
Obecné zajímavosti z letectví
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Tak zrovna tohle umístění radaru a senzorů vidím jako první velký problém tohoto stroje...skflanker_ píše: ↑10 dub 2022, 14:30V Manile prebehla slávnostná ceremónia odovzdania VVS Filipín prvých 2 útočných vrtuľníkov T-129B ATAK vyrobené spoločnosťou Turkish Aerospace Industries
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Strelec/Navigátor má obmedzený výhľad, kanón a stabilizátor optiky sa nebudú mať rady, už to tu bolo, Južná Afrika a ich modernizácia Mi-24:
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Pri nasadení U-2 nad SSSR sa často argumentovalo tým že rusi vtedy ešte nemali stíhačku ktorá by bola schopná vystúpať do letovej výšky U-2(24000m?) a zostreliť ho.
Akademická otázka.
Malo USA zaradené vo výzbroji nejakú stíhačku ktorá by zvládla zostreliť U-2?
Čo som narazil na nejaké údaje o dostupe tak tiež končia niekde na cca 18000 metroch.
Akademická otázka.
Malo USA zaradené vo výzbroji nejakú stíhačku ktorá by zvládla zostreliť U-2?
Čo som narazil na nejaké údaje o dostupe tak tiež končia niekde na cca 18000 metroch.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1818
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Nejaka ozbrojená varianta A-12? Ono by sa možno dalo aj v rozhone na krátko dostať dosť vysoko a poslať raketu.
Dnes som čítal na secretprojects.co.uk
že jednému z prispievateľov keď slúžil v USAF školiteľ prezradil že niekde v štáte Washington nad územím USA preletel Tu-16 v 70. rokoch. Že ho nevideli na radare pretože letel nízko a mali len hlásenia pozorovateľov až kým 40 km od pobrežia nezačal stúpať. Je niečo take možné?
Tiež by som mal otázku. Chcel by som sa dopracovať k stavu letectva Južnej Koree, Taiwanu a Japonska v roku 1989, typy, počty, oob. Ďakujem za akýkoľvek zdroj.
Dnes som čítal na secretprojects.co.uk
že jednému z prispievateľov keď slúžil v USAF školiteľ prezradil že niekde v štáte Washington nad územím USA preletel Tu-16 v 70. rokoch. Že ho nevideli na radare pretože letel nízko a mali len hlásenia pozorovateľov až kým 40 km od pobrežia nezačal stúpať. Je niečo take možné?
Tiež by som mal otázku. Chcel by som sa dopracovať k stavu letectva Južnej Koree, Taiwanu a Japonska v roku 1989, typy, počty, oob. Ďakujem za akýkoľvek zdroj.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
v danej dobe nie - vlastne rovnako ako o desaťročie neskôr SR-71
Tu-16 - skôr nie, hlavne kvôli doletu
Tu-16 - skôr nie, hlavne kvôli doletu
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
F-104 či F-106 byly schopné se do té výšky dostat.
Zda tam byly schopny bojovat? Téměř jistě ne.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Ozbrojená varianta bola YF-12 a boli vyrobené tri prototypy.
Ale tieto Kellyho lietadlá neboli nikdy zaradené ako hotovostné v PVO.
V hotovosti PVO asi neboli v USA zaradené ani F-104, a spolu s F-106 je tiež problém ich štandardného dostupu do cca 18km. Koľko by dosiahol s rozhonom to neviem. Ale asi by tam bol podobný limit ako u ruského Su-9 alebo Mig-19.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
oba, aj F-104, aj F-106 sú mladšie ako U-2 a oficialne majú dostup 15 a 17km. Vyššie nie sú schopné manévru
a je otázka, do akej výšky boli použitelné rakety AIM-4 Falcon a prvé verzie AIM-9 Sidewinder
a je otázka, do akej výšky boli použitelné rakety AIM-4 Falcon a prvé verzie AIM-9 Sidewinder
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
V prosinci 1959 dosáhl F-104A výšky 31.500 metrů, přičemž do výšky 30.000 m vystoupal za 15 minut (dynamický dostup).
V operační výšce U-2C (20.000 až 23.000 metrů) byl ale jen těžko schopen nějakého manévru, a ačkoli byl schopen tam vynést 2x AIM-9B, je otázkou, zda je tam byl schopen použít.
To je stejný problém jako se sovětskými typy té doby. Su-9 také neměl problém dostat se do operační výšky U-2, ale měl problém jej v té výšce stíhat a sestřelit.
V operační výšce U-2C (20.000 až 23.000 metrů) byl ale jen těžko schopen nějakého manévru, a ačkoli byl schopen tam vynést 2x AIM-9B, je otázkou, zda je tam byl schopen použít.
To je stejný problém jako se sovětskými typy té doby. Su-9 také neměl problém dostat se do operační výšky U-2, ale měl problém jej v té výšce stíhat a sestřelit.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Pri takýchto veciach je tiež dôležité, s akým užitočným zaťažením bol rekordný výkon dosiahnutý - a aký bol efektívny dolet stroja. Prípadne ako bol stroj pri lete natankovaný a aký presne bol profil letu.
Je totiž celkom podstatný rozdiel, ak jeden stroj drží rekord "rýchlosť 2500km/h" a druhý "rýchlosť na uzavretej trati/na okruhu sa záťažou 1000kg 2300km/h".
Je totiž celkom podstatný rozdiel, ak jeden stroj drží rekord "rýchlosť 2500km/h" a druhý "rýchlosť na uzavretej trati/na okruhu sa záťažou 1000kg 2300km/h".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Tak rekordy (absolutní) se vždy dělají s maximálně odstrojeným strojem a minimální zásobou paliva.
Ale 31.500 a 21.000 metrů dostupu je setsakra rozdíl.
Ale jak jsem psal ... dosáhnout výšku a vést v ní bojovou operaci jsou diametrálně odlišné věci.
Ale 31.500 a 21.000 metrů dostupu je setsakra rozdíl.
Ale jak jsem psal ... dosáhnout výšku a vést v ní bojovou operaci jsou diametrálně odlišné věci.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
dynamický výskok o 10km zodpovedá strate rýchlosti cca 450m/s (idealizovane)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 58
- Registrován: 14 dub 2017, 19:10
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Red Bull Plane Swap
https://www.redbull.com/int-en/live/plane-swap-2022
Akce začíná zhruba od 2h:32min
https://www.redbull.com/int-en/live/plane-swap-2022
Akce začíná zhruba od 2h:32min
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Nevím, kam toto zařadit, tak to dám sem
Nedávno založená čínská společnost údajně koupila od Ukrajiny celý vrak An-225
https://inf.news/en/military/d435c58875 ... fc1bb.html
Nedávno založená čínská společnost údajně koupila od Ukrajiny celý vrak An-225
https://inf.news/en/military/d435c58875 ... fc1bb.html
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Ilustrovaný průvodce schopnostmi a volbou stíhaček 5. či „4,75.“ generace pro ČR
Mediální vojenští experti prohlašují, že F-35 je coby 5. generace bezkonkurenčně nejlepší volba pro ČR. Altermédia se naopak 5. generaci vysmívají z neznalosti. Pojďme si však doopravdy, ilustrovaně a podrobně rozebrat konstrukci, inženýrská řešení, přínosy avioniky i taktické možnosti nejen F-35 5. generace – ale i její konkurence slibující „80 % schopností 5. generace za 50 % nákladů.“
U české odborné veřejnosti a politiků se o rozhodnutí pořídit pro obranu ČR F-35 dočtete převážně nekritickou chválu a superlativy, kopírující marketingová prohlášení Lockhedu a ředitelství programu F-35 JPO. Například Lukáš Vising prohlásil o F-35:
Výsledkem jsou modernizace, které do osvědčeného trupu stíhacího letounu nainstalovaly nejnovější avioniku, taktická rozhraní, senzory a datalinky s cílem vyrovnat se za nižší provozní náklady F-35 ve všech ohledech vyjma jediného – stealth. Někdy se obchodně propagují heslem „80 % schopností 5. generace za 50 % nákladů.„
Jedná se o málo známé nejnovější hloubkové modernizace či rovnou evoluční verze strojů Saab Gripen NG alias E-series, Boeing Super Hornet Block III (s integrací „Growler Lite“) a F-15EX Eagle II, přičemž ve vývoji se nachází ještě Eurofighter Typhoon LTE. Všechny tyto stroje s F-35 detailně porovnáme na podrobném vysvětlení funkce klíčových systémů, jejich kladů, záporů a taktiky.
https://dfens-cz.com/ilustrovany-pruvod ... ce-pro-cr/
Mediální vojenští experti prohlašují, že F-35 je coby 5. generace bezkonkurenčně nejlepší volba pro ČR. Altermédia se naopak 5. generaci vysmívají z neznalosti. Pojďme si však doopravdy, ilustrovaně a podrobně rozebrat konstrukci, inženýrská řešení, přínosy avioniky i taktické možnosti nejen F-35 5. generace – ale i její konkurence slibující „80 % schopností 5. generace za 50 % nákladů.“
U české odborné veřejnosti a politiků se o rozhodnutí pořídit pro obranu ČR F-35 dočtete převážně nekritickou chválu a superlativy, kopírující marketingová prohlášení Lockhedu a ředitelství programu F-35 JPO. Například Lukáš Vising prohlásil o F-35:
To byla naprostá pravda… Ještě před cca. pěti lety. Dnes už ale ne. Opravdu někdo věřil, že konkurence Lockheedu po celém světě smutně pokýve hlavou, smíří se s představou že F-35 prostě nikdy nemůže konkurovat, vyhlásí bankrot a vyskočí z nejvyššího okna?Je to absolutní špička v oblasti elektronického boje (…) Největší síla toho stroje je ale v informační nadvládě. Letoun má takové senzorové, komunikační a informační kapacity, že by měl být schopen eliminovat nepřítele dávno předtím, než si nepřítel uvědomí, že se něco děje
Výsledkem jsou modernizace, které do osvědčeného trupu stíhacího letounu nainstalovaly nejnovější avioniku, taktická rozhraní, senzory a datalinky s cílem vyrovnat se za nižší provozní náklady F-35 ve všech ohledech vyjma jediného – stealth. Někdy se obchodně propagují heslem „80 % schopností 5. generace za 50 % nákladů.„
Jedná se o málo známé nejnovější hloubkové modernizace či rovnou evoluční verze strojů Saab Gripen NG alias E-series, Boeing Super Hornet Block III (s integrací „Growler Lite“) a F-15EX Eagle II, přičemž ve vývoji se nachází ještě Eurofighter Typhoon LTE. Všechny tyto stroje s F-35 detailně porovnáme na podrobném vysvětlení funkce klíčových systémů, jejich kladů, záporů a taktiky.
https://dfens-cz.com/ilustrovany-pruvod ... ce-pro-cr/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
https://vtm.zive.cz/clanky/nekroletectv ... fault.aspxNekroletectví oživuje „mrtvé“ letouny pro budoucí války
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Vic asi neni treba dodavat...Takový postup by vyžadoval detailní prohlídky zmíněných hřbitovů letadel a analýzy „pohřbených“ letadel, pokud jde o jejich letuschopnost, vhodnost použití dálkového nebo případně autonomního řízení a možnosti vyzbrojení.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/j ... ndvoracek/Jeden z největších úspěchů Lightningu přišel v dubnu 1985, kdy byl Concorde skutečně nabídnut jako cíl pro stíhačky NATO během zkoušek British Airways. Zúčastnily se ho letouny F-15 Eagle, F-16 Fighting Falcon, F-14 Tomcat, francouzské Mirage a F-104 Starfighter. Pouze Lightning však dokázal Concorde při záchytném letu předstihnout.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.