Suchoj Su-57 (T-50)
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To není přímo na montáž, ale na vizuální kontrolu po montáži, jestli někde něco nezapomněl někdo přinýtovat, kabel a tak, toto by tu klasickou vizuální kontrolu pomocí tabletu nebo dokumentace v ruce mohlo docela podstatně urychlit, což bude toho asi hlavní smysl.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 508
- Registrován: 02 bře 2017, 18:26
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Ďalší obrázok z výroby vo veľkom rozlíšení.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Co to vlastně má Su-57 v kořenech obou vertikálních stabilizátorů ("směrovek")? Zepředu to má díru asi na nějaký chladící vzduch - nebo jsou to vstupy vzduchu pro nějaké APU či pomocné generátory? Možná tam je nějaká výkonná elektronika, která potřebuje spešl chlazení? Nebo tam jsou vlečné rušiče nebo klamné cíle?
Podle fotek je v tom dost místa...
Podle fotek je v tom dost místa...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
:sipka: A nebude to proste len dutina nutná na inštalovanie mechaniky ovládania a uloženia(ložiská) smeroviek? Predsa len na tie aerodynamické plochy pôsobia niekedy dosť veľké sily na veľkej páke a tak to musí byť robustné.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
A proč by to pak vepředu mělo ty díry? Že by vedly třeba k motorům, pro chlazení nebo pro přimíchávání nějakého studenějšího vzduchu kolem trysek, pro snížení IR stopy? To je taky možné...
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Jsou tam umístěny výměníky tepla, kam se vede a kde se chladí kapalina v proudu vzduchu, co chladí důležité části motoru, má to už Su-22M4 až po Su-35S
https://www.valka.cz/11638-Suchoj-Su-17 ... tectvu-ACR
zajímavé je, že na posledních prototypech a sériových strojích jsou ty otvory nesymetrické, kdežto na prvních prototypech jsou symetrické.
https://www.valka.cz/11638-Suchoj-Su-17 ... tectvu-ACR
zajímavé je, že na posledních prototypech a sériových strojích jsou ty otvory nesymetrické, kdežto na prvních prototypech jsou symetrické.

Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Naposledy upravil(a) Lookass dne 25 pro 2020, 11:47, celkem upraveno 1 x.
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Ještě jedna detailnější


- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Sériové stroje mají i jeden zadní (boční) radar N036B-1-01B v žihadle, má na dielektrickém krytu značku nebezpečného ionizujícího záření pro techniky.
, ale tak jednoduché to nebude, k tomu ještě dopředný radar zas normálně nevyčleňuje všechny T/R moduly do jednoho pracovního režimu, ale nic lepšího mě nenapadá, jak to takto od oka orientačně spočítat s koeficientem 3.1 (kdy na N036-1-1 pracuje odhadem až 75% T/R modulů v jednom režimu), pak na 3m2 by to bylo kolem 130km, 1m2 97km, 0,1m2 51km, což se jeví vcelku realisticky +- 10-20km. Kdy v celokruhové působnosti celé radarové soustavy a hlavně bočních a zadních N036B-1-01B to poskytuje zcela jistě i informace v předstihu o blížících se PLŘS z jakéhokoliv směru, čím větší "potvora", tím dříve odhalena, ale tak od dálky 20-30km (ještě před zapnutím RL na PLŘS) a blíže by je měli bez problému zachytit (+ jsou zde ještě dva 101KS-O za kabinou a pod ní s funkcí kromě přesvětlování IR naváděcích hlavic laserem i obdobnou funkcí dopředného IRST 101KS-V, které také mohou šmejdit v IR spektru i po aerodynamickým ohřevem "rozpálených" blížících se PLŘS (tak se nejspíš i navádí spřažený laser (ty jsou v ruských IRST od MiGu-29 na měření vzdálenosti blízkých vzdušných cílů zachycených IRST, takže nemusí vymýšlet kolo, stačí tam strčit jiný typ laseru) při přesvětlování IR hlavic PLŘS, kdy ještě využijí výnosy z radarů pro své rychle směřování na cíl a jeho zachycení v IR spektru), i letounech protivníka kdekoliv okolo letounu, a to ještě do toho musíme započítat i výnos UV MAWS senzorů sledující okolí letounu na kratších vzdálenostech, jako další element, co v tom bude také hrát svoji roli, jako element poslední záchrany) a automatika vyhodnocovat nebezpečí a přijímat protiopatření (zkusit směrově rušit právě s N036B-1-01B jejich naváděcí radary) a informovat pilota, aby mohl provést souběžně nějaké kloudné protiraketové manévry. Další zajímavá věc bude použít ty dva boční radary nezávisle na dopředném v SAR režimu pro detekci a sledování pozemních/námořních cílů a jejich klasifikaci, sice to nebude mít dosahy na kolony tanků a tak stovky km, ale dejme tomu max. 40-60km na každou stranu, ale bude to taky výrazně zvyšovat realtime situační povědomí o tom, co se děje i na zemi.
Takto spřažená celokruhová X band radarová soustava (i když je zde daleko více zajímavých věcí, jako tři IRST 1x101KS-V 2x101KS-O a čtyři L band antény), se dost podceňuje na Su-57, přitom to celokruhové pokrytí X band radary je klíčová věc, která vám dokáže i hodně usnadnit reálnou a smysluplnou kooperaci s UAV loyal wingmany na zcela nové úrovni i v silně zarušeném prostředí (nebo výpadcích GPS/GLONASSU, kdy nepůjde posílat přesnou polohu z loyal wingamana jednoduše po dataliknu na vedoucího a z INS to bude nepřesné na stovky metrů, což může být v blízkých bojích s hodně letouny fatální), jelikož jste přes ní (software a specializované algoritmy) je schopni sledovat nezávisle vedoucím strojem a víte, kde jsou vůči vám a nejen oni ale celá skupina (máte neustálé digitalizované a odolné situační povědomí o celé letecké skupině a distribuované v ní redundantně, co je složená z pilotovaných a nepilotovaných strojů, kdy ty nepilotované stroje mohu na základě těchto dat, co k nim proudí z jejich vedoucích Su-57 ve skupině rychle samostatně vymýšlet vhodné taktiky vedení boje a navrhovat je pilotům (k schválení) a dokáží pak taky účinně krýt svého vedoucího jen na slovní žádosti, kdy vyřkne do mikrofonu "vedený kryj mě" popřípadě "zaútoč na cíl č X" a rozpoznávání hlasu si to už "přechroustá" a předá odpovídající povely na loyal wingmana, ten už se rozhodne a vymyslí vhodnou taktiku samostatně na základě toho, že má komplexní situační povědomí o vlastních strojích a nepřátelských a na to nutně potřebujete zajistit pro ně odolné situační povědomí s minimem výpadků, kdy úplně klíčová věc co potřebujete znát, pokud možno v každý okamžik polohu vlastních strojů z celé skupiny a dostávat ji realtime na loyal wingmany spolu s dalšími důležitými výnosy s dalších senzorů celé skupiny, aby se podle nich mohli nějak smysluplně a takticky samostatně rozhodovat) a čistě teoreticky by šlo i přes ty čtyři X band radary na Su-57 s nimi směrově vysokorychlostně komunikovat a vyměňovat si data - podstatně tím zvednete odolnost proti rušení a "výpadky" loyal wingmanů v nejméně vhodné situaci (minimálně data na ně posílat, ať jsou vůči vedoucímu kdekoliv v blízké vzdálenosti desítek km a zpět by to šlo jen nějakými jednoúčelovými směrovými vysokorychlostními datalinky, v kombinaci s dopředným radarem v Ochoniku, což bude podle mě dopředný N036-1-1 z Su-57, tak aby byl zajištěno vysílání informací celokruhově z Ochotníků, a pokud chcete utajeně komunikovat v rádiovém klidu těsných formacích s loyal wingmany, tak pro to by šlo využít ty lasery na 101KS-O s celokruhovým pokrytím, kdy se zamknou v IR spektru na stroj, kterému mají předávat informace a pokud by měl Ochota i nějaké detektory ozáření laserem s celokruhovým pokrytím, není takový problém po tom laseru na něj posílat s vhodnou modulací data a to velice rychle.. - laserový vysokorychlostní přenos na max vzdálenost 7-15km, v mracích to fungovat nebude, ale jinak by to fungovat mohlo v rádiovém klidu účelně). Celokruhové radarové pokrytí v X pásmu je na Su-57 docela blbovzdorné řešení právě pro tyto aplikace s loyal wingmany kooperujícími s pilotovanými stroji a podle mě to bude hlavní důvod - tato poprvé použitá architektura, proč bude Rusům kooperace Su-57 a Ochotníka i v roli smíšených skupin pilotovaných a nepilotovaných stíhačů fungovat hodně slušně relativně brzo, stíhači kooperují ve skupinách a na malých vzdálenostech od sebe, tak aby se mohli krýt a přímo se nabízí to celokruhové radarové pole Su-57 takto využít.
Včera už byl ve vzduchu
2x boční radary N036B-1-01B má také
Fakt by mě zajímalo, jaké mají ty N036B-1-01B s T/R moduly v počtu 358ks max. dosahy, když dopředný N036-1-1 s stejnými T/R moduly v počtu 1526ks (4,26x více) má udávaný dosah 400km na letouny s RCS 3m2, na 1m2 300km, na 0,1m2 160km. Kdyby to šlo jednoduše vydělit 4,26 
Takto spřažená celokruhová X band radarová soustava (i když je zde daleko více zajímavých věcí, jako tři IRST 1x101KS-V 2x101KS-O a čtyři L band antény), se dost podceňuje na Su-57, přitom to celokruhové pokrytí X band radary je klíčová věc, která vám dokáže i hodně usnadnit reálnou a smysluplnou kooperaci s UAV loyal wingmany na zcela nové úrovni i v silně zarušeném prostředí (nebo výpadcích GPS/GLONASSU, kdy nepůjde posílat přesnou polohu z loyal wingamana jednoduše po dataliknu na vedoucího a z INS to bude nepřesné na stovky metrů, což může být v blízkých bojích s hodně letouny fatální), jelikož jste přes ní (software a specializované algoritmy) je schopni sledovat nezávisle vedoucím strojem a víte, kde jsou vůči vám a nejen oni ale celá skupina (máte neustálé digitalizované a odolné situační povědomí o celé letecké skupině a distribuované v ní redundantně, co je složená z pilotovaných a nepilotovaných strojů, kdy ty nepilotované stroje mohu na základě těchto dat, co k nim proudí z jejich vedoucích Su-57 ve skupině rychle samostatně vymýšlet vhodné taktiky vedení boje a navrhovat je pilotům (k schválení) a dokáží pak taky účinně krýt svého vedoucího jen na slovní žádosti, kdy vyřkne do mikrofonu "vedený kryj mě" popřípadě "zaútoč na cíl č X" a rozpoznávání hlasu si to už "přechroustá" a předá odpovídající povely na loyal wingmana, ten už se rozhodne a vymyslí vhodnou taktiku samostatně na základě toho, že má komplexní situační povědomí o vlastních strojích a nepřátelských a na to nutně potřebujete zajistit pro ně odolné situační povědomí s minimem výpadků, kdy úplně klíčová věc co potřebujete znát, pokud možno v každý okamžik polohu vlastních strojů z celé skupiny a dostávat ji realtime na loyal wingmany spolu s dalšími důležitými výnosy s dalších senzorů celé skupiny, aby se podle nich mohli nějak smysluplně a takticky samostatně rozhodovat) a čistě teoreticky by šlo i přes ty čtyři X band radary na Su-57 s nimi směrově vysokorychlostně komunikovat a vyměňovat si data - podstatně tím zvednete odolnost proti rušení a "výpadky" loyal wingmanů v nejméně vhodné situaci (minimálně data na ně posílat, ať jsou vůči vedoucímu kdekoliv v blízké vzdálenosti desítek km a zpět by to šlo jen nějakými jednoúčelovými směrovými vysokorychlostními datalinky, v kombinaci s dopředným radarem v Ochoniku, což bude podle mě dopředný N036-1-1 z Su-57, tak aby byl zajištěno vysílání informací celokruhově z Ochotníků, a pokud chcete utajeně komunikovat v rádiovém klidu těsných formacích s loyal wingmany, tak pro to by šlo využít ty lasery na 101KS-O s celokruhovým pokrytím, kdy se zamknou v IR spektru na stroj, kterému mají předávat informace a pokud by měl Ochota i nějaké detektory ozáření laserem s celokruhovým pokrytím, není takový problém po tom laseru na něj posílat s vhodnou modulací data a to velice rychle.. - laserový vysokorychlostní přenos na max vzdálenost 7-15km, v mracích to fungovat nebude, ale jinak by to fungovat mohlo v rádiovém klidu účelně). Celokruhové radarové pokrytí v X pásmu je na Su-57 docela blbovzdorné řešení právě pro tyto aplikace s loyal wingmany kooperujícími s pilotovanými stroji a podle mě to bude hlavní důvod - tato poprvé použitá architektura, proč bude Rusům kooperace Su-57 a Ochotníka i v roli smíšených skupin pilotovaných a nepilotovaných stíhačů fungovat hodně slušně relativně brzo, stíhači kooperují ve skupinách a na malých vzdálenostech od sebe, tak aby se mohli krýt a přímo se nabízí to celokruhové radarové pole Su-57 takto využít.
Včera už byl ve vzduchu
Naposledy upravil(a) puma dne 25 pro 2020, 20:23, celkem upraveno 8 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 508
- Registrován: 02 bře 2017, 18:26
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Video prvého kusu na letisku v Novosibirsku:
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Další letová fotka a jde na ní jasně vidět další čtyři varovné ionizující značky na L band AESA anténách N036L-1-01 a v LEVCONech a náběžných hranách křídel, a další čtyři značky jsou na dielektrických krytech na koncích křídel zepředu a zezadu, kde jsou asi umístěny nějaké vyzařující antény palubního rušícího komplexu Himalaja, ale do něj spadají i všechny čtyři X band antény a čtyři L band antény.

https://russianplanes.net/id277093
Takže to máme na sériovém Su-57 celkem 12 silně vyzařujících antén: 4x X band AESA antény, 4x L band AESA antény, 4x nějaké vyzařující nejspíš REB antény Himalaje na koncích křídel, já bych si tipnul, že to jsou nějaké antény pracující od X až po Ku až k Ka bandu, v kterých pracuje většina aktivních radarů PLŘS a slouží pro individuální ochranu letounu.
Jinak na tom letišti v Novosibirsku byl dotankovat, kontrola a tak (a možná pilot se vyspal/vyměnil) na přeletu, letí z továrny v Komsomolsku na Amuru do GLIC (Achtubinsku) - píšou na RIA Novosti - trasa dlouhá cca 7000km. Zajímavé, že mu nedali na přelet přídavné nádrže, asi je nepotřebuje, když má přeletový dolet s 63% paliva 2800km, s 100% paliva 4300km a s dvěma PTB 5500km. Z Komsomlsku na Amuru do Novosibirska je to vzdušnou trasou 3600km, pokud to letěl na jeden zátah, tak musel letět s plnými nádržemi a měl cca hodinu rezervu.

https://russianplanes.net/id277093
Takže to máme na sériovém Su-57 celkem 12 silně vyzařujících antén: 4x X band AESA antény, 4x L band AESA antény, 4x nějaké vyzařující nejspíš REB antény Himalaje na koncích křídel, já bych si tipnul, že to jsou nějaké antény pracující od X až po Ku až k Ka bandu, v kterých pracuje většina aktivních radarů PLŘS a slouží pro individuální ochranu letounu.
Jinak na tom letišti v Novosibirsku byl dotankovat, kontrola a tak (a možná pilot se vyspal/vyměnil) na přeletu, letí z továrny v Komsomolsku na Amuru do GLIC (Achtubinsku) - píšou na RIA Novosti - trasa dlouhá cca 7000km. Zajímavé, že mu nedali na přelet přídavné nádrže, asi je nepotřebuje, když má přeletový dolet s 63% paliva 2800km, s 100% paliva 4300km a s dvěma PTB 5500km. Z Komsomlsku na Amuru do Novosibirska je to vzdušnou trasou 3600km, pokud to letěl na jeden zátah, tak musel letět s plnými nádržemi a měl cca hodinu rezervu.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5751
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Prvý sériový Su-57 pre VKS je pridelený do Štátneho leteckého skúšobného centra v Achtubinsku na testy hyperzvukových riadených striel. Zdá sa že po dosiahnutí počiatočnej operačnej spôsobilosti projektu Su-57 mu chcú vojaci naostriť zuby. V Pentagone asi nebudú nadšení muhehe.
https://tass.ru/armiya-i-opk/10354135
https://tass.ru/armiya-i-opk/10354135
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Jen tak ze zvědavosti...jaká konkrétní nová munice pro SU57 byla už skutečně zavedena do výzbroje ? Napadá mě akorát Grom. Nebo ještě něco ?
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
▲▲
Ať už konečně někdo udělá hypersonickou střelu vzduch-vzduch a pošle METEOR a jeho 3x větší NEZ proti běžným MRAAM do důchodu.Ruský ministr obrany Sergej Šojgu řekl radě vojenského oddělení, že do konce roku 2024 bude k jednotkám odesláno 22 Su-57. Smlouva podepsaná v roce 2019 stanoví dodávku 76 Su-57 do roku 2028. Od roku 2022 se předpokládá dodávka Su-57 s motorem druhého stupně.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Krásný éro...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
puma - pre Suchoj Su-57 sa vyvinuli a už aj testovali prídavné palivové nádrže do interných priestorov, takže hoci na foto pod krídlami nie je nič, neznamená že nemal v trupe tie nové PPN a takto aj zvýšený dolet.
Teraz som mimo, keď sa vrátim doložím zdroj na tie interné PPN aj s ich označením.
Teraz som mimo, keď sa vrátim doložím zdroj na tie interné PPN aj s ich označením.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To je nová R-37M, ta zrychluje v závěrečné fází na víc jak M6 a nic ji jen tak neunikne, dokáže ji vymanévrovat jen letoun s manévry většími než 8G, takže skoro nic, šance ji uniknout při skrytých přepadech na velkých dálkách (což je hlavní její zadaní) je malá i pro stíhače - nedokáži manévrovat s těžšími podvěsy taková vysoká G a musí je odhodit, včetně letounů ženoucích to na supercruise M1,6-1,8, protože o jejím útoku na sebe se dozví max. 20-15 sekund před zásahem a tak rychle nedokáži deakcelerovat a tahat 9G. Otázka spíše je, jak stíhače a stealth letouny na ty dálky 300-400km detekovat, ale to se dá řešit. K tomu ještě se testuje v Akchtubinsku pro Su-57 a nejen pro něj ramjet Izd.180 s dosahem až 250km a další zajímavé PLŘS.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Myslel jsem ŘS na hypersonický pohon (scramjet) a velikosti MRAAM (do cca 200 kg) s trvalou hypersonickou rychlostí po většinu části letu. R-37M je klasická těžká dvoupulsní raketa. A decelerovat dokážou stíhačky pěkně rychle ale při útoku shora jim to moc nepomůže.
Řekl bych, že Su-57 bude mít obdobný dolet jako řada Su-27. Má stejnou velikost, motory a shodnou výchozí aerodynamickou konstrukci vztlakového trupu. Navíc pumovice zabírá nemálo vnitřního prostoru.
Řekl bych, že Su-57 bude mít obdobný dolet jako řada Su-27. Má stejnou velikost, motory a shodnou výchozí aerodynamickou konstrukci vztlakového trupu. Navíc pumovice zabírá nemálo vnitřního prostoru.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Reportáž o Su57
Docela zajímavé -dají se u toho zapnout titulky
Docela zajímavé -dají se u toho zapnout titulky
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Už sa mi nedá upraviť môj predchádzajúci príspevok, len doplním:
Interné prídavné palivové nádrže pre Su-57 majú označenie VTB-M (ВТБ-М) a VTB-B (ВТБ-Б) a spolu s externými PTB-2000 (ПТБ-2000) a PTB-3400 (ПТБ-3400) ich vyrába Novosibirskij aviazavod (Новосибирский авиазавод)
Zdroj https://tehnorussia.ru/archives/3861 z 17.10.2020
O objeme VTB-M alebo VTB-B sa tam nič nepíše, len že začala sériová výroba.
Interné prídavné palivové nádrže pre Su-57 majú označenie VTB-M (ВТБ-М) a VTB-B (ВТБ-Б) a spolu s externými PTB-2000 (ПТБ-2000) a PTB-3400 (ПТБ-3400) ich vyrába Novosibirskij aviazavod (Новосибирский авиазавод)
Zdroj https://tehnorussia.ru/archives/3861 z 17.10.2020
O objeme VTB-M alebo VTB-B sa tam nič nepíše, len že začala sériová výroba.