Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 29 črc 2023, 17:34

Hoří, má loděnko. A ještě bude. Elektromobilů je totiž na lodi mnohem víc
Podle posledních zpráv byla loď Fremantle Highway v plamenech ještě v pátek dopoledne. Původní zprávy informovaly, že mezi téměř čtyřmi tisíci přepravovanými vozidly bylo pouze 25 elektroaut. Mluvčí japonské dopravní společnosti K Line, že elektroaut bylo na lodi celkem 498.

Nizozemská média informovala, že k požáru mohlo dojít po vznícení baterie elektromobilu. Deutsche Welle upozornila, že u automobilů s lithium-iontovými bateriemi, což je převažující typ baterií používaný v elektromobilech, je těžší požár uhasit. Požáry u aut s těmito bateriemi jsou žhavější než u aut s naftovými i benzinovými motory, protože články uvnitř baterie jsou na sebe hustěji natěsnané. K uhašení požáru je pak třeba více vody, což představuje problém, pokud se požár vyskytuje na lodi. Existují zde obavy z potopení lodi i z ekologické havárie.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... vic-740403

Autor je zcela jistě velký znalec litiových baterií. Ano! Více a více vody! :smich:
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 31 črc 2023, 07:32

V New Yorku a San Francisku rapidně přibývá požárů způsobených bateriemi z elektrokol a e-koloběžek
Lithium-iontové baterie letos způsobily již stovky požárů v New Yorku a San Francisku, při nichž byly zraněny desítky lidí a několik osob zemřelo, což vyvolalo obavy o bezpečnost veřejnosti. V New Yorku počet požárů způsobených li-ion bateriemi „od roku 2021 každoročně exponenciálně roste“, uvedla 21. července během briefingu o veřejné bezpečnosti komisařka hasičů Laura Kavanaghová. „Nyní bohužel ve městě s určitou pravidelností zaznamenáváme stále více těchto druhů extrémně rychle se šířících a velmi silných požárů. K tomuto týdnu došlo k 131 požárům, 76 zraněním a 13 úmrtím způsobeným těmito lithium-iontovými bateriemi.“ To je výrazný skok oproti roku 2021, kdy došlo k 79 zraněním a čtyřem úmrtím v důsledku takových požárů. V roce 2022 došlo ve městě New York k 220 požárům způsobených li-ion bateriemi, ke 142 zraněním a šesti úmrtím. Počet úmrtí v roce 2023 již překročil počty úmrtí z posledních dvou let dohromady.
https://www.epochtimes.cz/2023/07/29/v- ... kolobezek/
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 40825
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 04 srp 2023, 17:17

https://ekonomickydenik.cz/emisni-povol ... macenauer/
Emisní povolenka každou kWh zdražuje o zhruba 0,70 korun, říká Macenauer
Řada dodavatelů oznámila v minulých dnech snížení cen elektrické energie a zemního plynu. Například Pražská energetika, Yello nebo MND Energie. Někteří další zřejmě budou následovat, vzhledem ke klesající nejistotě na evropských energetických burzách. Ekonomický deník se zeptal ředitele strategie energetické poradenské firmy EGÚ Brno Michala Macenauera v rozhovoru na to, jak velký očekává další pokles cen energií a jak moc mu brání emisní povolenky. A také zjišťoval to, zda se v Evropě skutečně odehrává jaderná renesance nebo zda si Česko bude moci dovolit „podržet“ uhlí.

...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 40825
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 24 srp 2023, 00:36

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ni ... elektrina/
Nizozemsko odpískalo své plány na rozmach elektromobilů. Jsou moc drahé, dochází pro ně elektřina
Přemýšlíme, jak těžké bylo si tohle spočítat předem. Politická rozhodnutí by přece měla být v prvé řadě strategická, nizozemští politici ale až nyní přichází na to, co mohli před léty zjistit po pár desítkách minut práce s Excelem.

Znám lidi, kteří mají radost, když s odstupem času dojde na jejich slova. Já to vidím opačně. Vždy mě nekonečně rmoutí, když někteří lidé nevnímají velmi konstruktivní varování a ženou se s klapkami na očích do nějakého problému, který nakonec opravdu přijde. Mám pak pocit zmaru, že to všechno, co se v mezičase odehrálo, bylo naprosto zbytečné trápení. Přesně tím si v posledních letech procházíme s elektrickými auty.

Před technickou a ekonomickou neschůdností jejich zamýšleného rozmachu nevarujeme jenom my, ale i mnozí experti - skuteční experti, ne ti, kterým to novináři napíší pod jmenovku na televizní obrazovce, i když v životě nic nedokázali. Před šesti léty to říkal jeden z nejvýznamnějších motorářů posledních dekád, před třemi roky to říkal člověk, který postavil na nohy Škodu Auto, před dvěma roky před tím varovalo hned 171 evropských vědců. Podobných vzpomínek bychom mohli vytáhnout nespočet, tvrdily v jádru to samé: „Nebude to také ľahké drahá,” máme-li citovat jednoho slovenského barda. A skutečně není.

V mezičase byly nacpány do snahy o ohnutí fyzikálních a ekonomických zákonitostí biliony korun, aniž by se cokoli podstatného změnilo. Byly více či méně zruinovány životy milionů Evropanů, kteří nápady EU přímo i nepřímo řadou způsobů platí a nemáme nejmenších pochyb o tom, že nová spalovací auta by byla podstatně levnější, kdyby se dál vývoj ubíral aspoň trochu přirozeným směrem. Byla zmařena spousta energie schopných lidí, kteří dostali za úkol rozbíjet vyvíjet něco jako elixír mládí. A výsledek? Plánovaný rozmach elektromobilů je pořád stejný problém a snahy popřít realitu pramenící v jejich relativně vysoké prodeje navzdory minimálnímu přirozenému zájmu pouze odhalují to, co všechno za problémy způsobuje a způsobí.
Začátek nového týdne je v tomto ohledu velmi výživný v Nizozemsku, mé druhé domovině, kde s tlaky na rozmach elektromobilů začali ve velkém dříve než jakákoli jiná země EU. Měli hezký sen - každý bude mít před domem nový elektromobil a bude s ním levně cestovat, protože elektřina je přece levnější. Obojí je pryč - elektromobily jsou tak drahé, že si je většina lidí nemůže dovolit ani v Nizozemsku, a elektřina je tak drahá, že se nevyplatí jedním slovem nikomu. A nic se na tom v dohledné době nemá šanci změnit. Už to nejsou jen výpočty kritiků, teď je to oficiální stanovisko samotné země.

Nizozemské ministerstvo infrastruktury a vodního hospodářství (řekněme, v originále je to Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) spočítalo a zveřejnilo celkové náklady na vlastnictví různých typů aut s různými pohony. Jeho výpočty zahrnuly vše od pořizovací ceny přes náklady na tankování nebo nabíjení až po daně, pojištění a ztrátu hodnoty za čtyři roky, to vše při nájezdu 15 tisíc km ročně. A hádejte, co zjistili? Elektromobil je nejdražší auto, které si můžete pořídit. A v „nejbližších letech” se to nemá šanci změnit.

I v případě nejlevnějších aut na trhu vychází elektrické alternativy o skoro 1 000 eur ročně dráž než spalovací vozy, navzdory všem dotacích, daňovým výhodám a dalším formám přerozdělování. Za 4 roky se tedy bavíme skoro o 100 tisících Kč, to už poznáte. A čím výše na trhu míříte, tím je rozdíl vyšší.

Nizozemská vláda tak už nepočítá s tím, že by byly splněny její dosavadní plány na rozmach elektrických aut, revidované cíle ale ohlásí až později. Má totiž ještě jeden problém - neví, zda na živení rostoucího počtu elektromobilů bude vůbec mít elektřinu. Magazín AD informuje, že s novými nabíjecími body to jde v zemi docela dobře. V první polovině roku 2023 vzrostl počet veřejných a poloveřejných dobíjecích bodů ze 123 na 138 tisíc a byť cíle přidat jich mezi roky 2020 až 2025 skoro 700 tisíc a další 1 milion do roku 2030 jsou ambiciózní, mohou být aspoň přibližně uskutečněny. Jenže i když vzniknou ony nabíječky, elektřina do nich proudit všude nebude.

Nizozemský Vattenfall konstatuje, že limitů energetické sítě bylo na některých místech dosaženy už dnes a řešení problémů trvá mnohem déle, než se očekávalo. „Musíme nejprve posílit síť, než budeme moci instalovat další dobíjecí stanice. Na některých místech se to nestane včas,” říká mluvčí firmy. Sdružení ElaadNL, které pro operátory sítě analyzuje její využívání právě dobíjením elektromobilů, pak uvádí, že k přetížením bude docházet při zamýšleném rozmachu elektrických aut nyní i po roce 2030, není prý možné zajistit dostatek elektřiny všude a pro všechny. Elektrická síť už nyní skřípe pod rostoucí poptávkou po tomto druhu energie a nemohou za to jen elektromobily, další mánií jsou tepelná čerpadla nahrazující klasické kotle. Projekty na řešení známých úzkých míst jsou pak „někdy zpožděny o měsíce, jinde až o roky“.

Proto také politikům nevadí, že elektromobily se nerozšiřují dostatečně rychle, v podstatě pracují na tom, aby šíření sami dále zpomalili. Dotace a daňové výhody mizí, a tak Nizozemci brzy budou muset i platit dosud odpouštěnou silniční daň podle hmotnosti auta. Elektromobily jsou těžké, a tak i za docela obyčejné elektroauto zaplatí lidé až 500 eur ročně navíc na daních, očekává znovu zmíněné ministerstvo.
Má k tomu vůbec smysl něco dodávat? Byl to od začátku sen, který se nemohl splnit. Můžete snít o tom, že když budete tvrdě pracovat, jednou vás povýší a vy se budete mít dobře. Proč ne, to se může stát. Tady ale někdo snil o tom, že ho povýší a bude se mít dobře, i když se celý den poflakuje v kantýně. I takové sny se někdy splní, sami ale tušíte, jak pravděpodobné to je.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 22 zář 2023, 12:08

Fenomén elektromobil aneb jak ekologický je váš elektromobil?
Emise CO₂ jsou považovány za příčinu globálního oteplování a změn klimatu. Nedávno odsouhlasený požadavek snížit tyto emise u spalovacích motorů až na nulu prakticky znamená od roku 2035 zákaz prodeje automobilů se spalovacím motorem. Elektromobil je přitom pokládán za zcela bezemisní. Tato přednáška Ing. Josefa Morkuse, CSc., Ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel Fakulty strojní ČVUT v Praze, vychází z výsledků měření nezávislé evropské organizace Green NCAP a zabývá se emisemi z pohledu celého životního cyklu elektromobilů i některými širšími souvislostmi rozvoje elektromobility.

Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 40825
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 27 zář 2023, 22:09

https://ekonomickydenik.cz/ministri-zem ... sni-navrh/
Ministři zemí EU rozhodli o klíčové emisní normě pro autoprůmysl. Euro 7 bude výrazně přijatelnější
Návrh nové emisní normy Euro 7 bude nakonec výrazně mírnější, než podle původního návrhu. Shodli se na tom ministři členských států na pondělním zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu, jak informovalo ministerstvo dopravy. Česko při jednání zastupoval ministr dopravy Martin Kupka společně s šéfem resortu průmyslu Jozefem Síkelem. Na plenární zasedání Evropského parlamentu by se návrh měl dostat v první polovině listopadu.

Do nového kompromisního návrhu se podařilo zahrnout všechny klíčové požadavky České republiky a koalice států, které chtěly změnit původní návrh Evropské komise. Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni současné normy Euro 6, a to včetně podmínek testování, dále dojde k prodloužení lhůt vstupů v platnost, zásadních změn dozná i systém monitorování emisí vozidla.

„Jedná se o velký úspěch českého vyjednávání v Evropské unii. Podařilo se nám velmi výrazně změnit důležitou unijní legislativu. Spojili jsme síly s dalšími podobně smýšlejícími státy, zástupci evropského průmyslu i spotřebitelů a podařilo se nám dojednat takové znění normy, které nebude představovat riziko pro konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a neohrozí přístup k osobním automobilům pro evropskou veřejnost,“ říká ministr dopravy Martin Kupka, který vedl české vyjednávání o změně normy.

Oproti loňskému návrhu Evropské komise se koalici zemí pod vedením České republiky podařilo vyjednat následující hlavní změny nařízení:

Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni, kterou už dnes obsahuje platná emisní norma EURO 6, a to včetně limitů testování.
Lhůty pro účinnost normy byly odloženy, jak celou dobu navrhovala Česká republika. Nyní je lhůta pro účinnost 30 měsíců od vstupu nařízení v platnost pro nové typy vozidel M1 a N1 a 42 měsíců pro všechny registrace. Pro kategorie M2, M3, N2, N3 a O3, O4 je časová lhůta 48 měsíců od vstupu nařízení v platnost pro nové typy a 60 měsíců pro všechny registrace.Tato lhůta umožní automobilkám připravit se na nové požadavky.

Významným způsobem se povedlo upravit požadavky na fungování palubního systému měření emisí OBM (On-Board Monitoring). Používání OBM bylo upraveno, aby nebyla ohrožena bezpečnost provozu.

Došlo k lepší provázanosti tohoto návrhu s aktuálním návrhem nařízení k CO2 limitům pro těžká nákladní vozidla.

Nařízení nově zavádí i měření emisí z brzd a pneumatik, které mají vliv na lidské zdraví.

„Podařilo se nám vyřešit drtivou většinu sporných bodů, na které jsme upozorňovali od představení návrhu. Nová emisní norma tak nebude představovat ohrožení pro segment malých a cenově dostupných aut, ani neodčerpá evropskému automobilovému průmyslu prostředky, které nutně potřebuje pro přechod k nízkoemisní mobilitě. Věci, které prokazatelně mohou přispět ke snižování dopadů dopravy na životní prostředí, například měření emisí z brzd, návrh nově zavádí,“ přibližuje ministr Kupka.

Česká vláda od prvního zveřejnění návrhu nové emisní normy bojovala za její zmírnění. Pod vedením ministra Kupky byla vytvořena koalice názorově blízkých zemí. Česká republika, Francie, Itálie, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Maďarsko a Polsko na počátku června představily společný poziční dokument s požadavky na změnu návrhu Euro 7.

„Postupným vyjednáváním se nám podařilo na naši stranu získat další státy a zablokovat tak možnost, aby byl původní návrh Komise přijat. Aktuálně odsouhlasený návrh reflektuje potřeby České republiky a jasně ukazuje, že naše taktika i argumenty směřující k racionálnímu pojetí normy a zaváděných opatření byly od začátku dobře podložené,“ připomíná ministr. Dodal, že za úspěchem stojí intenzivní spolupráce s podobně smýšlejícími státy, práce lidí na českém Ministerstvu dopravy a na Stálém zastoupení ČR v Bruselu.

Legislativní proces k návrhu Euro 7 tímto schválením Radou ministrů EU nekončí. Klíčový bude termín 9. listopadu, kdy má konečnou pozici schválit Evropský parlament. Po té bude následovat vyjednávání mezi ním a Radou.

Na konečné podobě emisní normy se mají evropské instituce domluvit do února příštího roku. V listopadu by mělo plénum Evropského parlamentu přijmout svou pozici k návrhu. Zpravodajem návrhu v Evropském parlamentu je český europoslanec Alexandr Vondra. Následně začne hledání finálního kompromisu v tzv. trialogu. Záměrem je nalezení shody na finálním textu ještě v roce 2024.

Europoslanec Vondra rovněž na setkání s novináři uvedl, že by výsledná jednání tentokrát mohla dopadnout méně radikálně, než bývalo zvykem u jiných norem během posledních čtyř let. To většinou už tak poměrně tvrdé návrhy Komise Parlament ještě přitvrdil, přiblížil. Podle něho bude ale zásadní, jak se nakonec k normě postaví parlamentní frakce Renew Europe (Frakce Obnova Evropy je nástupkyní Aliance liberálů a demokratů pro Evropu v EP, která se v červnu 2019 přejmenovala po sloučení s poslanci francouzské strany Obroda prezidenta Emmanuela Macrona – pozn. redakce.) Podotkl, že tady záleží i na tom, jak kdo vnímá Green Deal – zda jako hrozbu či příležitost. „Protože pro některé výrobce to může být i příležitost,” dodal.

Neplatný zákaz spalovacích motorů?
Pro autoprůmysl se nyní také odehrává další zásadní soud, který iniciovalo Polsko. Pokud totiž u Soudního dvora Evropské unie (SDEU) uspěje s žalobou proti unijní normě, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzínových a naftových aut, došlo by ke zrušení těchto předpisů. Neplatil by tak ani zákaz prodeje a výroby spalovacích motorů, ani další opatření tzv. Green Dealu.

Účinky by se vztáhly i na ostatní členské země. „Zásadní by pak bylo, s jakým odůvodněním by SDEU normu zrušil – možná by stanovil podmínky nějakých kompenzací chudší občany EU, možná by shledal nutné jednomyslné schválení,“ přiblížila partnerka advokátní kanceláře Císař, Češka, Smutný Kateřina Šveřepová.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 40825
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 30 zář 2023, 21:18

https://svobodny-svet.cz/skryta-forma-e ... tromobilu/
Skrytá forma „elektrické totality” žije dál: Povinné kvóty na prodej elektromobilů
Ačkoli jsme v poslední době svědky bezprecedentního vystřízlivění ze snů o elektrické budoucnosti aut, neočekávejme, že by se jich jejich strůjci hned tak vzdali. Zákazy a dotace nejsou jediným způsobem kruté a drahé manipulace s trhem.

Bavil jsem se včera s jedním britským kolegou a téma elektromobilů jsme nemohli minout. Udivený tím, co se v jeho zemi děje, otevřel naši debatu slovy: „Něco takového svět ze strany jakékoli vlády jakkoli významné země nikdy nepoznal. Myslím, aby tak intenzivně nutila lidi kupovat tak významné věci, které ve skutečnosti nechtějí.”

Je to velmi stručné, ale velmi výstižné shrnutí toho, co se v posledních letech děje. A je to skutečně absurdita svého druhu. Že si politici zvykli ohýbat svět podle svých představ či představ těch, kteří jim za to něco slíbili, na to už jsme si snad i zvykli. Ale věrni slovům o tom, že s jídlem roste chuť, zapomněli přemýšlet nad tím, čemu ještě mohou a čemu už nemohou rozumně poručit.

Věci jako papírová brčka jsou nesmysly, které nám zkomplikují a zdraží život, aniž by přinesly cokoli hmatatelně pozitivního, jsou ale ekonomicky relativně bezvýznamné. Méně efektivní pití coly nebo méně efektivní výroba „picích prostředků” nikomu nepomůže, ekonomiku ale nepoloží. Pokus zasáhnout v principu stejným způsobem současně do automobilismu a automobilového průmyslu je ale stejně ožehavá hra úplně jiné úrovně. Pokud příliš zkomplikujete mobilitu všeho druhu a současně učiníte tak významný průmyslový obor neefektivním a globálně nekonkurenceschopným, riskujete nesrovnatelně víc.

To jsou také hlavní důvody, proč takovým snahám léta soustavně odporujeme. Už to není „nařídím papírová brčka a nazdar” – lidé jsou sice naštvaní, pár firem skončilo nebo začalo srovnatelný a jinde neprodejný produkt vyrábět dvakrát dráž, ale v globálním měřítku to nic velkého neznamená. Pokud ale zkomplikujete lidem dopravu do práce, přepravu zboží, dostupnost služeb a ještě z vlajkových lodí průmyslu uděláte děravé rafty, v globálním měřítku to znamená sakra hodně. Proto jsme také přesvědčeni, že záměry 100% elektrifikovat dopravu nikdy nebudou naplněny, neboť mají přirozenou tendenci ničit samy sebe svou zoufalou nesmyslností a neefektivitou.

Proto jsme také v poslední době, už v úplném zárodku snah o nastolení takového stavu svědky velkého přehodnocování. VW chtěl být jen elektrický, ale místo toho zastavuje výrobu těchto aut, Ford měl velké plány, ale už je radši zrušil, Euro 7 mělo dát spalovacím autům poslední ránu, ale nakonec z něj bude jen štěkající – nikoli kousající – pes, Německo už pomalu zastavuje svou dotační mašinérii a v neposlední řadě Britové už vzdali zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. A vzdají i ten posunutý na rok 2035, stejně jako totéž udělá celá EU. Pokud se tedy nestane nějaký zázrak, na ty my ale nevěříme.

Leckdo by v reakci na tyto kroky mohl říci: Zdravý rozum se vrací! Omyl, on se nevrací, je pořád ve stejně mizerné pozici, to jen plánovači životů nás všech vidí, že se jejich původní záměry ukazují být příliš neschůdnými na to, aby byly naplněny podle původních představ. Takové prozření ale nepovede k jejich zrušení, maximálně k drobným úpravám, prostě to zkusí jinak. Nakonec tu máme ještě spoustu jiných, pro běžného člověka neviditelných institutů, které už stokrát přerozdělené peníze ještě jednou přerozdělí ve prospěch „věcí, které lidé ve skutečnosti nechtějí”, jak pravil onen britský kolega.

Některé země totiž k zákazům, příkazům, bonusům, malusům, dotacím, pokutám a dalším ekonomickým zvěrstvům přidávají ještě jednu věc, která zůstává očím veřejnosti skryta. Jde o povinné kvóty na prodej elektromobilů. Je to taková KPZ (krabička poslední záchrany, pokud vás v mládí minulo skautství) pro elektrická auta – když se jejich dotace ukáží nedostatečnými (nebo příliš drahými), když se umělé zdražování spalovacích aut ukáže nedostatečně odrazující, když neprojdou zákazy, když výrobce neodradí pokuty, když zákazníky neodradí uměle drahý benzin… „You name it,” chce se říci po anglicku, když už jsme v Británii. Pak přijdou ke slovu kvóty, které postaví výrobce ke zdi a řeknou: „Nějak si to prodejte, jinak přijdou výstřely.”

Právě Britové tedy krátce po zrušení přímého zákazu spalovacích vozů přichází s povinností prodávat následující procento elektromobilů v rámci celkového odbytu té které značky. Kvóty budou postupně růst rok od roku, a to následujícím způsobem:

2024 – 22 %
2025 – 28 %
2026 – 33 %
2027 – 38 %
2028 – 52 %
2029 – 66 %
2030 – 80 %
a 2035 – bingo, 100 %

Co „povinný vývoj” mezi roky 2030 a 2035? Ten se ještě upřesní. Není to… šílené? Dnes neexistuje velký evropský trh, kde by se prodeje elektrických aut dostávaly tak vysoko. A pokud jsou alespoň blízko, je to hnáno jen rostoucími prodeji firmám kvůli extrémním daňovým výhodám, podíl elektromobilů na prodejích soukromým zákazníkům už klesá, aniž by se dostal kamkoli blíže. Přesto přijdou takovéto povinné kvóty.

„A co uděláš, když to neprodáš?” mohli bychom se zeptat ve stylu Bohumila Stejskala. Od automobilek bychom zřejmě dostali stejnou odpověď jako od oné filmové prodavačky: „To ne, to se prodá.” No neprodá, ale nebojte, politici naštěstí mysleli i na takovou možnost a dovolují se buď z těchto cílů vykoupit přímo u vlády (Britové cenu odpustků zatím neupřesnili, to aby napínali co nejdéle a nedalo se to moc plánovat) nebo si koupit fiktivní prodeje od jiné automobilky, která prodává víc než povinné procento. Třeba u takové Tesly bychom si tipnuli, že půjde o 100 %…

Co to asi způsobí? No bude se dál ohýbat, aniž by se ohnulo, ale zaplatíme to my všichni. Výrobci se tím či oním způsobem z kvót vykoupí a komu ty peníze naúčtují, no komu? Kupcům elektrických aut, která skoro nikdo nechce? No ne, ta už jsou teď předražená, naúčtují je kupcům už tak stokrát uměle zdražených spalovacích vozů, které naprostá většina lidí chce a které jediné lze k placení těchto x-tých pokut využít.

Je to absurdní, vskutku totalitní praktika, která bude stejně devastující jako všechny jí podobné. Ale zastaví ji něco? Jen náraz do tvrdé zdi ekonomické reality. Takto svět prostě – chce se říci udržitelně – fungovat nemůže, nelze žít z toho, že se budou donekonečna podporovat neefektivní a nežádaná řešení na úkor těch zbylých, má to jistou hranici, za kterou to prostě nepůjde. Dá se to spočítat předem, ale stejně jako někteří ví, že oheň pálí a přesto si to zkusí, budou si i politici zkoušet hrát ohněm. Jen s tím rozdílem, že jejich ruce to neodnesou, spáleni budeme my.

A víte, co je na tom nejabsurdnější? Jednak to, že automobilky i jejich asociace to vesměs vítají (protože touží po plánovatelné budoucnosti bez ohledu na cokoli). Pokud něco kritizují, tak jen to, že tedy nabídku už mají naštěstí pořešenou, teď ještě přidat poptávku, která nějak nepřichází. Tak na stůl dávají skvělý nový nápad: Co takhle přihodit ještě trochu dotací, kterých je v Británii relativně málo? Můj bože.

A jednak je to reakce vlády, která v návaznosti na tento krok říká: „Tato vláda chce podpořit motoristy, aby cestovali, jak chtějí, kam chtějí a kdy chtějí.” Můj bože podruhé, toto má zajistit v podstatě nařízená drahá elektromobilita? Být na Slovensku, řeknu: „Sranduješ, nie?” Takové vyjádření je pravým opakem reality, dá se přeložit také jako: „Tato vláda chce zajistit, aby motoristé cestovali, čím my chceme, kam my chceme a kdy my chceme.” Ale proč říkat něco trochu jiného než pravdu, když to celé můžete o 100 procent otočit a říci do očí bijící lež? Vítejte v roce 2023…
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 31 říj 2023, 09:54

TÜV - Tesla na úrovni Dacie
TÜV Report se v roce 2022 poprvé podrobněji zaměřil na čtyři v Německu populární elektromobily. Tesla dosáhla v tomto srovnání obzvláště špatných výsledků. Pod drobnohled se dostaly v Německu populární elektrické modely BMW i3, Renault Zoe, Smart ForTwo Electric Drive (nyní EQ ForTwo) a Tesla Model S. První podrobné srovnání výsledků technických kontrol TÜV ukazuje, že elektromobily po třech letech provozu obstály pouze průměrně. Nejčastěji se u nich objevovaly závady na brzdách, světlech a podvozku. „Poprvé byl při technických kontrolách TÜV kontrolován dostatečný počet elektromobilů, aby bylo možné posoudit jejich technickou bezpečnost,“ říká Dr. Joachim Bühler, jednatel sdružení TÜV.
...
Nejhůře si ve srovnání čtyř elektromobilů vedla Tesla Model S. I v jejím případě se vyskytovaly problémy se světlomety, ale také závady na podvozku, které mají za následek obrovskou míru neúspěšnosti 10,7 %! To znamená, že přibližně každá desátá Tesla neprojde napoprvé technickou kontrolou. Tím se dostala nejen do spodní „červené“ části žebříčku, ale také celkově na třetí místo od konce. Hůře jsou na tom pouze Dacia Duster a Dacia Logan.
https://svolavacky.cz/tuv-report-elektromobily-tesla/
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 40825
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 31 říj 2023, 13:34

https://necenzurovanapravda.cz/2023/10/ ... tromobilu/
Austrálie varuje trajekty před přepravou elektromobilů
Den za dnem se ukazuje, že se celá šílená klimatická agenda hroutí.

Elektromobily měly do roku 2035 zcela vyměnit auta na fosilní paliva, přičemž nikdo neuvažoval nad tím, jak by takovou zátěž mohla zvládnout elektrická síť, poháněná – podle představ pokrokářů – zejména větrníky a fotovoltaikou.

Na to, že by další zátěží pro elektrickou síť byla také povinná tepelná čerpadla, zřejmě také nikdo nepomyslel.

U elektromobilů se navíc ukazuje spousta nevýhod, které mohou jejich majitele omezit například při parkování, neboť v některých zemích již zakazují parkování v podzemních parkovištích či v garážích bytových domů.

Majitelé elektromobilů také se zděšením zjišťují, že nejsou příliš vhodné pro jízdu v dešti, což by se mělo zdůraznit zejména v EU, která na plnou elektromobilitu tlačí v poměrně deštivé Evropě.

Problém je ovšem i v případě pojištění, stále více pojišťoven odmítá elektromobily pojistit nebo nasazuje příliš vysoké pojistné. Zjištění, že za novou baterii – v případě jakéhokoli poškození té původní – dáte majlant, také není tím, co by řidiče k elektromobilům příliš přitahovalo.

Nemluvě pak o přibývajících případech samovznícení, které vede nejen k již zmíněným zákazům parkování v některých prostorách, ale také k zákazům jejich přepravy. Například některé lodní společnosti již odmítají elektromobily převážet.

A zdá se, že přichází doba, kdy bude totéž platit pro trajekty.
Australský úřad pro námořní bezpečnost vydal varování pro bezpečnost domácích komerčních plavidel o rizicích přepravy automobilů poháněných bateriemi (EV).

Každý provozovatel trajektu musí provést posouzení rizik pro své plavidlo, aby se ujistil, že je schopen vypořádat se s potenciálními požáry elektromobilů. Rizika spojená s přepravou elektromobilů uvádějí následovně:
  • Vysokonapěťové šoky
  • Přímé plameny
  • Požáry se rychle rozvíjejí a rychle dosahují maximální intenzity (obvykle během 2-3 minut)
  • Toxické plyny
  • Výbuch plynu (pokud se uvolněný plyn před zapálením chvíli hromadí)
  • Dlouhodobé riziko opětovného vznícení (může se vznítit nebo znovu vznítit týdny nebo možná měsíce po příslušné události)
  • Jakmile jsou požáry jednou založeny, je obtížné je zastavit/uhasit
  • Tepelný únik
Dále dodávají, že elektromobily jsou přibližně o 25 % těžší než vozidla se spalovacími motory. To je třeba vzít v úvahu při umisťování vozidel na trajekt nebo loď, aby se minimalizoval potenciální dopad na stabilitu plavidla.

Je známo, že lithium-iontové baterie trpí spontánními tepelnými požáry. Čím nižší je náboj zadržovaný baterií vozidla, tím nižší je pravděpodobnost požáru z tepelného úniku, kontrola nabití každého vozidla může pomoci při hodnocení rizika.

Některá vozidla poháněná bateriemi mají nižší světlou výšku než vozidla se spalovacím motorem. To znamená, že jsou náchylnější k poškození rampami při nastupování. Před nástupem do trajektu je třeba dbát na identifikaci těchto vozidel, aby nedošlo k poškození baterie.

Jakékoli poškození jakékoli části baterie zvyšuje riziko požáru. Fyzické poškození baterie může vést k tepelnému úniku. Poškozené elektromobily by neměly být naloženy.

Nabíjení baterie na palubě je velmi nebezpečné a může zvýšit pravděpodobnost požáru tepelného úniku, nedovolte nabíjení žádného elektromobilu na vašem plavidle.

Výpary uvolňované lithium-iontovými bateriemi jsou toxické, při hašení požáru jsou nutné plynové masky. Při hašení požáru vozidla s lithium-iontovou baterií vodou je zapotřebí podstatně vyšší množství vody ve srovnání s požárem vozidla se spalovacím motorem. Voda musí být také aplikována po delší dobu.

Existuje také riziko opětovného vznícení. Pomoci může použití jiných metod, jako je hasicí deka do auta určená k hašení požárů elektromobilů. Poškozený vysokonapěťový akumulátor může způsobit rychlé zahřátí článků akumulátoru.

Pokud si všimnete syčení, pískání nebo praskání, možného nasládlého chemického zápachu, pak černého „kouře“ (nanočástice těžkých kovů, ne kouř) a poté bílé páry vycházející z vysokonapěťového akumulátoru, předpokládá se, že došlo k tepelnému úniku.

Přímé hašení ohně vodními hadicemi a vylomení baterie vyžaduje speciální výcvik a vybavení. Nepokoušejte se o to bez rozsáhlého tréninku a praxe.

Elektromobily jsou ve skutečných problémech. Sazby pojištění elektromobilů jsou vyšší než u automobilů se spalovacím motorem (ICE) kvůli riziku intenzivních požárů, vyšším nákladům na opravy a nákladům na výměnu baterií.

U elektromobilů je mnohem pravděpodobnější, že budou po nehodě totálně zničené a jejich oprava trvá mnohem déle než u ICE. Buďte velmi opatrní při umístění elektromobilu do garáže, zejména s vestavěnou nabíjecí stanicí.

Ignacio Galán, generální ředitel španělské energetické společnosti Iberdrola, v roce 2018 uvedl, že odvětví obnovitelných zdrojů čelí možnému kolapsu ve stylu „Enronu.“

Éra levných peněz je pryč a nové vyšší úrokové sazby otřesou všemi slabými společnostmi zabývajícími se obnovitelnými zdroji energie i slabými výrobci elektromobilů. Z pohledu investora buďte velmi opatrní.

K bankrotům výrobců elektromobilů již došlo (viz také zde) a další jsou na cestě. Bankrotů solárních startupů přibývá. Větrná energetika na tom není o moc lépe, Siemens je ve skutečných problémech (viz zde). Texas také trpí.

Výše uvedené informace jen potvrzují, že celá zelená politika je jeden velký nesmysl, který bude stát spoustu peněz, ale nepřinese žádný užitek.

Problém je, že EU se zatím nehodlá této šílené politiky vzdát. Naopak, toto téma je nyní v Bruselu jedno z nejvíce prosazovaných. Budou nakonec země EU poslední, kdo bude tuto šílenou politiku stále praktikovat?

Zdá se, že ano. Mezitím však dojde k totální destrukci a deindustrializaci Evropy, která se po všech směrech stane Afrikou…
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 14 lis 2023, 16:47

369693947_263443219874264_1376741239666609954_n.jpg
369693947_263443219874264_1376741239666609954_n.jpg (41.67 KiB) Zobrazeno 1966 x
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 21 lis 2023, 05:40

The „gigafactory“ experience
...budeme pokračovat historkou o baterkách a jak se mi podařilo znechutit mnoho lidí najednou.

Vrátíme se do roku 2010, tedy do dob, kdy jsem se živil výrobním inženýringem. Ta minulá historka z roku 2013 byla z období, kdy jsem přesedlal na vývoj produktový. Zde by se někdo mohl dotázat, proč a co pokládám za lepší, ale to je téma na samostatný článek a tak zůstaneme o toho, že výrobní je pro mne lepší a jsem rád, že je mi dopřáno ho provozovat i nyní. S produktovým inženýringem v automotive je to beztak nyní velmi nahnuté, To nakonec může vidět úplně každý, když se posadí do takové Octavie IV například...
https://dfens-cz.com/the-gigafactory-experience/
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 40825
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 23 lis 2023, 22:46

https://roklen24.cz/?quick_news=expert- ... de-chutnat
Expert AAA AUTO: Benzin se změní, starším autům nebude chutnat
Změna nastane od 1. ledna 2024, problémy mohou mít osmnáctiletá a starší auta, ale třeba také novější Alfy Romeo

Nejpozději od Nového roku budeme u čerpacích stanic tankovat jiný benzin než dosud – s větším obsahem biolihu. Pro starší auta to nemusí být úplně ideální. „Nebezpečím může být zejména koroze palivového systému,“ upozorňují experti AURES Holdings, provozovatele největší sítě českých autocenter AAA AUTO.

Deset procent biolihu namísto dosavadních pěti bude v nejbližší době obsahovat benzin Natural 95 u naprosté většiny čerpacích stanic v Česku. Přestože se zprávy o navýšení takzvané biosložky objevovaly v minulosti už několikrát, naposledy v roce 2019, zatím k této úpravě nedošlo. Nyní je to už ale definitivní. „Od 1. ledna 2024 začneme na českém území distribuovat automobilový benzín BA95 s označením E10. Přechod na toto palivo je významným krokem na cestě k emisní neutralitě. Výrazně snižuje emise skleníkových plynů, protože obsahuje až 10 procent obnovitelného paliva vyráběného z hmoty či odpadu organického původu,“ uvedl generální ředitel skupiny Orlen Unipetrol Tomasz Wiatrak. Plošné zavedení potvrdila také česká čerpadlářská dvojka MOL, která provozuje více než 300 stanic.

Kvůli tomu se také od Nového roku na čerpacích stanicích u stojanů vydávajících 95oktanový benzín změní mezinárodní označení z dosavadního E5 na nové E10.

Co může být dobrou zprávou pro životní prostředí, příliš nepotěší majitele starších vozidel, konkrétně těch vyrobených před rokem 2005, kdy vstoupila v platnost norma Euro 4. „Momentálně máme v nabídce 200 aut s benzinovým motorem do roku výroby 2005. To z celkem 13 tisíc vozů v portfoliu AAA AUTO sice není mnoho, jsou to přece jen minimálně 18 let stará auta, nezanedbatelná část lidí je však má stále v garážích. Ovšem v české internetové inzerci je aktuálně kolem pěti tisíc takových vozů z celkem nabízených 108 tisíc, další zhruba 3,5 tisíce najdete v nabídce veteránů. Netýká se to tedy úplně malého množství automobilů,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel společnosti AURES Holdings, která provozuje síť největšího tuzemského prodejce ojetých vozů AAA AUTO a zánovních automobilů Mototechna.

Co tedy konkrétně hrozí starším vozům? „Už u současného naturalu E5 s obsahem lihu do pěti procent mohou nastat problémy s dlouhodobým skladováním, maximální doporučená lhůta jsou tři měsíce. Problémem jakéhokoli paliva obsahujícího líh je totiž jeho dlouhodobá stabilita, líh má snahu vázat vodu ze vzdušné vlhkosti. Dalším nebezpečím při používání paliv obsahujících etanol je koroze – a to zejména palivového systému, spalovacího prostoru a výfuku,“ upozorňuje šéf servisní služeb AURES Holdings Miloslav Knap.

Na palivo E5 dokáže jezdit většina i dříve vyrobených vozů, nyní se však situace změní – na E10 by neměla jezdit auta vyrobená před rokem 2005. Neplatí to však bez výjimky – například u vozů značky Alfa Romeo je možné tankovat benzin E10 až od roku výroby 2011. A v čem je hlavní problém? „Palivo E10 vadí některým součástkám palivového systému, kupříkladu gumovým těsněním a pryžovým hadicím, z nichž jsou lihem vysávána změkčovadla, hadice pak křehnou a mohou praskat. Oxidovat mohou i kovová potrubí pro vedení paliva. Podobně se můžeme setkat s problémy při studených startech a také se sníženým výkonem a vyšší spotřebou paliva. Starších motorů s karburátory se týká hlavně právě snížení výkonu, novější motory, řízené lambda sondou, pak mívají vyšší spotřebu – líh je méně výhřevný než benzin a kvůli zachování výkonu pak řídicí jednotka posílá do palivového systému více paliva,“ vysvětluje Knap.

Dalším problémem nového paliva je podle něj biodegradace. „Může docházet ke tvorbě pevných nebo lepivých nerozpustných úsad, jež mohou ucpávat palivové trysky a filtry a způsobovat tím poruchy chodu motoru, zvlášť při delším než tříměsíčním odstavení auta. „Doporučujeme majitelům starších vozidel, aby navštívili autorizované dealery a požádali je o informaci, zda je možné jejich vozidlo provozovat na benzín E10. Všem, kterých se to týká, pak doporučujeme přejít na prémiové palivo 98 až 100 oktanů, kde je ethanol nahrazen složkou ETBE (ethyl terc-butylether), protože tato složka netrpí takovými neduhy jako už zmíněný ethanol,“ dodává Miloslav Knap s tím, že vysokooktanový benzín ovšem může být problémem u veteránů s pevně nastavených předstihem zážehu.

Označení paliv:

E5, E10, E85 – automobilový benzín, kde číslo znamená maximální obsah biolihu v palivu

B7, B10, B30, B100 – motorová nafta, kde číslo znamená maximální obsah biosložky v palivu.

XTL – syntetická nafta, která není ropného původu
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 652
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 23 lis 2023, 23:02

Pokial viem, od januara 2020 bol na Slovensku benzin E5 nahradeny benzinom E10. Benzin E10 bez vyrabany v Slovnafte obsahuje 7-9% biozlozky. Dovolim si pochybovat, ze zmena % biozlozky o 2% ma popisovane katastroficke ucinky. Hlavne ak moje americke auta maju od roku 2000 mat schopnost jazdit na E85.
https://molgroupcards.com/sk/novinky/benzin-evo-95-e10
https://en.wikipedia.org/wiki/E85_in_the_United_States
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 3941
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 24 lis 2023, 05:39

Na vozidla to možná vliv mít nebude,ale bude větší podíl karcinogenních látek vznikajících spalováním biopaliv.Tedy snížené množství škodlivých látek nahradíme jinými.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11028
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 24 lis 2023, 09:57

A nepoužíva Brazília E100 už 30+ rokov? Pokial viem tak tam nie sú alarmujúce správy ohľadom rakoviny.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 652
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 24 lis 2023, 11:49

Grif píše:
24 lis 2023, 05:39
Na vozidla to možná vliv mít nebude,ale bude větší podíl karcinogenních látek vznikajících spalováním biopaliv.Tedy snížené množství škodlivých látek nahradíme jinými.
U MERO by som to chapal, u bioliehu pochybujem, ze je to horsie, ako u benzinu, ktory sam obsahuje dost velky podiel karcinogennych uhlovodikov. Biolieh sa dokonca bezne spaluje v interieri v takych tych bioliehovych krboch zo skla.
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 3941
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 24 lis 2023, 13:20

Ona ta "ekologie" u vozidel,je založena na spalinovém filtru,který spálí velké saze shluku škodlivých látek.Jenže to má háček.Po vdechnutí se saze usadí v plicích (neproniknou do plicních komůrek) a díky samočistící funkci plic,se ty svinstva časem vykašlou.
Díky spalinovému filtru se saze spálí a rozdělí na menší molekuly,které už do plicních komůrek proniknou a z nich do krve.Spalinový filtr skutečně omezí množství vypouštěných škodlivých látek,ale to co propustí,je pro člověka daleko škodlivější než kdyby spalinový filtr nebyl.Co se týká biopaliva,shodou okolností jsem ho před pár dny konzultoval s jedním členem fóra(nemám jeho svolení,tak neuvedu s kým).Ale:
Jedna varianta je "bioalkohol", ktorého prídavok k ropným uhlovodíkom produkciu emisií úmerne znižuje, okrem toho alkohol funguje aj ako antidetonátor, takže aj v tomto smere pôsobí proti emisiám
Druhá varianta sú rastlinné oleje - rôzne mastné kyseliny a ich deriváty, aromatické uhlovodíky a ďalšie zlúčeniny. Tam je situácia zložitejšia, časť týchto zlúčenín horí "špatne", sú aj pri vyšších teplotách spalované "nedokonale" a produkujú organické látky. Vzniká pestrá zmeska...
Akroleín (akrylaldehyd) - asi najvýznamnejší v množstve a efektoch
Formaldehyd
Acetaldehyd
Benzén
Toluén
Metanol
Kyselina mravčia
1,3-butadién
Oxidy dusíka
Kyanovodík
"asfalty":
- Heterocyklické zlúčeniny a deriváty
- Polycyklické aromatické uhľovodíky a deriváty
- Uhľovodíky (C1-C18) a deriváty
- Uhľovodíky (C14-C35) a deriváty
- Nitrované uhľovodíky
Akrolein,najdete zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Akrolein# ... %AD_rizika
Mimo jiné byl použit jako bojová látka ve WWI
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6360
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 28 lis 2023, 07:25

IMG_20231128_071558_366.jpg
Firma Webasto navrhla zvysit dojazd elektroaut v zime. Nezavislym kurenim...spalovacim...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 15725
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 29 lis 2023, 15:55

V logistickém provozu snižují nízké teploty dojezd elektromobilů až o 37 %
V logistickém provozu mohou nízké zimní teploty snížit dojezdovou vzdálenost elektromobilů až o 37 procent. Tyto ztráty je možné minimalizovat na devět až 14 procent. Pomoci mohou vyhřívaná sedadla nebo lepší plánování v zimním provozu. Vyplývá to z poznatků logistického a technologického start-upu Bevy.city, který minulou zimu analyzoval chování desítek svých elektromobilů v nízkých teplotách.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-log ... -/2447007?

Další hloupý "zelený" startup, který je "bezemisní". Jak ty elektrokrámy bezemisně nabíjí, ale neprozradí. :nahlavu:

ad Webasto - nafta je holt nafta. Hřeje furt. :pohoda
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 652
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 29 lis 2023, 19:54

Drevo sa da nazbierat v lese a nezavisle kurenie je potom zadarmo. A to este nehovorim tych, co jazdia na drevoplyn, to je tiez obnovitelny zdroj. Len keby sa nemuselo tak casto nabijat, teda prikladat.
HIG41142e_MET400_SWITZERLAND_0209_11.jpg
HIG41142e_MET400_SWITZERLAND_0209_11.jpg (65.5 KiB) Zobrazeno 872 x
https://auto.bazos.sk/inzerat/157533294 ... n-s-tp.php
Viac hláv - viac kapusty.

Odpovědět