Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9520
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 01 črc 2025, 15:43

Dle Aviation Safety Net, resp. TASS, se nejednalo o Su-27, ale o Su-34.
Při přiblížení na přistání se mu nevysunula jedna noha podvozku (pravděpodobně hlavního). Posádka se pokoušela podvozek vysunout, ale bezúspěšně, a tak řídící létání rozhodl o katapultáži.

https://asn.flightsafety.org/wikibase/523756
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 18333
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 12 črc 2025, 10:57

Před pádem letadla Air India byl vypnutý přívod paliva, vyplývá z vyšetřování
U letadla společnosti Air India, při jehož nehodě na západě Indie zahynulo v červnu 260 lidí, se krátce po vzletu téměř současně přepnuly přepínače přívodu paliva do motorů z polohy provoz do polohy vypnuto, takže motory přišly o palivo. Vyplývá to z předběžné zprávy o havárii letadla, kterou zveřejnil indický úřad pro vyšetřování leteckých nehod.

Podle zprávy se přepínače přívodu paliva přepnuly z polohy provoz (run) do polohy vypnuto (cutoff) krátce po vzletu s odstupem jedné sekundy. To je zhruba čas, který zabere přepnout jeden a pak druhý, uvedl americký letecký expert John Nance. Ten dodal, že pilot by za normálních okolností nikdy přepínače při letu nevypnul, zvlášť ne v okamžiku, kdy letadlo začíná stoupat.

Na místě nehody byly oba palivové přepínače nalezeny zpět v poloze provoz a objevily se náznaky, že se oba motory před pádem v nízké výšce pokusili znovu nastartovat.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/sv ... ani-362897
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9520
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 12 črc 2025, 18:44

Takže je zavřeli a hned zas otevřeli. Proč by to ale dělali ... pokud jeden z nich nechtěl spáchat sebevraždu?

Napadá mne jen jediné vysvětlení ... snížil se tlak paliva do motorů a ty buď ztratily výkon nebo zcela zhasly. Posádka zkoušela kde co a zavřít a znovu otevřít palivové ventily je poměrně pochopitelný pokus ... co když je ten primární problém v nich.

A tím se opět dostáváme k otázce kvality paliva či čistotě palivových filtrů.

Ale to jen spekuluji na základě minulých accidentů. Pamatujete například na B777 na Heathrow v roce 2008?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/British ... _Flight_38

EDIT
Tak se omlouvám, bylo to jinak.
The aircraft achieved the maximum recorded airspeed of 180 Knots IAS at about 08:08:42 UTC and immediately thereafter, the Engine 1 and Engine 2 fuel cutoff switches transitioned from RUN to CUTOFF position one after another with a time gap of 01 sec. The Engine N1 and N2 began to decrease from their take-off values as the fuel supply to the engines was cut off.
In the cockpit voice recording, one of the pilots is heard asking the other why did he cutoff.
The other pilot responded that he did not do so.
Takže ventily byly opravdu zavřeny, ale zápětí se jeden pilot zeptal druhého, proč je zavřel, a ten odpověděl, že on to nebyl.
Okamžitě je otevřeli a zahájili proceduru nastartování motorů ... byli však příliš nízko :sad:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět