Obecné zajímavosti z letectví
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3350
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Není to divný?
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: Obecné zajímavosti z letectví
V té době ta pětatřicítka vůbec neexistovala a i dnes je pomalejší než býval ten cesťák.
Název blesk používalo kdejaké letadlo.
Název blesk používalo kdejaké letadlo.
- Tomas BB SK
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3602
- Registrován: 17 úno 2017, 18:33
Re: Obecné zajímavosti z letectví
:sipka: juro, nie je rec o tom americkom carajchu F35 blesk II ale o povodnom anglickom lietadle, ktore bolo pravdepodobne anglicky omyl pretoze z hladiska letovych vykonov a prijemnosti pilotaze sa kupodivu velmi vydarilo...
:sipka: :sipka: Skor je divna ta F15 - ta ma silne motory
Samozrejme zachytne stihanie nie je o nahanani a predbiehani a clanok je tak pre fanusikov maverika
:sipka: :sipka: Skor je divna ta F15 - ta ma silne motory
Samozrejme zachytne stihanie nie je o nahanani a predbiehani a clanok je tak pre fanusikov maverika
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Možno to nebolo len o samotnej sile motora a maximálnej rýchlosti ale aj o priebehu letovej charakteristiky motora a jeho ťahu v závislosti na rýchlosti, výške letu, rýchlosti stúpania,..
Známa tým bola Mig-25 ktorá v nízkej výška a malej rýchlosti mala problém a veľmi neoslňovala, pretože motor bol optimalizovaný na veľkú výšku a rýchlosť. Ako to je teraz u Mig-31 neviem.
Známa tým bola Mig-25 ktorá v nízkej výška a malej rýchlosti mala problém a veľmi neoslňovala, pretože motor bol optimalizovaný na veľkú výšku a rýchlosť. Ako to je teraz u Mig-31 neviem.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4087
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Jet Lilium první elektrické proudové letadlo VTOL
https://lilium-com.translate.goog/jet?_ ... _tr_pto=sc
https://lilium-com.translate.goog/jet?_ ... _tr_pto=sc
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/t ... kasrolova/To nevymyslíte. Tato „letecká pila“ zavěšená z vrtulníku řeže stromy
A človek by povedal že si to v tej bondovke vymysleli.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5216
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Obecné zajímavosti z letectví
V Rusku bola ukončená prvá etapa pojazdových a letových testov leteckého piestového motora APD-A. Testy sa vykonávali na Jak-52. Motor je odvodený od leteckého motora APD-500 postaveného na základe motora pre prezidentskú limuzínu Aurus. Za vývoj je zodpovedný výskumný ústav "CIAM P.I. Baranova". Pôvodný APD-500 má výkon 500 k.s. APD-A má byť modifikácia pre akrobatické lietadlá. Úprava Jak-52 pre testovaný motor ako aj pojazdové a letové testy vykonáva Sibírsky vedecko-výskumný inštitút S.A. Čapligina v Novosibirsku. Dáta získané z tejto etapy testov budú teraz použité pre úpravy motora zamerané na jeho spoľahlivosť a výkonové charakteristiky pri akrobatických manévroch.
https://sibnia.ru/institut/news/detail.php?ID=1836
https://sibnia.ru/institut/news/detail.php?ID=1836
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5216
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Inak, CIAM robí celkom zaujímavý vývoj v oblasti piestových a malých prúdových motorov. Okrem "kortedžových" APD-500 a APD-A majú jednoprúdový TRD-70 a dvojprúdový TRDD-200 (ťah 70 a 200 kgs) a rozpracovaný 6-fázový letecký elektromotor-demonštrátor ED-360 (výkon 360 kW) pre ľahký vrtuľník. Okrem toho CIAM vyvíja rodinu malých piestových leteckých motorov RPD-100T a 150T (výkon 100 a 150 k.s.). Tieto motory by mali nahradiť v ruskom ľahkom civilnom a vojenskom letectve motory Rotax 912-915. Posledný kto sa v Rusku pokúšal o nejaký vývoj v tejto oblasti bol ešte BAZ, kde sa o letecké piestové motory pre ľahké letectvo pokúšali od 70tych rokov, no v 2001 BAZ ukončil vývoj v tejto oblasti. V segmente ultralightov a ľahkých lietadiel je dnes v Rusku obrovská potreba domácich motorov. R&D etapa vývoja RPD-150T bola v CIAM úspešne ukončená v decembri 2021 a konštrukčné práce by mali byť ukončené v 2024, ale je možné, že v súčasnej situácii budú práce urýchlené.
https://aviation21.ru/perspektivnye-dvi ... -mfd-2022/
https://sdelanounas.ru/blogs/145006/
https://aviation21.ru/perspektivnye-dvi ... -mfd-2022/
https://sdelanounas.ru/blogs/145006/
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 78
- Registrován: 08 úno 2017, 22:11
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Snaha vyskocit z podzvukovej stihacky s padakom.
https://t.me/casusbellilive/84388
https://t.me/casusbellilive/84388
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Vojenské letectvá v juhovýchodnej Azii
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 78
- Registrován: 08 úno 2017, 22:11
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Unikátna fotografia stíhačky F-16 gréckych vzdušných síl, ktorá prekonáva zvukovú bariéru.
Môžete vidieť skreslenie vzdušných prúdov.
https://t.me/casusbellilive/86505
Môžete vidieť skreslenie vzdušných prúdov.
https://t.me/casusbellilive/86505
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
https://web.archive.org/web/20091017212 ... %2C00.html
U-2 Garryho Powersa sa vraj rozpadol v úplave po sovietskom Su-9.
U-2 Garryho Powersa sa vraj rozpadol v úplave po sovietskom Su-9.
New information suggests that the plane was not actually shot down. In October 1996, Igor Mentyukov, a Soviet pilot, told the Russian newspaper Trud that he was sent over the Urals in an unarmed Su-9 and ordered to ram Powers' U-2. According to Mentyukov, the American plane "got into the slipstream of my Su-9...it started to flip him over; his wings broke off."
Nové informácie naznačujú, že lietadlo v skutočnosti nebolo zostrelené. V októbri 1996 Igor Menťukov, sovietsky pilot, povedal ruským novinám Trud, že ho poslali nad Ural v neozbrojenom Su-9 a dostali rozkaz naraziť Powersovu U-2. Podľa Menťukova sa americké lietadlo 'dostalo do prúdu môjho Su-9...začalo ho prevracať; odlomili sa mu krídla.'
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Su-9 dostup 16,7 km
U-2 dostup 27,4 km
Asi tak...
U-2 dostup 27,4 km
Asi tak...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8165
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Mno, ne tak úplně.
V roce 1959, tj. cca rok před sestřelem Powersova U-2, dosáhl zkušební pilot Vladimír Iljušin (syn konstruktéra Sergeje Iljušina) na jednom z prototypů Su-9 výšky 28.852 metrů ... v tzv. dynamickém dostupu = rozehnal mašinu co to šlo a pak začal stoupat.
V roce 1962 dosáhl V. Iljušin se stejným letounem, ale se silnějším motorem, absolutního světového rekordu v horizontálním letu ... 21.170 metrů.
Pozn. Dostup 16.700 m platí pro plně vyzbrojenou a natankovanou mašinu.
Menťukov tenkrát s Su-9 proti U-2 G. Powerse skutečně startoval. Přelétával nový letoun k jednotce a shodou okolností byl zrovna na letišti ve Sverdlovsku. Letoun byl při přeletu zcela bez výzbroje. Přesto dostal Menťukov rozkaz vzlétnout a případně se pokusit U-2 taranovat.
U-2 G. Powerse letěl ve výšce 70.500 ft (cca 21.500 m) a být tedy určitě v zóně dynamického dostupu Menťukova Su-9 ... tedy v režimu "řízené střely".
Přesto si nemyslím, že to co Menťukov říkal je pravda - byť se mu to tak mohlo jevit.
On skutečně mohl kolem Powersova U-2 proletět - srazit se s ním, to už není tak úplně triviální záležitost, zachycení jiného letounu ve velké výšce, na hranici dostupu stíhače, je velmi složitá úloha, pro pilota řídícího se pouze svým zrakem a odhadem prakticky neproveditelná (jak prokázaly pokusy jak v USA tak v SSSR).
Spíš si tedy myslím, že Menťukov kolem U-2 proletěl, a pak ho viděl "v kotrmelcích" po zásahu SA-2 (o jejichž přítomnosti neměl tušení).
V roce 1959, tj. cca rok před sestřelem Powersova U-2, dosáhl zkušební pilot Vladimír Iljušin (syn konstruktéra Sergeje Iljušina) na jednom z prototypů Su-9 výšky 28.852 metrů ... v tzv. dynamickém dostupu = rozehnal mašinu co to šlo a pak začal stoupat.
V roce 1962 dosáhl V. Iljušin se stejným letounem, ale se silnějším motorem, absolutního světového rekordu v horizontálním letu ... 21.170 metrů.
Pozn. Dostup 16.700 m platí pro plně vyzbrojenou a natankovanou mašinu.
Menťukov tenkrát s Su-9 proti U-2 G. Powerse skutečně startoval. Přelétával nový letoun k jednotce a shodou okolností byl zrovna na letišti ve Sverdlovsku. Letoun byl při přeletu zcela bez výzbroje. Přesto dostal Menťukov rozkaz vzlétnout a případně se pokusit U-2 taranovat.
U-2 G. Powerse letěl ve výšce 70.500 ft (cca 21.500 m) a být tedy určitě v zóně dynamického dostupu Menťukova Su-9 ... tedy v režimu "řízené střely".
Přesto si nemyslím, že to co Menťukov říkal je pravda - byť se mu to tak mohlo jevit.
On skutečně mohl kolem Powersova U-2 proletět - srazit se s ním, to už není tak úplně triviální záležitost, zachycení jiného letounu ve velké výšce, na hranici dostupu stíhače, je velmi složitá úloha, pro pilota řídícího se pouze svým zrakem a odhadem prakticky neproveditelná (jak prokázaly pokusy jak v USA tak v SSSR).
Spíš si tedy myslím, že Menťukov kolem U-2 proletěl, a pak ho viděl "v kotrmelcích" po zásahu SA-2 (o jejichž přítomnosti neměl tušení).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1863
- Registrován: 16 dub 2018, 11:45
Re: Obecné zajímavosti z letectví
V januári unikli tajné dokumenty - manuály k stíhačke F-15E Strike Eagle
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 25.article
Nečakaj. Začni teraz, tam kde si, a použi to čo máš k dispozícii. /// Optimista sa učí anglicky, pesimista čínsky, realista si kúpil Kalašnikov.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
podobne unikli materiály na tank Leclerc na fore WoT
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 236
- Registrován: 24 dub 2022, 17:55
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Bolo to na Challenger 2 a hra War Thunder
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Obecné zajímavosti z letectví
nehádam sa... A mohli aj oba...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
"Luke" přistává (a startuje!) s letadlem na světoznámé přistávací ploše pro vrtulníky na vrcholu Burj Al Arab Jumeirah...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Obecné zajímavosti z letectví
Jak se létá armádním speciálem? Czech Air Force Airbus A319 ACJ z Prahy do Rzeszowa
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...