malých výškách během prvního březnového týdne vedly ke ztrátám nejméně 10 rychlých stíhaček. Od té doby se zdá, že většina ze zhruba 200-300 ruských rychlých proudových letů denně se omezuje buď na stíhací hlídky ve velmi velkých výškách a na značné vzdálenosti, nebo na úderné lety v noci a v malých výškách.
Ruské stíhací hlídky Su-35S a Su-30SM ve velkých výškách provádějí pravidelné odpalování protiradiolokačních střel (ARM) pomocí raket Ch-31P, které se snaží zaměřit na radar jakéhokoli ukrajinského systému SAM, který se rozsvítí, aby mohl vést boj. Nutnost zůstat mimo účinný dosah systémů SAM krátkého a středního dosahu však znamená, že tyto odpaly mají velmi nízkou pravděpodobnost sestřelu (Pk) a zpravidla slouží pouze k tomu, aby dočasně donutily ukrajinské operátory SAM vypnout na krátkou dobu radary, zatímco jsou ARM ve vzduchu. Stejně tak rozsáhlá přítomnost mobilních (a dálkových S-300V4/S-400) ruských SAM donutila ukrajinské letectvo operovat od prvního dne konfliktu téměř výhradně ve velmi malých výškách.
NATO je v oblasti SEAD/DEAD nebezpečně závislé na USA
Americké letectvo disponuje jedinečným souborem vynikajících prostředků pro průnik na velké vzdálenosti, včetně stínových bezpilotních letounů, jako je RQ-170 a bombardér B-2, které umožňují provádět přímé údery a cílené údery na klíčové uzly velení a řízení protivzdušné obrany (C2) nepřítele, radarová zařízení velkého dosahu a vysoce nebezpečné SAM na počátku konfliktu. Tyto prostředky jsou však příliš drahé a vzácné na to, aby se na ně dalo spoléhat při rozsáhlém SEAD/DEAD proti mobilním systémům SAM středního a krátkého dosahu. V případě těchto hrozeb americké letectvo a námořnictvo tradičně provádějí SEAD/DEAD vytvářením velkých samostatných úderných balíků, které si nepřátelská protivzdušná obrana nemůže dovolit nechat dosáhnout svých cílů, a proto je musí demaskovat, aby je mohla zasáhnout. Tato taktika se opírá o úzkou taktickou koordinaci mezi letouny pro elektronické útoky, které snižují výkon radarů SAM nepřítele, specializovanými stíhačkami "wild weasel" s ARM k potlačení SAM a municí pro přímé útoky k provedení okamžitých následných útoků "hard-kill", a stíhačkami s leteckou převahou k zajištění útočného protileteckého krytí. Bezpečné a efektivní vedení takto složitých operací pod palbou vyžaduje mimořádně dobře vycvičené piloty, kteří jsou schopni plnit své úkoly téměř instinktivně a kteří pravidelně cvičili v rámci velkých smíšených taktických formací. Vyžaduje také letecké tankovací letouny, které udržují dostatečné množství paliva pro prvky úderného balíku při formování a přeletu do oblasti operace, jakož i pro doplňování paliva pro ty, kteří se snaží vrátit na základnu, protože spotřebovali více paliva, než bylo plánováno při útočných a obranných bojových manévrech s intenzivním přídavným spalováním. V neposlední řadě vyžaduje intenzivní lety ISTAR letouny, které pronikají do prostoru a vyčkávají, a vysoce sofistikovaný systém zaměřování, plánování a C2 s personálem dobře vyškolených zpravodajských odborníků a zkušených důstojníků, kteří před každou misí přesně zjistí a zmapují hlavní pozice hrozeb v síti protivzdušné obrany nepřítele a po jejím skončení provedou vyhodnocení bojových škod, aby mohli účinně naplánovat a instruovat další misi.
Zdá se, že ruské letectvo toho není schopno, ale kromě USA tuto schopnost postrádají i všechny ostatní vzdušné síly NATO na suverénní nebo dokonce celoevropské úrovni. Chybí jim dostatek průbojných prostředků pro provádění počátečních přímých úderů a zaměřování munice pro vyčkávání - mají k dispozici pouze pomalu se rozrůstající, ale nadměrně vázanou flotilu F-35, z níž mohou čerpat. Nemají dostatečné zásoby vhodné munice. Piloti ve většině vzdušných sil rovněž nemají zkušenosti s pravidelným působením v rámci velkých, smíšených a vzájemně se podporujících úderných uskupení - mimo příležitost nasazení na cvičení Red Flag pořádaném USA, které se obvykle naskytne jednou za kariéru. Evropské vzdušné síly rovněž postrádají velké flotily ISTAR, které se tradičně používají k mapování a pochopení sítí protivzdušné obrany nepřítele, a zpravodajské a C2 kapacity pro vedení komplexních rozsáhlých operací bez významné podpory amerického personálu a podpůrných prostředků. V důsledku toho, pokud by se USA angažovaly ve velké válce jinde nebo by z jiných politických důvodů nebyly ochotny převzít primární odpovědnost za SEAD/DEAD, čelily by vzdušné síly NATO podobným problémům s vytvořením vzdušné převahy nad územím napadeným Ruskem nebo jiným státem protivníka s mobilními SAM. To vážně omezuje svobodu suverénních akcí a je klíčovou překážkou jakéhokoli pokusu o snížení přílišné vojenské závislosti Aliance na USA.
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3275
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: F-35 Lightning II
Miluji tyto teoretické články. Ale není jasné, o jakých vzdušných silách Ukrajiny je v těch úvahách řeč. Nic takového už hodně dlouho neexistuje.
Stejně tak srandovní jsou závěrečné řeči o tom, že: "To vážně omezuje svobodu suverénních akcí a je klíčovou překážkou jakéhokoli pokusu o snížení přílišné vojenské závislosti Aliance na USA."
Nic takového v Alianci není vůbec pozorovatelného.
Stejně tak srandovní jsou závěrečné řeči o tom, že: "To vážně omezuje svobodu suverénních akcí a je klíčovou překážkou jakéhokoli pokusu o snížení přílišné vojenské závislosti Aliance na USA."
Nic takového v Alianci není vůbec pozorovatelného.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
Prověřoval jsem autory na czechairforce a jde o v ČR o nejvíce fundovaný web s dobrými kontaky. Oproti Armádním novinám, Armywebu a Securuty magazine je na kvalitativně výrazně lepší úrovni.Neznám lepší zdroj informací v ČR.
http://czechairforce.com/authors/
Datace článků o ukrajině je uvedena , z toho plyne popis situace.
Co je RUSI, popis z jejich stránky :
Royal United Services Institute (RUSI) je nezávislý britský think tank (https://cs.wikipedia.org/wiki/Think_tank) zabývající se špičkovým výzkumem v oblasti obrany a bezpečnosti. Je to jedinečná instituce, kterou v roce 1831 založil vévoda z Wellingtonu a která ztělesňuje téměř dvě století pokrokového myšlení, svobodné diskuse a pečlivého uvažování o otázkách obrany a bezpečnosti.
RUSI je britskou institucí, ale působí v mezinárodním měřítku. Kanceláře v Nairobi a Bruselu posilují naši globální působnost. V průběhu let jsme si získali vynikající pověst díky kvalitě a objektivitě. Naše dědictví, umístění v samém srdci Whitehallu spolu s řadou kontaktů uvnitř i vně vlády, ale vždy přísně nezávisle na ní, dávají RUSI jedinečný přehled a autoritu.
"To vážně omezuje svobodu suverénních akcí a je klíčovou překážkou jakéhokoli pokusu o snížení přílišné vojenské závislosti Aliance na USA."
Nic takového v Alianci není vůbec pozorovatelného.
Myslíš že není pozorovatelná snaha o omezení závislosti na US ?
http://czechairforce.com/authors/
Datace článků o ukrajině je uvedena , z toho plyne popis situace.
Co je RUSI, popis z jejich stránky :
Royal United Services Institute (RUSI) je nezávislý britský think tank (https://cs.wikipedia.org/wiki/Think_tank) zabývající se špičkovým výzkumem v oblasti obrany a bezpečnosti. Je to jedinečná instituce, kterou v roce 1831 založil vévoda z Wellingtonu a která ztělesňuje téměř dvě století pokrokového myšlení, svobodné diskuse a pečlivého uvažování o otázkách obrany a bezpečnosti.
RUSI je britskou institucí, ale působí v mezinárodním měřítku. Kanceláře v Nairobi a Bruselu posilují naši globální působnost. V průběhu let jsme si získali vynikající pověst díky kvalitě a objektivitě. Naše dědictví, umístění v samém srdci Whitehallu spolu s řadou kontaktů uvnitř i vně vlády, ale vždy přísně nezávisle na ní, dávají RUSI jedinečný přehled a autoritu.
"To vážně omezuje svobodu suverénních akcí a je klíčovou překážkou jakéhokoli pokusu o snížení přílišné vojenské závislosti Aliance na USA."
Nic takového v Alianci není vůbec pozorovatelného.
Myslíš že není pozorovatelná snaha o omezení závislosti na US ?
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3275
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: F-35 Lightning II
No, piš, jak se ta snaha projevuje.
Jo a taky napiš něco o ukrajinských leteckých silách. Já například slyšel, že mají víc generálů, než bojových letadel.
Já ty řeči rád čtu. Think tanky, armádní weby a tak. Skvělé kontakty do špiček a nezávislost.
Jo a taky napiš něco o ukrajinských leteckých silách. Já například slyšel, že mají víc generálů, než bojových letadel.
Já ty řeči rád čtu. Think tanky, armádní weby a tak. Skvělé kontakty do špiček a nezávislost.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
Třeba EF-2000 je snaha o nezávislosti nato, anebo nákup RBS-70. Ale je to lepší než za VS - kdy se prakticky nedalo dostat z područí SSSR. To je taky pravda.
Vrátil bych se více k F-35 , když se tak vlákno jmenuje.
Nejnovější letová ukázka z dubaje :
Vrátil bych se více k F-35 , když se tak vlákno jmenuje.
Nejnovější letová ukázka z dubaje :
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: F-35 Lightning II
Nějak mi uniká, co je na té ukáce EPIC... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: F-35 Lightning II
To mě taky, po nedávné ukázce F-15QA je to pro mě strašná nuda.
Ale, podívejme se třeba na to jak byl F-35 zamýšlen. Měl mít vlastnosti F-16 ve větších rychlostech a F-18 v těch nízkých rychlostech. Za mě se to celkem povedlo.
Veliký benefit je interně nesená munice, to znamená že není moc výkonově limitován odporem externí výzbroje, to je velké plus.
Ale, podívejme se třeba na to jak byl F-35 zamýšlen. Měl mít vlastnosti F-16 ve větších rychlostech a F-18 v těch nízkých rychlostech. Za mě se to celkem povedlo.
Veliký benefit je interně nesená munice, to znamená že není moc výkonově limitován odporem externí výzbroje, to je velké plus.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7573
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: F-35 Lightning II
A kolik tý munice nese s porovnáním jinými? A dle tebe je EF-2000 a RBS-70 důkaz o nějaký nezávislosti na NATO? Tak to byla ČSLA prakticky nezávislá. Zkus si zjistit, co jsme tenkrát měli ve výzbroji čistě z našeho vlastního vývoje...Jo a i velkou část té konstrukčně sovětské výzbroje jsme komplet vyráběli u nás.
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4816
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: F-35 Lightning II
Je možné dálkové převzetí F-35,tím myslím přeměnu na dron?Modelová situace.Pilotovaný F-35 plně vyzbrojený vzlétne a v určitém okamžiku budou zablokované veškeré ovládací funkce,řízení letu bude převzato dálkovým operátorem.Pilot popřípadě katapultován.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: F-35 Lightning II
Vůbec bych se nedivil, kdyby takový backdoor byl už instalovaný v systému... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...