Námořní nehody
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Námořní nehody
Vypadá to tak - ten můstek je pěkně zřízenej, snad i vysklená okna?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Námořní nehody
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Námořní nehody
Tretie a štvrté zľava sú nejaké "matné"...
Raketa sa zrejme nad úroveň paluby nezdvihla - zostala vo vnútri kontajneru (určite u nikto späť nezatláčal). Kúsok sa ale pohnúť mohla a preto nie je ten jeden poklop dovretý - môže to byť tiež pretrhnutý alebo vydutý horný uzáver kontajneru.
Raketa sa zrejme nad úroveň paluby nezdvihla - zostala vo vnútri kontajneru (určite u nikto späť nezatláčal). Kúsok sa ale pohnúť mohla a preto nie je ten jeden poklop dovretý - môže to byť tiež pretrhnutý alebo vydutý horný uzáver kontajneru.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Námořní nehody
U thajského ostrova Phuket se potopila loď, pohřešuje se nejméně 49 lidí
Nejméně 49 lidí se pohřešuje po nehodě turistické lodi, která s 97 lidmi na palubě ztroskotala u thajského ostrova Phuket. S odvoláním na guvernéra stejnojmenné provincie o tom dnes informovala agentura Reuters. Podle české diplomacie mezi cestujícími s největší pravděpodobností nebyli žádní Češi.
Nejméně 49 lidí se pohřešuje po nehodě turistické lodi, která s 97 lidmi na palubě ztroskotala u thajského ostrova Phuket. S odvoláním na guvernéra stejnojmenné provincie o tom dnes informovala agentura Reuters. Podle české diplomacie mezi cestujícími s největší pravděpodobností nebyli žádní Češi.
https://echo24.cz/a/SKGFH/u-thajskeho-o ... ne-49-lidiLoď převážela podle všeho jen čínské turisty. Podle guvernéra se z ní podařilo zachránit 48 pasažérů. První informace hovořily o 90 zachráněných a pouze o sedmi nezvěstných.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Námořní nehody
V USA sa potopila turistická loď, zahynulo najmenej 11 ľudí
Pri stroskotaní lode na jazere v USA zomrelo 10 ľudí
Išlo o turistickú loď, ktorej posádka nezvládla plavbu v nepriaznivom počasí.
Zdroj https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/47 ... esat-ludi/ z 20.07.201811 ľudí prišlo o život a niekoľko ďalších osôb je nezvestných po stroskotaní a potopení turistickej lode na jazere v americkom štáte Missouri. Informovala o tom v piatok agentúra DPA s odvolaním sa na úrad miestneho šerifa.
K nehode došlo v noci na piatok 20.07.2018 na jazere Table Rock Lake. Za pravdepodobnú príčinu nešťastia označili úrady nepriaznivé počasie...
Pri stroskotaní lode na jazere v USA zomrelo 10 ľudí
Išlo o turistickú loď, ktorej posádka nezvládla plavbu v nepriaznivom počasí.
Zdroj https://svet.sme.sk/c/20874500/pri-stro ... -ludi.html z 20.07.2018...Miestne médiá informovali, že na palube turistickej lode sa nachádzalo približne 30 ľudí. Potopená loď zostala pod hladinou jazera a na mieste okrem záchranárov zasahovali aj potápači...
- Halladin
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 652
- Registrován: 03 úno 2017, 11:40
Re: Námořní nehody
Jsou prázdné 2 pozice pro rakety RIM-116 RAM , Byly vystčeleny před nehodou, anebo jen poškozené kryty ?Alchymista píše: ↑27 čer 2018, 20:48Tretie a štvrté zľava sú nejaké "matné"...
Raketa sa zrejme nad úroveň paluby nezdvihla - zostala vo vnútri kontajneru (určite u nikto späť nezatláčal). Kúsok sa ale pohnúť mohla a preto nie je ten jeden poklop dovretý - môže to byť tiež pretrhnutý alebo vydutý horný uzáver kontajneru.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Námořní nehody
Skôr vystrelené - nie je "rozumný" dôvod, aby u dvoch kontajnerov s raketami vyrazilo predný aj zadný kryt. Navyše - ak by boli kryty len vyrazené, rakety by malo byť v raketnici-kontajnere vidno, za krytom je len pár centimetrov, skôr len milimetrov, voľného priestoru.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Halladin
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 652
- Registrován: 03 úno 2017, 11:40
Re: Námořní nehody
Jo, ona ta raketa, co bouchla byla za tím kontejnerem RIM
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Námořní nehody
Príliš ďaleko - kontajner pre RIM musí bez poškodenia vydržať štart z vedľajšieho kontajneru, nejaký odpal päť-desať metrov nad a za blokom ich nemôže rozhádzať. Navyše - pozri sa ako je umiestnená šachta na ktorej došlo k nehode - plamene a aj "všetko ostatné" smerovalo hore, raktenica RIM je naopak skoro "pod horizontom".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Halladin
- Už nám nenapíše...
- Příspěvky: 652
- Registrován: 03 úno 2017, 11:40
Re: Námořní nehody
Jasně, neuvědomil jsem si, že ty vertikální šachty jsou až za Rimem. Ta původní fotka trochu zkresluje.
Uvědomil jsem si až po prohlédnutí oné fregaty na wiki.
Uvědomil jsem si až po prohlédnutí oné fregaty na wiki.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !
Halladinovo vyznání víry
Google je veliký, a Halladin je jeho prorok !
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Námořní nehody
Pri švédskom pobreží sa potopila nákladná loď, polícia preveruje, či bol lodník opitý
Loď prevážala viac ako 1000 nových automobilov.
Loď prevážala viac ako 1000 nových automobilov.
Zdroj https://svet.sme.sk/c/20877035/pri-sved ... opity.html z 23.07.2018Pri východnom pobreží Švédska sa v pondelok 23.07.2018 ráno potopila nákladná loď plaviaca sa pod panamskou vlajkou, ktorá prevážala viac ako 1000 nových automobilov. Príčina potopenia sa lode, ktorá smerovala do švédskeho mesta Södertälje, nie je zatiaľ známa, podľa švédskej televízie SVT v Baltskom mori panovalo v pondelok ráno vynikajúce počasie. Podľa televízie však policajti zatkli jedného z členov posádky, u ktorého preverujú, či nebol počas služby pod vplyvom alkoholu.
Loď dlhá 139 metrov prevážala podľa švédskeho denníka Aftonbladet 1 325 automobilov. Po jej potopení sa na hladine podľa švédskych médií objavila menšia ropná škvrna.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Námořní nehody
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Námořní nehody
Pri príležitosti smrti Johna McCaina sa vynoril hoax, že bol zodpovedný za požiar USS Forrestal a smrť 134 ľudí. A že to všetko zahladil tatko admirál
Ako sa to odohralo
http://usnhistory.navylive.dodlive.mil/ ... readiness/
Podrobný popis katastrofy podla vyšetrovania námorníctva
http://www.jag.navy.mil/library/investi ... PT%203.pdf
29. júla 1967 došlo na palube USS Forrestal k náhodnému výstrelu rakety z lietadla F-4 nadporučíka Bangerta pri prepínaní z vonkajšieho na vnútorný elektrický okruh. Raketa zasiahla lietadlo A-4 Skyhawk nadporučíka Whitea na druhej strane letovej paluby. Raketa prešla lietadlom bez explózie a dopadla do oceána. Avšak niekoľko stoviek litrov paliva stíhačky sa vylialo zo zasiahnutej palivovej nádrže Skyhawku a zapálilo sa od motorov, ktoré horeli pripravené na štart. John McCain sedel v lietadle A-4 vedľa Whitea, a jeho lietadlo bolo tiež poškodené náhodne vystrelenou raketou, ale primárnym cieľom bol White. Došlo k výbuchu, po ktorom nasledovalo niekoľko explózií munície a ďalších lietadiel. Pri tejto nehode zomrelo 134 ľudí, 161 námorníkov bolo zranených a 21 lietadiel bolo zničených.
Bol to kľúčový prípad, ktorý ohrozoval bezpečnosť námorníctva. Na lodiach boli zavedené postupy boja proti požiarom ešte z druhej svetovej vojny. Nesmierne podrobne sa analyzovala každá súčasť a etapa katastrofy.Zistilo sa, že to bola celá reťaz náhod, ktoré vyvrcholili obrovskou katastrofou
McCain na lodi počas požiaru bol, ale lietal na A-4 a nie na F-4, ktorá bola spúšťačom katastrofy. V skutočnosti bol jedným z postihnutých, aj keď skončil len s ľahkým zranením.
Loď bola na misii, to znamená, že išla rýchlo, aby protivietor pomáhal plne naložených lietadlám ľahšie vzlietnuť. Samotný prúd vetra pomáhal potom pri preskakovaní ohňa z lietadla na lietadlo. Zároveň sa lietadlá chystali na misiu, tzn. boli plne naložené muníciou a palivom a zahrievali motory.
Prišlo sa na problémy s elektroinštaláciou a neriadenými raketami Mk-32 "Zuni", ktoré mali tú pochybnú vlastnosť, že sa občas odpálili samovoľne. Boli však efektívne pri útokoch na pozemné ciele (dali sa použiť aj na vzdušné ciele), tak sa široko používali. Ako vyšetrovanie neskôr odhalilo, náhodné odpálenie bolo spôsobené súčasnou poruchou troch komponentov: elektrického odpojovača pylónu CA42282, bezpečnostného vypínač TER-7 a skratu vypúšťacieho zariadenia LAU-10/A. Mimochodom rovnaká raketa spôsobila požiar na palube USS Enterprise o dva roky neskôr. 6.1.1969 pri ohrievaní motora stíhačky F-4 sa zvýšila teplota na hlavici rakety plnenej kompozitom B od výfuku externej štartovacej jednotky. Raketa vybuchla a to spôsobilo požiar, ktorý zabil 27 ľudí
Rovnako boli problémy s 500kg bombami na palube. Lietadlová loď kvôli bezpečnosti mala používať bomby Mark 83, ktoré boli plnené teplotne stabilným explozívnym kompozitom H6. Podľa testov vydržala bomba 10minút bez výbuchu pri teplote 1000°C. Bomby sa však míňali a tak na palubu dodali zásobovači 16 kusov 500kg bômb AN-M65A1. Problém bol, že tieto bomby boli jednak staré - na bedniach bol rok výroby 1953 a mali jednak oveľa nižšiu teplotnú stabilitu. Bomby mali oveľa tenší plášť, ako dovtedy používané bomby Mark 83 vo vnútri mali explozívny kompozit B, s nižšou odolnosť voči teplote a nárazu. Naviac, kvôli veku a zlému uskladneniu nálož degradovala a zvýšila sa explozívna sila a znížila sa odolnosť týchto bômb. Keďže samotné bomby boli rizikom pre posádku, kapitán lode ich nariadil neuložiť do zbrojného skladu, ale nechať na letovej palube. Ak by totiž došlo k náhodnej explózii, výbuch vo vnútri lode by ju mohol zničiť. Nikto si nedokázal predstaviť, že dôjde ku požiaru a výbuchom bômb. K samotných bombám sa traduje príhoda dokumentujúca ich katastrofálny stav. Keď sa veliteľ oddelenia námornej výzbroje na základni v Subic Bay dozvedel, že bomby boli skutočne určené na aktívnu službu pre lietadlovú loď, ostal v šoku. Neveril tomu, že je to možné a domnieval sa, že došlo k chybe administratívy. Na vlastnú zodpovednosť odmietol podpísať formuláre na prevod, kým nedostal písomný rozkaz telegramom z velenia, ktorý ho výslovne zbavoval jeho podielu zodpovednosti za hrozivý stav bômb. Hasiči na palube však neboli inštruovaní, že 16 polorozpadnutých bômb im nedáva okno 10minút na uhasenie požiaru, ako to bolo pri bombách Mark 83.
Keď teda došlo k odpáleniu rakety, začala už horespomenutá udalosť. Ak by to bolo tak, že McCain vypol motor a vypustil bomby na palubu (ako to bolo popísané v hoaxe), jednak by sa nič nestalo, poistky sú nato, aby práve takýmto veciam zabránili. Za druhé, ani otecko admirál by syna nezachránil pred zodpovednosťou za smrť 134 ľudí a škody, ktorá v prepočte na dnešné sumy bola okolo 500 miliónov dolárov. Za katastrofu nebol nikto braný na zodpovednosť. Akurát veliteľ lode, kapitán Beling bol zbavený velenia a doslúžil mimo aktívnej služby.
McCain bol warmonger, ktorý si skutočne nezaslúži úctu sveta. Lenže nie je nutné to robiť falošnými príbehmi. Aj tie pravdivé sú dosť desivé.
Ako sa to odohralo
http://usnhistory.navylive.dodlive.mil/ ... readiness/
Podrobný popis katastrofy podla vyšetrovania námorníctva
http://www.jag.navy.mil/library/investi ... PT%203.pdf
29. júla 1967 došlo na palube USS Forrestal k náhodnému výstrelu rakety z lietadla F-4 nadporučíka Bangerta pri prepínaní z vonkajšieho na vnútorný elektrický okruh. Raketa zasiahla lietadlo A-4 Skyhawk nadporučíka Whitea na druhej strane letovej paluby. Raketa prešla lietadlom bez explózie a dopadla do oceána. Avšak niekoľko stoviek litrov paliva stíhačky sa vylialo zo zasiahnutej palivovej nádrže Skyhawku a zapálilo sa od motorov, ktoré horeli pripravené na štart. John McCain sedel v lietadle A-4 vedľa Whitea, a jeho lietadlo bolo tiež poškodené náhodne vystrelenou raketou, ale primárnym cieľom bol White. Došlo k výbuchu, po ktorom nasledovalo niekoľko explózií munície a ďalších lietadiel. Pri tejto nehode zomrelo 134 ľudí, 161 námorníkov bolo zranených a 21 lietadiel bolo zničených.
Bol to kľúčový prípad, ktorý ohrozoval bezpečnosť námorníctva. Na lodiach boli zavedené postupy boja proti požiarom ešte z druhej svetovej vojny. Nesmierne podrobne sa analyzovala každá súčasť a etapa katastrofy.Zistilo sa, že to bola celá reťaz náhod, ktoré vyvrcholili obrovskou katastrofou
McCain na lodi počas požiaru bol, ale lietal na A-4 a nie na F-4, ktorá bola spúšťačom katastrofy. V skutočnosti bol jedným z postihnutých, aj keď skončil len s ľahkým zranením.
Loď bola na misii, to znamená, že išla rýchlo, aby protivietor pomáhal plne naložených lietadlám ľahšie vzlietnuť. Samotný prúd vetra pomáhal potom pri preskakovaní ohňa z lietadla na lietadlo. Zároveň sa lietadlá chystali na misiu, tzn. boli plne naložené muníciou a palivom a zahrievali motory.
Prišlo sa na problémy s elektroinštaláciou a neriadenými raketami Mk-32 "Zuni", ktoré mali tú pochybnú vlastnosť, že sa občas odpálili samovoľne. Boli však efektívne pri útokoch na pozemné ciele (dali sa použiť aj na vzdušné ciele), tak sa široko používali. Ako vyšetrovanie neskôr odhalilo, náhodné odpálenie bolo spôsobené súčasnou poruchou troch komponentov: elektrického odpojovača pylónu CA42282, bezpečnostného vypínač TER-7 a skratu vypúšťacieho zariadenia LAU-10/A. Mimochodom rovnaká raketa spôsobila požiar na palube USS Enterprise o dva roky neskôr. 6.1.1969 pri ohrievaní motora stíhačky F-4 sa zvýšila teplota na hlavici rakety plnenej kompozitom B od výfuku externej štartovacej jednotky. Raketa vybuchla a to spôsobilo požiar, ktorý zabil 27 ľudí
Rovnako boli problémy s 500kg bombami na palube. Lietadlová loď kvôli bezpečnosti mala používať bomby Mark 83, ktoré boli plnené teplotne stabilným explozívnym kompozitom H6. Podľa testov vydržala bomba 10minút bez výbuchu pri teplote 1000°C. Bomby sa však míňali a tak na palubu dodali zásobovači 16 kusov 500kg bômb AN-M65A1. Problém bol, že tieto bomby boli jednak staré - na bedniach bol rok výroby 1953 a mali jednak oveľa nižšiu teplotnú stabilitu. Bomby mali oveľa tenší plášť, ako dovtedy používané bomby Mark 83 vo vnútri mali explozívny kompozit B, s nižšou odolnosť voči teplote a nárazu. Naviac, kvôli veku a zlému uskladneniu nálož degradovala a zvýšila sa explozívna sila a znížila sa odolnosť týchto bômb. Keďže samotné bomby boli rizikom pre posádku, kapitán lode ich nariadil neuložiť do zbrojného skladu, ale nechať na letovej palube. Ak by totiž došlo k náhodnej explózii, výbuch vo vnútri lode by ju mohol zničiť. Nikto si nedokázal predstaviť, že dôjde ku požiaru a výbuchom bômb. K samotných bombám sa traduje príhoda dokumentujúca ich katastrofálny stav. Keď sa veliteľ oddelenia námornej výzbroje na základni v Subic Bay dozvedel, že bomby boli skutočne určené na aktívnu službu pre lietadlovú loď, ostal v šoku. Neveril tomu, že je to možné a domnieval sa, že došlo k chybe administratívy. Na vlastnú zodpovednosť odmietol podpísať formuláre na prevod, kým nedostal písomný rozkaz telegramom z velenia, ktorý ho výslovne zbavoval jeho podielu zodpovednosti za hrozivý stav bômb. Hasiči na palube však neboli inštruovaní, že 16 polorozpadnutých bômb im nedáva okno 10minút na uhasenie požiaru, ako to bolo pri bombách Mark 83.
Keď teda došlo k odpáleniu rakety, začala už horespomenutá udalosť. Ak by to bolo tak, že McCain vypol motor a vypustil bomby na palubu (ako to bolo popísané v hoaxe), jednak by sa nič nestalo, poistky sú nato, aby práve takýmto veciam zabránili. Za druhé, ani otecko admirál by syna nezachránil pred zodpovednosťou za smrť 134 ľudí a škody, ktorá v prepočte na dnešné sumy bola okolo 500 miliónov dolárov. Za katastrofu nebol nikto braný na zodpovednosť. Akurát veliteľ lode, kapitán Beling bol zbavený velenia a doslúžil mimo aktívnej služby.
McCain bol warmonger, ktorý si skutočne nezaslúži úctu sveta. Lenže nie je nutné to robiť falošnými príbehmi. Aj tie pravdivé sú dosť desivé.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Námořní nehody
Trajekt na Baltu se stovkami lidí na palubě má problémy. Záchranáři vyslali na místo pomoc
V Baltském moři nedaleko ruského přístavního města Kaliningradu dnes nahlásil technické problémy trajekt se 335 lidmi na palubě. První informace hovořily o požáru ve strojovně, provozovatel trajektu ale posléze upřesnil, že o požár nešlo a že cestující jsou v pořádku. Informovala agentura AP.
https://echo24.cz/a/STs2P/trajekt-na-ba ... isto-pomoc
V Baltském moři nedaleko ruského přístavního města Kaliningradu dnes nahlásil technické problémy trajekt se 335 lidmi na palubě. První informace hovořily o požáru ve strojovně, provozovatel trajektu ale posléze upřesnil, že o požár nešlo a že cestující jsou v pořádku. Informovala agentura AP.
"Nyní zjišťujeme, zda je loď schopna sama pokračovat v cestě, nebo bude muset být odtažena," řekl mluvčí společnosti DFDS Gert Jakobsen agentuře AP. Podle něj se plavidlo nachází v mezinárodních vodách asi 135 kilometrů od Kaliningradu.Dánská společnost DFDS Seaways uvedla, že kvůli problému ve strojovně se objevil kouř, který spustil protipožární varovný systém. Cestující tak byli svoláni, aby se připravili na případnou evakuaci. Ta ale bezprostředně nebyla potřeba.
https://echo24.cz/a/STs2P/trajekt-na-ba ... isto-pomoc
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Námořní nehody
Loď pláva z Kielu na severe Nemecka do Klajpedy v Litve.
Ak je 135km od Kaliningradu, tak na spojnici Kiel - Klajpeda to má nejakých 100km do Klajedy alebo 120-140km do Gdaňska
Ak je 135km od Kaliningradu, tak na spojnici Kiel - Klajpeda to má nejakých 100km do Klajedy alebo 120-140km do Gdaňska
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Námořní nehody
Nejhorší utajená katastrofa USA? Do mexického zálivu vytékají každý den tisíce litrů ropy již 14 let
K jedné z nejzávažnějších havárii došlo 20. dubna v roce 2010 na ropné plošině Deepwater Horizon. Její následky jsou jasně viditelné ještě i dnes, ale mimo média se odehrává něco, o čem Amerika nechce příliš mluvit.
Ještě v roce 2004 pustošil část Ameriky hurikán Ivan. Jeho následkem začala přibližně 16 kilometrů od pobřeží Louisiany vytékat do vod Mexického zálivu ropa. Od toho dne uběhlo již 14 let, ale utěsněných je jen 9 z 25 zdrojů, ze kterých k úniku dochází. Díky tomu se do Mexického zálivu vylije každý den tisíce litrů ropy. The Washington Post uvádí, že o této havárii se nemluví a množství ropy, které za ty roky vyteklo, se udržuje v tajnosti. Odhaduje se, že by mohlo jít o jednu z nejhorších katastrof v historii Ameriky.
http://www.losco.state.la.us/about.html
https://ac24.cz/-/nejhorsi-utajena-kata ... direct=%2F
https://www.washingtonpost.com/national ... 27c4dcf507
K jedné z nejzávažnějších havárii došlo 20. dubna v roce 2010 na ropné plošině Deepwater Horizon. Její následky jsou jasně viditelné ještě i dnes, ale mimo média se odehrává něco, o čem Amerika nechce příliš mluvit.
Ještě v roce 2004 pustošil část Ameriky hurikán Ivan. Jeho následkem začala přibližně 16 kilometrů od pobřeží Louisiany vytékat do vod Mexického zálivu ropa. Od toho dne uběhlo již 14 let, ale utěsněných je jen 9 z 25 zdrojů, ze kterých k úniku dochází. Díky tomu se do Mexického zálivu vylije každý den tisíce litrů ropy. The Washington Post uvádí, že o této havárii se nemluví a množství ropy, které za ty roky vyteklo, se udržuje v tajnosti. Odhaduje se, že by mohlo jít o jednu z nejhorších katastrof v historii Ameriky.
V průměru se v Louisianě každoročně rozlévá 330 000 galonů ropy z pobřežních plošin a nádrží na pevnině na břehu moře, podle státní agentury, která je monitoruje.Ještě i po tom, co se záběry dostaly na světlo světa, se někteří snažili zahladit stopy a tvrdili, že snímky jsou zkreslené. Navíc společnost Taylor Energy dnes už ani neexistuje. Její majitel zemřel v roce 2004 a společnost byla rozprodána.
http://www.losco.state.la.us/about.html
https://ac24.cz/-/nejhorsi-utajena-kata ... direct=%2F
https://www.washingtonpost.com/national ... 27c4dcf507
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Námořní nehody
Norská fregata se při návratu z manévrů NATO srazila s tankerem
Při návratu z námořních manévrů NATO se dnes ráno srazila norská fregata s tankerem. Loď norského námořnictva KNM Helge Ingstad je nakloněná a podle odhadů hasičů jí hrozí potopení, uvedla agentura DPA. Fregata Helge Ingstad a tanker Solo TS plující pod maltskou vlajkou se srazily kolem čtvrté hodiny ranní před ropným terminálem poblíž západonorského města Bergen. Příčina kolize není dosud známá. Podle hasičů válečnou loď drží na místě remorkér. V jejím trupu je díra, kterou se údajně nepodařilo utěsnit. Tanker naložený surovou ropou byl poškozen jen mírně.
https://twitter.com/mpwarwick/status/10 ... 52/photo/1
https://echo24.cz/a/SWbP7/norska-fregat ... s-tankerem
Při návratu z námořních manévrů NATO se dnes ráno srazila norská fregata s tankerem. Loď norského námořnictva KNM Helge Ingstad je nakloněná a podle odhadů hasičů jí hrozí potopení, uvedla agentura DPA. Fregata Helge Ingstad a tanker Solo TS plující pod maltskou vlajkou se srazily kolem čtvrté hodiny ranní před ropným terminálem poblíž západonorského města Bergen. Příčina kolize není dosud známá. Podle hasičů válečnou loď drží na místě remorkér. V jejím trupu je díra, kterou se údajně nepodařilo utěsnit. Tanker naložený surovou ropou byl poškozen jen mírně.
https://twitter.com/mpwarwick/status/10 ... 52/photo/1
https://echo24.cz/a/SWbP7/norska-fregat ... s-tankerem
-
- Redaktor
- Příspěvky: 190
- Registrován: 16 říj 2018, 09:23
Re: Námořní nehody
:sipka: Pár fotiek:
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Námořní nehody
Ještě další foto :sipka:
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Námořní nehody
To vyzerá že schválne nabehol na breh aby sa nepotopil. Asi nepozatvárali(nestihli?) prepážky.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.