MiG - 35

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Wasp1 » 03 srp 2023, 23:43

On ale vlastně žádný MiG 29/35 po roce 92 nebyl určen pro ruské letectvo ne ?

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9234
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: MiG - 35

Příspěvek od Skeptik » 04 srp 2023, 00:01

Byly ... dvě varianty. MiG-29SMT a MiG-29K
2009 г. (МиГ-29СМТ - 28 ед., МиГ-29УБМ - 6 ед.)
2013 г.(МиГ-29К - 2 ед., МиГ-29КУБ - 2 ед.)
2014 г. (МиГ-29К - 8 ед., МиГ-29КУБ - 2 ед.)
2015 г. (МиГ-29СМТ - 4 ед., МиГ-29УБМ - 2 ед., МиГ-29К - 10 ед.)
2016 г. (МиГ-29СМТ - 8 ед.)
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Wasp1 » 04 srp 2023, 00:02

To za číslama jsou počty ? Takové plivnutí do moře ?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49454
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: MiG - 35

Příspěvek od Alchymista » 04 srp 2023, 00:50

Ano, sú to kusy. Treba mať na pamäti, že MAPO MIG bol v tom čase formálne v bankrote.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9234
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: MiG - 35

Příspěvek od Skeptik » 04 srp 2023, 06:29

Jednak.
Asi mnohem významnější bylo rozhodnutí velení VKS, že nosným typem letadla budou konstrukce na bázi platformy Su-27, a že MiG-29 bude jen "letadlo na vývoz".

Výše uvedené počty zahrnují pouze:
- palubní verzi MiG-29K ... který byl vybrán jako náhrada za Su-33
- verzi MiG-29SMT, která měla působit jako stíhací bombardér a doplňovat větší a dražší letouny Su (neosvědčilo se a VKS se plně orientovalo na výkonnější Su-34)

Ještě mi došlo, že ve výčtu chybí ta zkušební série 6-ti MiG-35 dodaná v letech 2019/20.

Ale i tak ... 78 letadel prakticky výběhového typu letadla za 12 let. "Plivnutí do moře"? No, asi jak pro které letectvo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Wasp1 » 04 srp 2023, 10:38

Mig byl politicky zlikvidován Suchojem. Ale na druhou stranu, když nebyly peníze, volba většího a dražšího letadla se skvělou reklamou ve světě se dá obhájit.
Smutné bylo nechat MiGy 29 zrezivět venku. Nebyly finance na provoz, díly nebyly, piloti nelétali.

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 679
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: MiG - 35

Příspěvek od vojvoda » 04 srp 2023, 10:47

MiG sa zachráni už jedine projektom PAK DP. O 35 vraj prejavili 2 krajiny záujem, ale správa je to už stará a odvtedy žiadna ohlásená zmluva. So SAE vyvíjali ľahkú stíhačku, Klimov pre ňu ohlásil aj ďalšie vývojové práce na motore RD-33 a do toho prišiel Suchoj so 75kou a takmer hotovým prototypom. Cenovo vraj MiG-35 oproti Su-30 tiež nemá predstavovať významnú úsporu ktorá by predčila taktické kvality Suchoja, hlavne dolet
срочно расстрелять

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Wasp1 » 04 srp 2023, 12:24

MiG a Su - už je jenom Su - jednotná korporace, ale vedení je Suchoj, tedy MiG už je jenom značka ??

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9234
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: MiG - 35

Příspěvek od Skeptik » 04 srp 2023, 12:27

Ne.
OAK zastřešuje obě firmy. Vlastní 100% MiGu a 81% Suchoje.
Obě firmy jsou formálně samostatné, ale některá oddělení mají společná. Jak už to v holdingu bývá.

Tedy pokud se v poslední době něco nezměnilo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Wasp1 » 04 srp 2023, 12:51

Prakticky jsou pořád ve vedení MiG lidi spolupracující v minulosti se Suchojem nebo už je to děláno méně okatě ?

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5748
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: MiG - 35

Příspěvek od nine_mike » 04 srp 2023, 12:58

Kto je vo vedení MIGu je úplne jedno, rozhoduje vedenie OAK. MIG ako firma funguje tak, že ich výrobné kapacity sú využívané pre stavbu súčastí lietadiel iných spoločností (robia napr. nejaké celky pre Il-78 pod.). Proste sú to závody pod pôvodnou značkou MIG, ale reálne už robia iné veci.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49454
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: MiG - 35

Příspěvek od Alchymista » 04 srp 2023, 13:59

Wasp1 píše:
04 srp 2023, 10:38
Mig byl politicky zlikvidován Suchojem.
Nezmysel - MIG bol zlikvidovaný, zbankrotovaný, svojím vlastným managementom.
Suchoj jelcinovské 90. roky prežil vďaka dodávkam do Indie a Číny.

OAK vznikla v 2006? a ľudia od Suchoja sú vo vedení, pretože v tom čase bol Suchoj jediný, kto sa ekonomicky držal nad vodou. Ostatní manageri svoje firmy celkom úspešne vykradli.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Wasp1
Redaktor
Příspěvky: 383
Registrován: 15 črc 2023, 08:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Wasp1 » 05 srp 2023, 13:59

Vymazala se mi zprává, au, to zabolelo.
Kdo jak cchce, ale východní zbrojní průmysl byl dno stejně jako na západě. A MiG po Mikojanově smrti byl odklizen Suchojem.
Dobrá literatura :
https://www.amazon.ca/Moya-nebesnaya-zh ... 5224005469

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11946
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: MiG - 35

Příspěvek od kenavf » 05 srp 2023, 14:58

čo sa týka Migov, bolo nedávno spomínané že India prehodnocovala svoje strategické zámery a vyhodnotila že v rádoch mesiacov a jednotiek rokov potrebuje desiatky stíhačiek a vychádzali z toho len Migy(použité/repasované/...)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9234
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: MiG - 35

Příspěvek od Skeptik » 05 srp 2023, 15:26

S těmi MiGy to bylo trochu jinak.
Indie hledala náhradu za zastarávající Jaguáry a MiGy-21 a 27.

Tendr MRCA se ale neskutečně táhnul, a když konečně vybrali francouzského Rafale, tak zjistili, že je tak drahý, že si to nemohou dovolit. Byl to skandál, tak odebrali jen 36 ks.

Výpadek bylo nutné něčím sanovat, a tak sehnali staré Jaguary na náhradní díly a koupili 21 starších MiGů-29 ... logicky, protože tento typ "umí" a navíc k němu mají modernizační balíček na verzi UPG ... ostatně většinu svých MiGů-29 si na UPG modernizovali sami.

Takže to bylo z nouze ctnost.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6954
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: MiG - 35

Příspěvek od Polite » 06 srp 2023, 12:24

Nebolo to nahodou tak, ze tam frantici nejak drasticky zmenili cenu smerom nahor?
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9234
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: MiG - 35

Příspěvek od Skeptik » 06 srp 2023, 13:38

Ano, to byl jeden z důvodů. Cena se při podpisu smlouvy v roce 2014 zvedla, vůči předpokládané z roku 2012 o plných 100%.

Primární rozpor nastal hned po vyhlášení vítěze tendru. Dle podmínek tendru měl výrobce přímo dodat 18 letadel a zbývajících 108 měl postavit HAL. Problém byl, že indická vláda požadovala, aby Dassault ručil za cenu a kvalitu všech 126-ti letadel. To Francouzi odmítli a přišli s tím, že v tom případě se bude muset smlouva rozdělit ... těch 18 dodají za cenu z tendru a za ty vyrobené v Indii bude cena větší.
Pozn. Pokud s plnou výrobou v Indii Frantíci nepočítali již v nabídce, tak je to pochopitelné. Všichni vědí jak to dopadlo s výrobou Su-30MKI u HALu ... šílené zdržení a cena o 50% vyšší než u originálů z Ruska.

Následně ještě padla nabídka, že se ta letadla budou vyrábět v Indii jen že 70% a zbytek budou bílí dodané z Francie, ale to odmítla indická strana, která požadovala 100% transfer výroby.

Dalším problémem byly offsety ... Indie chtěla 50% Francie 25%.

Finálně tedy Indie koupila Rafalů jen 36 (o 90 méně, než mě být první kontrakt), a to za cenu 217 mil EUR za kus (finální nabídka do tendru v roce 2012 byla cca 130 mil EUR za kus). Všechny byly 100% vyrobeny ve Francii.
Offsety byly 30% - primárně do provozního zázemí pro Rafale.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět