Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9071
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 17 led 2024, 15:41

Hele a ty myslíš že to tu seženu? Mám tak baterku medved Ťjumeň :lol:
Edit jo je to v nabídce.. nastuduju díky.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9071
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 17 led 2024, 16:11

A měl jsi červenou nebo žlutou verzi?
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11143
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 17 led 2024, 16:18

▲červenou.
Niečo také. Tie špirálovo stočené elektródy asi zabezpečujú veľké prúdy.
obrázok_2024-01-17_162027610.png
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 18 led 2024, 00:31

Prosím nevztahujte dojmy z nabíjení aku u spalovacích aut na e-auta.

Nabíjení e-aut funguje jinak než nabíjení Pb aku a skutečně mám podezření na to, že někde použil commercial grade místo industrial nebo její podmnožiny automotive. A vyvětlím proč.

Elektroauta baterky před nabíjením totiž vždy zahřejí na nabíjecí teplotu (nebo topí a nabíjí když nejsou úplně studené), protože už při 20°C jsou Li aku podchlazené a příliš velký nabjecí proud (což 1C je) by je mohl poškodit. Pokud tesla jede k rychlonabíječce, tak zatíží baterky takovým způsobem (střídá zátěž a rekuperaci jako PWM), že až přijede k nabíječce, jsou tak horké, že velký nabíjecí proud je nestihne zmrznout (nabíjení Li má svá specifika).

Pokud tedy nabíjení tesly nefunguje za velkého mrazu, tak jellikož je tam všude X všemožných měření, tedy zpracování typu mixed-signal a pokud některé čudo díky podchlazení mimo zaručenou funkci začne kecat nesmysly, tak je prostě s nabíjením smůla a může to být jedna jediná blbá součástka, i kterou třeba Musk musel použít, protože v industrial se nedělá nebo je velká nebo astronomicky drahá. Muskovy vehikly (pozemské i vesmírné) se vyznačijí snímáním a vyhodnocováním úplně všeho, zdánlivě to přehání ale statisticky je pak vyhodnocuje, takže jak sám říká "jsem zklamaný, že to spadlo tak pozdě, potřeboval jsem aby to spadlo dřív".

Taky na to mohl mít vliv starlink, kvůli kterému se auta nemohly připojit na net, aby problém vyřešili u Muska na dálku. Možná by jim stačilo oméct sníh ze starlinkové antény, ale raději z celýho auta. Ale jestli mají skutečně už vypráskaný baterky, tak jim už ani toto nepomůže, to měli oméct hned když to začalo blbnout.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 18 led 2024, 04:30

Na Tesle som antenu starlinku nevidel, na pripojenie pouziva GSM. A divil by som sa, keby fungoval aj v garazi pod zemou. To, co som videl je olovena bateria, ktora napaja elektroniku a stykac trakcnej baterie. Litiovu Aux bateriu maju az novsie tesly, asi 3 roky.
https://insideevs.com/news/546087/tesla ... y-battery/
https://www.technology.org/how-and-why/ ... -internet/
Viac hláv - viac kapusty.

false_flag
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9071
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 18 led 2024, 05:57

Bacile my jsme byli trochu offtopic.. se soukromým hovorem kolem olověných startovacích.. pardon..
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 18 led 2024, 18:07

Nové Tesly mají starlink, je to v tom odkazovaném článku. Ono je to pod závějí jedno co to má. Neměli to nechat pod sněhem, v okamžiku kdy je jich víc pohromadě a mají nějaký error, tak to statisticky vyčnívá a jsou tam vidět souvislosti. Tohle nevyčnívalo, tak to nikdo neřešil.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11143
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 led 2024, 18:10

A vieš dať odkaz na link kde je vysvetlené ako tá "smerová" anténa na tej pohyblivej Tesle dokáže prijímať signál?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 18 led 2024, 21:22

Ona není zrovna moc směrová, to by musela být parabola, protože satelity lítají, takže řízením fází mezi jednotlivými anténkami té "antény" lze "nekonečně" rychle paprskem šmejdit a trefit letící satelit. Datum výroby od 2023 mají starlink.
https://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42234
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2024, 21:40

IMHO stačí trochu väčšia (asi tak o tretinu) ako "bežný" starlink, rozdelená na štyri diely. S elektronickým riadením fázového posunu - a máš z toho najjednoduchšiu verziu aktívne riadenej fázovanej antény. So všetkými dôsledkami....
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 19 led 2024, 00:13

Mam Teslu vyrobenu v 06/23 a ta zarucene ziadny starlink nema. Jednak internet v nej funguje aj v podzemnej garazi a tak isto navigacia v nej nefunguje v Jesenikoch blizko hranic. Tak isto za ucelom online update vyzaduje WiFi pripojenie.
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11143
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 led 2024, 17:45

V současnosti se na jeden palivový článek pro vodíkový automobil spotřebuje zhruba 20 až 30 gramů platiny.
https://www.prumysl.cz/az-10x-mene-plat ... h-surovin/
Platina je teraz na burze cca za 900USD za uncu(28g)
Takže tá cena (čistej nespracovanej) platiny v tom aute nie je zas až taká hrôza, nabaluje sa to asi až jej spracovaním.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42234
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 led 2024, 18:22

„Vodík má výrazně vyšší energetickou hustotu na hmotnost, to znamená, že v 1 kilogramu vodíku uskladníme až 33,3 kWh energie. I se započtením váhy nádrží jsme stále na výrazně nižší hmotnosti na uskladněnou jednotku energie oproti bateriím.
lenže v tom je práve zakopaný pes - má zároveň najnižšiu hustotu. Plynný 89,88 g/m3; tekutý 70 kg/m3 (tekutý zodpovedá stlačeniu na cca 77,8MPa / ~768 atm), takže 1kg tekutého vodíku má objem 14,3 litra...
Metán: plynný 635g/m3, tekutý 422,8kg/m3
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42234
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 22 led 2024, 21:25

https://ekonomickydenik.cz/praha-zrychl ... osvetleni/
Praha zrychluje elektromobilitu. Pokračuje v budování nabíječek z lamp veřejného osvětlení
Přes tisíc stožárů a svítidel za téměř 220 milionů korun. Investici v této výši na modernizaci veřejného osvětlení v projektu e-mobility pro letošní rok schválili pražští radní. V rámci ní bude na území Prahy vybudováno v rámci zmíněného počtu i 239 takzvaných EVR lamp, které je možné do budoucna jednoduše osadit nabíjecími stanicemi pro elektromobily. V Česku podle statistik úřadů už existuje celkově přes 2400 dobíjecích stanic a jejich počet by měl dá postupně stoupat i letos.

„Zrychlujeme velmi důležitý projekt na podporu elektromobility v Praze. V uplynulém roce jsme dokončili 113 EVR lap a přibližně 244 stožárů a svítidel. Pro rok 2024 plánujeme dalších 1026 stožárů a svítidel, z nichž bude 239 EVR lamp. Věřím, že i těmito kroky bude Praha schopna zajistit tolik potřebou infrastrukturu pro elektrické automobily,“ uvedl pražský radní pro infrastrukturu Michal Hroza.
Podle středního scénáře Generelu rozvoje dobíjecí infrastruktury, který schválila Rada hl. m. Prahy v únoru 2021, se počítá s tím, že v roce 2030 bude v ulicích Prahy jezdit přibližně 180 tisíc elektromobilů. Zapotřebí je proto do té doby vybudovat ve městě alespoň 4 500 dobíjecích stanic.

V rámci tohoto projektu vznikají zmíněné EV-ready lampy, které je možné do budoucna osadit nabíjecími stanicemi pro elektromobily bez dalších významných finančních, technologických či časových překážek. V současnosti se jedná o jediný projekt hlavního města Prahy na výstavbu či přípravu nabíjecích stanic.

Nové lokality pro výstavbu EVR lamp jsou vybírány na základě potřeby obnovy distribuční soustavy pro maximální úsporu nákladů při výstavbě nabíjecí infrastruktury. Zároveň je veřejné osvětlení také modernizováno pro účely svícení.

Parkování pro elektromobily zdarma do konce roku 2024
Praha zatím také do konce letošního roku umožní parkování elektromobilů v parkovácích zónách zdarma. Původně chtělo město tuto výhodu zrušit, jak uvedl v rozhovoru pro Ekonomický deník náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib, se zdůvodněním, že „elektromobil zabírá místo jako kterékoliv jiné auto“, a to už od letošního 1. ledna, kvůli nedokončené změně pravidel krok ale odložilo. V rozhovoru pak také zdůraznil, že zásadním a stěžejním prvkem podpory elektromobility ze strany městské samosprávy bude i nadále především rozvoj nabíjecí infrastruktury, s odkazem na schválený generel rozvoje dobíjecí infrastruktury do roku 2030, kdy má Praha mít 4500 dobíjecích stanic. Do konce letoška zůstává rovněž možnost využít přenosná povolení k parkování, která má vedení města v plánu rovněž zrušit.

Některé výhody by pro elektromobily ale přesto měly zůstat zachovány. Elektroauta by parkovala v Praze zdarma na vyhrazených místech u nabíječek. „Tento krok (s výhodami pro elektromobily) je však podmíněn mimo jiné přijetím nového ceníku parkovacích oprávnění, což je možné provést pouze ve shodě se všemi dotčenými městskými částmi,“ píše se v dokumentu, vyplývá to z dokumentu, který pražští radní minulý týden schválili.

Podle materiálu by nový ceník měl začít platit od letošního 1. října. Na překlenutí tohoto období je navrženo prodloužení doby, po kterou mohou elektroauta parkovat v zónách placeného stání podle dosavadních pravidel do konce roku 2024.

Se zrušením výhody pro elektromobily nesouhlasí opoziční ANO. Podle zastupitele a předsedy magistrátního kontrolního výboru Ondřeje Prokopa to představovalo jeden z mála benefitů, který se aktuálně řidičům nabízel pro koupi dražších aut s horšími jízdními vlastnostmi pro snížení emisi v Praze. Někteří odborníci zhodnotili tento očekávaný krok tak, že rozhodně ovlivní prodeje elektromobilů tuzemských výrobců.

Návrh změn provozu zón počítá kromě toho s tím, že budou zavedeny permanentky do fialových zón pro celé město. Za jeden poplatek by pak řidič mohl zaparkovat v jakékoliv fialové zóně v Praze. Město předpokládá, že v tomto případě elektromobily zvýhodní, pro ně by byla služba levnější. Vznikne také možnost parkování pro návštěvy rezidentů. Sjednotit by se měly návštěvnické tarify, neboť každá městská část to má nyní jinak. A to se týká i parkování o víkendech.

Dobíjecích stanic pro elektroauta přibývá, hlavně těch rychlých
V České republice loni celkově vznikly stovky nových dobíjecích stanic pro elektromobily. Ke konci roku 2023 bylo v Česku podle statistik úřadů přes 2400 dobíjecích stanic. Jejich počet by měl dá postupně stoupat i letos, trendem jsou ultrarychlé dobíjecí stojany, které dokáží zkrátit dobíjení jen na několik málo minut. Síť roste díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava.

V Česku provozuje veřejnou dobíjecí infrastrukturu celkem 120 subjektů, jak vyplývá z webu cistadoprava.cz, nejvíce veřejných dobíjecích bodů provozuje Pražská energetika (1 371; 31,8 %), následuje ČEZ (1 200; 27,8 %) a E.ON Drive (394; 9,1 %). K dalším významným provozovatelům veřejné dobíjecí infrastruktury v Česku patří Innogy Energo, ŠKO-ENERGO, Teplárny Brno, Lidl ČR, ELEKTRO-PROJEKCE, MOL ČR a Olife Energy Net.

Co do počtu veřejných dobíjecích bodů patří Česká republika mezi zeměmi EU na 13. místo. „V unijních státech připadá v průměru 12,1 osobních elektrických vozidel s externím dobíjením na jeden veřejný dobíjecí bod, v Česku je to 6,7 vozidel, což nás řadí na 6. příčku mezi 27 členskými státy EU,“ uvedl před časem ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič. A dodal, že z dat, která jsou k dispozici, je názorně vidět, že rozšiřování veřejné dobíjecí infrastruktury jde ruku v ruce s rostoucí penetrací elektromobilů jak v Česku, tak v ostatních zemích.

Historicky nejvíce, ale stále málo
V Česku se loni zároveň zaregistrovalo historicky nejvíce nových bateriových elektrických vozidel. Konkrétně šlo o 6 640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových vozidel, deset nákladních vozidel a šest elektrobusů, vyplývá z informací na webu Čistá doprava, které čerpají z dat Svazu dovozců automobilů a ministerstva dopravy. Přes tento přírůstek však Česko ve srovnání s ostatními unijními státy pokulhává. Zatímco v České republice osobní bateriová elektroauta dosáhla tržního podílu ve výši tří procent, v zemích EU je to přes 16 procent. Česku totiž stále obecně vládne diesel.
Obrázek
Podíl nových naftových a bateriových elektrických osobních vozidel v EU. Foto: Čistá doprava

„Navzdory signálům o ochlazení poptávky, které zmiňují zástupci některých značek, lze předpokládat, že trh s bateriovými elektromobily nadále poroste i v Česku,” uvedl už před časem Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu (CDV). Už loni Česko u některých značek zaznamenalo poměrně výrazné zlevnění elektromobilů, což začátkem roku odstartovala Tesla, kterou následovaly další značky mnohdy se slevami v řádech statisíců, což mělo pozitivní vliv na počet registrací.

Letos se podle něho očekává příchod dostupnějších elektromobilů v nižších segmentech, například Citroën ë-C3, Renault 5, Kia EV5, Smart 3. A očekáváná Škoda ELROQ by měla být menší a levnější než ENYAQ.

Monika Ginterová
A čo na to káble v zemi pod ulicami?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6447
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 22 led 2024, 21:29

Vymeniť, posilniť(všetko super kšeft), obmedziť nabíjanie-na striedačku(až po výmene..keď sa prachy z Grendealovej podpory EU rozkradnu).

U nás už by obmedziť vedeli na diaľku aj kable idú meniť...
Aj to bude stáť 1,26 míl €.
A stavím sa, že cena nie je konečná!
https://presov.standard.sk/475959/v-pop ... -roku-2023
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11143
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 02 úno 2024, 15:12

Elon Musk se mstí. Automobilku Tesla chce zaregistrovat v jiném státě
Z diskusie.
Já chápu, že potřebujete cyrily šokovat a krmit je nenávistí, ale tamní soud nezrušil bonus Elonovi Muskovi, ale zrušil veřejné hlasování nás akcionářů, kteří jsme o plánu růstu a odměn hlasovali a schválili jej 80% většinou. Soud zrušil s 5 letým odstupem tento plán kvůli jednomu člověku s 9 akciemi. Slovem devíti akciemi což v té době nedělalo ani 1000 USD. Takže soud vlastně řekl, že ten jeden člověk má více právo než 80% ostatních akcionářů kteří drží miliardy akcií.

Elonovi se v té době všichni smáli, že tak tvrdý plán nikdy ani nemůže splnit - vy všichni novináři jste se mu smáli.
A když ho splnil, uvedl modely aut, dostal Teslu od bankrotů do zisků, zvýšil obraty Tesly o 16000% tak za to si nezasloužil 9% výplatu, když do té doby bral 1 USD ročně, spal ve frabice na podlaze 3 roky a dotoval Teslu ze svých peněz?

Včera proběhlo hlasování o přestěhování na Twittru jak píšete a 87% hlasovalo PRO.
Takže co teď? Zítra přijde jeden cyril, podá žalobu a další levicoví soudce o 5 let později rozhodne o tom, že Tesla se nemohla přestěhovat?

U toho rozhodnutí ani nejde o Teslu a Elona. Vypovídá o tom kam se řítí USA - k socialismu, kde jeden socialista rozhodne o osudu veřejně obchodovatelné firmy. Jde o firmy a svobodu podnikání. Blíží se USA k občanské válce?

Může mi někdo vysvětlit v jakém světě to díky cyrilům žijeme? To fakt všichni cyrilové chtějí takovýto svět pro své děti a mlčící budou mlčet a dovolí jim to?
https://elektrickevozy.cz/clanky/elon-m ... inem-state
Soud zrušil s 5 letým odstupem tento plán kvůli jednomu člověku s 9 akciemi.
To by jedneho fakt nasralo. Vyrobí im stovky miliard a kvôli závislivcovi nedostane nič :pest
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

nevadiii
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1125
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od nevadiii » 05 úno 2024, 09:17

https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... y-kilometr
První evropská země začala vybírat od řidičů aut do zásuvky peníze. Platí za každý ujetý kilometr
Island začal tento problém řešit už teď a zavádí nový poplatek za každý ujetý kilometr pro řidiče elektrických, plug-in hybridních a vodíkových automobilů. Poplatek činí šest islandských korun (zhruba jednu korunu) za kilometr pro elektromobily a vodíkové vozy a 2 ISK (32 haléřů) za kilometr pro plug-in hybridy. Při průměrném počtu 14 tisíc kilometrů ujetých za rok mohou majitelé elektromobilů očekávat, že ročně zaplatí státu asi 84 tisíc ISK (13 700 Kč).

Kontroverzní částí novinky je, že majitelé elektrických, plug-in hybridních a vodíkových vozidel musí sledovat ujetou vzdálenost a registrovat ji na stránkách island.is, a to nejméně jednou ročně, poprvé na začátku roku 2024. Poplatek za ujetý kilometr se bude platit měsíčně podobně jako platba za elektřinu a další komunální služby.

Do roku 2025 se očekává, že podobný poplatek bude zaveden i pro benzinové a naftové automobily. Poplatky tak budou vybírány jedním způsobem namísto toho, aby byly vybírány prostřednictvím spotřební daně. Podle vládních výpočtů bude pak stále levnější jezdit elektromobilem než benzinovým nebo naftovým vozem. „Celkově bude jízda v průměrném benzinovém autě o 160 tisíc islandský korun ročně dražší než v elektromobilu,“ uvádí se na internetových stránkách.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16224
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 05 úno 2024, 10:42

Pád. Němci odmítají elektromobily. ČR: 200 tisíc od Fialy na auto
Němci odmítají elektromobily? Zpravodajská společnost Bloomberg informovala o předpokládaném poklesu prodeje elektromobilů v Německu. Má nastat pád jejich prodeje až o 14 %. Už v září loňského roku ukončila německá vláda dotace na nákup elektromobilů pro firmy a na trhu elektromobilů se odehrály první výkyvy. Někteří výrobci již hlásí problémy. Ekonom Lukáš Kovanda varoval, že za pokračujícího útlumu elektromobility Německo nebude schopné plnit emisní cíle. Poptávka po elektroautech klesá i ve Velké Británii. V Česku mezitím Petr Fiala a jeho vláda dotace na elektromobily rozbíhají. Můžete dostat až 200 tisíc Kč na auto.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... uto-750202
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16224
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 14 úno 2024, 12:38

„Podvod.“ Herec Atkinson alias Mr. Bean prý zavinil pád elektromobilů
Klesající zájem o elektromobily podle britských zelených aktivistů zavinil Mr. Bean. To seriózně zaznělo na půdě Sněmovny lordů, kde dostali aktivisté prostor v rámci jednání jednoho z výborů. Představitel slavné televizní postavičky Rowan Atkinson totiž napsal text, ve kterém v souvislosti s elektromobilitou použil slovo podvod a vyjádřil názor, že milostný románek západní civilizace s tímto pohonem se chýlí ke konci.

Názor Rowana Atkinsona na elektromobilitu má v Británii svou váhu. Představitel komických filmových figur je uznáván jako držitel doktorského titulu z prestižní univerzity a velmi schopný diskutér, který mnohokrát překvapil svým fundovaným vstupem do veřejné debaty, dost odlišným od obvyklé úrovně příspěvků jeho hereckých kolegů. Navíc je znám jako automobilový nadšenec, který má o oboru celkem přehled a dokonce se účastnil několika závodů. Ale především je vystudovaný elektrotechnik, jehož disertace dokonce vyšla knižně. K debatě o elektroautech má tedy i diplom.

Proto mělo celkem váhu, když byl jedním z prvních, kdo si takové vozidlo pořídil. Jak prozrazuje ve zmíněném textu z června 2023 pro deník Guardian: „První hybrid jsem si pořídil před osmnácti lety, první čistě elektrické auto před devíti. A bez ohledu na problematickou dostupnost nabíjení jsem si to velmi užil,“ představuje svůj původní vztah. „Ale čím dál víc se cítím trochu podveden. Když se v tom ale začnete trochu vrtat, zjistíte, že elektromobily rozhodně nejsou takovou ekologickou spásou, za kterou se vydávají,“ pokračuje...
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ilu-750678
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16224
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 19 úno 2024, 08:05

Kdepak po moři, jenom po zemi. Přišel zákaz. S elektromobily jsou trable
Vlastníci elektromobilů, kteří by si chtěli užít krás norského pobřeží z paluby výletních lodí společnosti Havila Kystruten, mají od letošního roku smůlu. Firma provozující trajekty totiž seznala, že přeprava elektrických vozidel je až příliš riskantní, jelikož jejich případný požár posádka nedokáže bez pomoci z pevniny zvládnout. „Je to riziko, které nejsme v žádném případě ochotni podstoupit,“ uvedl generální ředitel společnosti s tím, že by při přepravě elektromobilů nemohla být zajištěna bezpečnost cestujících.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ble-750916
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Odpovědět