Letouny 5-té generace
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Letouny 5-té generace
Zajímavé porovnání...
http://www.ausairpower.net/jsf.html
http://www.ausairpower.net/jsf.html
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letouny 5-té generace
Stíhačka F/A-18 Advanced Super Hornet proti F-35C
Podle magazínu Defense One firma Boeing spustila kampaň proti programu stíhaček F-35C Lightning II pro americké námořnictvo (US Navy) a námořní pěchotu (US Marine Corps). Místo F-35C Boeing nabízí ne tak pokročilou, ale mnohem levnější stíhačku F/A-18 Advanced Super Hornet (ASH).
Na webu neziskové organizace POGO (Project On Government Oversight) vyšel článek F-35 Continues to Stumble nemilosrdně tepající do programu F-35. Autor Dan Grazier označuje F-35 jako předražený letoun, který je neefektivní nejen jako stíhač, ale také jako letoun pro hloubkové údery AI (Air Interdiction) i pro poskytování blízké letecké podpory CAS (Close Air Support).
http://www.armadninoviny.cz/fa-18-advan ... ng-ii.html
Podle magazínu Defense One firma Boeing spustila kampaň proti programu stíhaček F-35C Lightning II pro americké námořnictvo (US Navy) a námořní pěchotu (US Marine Corps). Místo F-35C Boeing nabízí ne tak pokročilou, ale mnohem levnější stíhačku F/A-18 Advanced Super Hornet (ASH).
Na webu neziskové organizace POGO (Project On Government Oversight) vyšel článek F-35 Continues to Stumble nemilosrdně tepající do programu F-35. Autor Dan Grazier označuje F-35 jako předražený letoun, který je neefektivní nejen jako stíhač, ale také jako letoun pro hloubkové údery AI (Air Interdiction) i pro poskytování blízké letecké podpory CAS (Close Air Support).
http://www.armadninoviny.cz/fa-18-advan ... ng-ii.html
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5748
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Letouny 5-té generace
Článok v ruštine o vývoji avioniky pre T-50
https://sdelanounas.ru/blogs/92456/
https://sdelanounas.ru/blogs/92456/
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letouny 5-té generace
▲ Začalo testovanie T-50 s novou elektronikou
Ruská spoločnosť Suchoj uskutočnila prvý skúšobný let lietadla 5. generácie Suchoj T-50 (PAK FA) s novou palubnou elektronikou, softvérom a mikroprocesormi, uviedol hlavný konštruktér Dmitrij Gribov.
Vývoj novej palubnej elektroniky a softvéru trval 4 roky - komplet na ruskej báze - ako elektronika tak aj viacjadrové procesory. Ide o komplexné prepojenie letových, bojových a navigačných informácií do jedného celku v reálnom čase.
Zdroj http://topwar.ru/113483-nachalis-ispyta ... -t-50.html z piatka 14.04.2017
Zdroj http://www.aex.ru/news/2017/4/14/168626/
Zdroj http://rns.online/military/V-Rossii-pri ... 017-04-14/ z piatka 14.04.2017
Ruská spoločnosť Suchoj uskutočnila prvý skúšobný let lietadla 5. generácie Suchoj T-50 (PAK FA) s novou palubnou elektronikou, softvérom a mikroprocesormi, uviedol hlavný konštruktér Dmitrij Gribov.
Vývoj novej palubnej elektroniky a softvéru trval 4 roky - komplet na ruskej báze - ako elektronika tak aj viacjadrové procesory. Ide o komplexné prepojenie letových, bojových a navigačných informácií do jedného celku v reálnom čase.
Zdroj http://topwar.ru/113483-nachalis-ispyta ... -t-50.html z piatka 14.04.2017
Zdroj http://www.aex.ru/news/2017/4/14/168626/
Zdroj http://rns.online/military/V-Rossii-pri ... 017-04-14/ z piatka 14.04.2017
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Letouny 5-té generace
Iránský Qaher F313
Nejdříve jsem to chtěl zařadit do vtipu, ale už to dokonce jezdí, světla svítí ..
https://twitter.com/JosephHDempsey/stat ... 5/video/1
Nejdříve jsem to chtěl zařadit do vtipu, ale už to dokonce jezdí, světla svítí ..
https://twitter.com/JosephHDempsey/stat ... 5/video/1
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Letouny 5-té generace
Asi nikdy nebylo letadlo tak mediálně propírané, jako je to v případě amerického stroje páté generace. Piloti, kteří s ním létají ale říkají trochu jiné věci, než novináři.
„Pokud byste se měli zapojit s F-35 řekněme, do souboje ve vizuální vzdálenosti,“ začal brigádní generál US Air Force Scott Pleus, „jsou schopnosti F-35 jsou naprosto jinde ve srovnání s letadly čtvrté generace.“
„Letoun má neuvěřitelné manévrovací vlastnosti, díky nimž je zcela neporazitelný v prostředí vzduch-vzduch,“ řekl Pleus, který má nalétáno 153 letových hodin v F-35A a je ředitelem úřadu pro integraci F-35. „Takže jestli je to kontakt na velkou vzdálenost, nikdy mě neuvidíš a umřeš, a pokud je to ve vizuálním dosahu, uvidíš mě a umřeš, a budeš umírat velmi rychle."
Pleus byl velitelem 56. leteckého křídla v Luke Air Force Base a má nalétáno nějakých 2 200 hodin. F-35 je podle něj ve srovnání s jinými stroji dneška mnohem dál, je to ta nejlepší platforma, s kterou kdy létal.
A co je na F-35 nejlepší? Z perspektivy pilota F-35 to, že ten druhý nikdy neví, že tam F-35 někde je. Pleus opět zopakoval to, co se dostávalo na veřejnost ze cvičení Red Flag – totiž v prostředí s letouny 4. generace F-35 „zabíjela“ své protivníky a oni jí nikdy neviděli.
Jiný pilot, Will Andreotta říká, že sice „dogfight“ je zajímavý, ale když bojuje ve vzduchu, neplní svou misi a neničí cíle na zemi, v podstatě utrácí svůj čas a palivo. Takže on podle svých slov prostředím se stroji F-16 prolétal zcela nepovšimnutý a bojovat ve vizuální vzdálenosti nemusel. Starší letadla ale podle Andreottiho budou na bojišti profitovat z dat, které F-35 dají dohromady a zašlou po síti, ve které jsou letadla spojené.
zdroj http://www.securitymagazin.cz/defence/f ... 55967.html
„Pokud byste se měli zapojit s F-35 řekněme, do souboje ve vizuální vzdálenosti,“ začal brigádní generál US Air Force Scott Pleus, „jsou schopnosti F-35 jsou naprosto jinde ve srovnání s letadly čtvrté generace.“
„Letoun má neuvěřitelné manévrovací vlastnosti, díky nimž je zcela neporazitelný v prostředí vzduch-vzduch,“ řekl Pleus, který má nalétáno 153 letových hodin v F-35A a je ředitelem úřadu pro integraci F-35. „Takže jestli je to kontakt na velkou vzdálenost, nikdy mě neuvidíš a umřeš, a pokud je to ve vizuálním dosahu, uvidíš mě a umřeš, a budeš umírat velmi rychle."
Pleus byl velitelem 56. leteckého křídla v Luke Air Force Base a má nalétáno nějakých 2 200 hodin. F-35 je podle něj ve srovnání s jinými stroji dneška mnohem dál, je to ta nejlepší platforma, s kterou kdy létal.
A co je na F-35 nejlepší? Z perspektivy pilota F-35 to, že ten druhý nikdy neví, že tam F-35 někde je. Pleus opět zopakoval to, co se dostávalo na veřejnost ze cvičení Red Flag – totiž v prostředí s letouny 4. generace F-35 „zabíjela“ své protivníky a oni jí nikdy neviděli.
Jiný pilot, Will Andreotta říká, že sice „dogfight“ je zajímavý, ale když bojuje ve vzduchu, neplní svou misi a neničí cíle na zemi, v podstatě utrácí svůj čas a palivo. Takže on podle svých slov prostředím se stroji F-16 prolétal zcela nepovšimnutý a bojovat ve vizuální vzdálenosti nemusel. Starší letadla ale podle Andreottiho budou na bojišti profitovat z dat, které F-35 dají dohromady a zašlou po síti, ve které jsou letadla spojené.
zdroj http://www.securitymagazin.cz/defence/f ... 55967.html
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letouny 5-té generace
Francúzsko a Nemecko podpísali dohodu o vývoji štúdie lietadla novej generácie
Zdroj https://www.janes.com/article/84738/fra ... gn-studies z 21.11.2018
Tá zmienka by malo byť toto: https://twitter.com/florence_parly/stat ... 5299621888 z 20.11.2018
Reálne dohodu podpísali už v 06/2018 ale až 20.11.2018 to na twiter zavesila FR ministerka obrany. Dohodu podpísala s Nemeckou ministerkou obrany. Jedná sa o štúdiu, nie o vývoj lietajúceho stroja (zatiaľ).Zdroj https://www.janes.com/article/84738/fra ... gn-studies z 21.11.2018
Tá zmienka by malo byť toto: https://twitter.com/florence_parly/stat ... 5299621888 z 20.11.2018
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letouny 5-té generace
To již mají prvé výsledky z výzkumu a vývoje nové generace materiálů potřebných pro podklad této studie?
- McMagor
- Redaktor
- Příspěvky: 336
- Registrován: 17 úno 2017, 20:41
Re: Letouny 5-té generace
Neviditeľný americký F-35 svieti na radaroch rovnako ako Boeing-747
Hi-Tech Coating Which Makes RAF's New £100 million F-35 Fighter Jets 'Invisible' to Enemy Radar Is Wearing Off More Quickly Than Expected (excerpt)
http://www.defense-aerospace.com/articl ... ected.html
http://www.defense-aerospace.com/articl ... ected.html
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Letouny 5-té generace
Jako Boeing 747? Až takhle jo? 

Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Letouny 5-té generace
Proudový stíhací motor 5. generace může být vytvořen na základě RD-33.
Pátá generace motoru pro lehké stíhače může být vyvinuta na základě RD-33 instalovaného na stíhacím letounu MiG-29. To řekl v rozhovoru pro televizi Zvezda výkonný ředitel společnosti JSC "ODK-Klimov" Alexander Vatagin.
"Motor RD-33 má stále potenciál a na jeho základě může být vytvořen modernější motor s tahem až 11 tun. Na tom pracujeme," řekl Vatagin.
"Hlavním požadavkem na 5. generaci motorů stíhačů je schopnost dosáhnout nadzvukový let bez použití přídavného spalování," dodal.
Již dříve, šéf společnosti Rostec Sergej Chemezov uvedl, že Rusko a Spojené arabské emiráty začnou pracovat na vytvoření společného lehkého stíhacího letounu 5. generace založené na konstrukci MiG-29 od roku 2018. Ilja Tarasenko, generální ředitel společnosti RSK MiG také poznamenal, že lehký stíhací letoun 5. generace pro ruské letectvo bude vyvíjen souběžně s projektem slibného letadla, které Rusko a Spojené arabské emiráty vytvoří.
https://www.ruaviation.com/news/2018/12/14/12605/
----------------------
Z toho se dá usuzovat, jak daleko může být vývoj lehkého (LFI) stíhače nové generace v Rusku.
- Nový nástupce motoru RD-33 je na úplném začátku vývojových prací. "Může být...na tom pracujeme."
- Dát se dohromady s nezkušenými Araby pro vývoj nové stíhačky, znamená jedno: My mikojanovci potřebujeme od vás zafinancovat vývoj vlastní stíhačky, protože vlastní vládě se nechce.
- Nejvíce na tom pro mně zajímavé je to ticho kolem jen úvahy o možnosti jednomotorové koncepce nové stíhačky. VKS nepoptává levnější alternativu k Su-57? Provozovat jen dvoumotorové typy (Mig 29, Mig 31, Su 27 řada, Su 25, Su 24, Jak 130) každý s odlišným typem motoru je to drahá sranda.
- Navíc jednomotorový stíhač má velký exportní potenciál.
Pátá generace motoru pro lehké stíhače může být vyvinuta na základě RD-33 instalovaného na stíhacím letounu MiG-29. To řekl v rozhovoru pro televizi Zvezda výkonný ředitel společnosti JSC "ODK-Klimov" Alexander Vatagin.
"Motor RD-33 má stále potenciál a na jeho základě může být vytvořen modernější motor s tahem až 11 tun. Na tom pracujeme," řekl Vatagin.
"Hlavním požadavkem na 5. generaci motorů stíhačů je schopnost dosáhnout nadzvukový let bez použití přídavného spalování," dodal.
Již dříve, šéf společnosti Rostec Sergej Chemezov uvedl, že Rusko a Spojené arabské emiráty začnou pracovat na vytvoření společného lehkého stíhacího letounu 5. generace založené na konstrukci MiG-29 od roku 2018. Ilja Tarasenko, generální ředitel společnosti RSK MiG také poznamenal, že lehký stíhací letoun 5. generace pro ruské letectvo bude vyvíjen souběžně s projektem slibného letadla, které Rusko a Spojené arabské emiráty vytvoří.
https://www.ruaviation.com/news/2018/12/14/12605/
----------------------
Z toho se dá usuzovat, jak daleko může být vývoj lehkého (LFI) stíhače nové generace v Rusku.
- Nový nástupce motoru RD-33 je na úplném začátku vývojových prací. "Může být...na tom pracujeme."
- Dát se dohromady s nezkušenými Araby pro vývoj nové stíhačky, znamená jedno: My mikojanovci potřebujeme od vás zafinancovat vývoj vlastní stíhačky, protože vlastní vládě se nechce.
- Nejvíce na tom pro mně zajímavé je to ticho kolem jen úvahy o možnosti jednomotorové koncepce nové stíhačky. VKS nepoptává levnější alternativu k Su-57? Provozovat jen dvoumotorové typy (Mig 29, Mig 31, Su 27 řada, Su 25, Su 24, Jak 130) každý s odlišným typem motoru je to drahá sranda.
- Navíc jednomotorový stíhač má velký exportní potenciál.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letouny 5-té generace
Možno to čítať aj tak, že arabi potrebujú / či sa rozhodli "vyškoliť" si vlastných leteckých konštruktérov.
Môžu mať aj tri univerzity, konštrukcia zložitého systému, ako je aj lietadlo, si vyžaduje skúsenosti, ktoré sa nedajú "kúpiť". Môžno ich jedine získať - či už vlastným úsilím (čo stojí obrovské peniaze a trvá dlho, kľudne desaťročia) alebo spoluprácov s niekým, kto "vie ako na to". To je síce tiež celkom drahé - ale o dosť rýchlejšie a s menším rizikom drahých alebo katastrofických neúspechov.
IMHO mikojanovci sú v tomto smere takmer ideálny "učitelia" - majú obrovské skúsenosti, ale nemajú peniaze - a nemajú ani zákazky, takže majú veľké voľné kapacity.
Môžu mať aj tri univerzity, konštrukcia zložitého systému, ako je aj lietadlo, si vyžaduje skúsenosti, ktoré sa nedajú "kúpiť". Môžno ich jedine získať - či už vlastným úsilím (čo stojí obrovské peniaze a trvá dlho, kľudne desaťročia) alebo spoluprácov s niekým, kto "vie ako na to". To je síce tiež celkom drahé - ale o dosť rýchlejšie a s menším rizikom drahých alebo katastrofických neúspechov.
IMHO mikojanovci sú v tomto smere takmer ideálny "učitelia" - majú obrovské skúsenosti, ale nemajú peniaze - a nemajú ani zákazky, takže majú veľké voľné kapacity.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letouny 5-té generace
Alchy, přesně tak a navíc mě napadlo, že dle barvy výfukových plynů motor RD-33 pracuje v nižších spalovacích teplotách než motory AL-31 které mají již lopatky turbín monokrystalické. Čili technologie je sériově používána takže ji není až tak velký problém(až na zafinancování) použít i na verzích motorů řady RD-33 a draku MIG 29. To samé platí i o zbraních a vybavení. Překonstruovat typ na dnes běžně používané ruské technologie a znalosti. To má logiku pro obě strany kontraktu. Náhradní, dostupný typ za předraženou F 35 pro menší a chudší možné uživatele(jako byly kdysi např. Northrop F-5 resp. Saab 35 Draken). I možná konkurence Číňanům s J-10.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letouny 5-té generace
Kniha "80 лет ОКБ Сухого" = "80 rokov konštrukčnej kancelárie Suchoj"
https://twitter.com/saidpvo/status/1206446730126012416 z 15.12.2019
Foto prototypu lietadla s firemným označením S-22 z roku 1983, kde je prototyp lietadla 5. generácie od OKB Suchoj: Prototyp S-22 má záporný uhol geometrie krídel + 2D vektorovanú trysku
Všetci poznáme Suchoj Su-47 Berkut (firemné označenie S-32 / S-37) ktorý mal 1. vzlet 25.09.1997 : a ktorý všetci prirovnávali k US projektu X-29 tiež so záporným uhlom geometrie krídel, ktorý mal 1. vzlet 14.12.1984
O S-22 sa vedelo, je to aj na wiki alebo https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... 7-firkin-/, ale foto chýbalo. Veľká podobnosť aj s projektom MiG 1.44
Zdroj Foto prototypu lietadla s firemným označením S-22 z roku 1983, kde je prototyp lietadla 5. generácie od OKB Suchoj: Prototyp S-22 má záporný uhol geometrie krídel + 2D vektorovanú trysku
Všetci poznáme Suchoj Su-47 Berkut (firemné označenie S-32 / S-37) ktorý mal 1. vzlet 25.09.1997 : a ktorý všetci prirovnávali k US projektu X-29 tiež so záporným uhlom geometrie krídel, ktorý mal 1. vzlet 14.12.1984
O S-22 sa vedelo, je to aj na wiki alebo https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... 7-firkin-/, ale foto chýbalo. Veľká podobnosť aj s projektom MiG 1.44
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Letouny 5-té generace
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letouny 5-té generace
Reálne porovnanie lietadla TF-X
Porovnanie prototypu tureckého lietadla "piatej generácie" testovacieho TF-X, ktorého fotografie boli zverejnené 17.03.2023.
Turecký TF-X (dole vpravo) vs:
Kórejský KAI KF-21 Boramae (hore vľavo)
Čínske lietadlo Chengdu J-20 (hore vpravo)
Americký Lockheed F-22 (dole vľavo) Zdroj https://vk.com/wall-173678697_317838 / https://t.me/AviaCT/20694 z 18.03.2023 + kvalitnejšie foto
+
Ďalšie foto z dráhy https://vk.com/wall-173678697_317737 / https://t.me/infantmilitario/94656
Porovnanie prototypu tureckého lietadla "piatej generácie" testovacieho TF-X, ktorého fotografie boli zverejnené 17.03.2023.
Turecký TF-X (dole vpravo) vs:
Kórejský KAI KF-21 Boramae (hore vľavo)
Čínske lietadlo Chengdu J-20 (hore vpravo)
Americký Lockheed F-22 (dole vľavo) Zdroj https://vk.com/wall-173678697_317838 / https://t.me/AviaCT/20694 z 18.03.2023 + kvalitnejšie foto
+
Ďalšie foto z dráhy https://vk.com/wall-173678697_317737 / https://t.me/infantmilitario/94656
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letouny 5-té generace
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letouny 5-té generace
Fact check: generál Míka bohužel prokazatelně nemluví pravdu o F-35
Na novinkách vyšel tento rozhovor s generálem Jaroslavem Míkou, který je nejen stíhacím pilotem českého letectva, ale i vyjednavačem nákupu F-35 pro ČR. Generál Míka se bohužel v rozhovoru -krom několika manipulací- dopustil i několika zcela výslovných a objektivně prokazatelných nepravd, kterými se pokusil unfairově lobbovat za nákup F-35. Některé z těchto nepravd byly tak donebevolající, že si zaslouží vyvrátit...
https://dfens-cz.com/fact-check-general ... du-o-f-35/
Na novinkách vyšel tento rozhovor s generálem Jaroslavem Míkou, který je nejen stíhacím pilotem českého letectva, ale i vyjednavačem nákupu F-35 pro ČR. Generál Míka se bohužel v rozhovoru -krom několika manipulací- dopustil i několika zcela výslovných a objektivně prokazatelných nepravd, kterými se pokusil unfairově lobbovat za nákup F-35. Některé z těchto nepravd byly tak donebevolající, že si zaslouží vyvrátit...
https://dfens-cz.com/fact-check-general ... du-o-f-35/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Letouny 5-té generace
ATF
Vyjadrenia vývojára Northropu
Vyjadrenia vývojára Northropu
Požiadavky USAF pre program ATF nezahrňovali vysokú obratnosť. Northrop pre svoju YF-23 uprednostnil kradmosť pred obratnosťou. Lockheed šiel s YF-22 naopak.
Lockheed vtedy nemal nový projekt, zatiaľčo Northrop mal B-2 a F/A-18. Pre udržanie Lockheedu bol preto vybraný projekt YF-22.
Neoficiálne im bolo povedané, že zadané podmienky spĺňali lepšie než Lockheed.
https://theaviationgeekclub.com/exclusi ... throp-atf/
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letouny 5-té generace
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/t ... ediatrend/Turecký letoun Kaan již létá. Futuristický stíhací letoun se pomalu, ale jistě hlásí do služby
P.S.
bude také schopen odolat odporu vzduchu od -3,5 g do 9 g.

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.