Lietadlá a letecká technika

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 16 srp 2022, 15:16

Moc tomu nevěřím. Volnejch letadel pro přestavbu na "náklaďáky" je teď hafo. Stavět takovýto speciál, a navíc fakticky jeho kusovou výrobu "na koleně" se ekonomicky nemůže vyplatit.
Ale kéž by si měl pravdu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1675
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Hektor » 16 srp 2022, 16:34

Čína stavia vojenské Y-20 na úrovni Il-76.
An-225 môže mat niektoré zaujímavé vlastnosti ako nosnosť a dolet s nákladom.
Zaujímavé pre armádu aj pre vesmírne programy.
Čo viem Čína nemá nič ako Airbus Beluga alebo Atlant.

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od k42 » 16 srp 2022, 16:38

Kdo ví, třeba si Žluťáci chtějí udělat také nějaký svůj raketoplán, něco jako Buran. Nevíme, co všechno si od Rusáků koupili, když kupovali licence na Sojuzy a Saljuty, raketové motory, samotné rakety a fůru věcí okolo.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42081
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Alchymista » 16 srp 2022, 17:26

Skeptik píše:
16 srp 2022, 15:16
Volnejch letadel pro přestavbu na "náklaďáky" je teď hafo.
Akú nosnosť (tonáž, objem) u prestavby dosiahneš? Kto, kde a ako ti bude mašinu servisovať?

kosmo.cz píše:
Alchymista - 5/9/2012 - 13:14
pokus o návrh leteckého nosiča odvodeného od A380
Dĺžka ~80 metrov, rozpätie ~ 85-90 metrov, 6x Trent 980 (6x360kN max), užitočný náklad ~ 200ton
Alchymista - 5/9/2012 - 14:16
yamato - 5/9/2012 - 13:25
preco sa s prepacenim trtosime s A380, ked mame Mriju a vyvija sa Stratolaunch?
Mrija je zatiaľ jedna jediná a ďalšia už nikdy nebude.
Stratolaunch zatiaľ nie je, a je tak úzko špecializovaný, že na normálnom letisku prakticky nepristane a potrebuje mimoriadne široké dráhy (vzdialenosť osí trupov je okolo 45 metrov).

Toto moje čudo (Airbus A390 Space MAKS) by sa dalo v európskej byrokracii postaviť behom 2-3 rokov, minimálne 70-80% dielov a systémov je sériových (z A380 a ďalších airbusov)
Pri prevádzke vystačí s bežnými dráhami a je použiteľné aj ako komerčné nákladné lietadlo pre nadrozmerné náklady - s aerodynamickou nástavbou ako Beluga či SuperGuppy - do nástavby sa dá uložiť náklad dlhý cca 45 metrov s maximálnou šírkou 10-12 metrov a výškou 9-10 metrov
.
A390 Space MAKS2.png
A390 Skylon C1.png
A390 Maks.png
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11132
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 16 srp 2022, 20:47

Skeptik píše:
16 srp 2022, 15:16
Moc tomu nevěřím. Volnejch letadel pro přestavbu na "náklaďáky" je teď hafo. Stavět takovýto speciál, a navíc fakticky jeho kusovou výrobu "na koleně" se ekonomicky nemůže vyplatit...
Niekde bolo info že to nie je až tak jednoduché. Prestaviaš ho maximálne na nákladnú verziu na prevoz tých "malých" leteckých kontajnerov alebo podobných balení ale na prevoz veľkorozmerných nákladov je potrebná už z výroby iná konštrukcia. A380 ju nemá a tak sa vraj vôbec tie vyradené neprerábajú na nákladné(chýbajú tam nejaké výstuže pretože už na začiatku zavrhli nákladnú variantu, u B-747 s ňou bolo počítané.).
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 16 srp 2022, 20:50

Alchymista píše:
16 srp 2022, 17:26
Akú nosnosť (tonáž, objem) u prestavby dosiahneš? Kto, kde a ako ti bude mašinu servisovať?
To záleží na typu. Většinou se teď budou přestavovat vyřazené B747 či A300. Pro menší potřeby pak A330, B767 a v neposlední řadě i B777.

Servisovat je bude kdokoliv. Jedná se o celosvětově rozšířené typy.
Neodvezou na jeden zátah tolik, ale jak často potřebuješ převážet letecky něco nad 100 tun?
Pokud takové letadlo už existuje ... skvělé.
Pokud ne ... stavět ho jsou vyhozené peníze.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Aaron Goldstein » 16 srp 2022, 21:01

Čína měla dostavět tu druhou rozestavěnou a pak je sekat licenčně... Čína tvrdila, že dokumentaci má, Antonov to popíral...
Čína se nespokojí s dostavěním druhého kusu Mriji, ale má s ní jako s typem další plány. Po dokončení rozestavěného letounu chce začít An-225 v Číně licenčně vyrábět. Antonov na svých webových stránkách vyvrací spekulace čínských médií, že AICC prodal kompletně práva a plány k letadlu. “Veškeré certifikáty k An-225 Mrija, včetně práv duševního vlastnictví, nebudou státní společností Antonov předány čínské straně,” uvádí Antonov.
Ale to je info z roku 2016
https://www.flying-revue.cz/druha-mrija-obzivne
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od k42 » 16 srp 2022, 21:40

Jediným důvodem pro stavbu An-225 Mrija byl sovětský kosmický program raketoplánů - na nic jiného to nepotřebovali natolik, aby do něčeho takového šli. An-124 Ruslan vznikl kvůli mnoha průmyslovým programům Sojůzu, v souvislosti s přepravou nadrozměrných nákladů po celém území Sojůzu, které tam jinak neměli jak odvézt. Různé vrtné soupravy, technologické celky, ...

Číňani mají po Číně vybudovanou mnohem hustší dopravní síť než má Rusko, a nejsou tam tak velké vzdálenosti ani přírodní překážky - takže pokud nechtějí expandovat celosvětově, tak v zásadě takhle velká nákladní letadla tolik nepotřebují. Pokud si nebudou chtít ubastlit vlastní raketoplán, tak nemají vyloženě proč.

Divím se, že neudělá Rusko nějaký společný projekt - aspoň náhrady An-124 Ruslan - spolu s Číňany a dalšími, třeba Indy. Asi k tomu časem dojde, až se bude blížit likvidace Ruslanů...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11132
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 16 srp 2022, 21:46

Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 683
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od mzprx » 16 srp 2022, 22:01

Viac hláv - viac kapusty.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 16 srp 2022, 22:13

Aaron Goldstein píše:
16 srp 2022, 21:01
Ale to je info z roku 2016
https://www.flying-revue.cz/druha-mrija-obzivne
Co víc k tématu dodat?
Rok 2016, 6 let zpátky, a NIC !!!
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42081
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Alchymista » 16 srp 2022, 22:19

Skeptik píše:
16 srp 2022, 20:50
Alchymista píše:
16 srp 2022, 17:26
Neodvezou na jeden zátah tolik, ale jak často potřebuješ převážet letecky něco nad 100 tun?
Ako bola vyťažená Mrija, ako sú vyťažené dostupné Ruslany?
Pokiaľ viem, čakačka na Mriju byla 12-18 mesiacov...

"Druhá Mrija" zakapala rýchlo - na ukrajine bol len ten nehotový drak, a nič viac - dodané diely pre dvojku postupne skončili ako náhradné diely pre funkčnú Mriju. Koniec možnosti dostavať dvojku musel nastať už pred rokom 2005, kedy sa jednalo o finacovaní dostavby Gazpromom (~pol miliardy). Konštrukcia vraj je napadnutá kroziou v takom rozsahu, že už vtedy (2005-2006) by nikto príčetný nevydal bumažku na lietanie.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 16 srp 2022, 22:25

Jenže to je právě ten ekonomický rozdíl.

Mám k dispozici, protože to letadlo už někdo postavil a zaplatil, a já ho nabízím za provozní náklady + zisk.

Nemám k dispozici a náklady na vývoj a výrobu vám připočtu k provozním nákladům a zisku.

Ta druhá varianta je násobně dražší. :sad:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11132
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 27 srp 2022, 23:20

Takže letecký deň v Kuchyni. Ukážky vcelku nič moc proti predchádzajúcim ročníkom.
Zvláštnosti:
Posledné predvedenie Mig-29(lietali 4 kusy) v slovenských službách= dosť nostalgia.
Prileteli dva F-22 Raptor, urobili niekoľko preletov, pristáli a do večera boli postavené na statickej ukážke za ohradou s 10 metrovým odstupom. Môžeme ďakovať za to privilegium pretože v Nemecku boli vo vzdialenosti 20 metrov od ohrady, takže sme na tom 2x lepšie ako nemci. Prileteli len na sobotu a odleteli.
Letová ukážka prebiehala doslova štýlom "Štefan zo Slovenska" = nízky let nad pristávacou dráhou a na potom zatáčka vpravo hore, to urobili 5x a potom pristáli.
Pekné lietadlá.
IMG_20220827_130226.jpg
Ten čo tam čupí u výškovky je US pozemný mechanik. Robil kontrolu lietadla pred a po naštartovaní lietadla, na hlave má sluchátka ktoré boli káblom spojené s lietadlom do konektoru niekde u prednej podvozkovej nohy asi na komunikáciu s pilotom ktorý už bol v kabine.
Přílohy
IMG_20220827_182956.jpg
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11132
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od kenavf » 27 srp 2022, 23:58

Ten zohnutý človek u toho hliníkového dvojiteho rebríku je pilot. Na sedadle mal hodenú kombinézu(anti G oblek??) a teraz si ju oblieka, nasadne do lietadla a je pripraveny na štart. Nejake kontroly medzi letmi nebolo vidieť, žiadny hardvér tam pri lietadlách nemali, takže asi samodiagnostika a vizuál.
IMG_20220827_181921.jpg
S tým manipulačným vozítkom jazdil asi náš človek v žltej reflexnej veste ale akonáhle už bolo pripojené na týči lietadlo tak si presadol a šoféroval američan(v lietadle nesedel nikto).
Přílohy
IMG_20220827_181037.jpg
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8147
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Skeptik » 28 srp 2022, 05:07

Jen doplním...

To manipulační vozítko je slovenský univerzální tahač letadel TALET 30, speciálně vyvinutý pro těch pár letadel co OSSR mají ... následně jej používá i AČR pro svých pár letadel.
Proč je v názvu 30, když může tahat letadla do 20-ti tun po travnaté a do 50-ti tun po zpevněné vozovce netuším.
Stejně netuším, proč byl vyvíjen, když na trhu existují stejné letištní tahače od renomovaných firem, které jsou léty a provozem osvědčené.
https://www.valka.cz/Talet-30-tahac-let ... iky-t19718

Ten hliníkový dvojitý žebřík jsou ... univerzální letištní štafle ULŠ 2,5 :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9036
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od false_flag » 28 srp 2022, 07:23

No oni to vozítko evidentně vyráběli na export. Pokud jeho heslo zadáte do yandexu tak objevíte spoustu historických nabídek ke koupi..v Rusku.. za rubly. Nakolik je to dnes aktuální to si netroufám odhadnout.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7523
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od IgorT » 28 srp 2022, 07:33

Obsluhoval som MiG-y - Život pozemných špecialistov pri lietadlách MiG-21, 23 a 29Obsluhoval som MiG-y - Život pozemných špecialistov pri lietadlách MiG-21, 23 a 29Zväčšiť obrázok
Novinka
Obsluhoval_som_Migy_2.thumb_305x305.jpg
Obsluhoval_som_Migy_2.thumb_305x305.jpg (19.3 KiB) Zobrazeno 4373 x

Autor: Vladimír Koláček
Vydavateľ:Magnet Press Slovakia
Skladom
19,90 €

Informácie o titule:
Počet strán:216
Väzba:pevná
Rozmery:210 × 297 mm
Jazyk:slovenský
ISBN:9788089169764
Rok vydania:2021
Popis titulu
Kniha Obsluhoval som MiG-y - Život pozemných špecialistov pri lietadlách MiG-21, 23 a 29



Po vydaní úspešného titulu Lietali sme MiG-29 prichádza ďalšia novinka z tejto oblasti, kniha Obsluhoval som MiG-y od Vladimíra Koláčka. Autor skončil Vysokú vojenskú leteckú školu v roku 1985 a svoju profesionálnu kariéru začínal ako technik lietadla MiG-23 v 11. stíhacom leteckom pluku v Žatci. Formou samostatných osobných príbehov a miestami až intímnych zážitkov či úvah približuje čitateľom nielen službu a život pozemných špecialistov letectva v československej armáde, ale neskôr aj príchod na Slovensko, kde sa ako odborník inžiniersko-leteckej služby podieľal na budovaní novodobého slovenského vojenského letectva. Svoje rozprávanie končí odchodom do civilného sektora v roku 2004 a príbehmi, ktoré s týmto obdobím súvisia.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42081
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od Alchymista » 28 srp 2022, 07:52

false_flag píše:
28 srp 2022, 07:23
No oni to vozítko evidentně vyráběli na export.
:smich: A každý, kto ho raz lúpil, to trikrát oľutoval.
Robil som s tým. Väčší nepodarok aby si dlho hľadal.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9036
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Lietadlá a letecká technika

Příspěvek od false_flag » 28 srp 2022, 08:30

Jestli něco prodali to opravdu nevím.. jako laika mne nezaujala ani váha ani výkon italského motoru 44kW.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Odpovědět