Flight752
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6954
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Flight752
Všetko sa že vraj dá..
https://pc.zoznam.sk/novinka/lietadlo-h ... -avionikou
https://pc.zoznam.sk/novinka/lietadlo-h ... -avionikou
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
V každém dopraváku od Boeingu (Airbus má ekvivalent) to je. Vlády to po 9/11 chtěly, tak to dostaly. Je to samozřejmě riziko, kdyby to někdo propíchnul, tak je megaprůser. Nebo spíš kdyby někdo ukradl klíče. Stát se to může a pak se budou všichni hrozně moc divit. Ale takových šílených věcí je dneska mraky - například ten Intelovský "Intel ME" v každém procesoru - kdyby někdo někdy vynesl ty privátní klíče, mohl by lehnout všechny kompy světa, než by s tím někdo něco stihl udělat. Tak to prostě je.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 07 úno 2017, 20:33
Re: Flight752
Právě jsem si natocil mobilem letici letadlo na noční obloze ve výšce cca 3000 m nad zemí a pozoční svetla jsou na videu mobilu zřetelná . Což na videu se zásahem raketou nejsou.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
Je několik možností:
1. Máš hodně vyspělou placku, která natáčí v HDR (vysoký dynamický rozsah - obvykle to funguje tak, že místo jednoho snímku se jich udělá hnedka více s rozdílnou expozicí a pak se to sloučí),
2. Máš hodně vyspělou placku, která má super foťák s velkým dynamických rozsahem,
3. Tomu ukrošskému letadlu fakt ta poziční světla nesvítila (ale pak by zase na videu měly být vidět alespoň ty nejjasnější hvězdy),
4. Mobilista v Teheránu měl starou placku s mizerným foťákem, a letadlo svítilo nebo nesvítilo.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 07 úno 2017, 20:33
Re: Flight752
Mám samsung J6 což je starý a levný krám
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
Však jsem to psal, hehehe, "nevěřící Tomášové".Polite píše: ↑11 led 2020, 23:36Všetko sa že vraj dá..
https://pc.zoznam.sk/novinka/lietadlo-h ... -avionikou
Zvenčí a zevnitř, hehehe. Syrově na interní Wi-Fi v mašině, pak po IP a mají tam jen nějaký "ušlechtilý korporátní firewall" (děravý jak sejto, dlouho bez updates - protože musí být "certifikované a schválené") a HOP HOP, jseš na portech toho ovládacího zázraku. Děj se vůle Boží.
Jojo, raději nevědět a užívat si blahé nevědomosti.
Jak por. Troník mi to nedá vyslovit "kontrolní otázku": Kolik asi stojí na Darknetu čerstvý "Zero Day" exploit, aby to proháčkovalo i blbý bohatý dítě s tatínkovou kreditkou? (script kiddie). Ne moc, no každopádně méně než dopravák a pojistky všech pasažérů v případě smrti.
Žluťák by řekl, "žijeme v zajímavých časech".
:dobre:
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 798
- Registrován: 21 čer 2019, 14:16
Re: Flight752
Ktera instituce ma na starosti prevzeti rizeni onech modernich letounu v pripadech ,ktere popisujes.?k42 píše: ↑11 led 2020, 23:37V každém dopraváku od Boeingu (Airbus má ekvivalent) to je. Vlády to po 9/11 chtěly, tak to dostaly. Je to samozřejmě riziko, kdyby to někdo propíchnul, tak je megaprůser. Nebo spíš kdyby někdo ukradl klíče. Stát se to může a pak se budou všichni hrozně moc divit. Ale takových šílených věcí je dneska mraky - například ten Intelovský "Intel ME" v každém procesoru - kdyby někdo někdy vynesl ty privátní klíče, mohl by lehnout všechny kompy světa, než by s tím někdo něco stihl udělat. Tak to prostě je.
Predpokladam ,ze to zvladaji on line, kdekoliv a kdykoliv a samozrejme u vsech letu najednou.
Nezavisle na typu letounu jeho letovych vlastnostech a podminkach ve kterych se let nachazi. Proste takovy celosvetovy velky bratr,ktery o vsem vi a vsechno ridi.
Ale kdyz to vlady chtely? :dobre: Tak ale nechapu proc se vsichni prvne snazi najit ony ,,cerne skrinky ,, ,neni to nejake predpotopni?
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
To vážně netuším. Ale pochybuji, že "Velký bratr" (Amícký "majitelé zeměkoule a širého okolí") by tohle dali z ruky.
Asi mají privátní klíče i od těch systémů od Airbusu a dalších těch velkých výrobců, předpokládám.
V případě nesouhlasu volej do Fašingtónu...
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Flight752
Ano, dá se plně souhlasit s k42. Pokud už mám jednou udělaný uplink do systémů letadla, tak ho můžu plně ovládat. Není žádný problém přehodit řízení na simulátor a takto fungovat. Největším problémem je časové zpoždění, protože 500 ms by už v některých situacích mohl být problém.
Kdo někdy pracoval na vzdálených plochách, nebo spravoval nějaký rozsáhlý cloudový systém, mi dá určitě za pravdu, že v podstatě ani neví, že jednou je v Kapském městě a podruhé ve Frankfurtu.
Prolomit kódy není zase taková hračka, jak se to zdá. Otevření kanálu je typicky možné pouze na tzv. "magický paket" a ten je podle mne pro každé letadlo jedinenčný a několikanásobný.
Snadnější by bylo to zkoušet přímo v letadle pomocí ovlivnění některých hodnot pomocí parazitického vysílače, ale ten lze - pokud je ten systém tak udělaný - velmi snadno detekovat (nebo i detekovat klasickými odposlechovými systémy) a přijmout v reálném čase protiopatření.
Tajné služby logicky sledují občany, které mají schopnost a zkoušení se nabourávat někam, protože to je ideální náborový program - víme že si dělal to a to, a tak si vyber - buď dvacet let ve vězení, nebo velmi slušný plat u nás a možnost dělat to, o čem se ti ani nesnilo.
Proto pořád budou fungovat crackeří (hacker je už v podstatě vyhynulý druh) a bude se pořád tomu dávat punc vyjímečnosti a exkluzivity.
Stačí si uvědomit, kolik létá dronů a ty jsou řízeny z druhé strany světa a to tak přesně, že před jejich střelami se v podstatě nedá utéci.
Řekla bych závěrem, že je jasně vidět posun po projektu KAL007 a po pádu SSSR (například technologie řízení Buranu)
Kdo někdy pracoval na vzdálených plochách, nebo spravoval nějaký rozsáhlý cloudový systém, mi dá určitě za pravdu, že v podstatě ani neví, že jednou je v Kapském městě a podruhé ve Frankfurtu.
Prolomit kódy není zase taková hračka, jak se to zdá. Otevření kanálu je typicky možné pouze na tzv. "magický paket" a ten je podle mne pro každé letadlo jedinenčný a několikanásobný.
Snadnější by bylo to zkoušet přímo v letadle pomocí ovlivnění některých hodnot pomocí parazitického vysílače, ale ten lze - pokud je ten systém tak udělaný - velmi snadno detekovat (nebo i detekovat klasickými odposlechovými systémy) a přijmout v reálném čase protiopatření.
Tajné služby logicky sledují občany, které mají schopnost a zkoušení se nabourávat někam, protože to je ideální náborový program - víme že si dělal to a to, a tak si vyber - buď dvacet let ve vězení, nebo velmi slušný plat u nás a možnost dělat to, o čem se ti ani nesnilo.
Proto pořád budou fungovat crackeří (hacker je už v podstatě vyhynulý druh) a bude se pořád tomu dávat punc vyjímečnosti a exkluzivity.
Stačí si uvědomit, kolik létá dronů a ty jsou řízeny z druhé strany světa a to tak přesně, že před jejich střelami se v podstatě nedá utéci.
Řekla bych závěrem, že je jasně vidět posun po projektu KAL007 a po pádu SSSR (například technologie řízení Buranu)
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
woxia:
Je vidět, že o tom něco víš (už jsme se o těch věcech kolikrát bavili v jiných vláknech před časem).
On je ten problém ve skutečnosti ještě mnohem hlubší - a souvisí s rozpadem korporátní amícké firemní kultury, která je doslova a do písmene "vytunelovaná" managorskými idioty. Funguje to tak, že v minulých letech programově vykopali 40-50-60 leté experty, protože jednak měli "strašné peníze" (400-800 tisíc dolarů ročně plus bonusy, zdravotní a důchodové pojistky) - no hlavně větší než ti jejich noví leštění šéfové "rychlomanažeři"; a jednak měli nějakou sebeúctu a nenechali se sebou orat a nechat se ojebávat. A místo nich najmuli mraky Indů na H1-B víza po 40k/ročně. Když fungují, mají strop 100k/ročně. A podle toho to vypadá - totální průser ve všech technických oborech v USA. Američtí chytří kluci, kteří by normálně dělali špičkové inženýry, jako jejich otcové, jdou dělat analytiky na Wall Street, do pojišťoven a podobných zhovadilých míst, protože na rozdíl od idiotů umí matematiku a programovat. Výsledkem jsou "indické" výdobytky jako W10 nebo F-35. Báječné!!!
Ale to byla jen taková poznámka na okraj - "Émerika", kterou jsem miloval v 90. letech, je v hajzlu, kurva. Už tenkrát to byl samozřejmě zběsile fašistickej policejní zločineckej režim, ale s prachama se v izolované komunitě chytrých a vzdělaných lidí dalo nějak přežít - dneska už to "nejde". Aspoň teda ne pro Evropana (kterej si pamatuje, jakej byl život před tím).
Je vidět, že o tom něco víš (už jsme se o těch věcech kolikrát bavili v jiných vláknech před časem).
On je ten problém ve skutečnosti ještě mnohem hlubší - a souvisí s rozpadem korporátní amícké firemní kultury, která je doslova a do písmene "vytunelovaná" managorskými idioty. Funguje to tak, že v minulých letech programově vykopali 40-50-60 leté experty, protože jednak měli "strašné peníze" (400-800 tisíc dolarů ročně plus bonusy, zdravotní a důchodové pojistky) - no hlavně větší než ti jejich noví leštění šéfové "rychlomanažeři"; a jednak měli nějakou sebeúctu a nenechali se sebou orat a nechat se ojebávat. A místo nich najmuli mraky Indů na H1-B víza po 40k/ročně. Když fungují, mají strop 100k/ročně. A podle toho to vypadá - totální průser ve všech technických oborech v USA. Američtí chytří kluci, kteří by normálně dělali špičkové inženýry, jako jejich otcové, jdou dělat analytiky na Wall Street, do pojišťoven a podobných zhovadilých míst, protože na rozdíl od idiotů umí matematiku a programovat. Výsledkem jsou "indické" výdobytky jako W10 nebo F-35. Báječné!!!
Ale to byla jen taková poznámka na okraj - "Émerika", kterou jsem miloval v 90. letech, je v hajzlu, kurva. Už tenkrát to byl samozřejmě zběsile fašistickej policejní zločineckej režim, ale s prachama se v izolované komunitě chytrých a vzdělaných lidí dalo nějak přežít - dneska už to "nejde". Aspoň teda ne pro Evropana (kterej si pamatuje, jakej byl život před tím).
Naposledy upravil(a) k42 dne 12 led 2020, 01:22, celkem upraveno 1 x.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Flight752
Ale veď Vy popierate sami seba. Raz sa povie že "pripojenie a ovládanie sa dá realizovať" a potom "že prelomenie kódov nie je problém". Tieto dva argumenty idú logicky proti sebe pretože okamžite vybehne otázka, "prečo niekto už neuniesol lietadlo alebo ho neposlal k zemi pomocou PCčka". Prečo nemôžu stále nájsť v mori to Malajzijské lietadlo, keď bolo "určite" stále napíchnuté on-line.woxia píše: ↑12 led 2020, 00:40Ano, dá se plně souhlasit s k42. Pokud už mám jednou udělaný uplink do systémů letadla, tak ho můžu plně ovládat. Není žádný problém přehodit řízení na simulátor a takto fungovat. Největším problémem je časové zpoždění, protože 500 ms by už v některých situacích mohl být problém.
Kdo někdy pracoval na vzdálených plochách, nebo spravoval nějaký rozsáhlý cloudový systém, mi dá určitě za pravdu, že v podstatě ani neví, že jednou je v Kapském městě a podruhé ve Frankfurtu.
Prolomit kódy není zase taková hračka, jak se to zdá. Otevření kanálu je typicky možné pouze na tzv. "magický paket" a ten je podle mne pro každé letadlo jedinenčný a několikanásobný.
Snadnější by bylo to zkoušet přímo v letadle pomocí ovlivnění některých hodnot pomocí parazitického vysílače, ale ten lze - pokud je ten systém tak udělaný - velmi snadno detekovat (nebo i detekovat klasickými odposlechovými systémy) a přijmout v reálném čase protiopatření....
Prečo by sa teroristi zaoberali nejakým prepadom/terorom na štadióne v Európe keď mohli uniesť nejaké lietadlo cez počítač. Za tú dobu by už určite nejaký ajťák tie kódy za nejakých 100mega predal do Saudskej Arábie alebo do Iránu.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
A co bys chtěl slyšet (číst)? Hacking dopraváku za 250m$ za tři minuty, snadno a rychle - uživatelský průvodce?
Jak víš, že se letadla nekradou/kyberneticky "nezabírají"? Tedy kolik třeba vyplácejí letecké společnosti ročně bokem za "bezpečnostní konzultace".
Ransomware, velmi specifického druhu. A netýká se to jen letadel, ale třeba také lodí, energetiky, ...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Flight752
No a lietadla štátu Izrael, tie by nevzlietli vôbec. Pre istotu.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 883
- Registrován: 27 úno 2017, 23:58
Re: Flight752
No bohužel je to asi tak, (samozřejmě vím, že jsi to myslel jinak) akorát Rusko nemůže sestřel nikdy uznat, protože by muselo zároveň uznat, že ho podnikli z Ukrajinského území. I v tom případu to byla nejpravděpodobnější verze.
Co je ale divný v obou případech. Když nám na letišti třeba vypadne náhradní zdroj pro dráhu a je horší viditelnost, hned se vyhlásí NOTAM. Na Ukrajině tehdy předtím sestřelili už několik vojenských letadel a létalo se dál jakoby se nechumelilo. Totéž nyní Irán, který po útoku alespoň do bílého dne nezastavil civilní provoz.
- McMagor
- Redaktor
- Příspěvky: 336
- Registrován: 17 úno 2017, 20:41
Re: Flight752
:sipka: nemala by zostrel MH17 uznať Ukrajina?
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Flight752
:sipka: To také vůbec nechápu. Proč proboha Írán nevyhlásil alespoň pro oblast Teheránu a leteckých koridorů na sever NOTAM? I ten šéf leteckých sil IRGC to říkal, že o to žádali, ale byli odmítnuti - kvůli penězům za rezervace letenek - vlastně ne kvůli penězům, šlo spíše o "porušení závazku", o peníze až v 17. (nebo kolikáté) řadě. To je fakt šílené.
Nicméně to ukazuje, že bláboly žumpy o "všemocnosti" IRGC v Íránu mají nějaké ty trhliny...
---
Celkově je podivné, jak taková "izolovaná" záležitost, jako smrt 176-ti lidí je významná, pokud tedy sedí zrovna v letadle. Po nějakých pozemních civilních obětech třeba dělostřeleckého útoku nebo krájení hlav ISILovcema "ani pes nevzdechne", i kdybych jich bylo 100x tolik. Což bylo, minimálně. Nebo spálených "setkání velitelských skupin XYZ Talibanců" (velká svatba) někde v Afghoši - těch taky Amíci vyvraždili hafo. A nic... nemyslím, že to je jenom pokrytectví, ale také nějaký sociální atavismus nebo co. "Titanic" - nehledě na to kulturní "zbožštění" díky filmům a literatuře - vnímá většina lidstva, ale že chcípe celá vesnice 3 km daleko, to je "každýmu u prdele" - tedy jistěže není, ale víte, co tím myslím: že se člověk více stará o nějaké ty "symboly" než o realitu. Je to přinejmenším divné, řekl bych.
:razz:
Nicméně to ukazuje, že bláboly žumpy o "všemocnosti" IRGC v Íránu mají nějaké ty trhliny...
---
Celkově je podivné, jak taková "izolovaná" záležitost, jako smrt 176-ti lidí je významná, pokud tedy sedí zrovna v letadle. Po nějakých pozemních civilních obětech třeba dělostřeleckého útoku nebo krájení hlav ISILovcema "ani pes nevzdechne", i kdybych jich bylo 100x tolik. Což bylo, minimálně. Nebo spálených "setkání velitelských skupin XYZ Talibanců" (velká svatba) někde v Afghoši - těch taky Amíci vyvraždili hafo. A nic... nemyslím, že to je jenom pokrytectví, ale také nějaký sociální atavismus nebo co. "Titanic" - nehledě na to kulturní "zbožštění" díky filmům a literatuře - vnímá většina lidstva, ale že chcípe celá vesnice 3 km daleko, to je "každýmu u prdele" - tedy jistěže není, ale víte, co tím myslím: že se člověk více stará o nějaké ty "symboly" než o realitu. Je to přinejmenším divné, řekl bych.
:razz:
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 883
- Registrován: 27 úno 2017, 23:58
Re: Flight752
Tak to já nerozsoudím, ale jediný kdo rozporuje oficiální verzi je Rusko, což není v tomto žádný nestranný svědek ani vyšetřovatel. Pro mě z několika důvodů tedy nepravděpodobnější možnost. A těch verzí vymysleli hned několik, to taky na věrohodnosti nepřidá. Navíc předtím letadla sestřelovali jen rusové/opolčenci. Ukrajina neměla na co pálit, pokud vím z Ruska žádné bojové letouny nelétaly. Navíc pro Rusko je mnohem větší problém sestřel uznat pokud to byli oni a pokud to nemohou uznat musejí přijít s jinou verzí.
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4816
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Flight752
Tedy rusové stěhovali stovky km jediné odpalovací vozidlo BUK na ukrajinskou frontu(tedy pokud ho vůbec stěhovali).aby mohli sestřelit Boeing,nebo co vlastně?
Přitom hned vedle stála minimálně jedna kompletní ukrajinská baterie BUKů.kterou Západ a Ukrajina neustále tají.
Proč myslíš,že se dělali ty analízy ze které strany byl MH17 zasažen a proč je rekonstruovaný MH17 sestavený vyšetřovací komisí focen jen z jedné strany.
Přitom hned vedle stála minimálně jedna kompletní ukrajinská baterie BUKů.kterou Západ a Ukrajina neustále tají.
Proč myslíš,že se dělali ty analízy ze které strany byl MH17 zasažen a proč je rekonstruovaný MH17 sestavený vyšetřovací komisí focen jen z jedné strany.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Flight752
Je zajímavé, jak teď všichni argumentují (dokonce i Kyjev), Ježíši proč Írán nezakázal civilní lety po útoku na americké základny v Iráku. Je zajímavé, že obdobná argumentace v případu MH17 neplatí z nějakého záhadného důvodu,i když by zde byla daleko více duvodná. Ještě když byl cca 20h před MH17 - ruskou stíhačkou MiG-29SMT zpoza hranice za pomoci R-27T sestřelen ukrajinský Su-25 nad Donbasem na velké výšce (prvně 8km, pak to snížili na 6km), což je oficiální stanovisko MO UA a dodnes si na něm trvají a mají i odposlech rádiové komunikace toho ruského pilota se zaměřením Su-25 na výšce 8km a s odpálením R-27T a potvrzeným zásahem. I kdybychom tam nepočítali všechny předchozí sestřely UA letounů na Donbasu, měli by všichni křičet: Ježíši proč Kyjev nezastavil z důvodu bezpečnosti po sestřelu Su-25 ruským MiGem-29SMT veškerý civilní letecký provoz nad Donbasem ten večer před MH17, pak by se žádný sestřel MH17 nemohl konat.
Ten sestřel Su-25 (pilot to prý přežil) ruským MiGem-29 je zde - jsou tam i odkazy na oficiální zdroje MO UA. Tato informace uniká pozornosti, jelikož briefing MO UA se konal den po MH17, ale je pro vyšetřování MH17 klíčová z mnoha důvodů.
viewtopic.php?f=43&t=110&p=104096&hilit ... 29#p104096
JIT totiž uvádí ve svých výsledcích vyšetřování, že neexistují radarové záznamy PVO VSU z té doby, jelikož v době sestřelu MH17 v oblasti nepracoval ani jeden radar PVO VSU. Dokážete si to představit?, když 20h předtím dojde k sestřelu ukrajinského Su-25 ruskou stíhačkou ve stejné oblasti, druhý den - v den sestřelu MH17 by musela být PVO VSU po celé délce hranice s RF už uvedena do maximální bojové pohotovosti a jednotky PVO VSU na Donbasu posilované.
Ten sestřel Su-25 (pilot to prý přežil) ruským MiGem-29 je zde - jsou tam i odkazy na oficiální zdroje MO UA. Tato informace uniká pozornosti, jelikož briefing MO UA se konal den po MH17, ale je pro vyšetřování MH17 klíčová z mnoha důvodů.
viewtopic.php?f=43&t=110&p=104096&hilit ... 29#p104096
JIT totiž uvádí ve svých výsledcích vyšetřování, že neexistují radarové záznamy PVO VSU z té doby, jelikož v době sestřelu MH17 v oblasti nepracoval ani jeden radar PVO VSU. Dokážete si to představit?, když 20h předtím dojde k sestřelu ukrajinského Su-25 ruskou stíhačkou ve stejné oblasti, druhý den - v den sestřelu MH17 by musela být PVO VSU po celé délce hranice s RF už uvedena do maximální bojové pohotovosti a jednotky PVO VSU na Donbasu posilované.
Naposledy upravil(a) puma dne 12 led 2020, 09:54, celkem upraveno 9 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.