Motorová brzda alebo retardér u nákladného auta nemá prioritu brzdiť auto pred prekážkou alebo na križovatke napríklad v meste. Slúži na brzdenie z kopca a hlavne z dlhých kopcov(pretože by sa prevádzkové brzdy prehriali a potom slabo brzdili keď by ich bolo potreba) a na volné "spomalenie".
Nákladné auto musí mať nadimenzované prevádzkové brzdy tak aby splnili požiadavku na rýchle zabrzdenie aj bez motorovej brzdy alebo retardéra.
...............................................
Ukažte mi vzorec pre treciu silu kde by bola zohladnená veľkosť trecej plochy.
F=m x g x f
Je to o brzdnom účinku brzdy a spolupráce , gripu(súčiniteľa trenia) pneumatiky a ABS (pretože trenie za kľudu je väčšie ako trenie za pohybu)
Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Čínská společnost BYD spouští nabíjecí systém pro elektromobily, který podle ní funguje téměř stejně rychle jako tankování
BANGKOK (Associated Press News) - Čínský energetický a automobilový gigant BYD oznámil ultra rychlý systém nabíjení elektromobilů, který je podle něj téměř stejně rychlý jako tankování u pump.
Společnost BYD, největší čínský výrobce elektromobilů, v pondělí uvedla, že její bleskové nabíječky mohou poskytnout plné nabití pro jeho nejnovější elektromobily během pěti až osmi minut, což je doba potřebná k naplnění palivové nádrže. Plánuje vybudovat více než 4 000 nových nabíjecích stanic po celé Číně.
Doba nabíjení a omezený dojezd byly hlavním faktorem omezujícím přechod z plynových a naftových vozidel na elektromobily, ačkoli čínští řidiči tuto změnu přijali, přičemž prodej bateriových a hybridních vozidel loni vyskočil o 40 %.
Zdálo se, že zprávy společnosti BYD v pondělí Teslou otřásly, protože cena akcií amerického výrobce elektromobilů klesla o 4,8 %. Společnost BYD, což je zkratka pro build your dreams, zahájila předprodej svých modelů Han L a Tang L, které jsou vylepšenými verzemi dřívějších modelů.
Čínská společnost začínala s výrobou baterií a zdokonaluje svou technologii baterií a skladování energie a zároveň buduje automobilové impérium, které se rozšiřuje mimo Čínu. Říká, že jeho 1 megawattové flash nabíječky mohou poskytnout energii na 400 kilometrů (téměř 250 mil) za pět minut.
K maximalizaci rychlosti nabíjení je zapotřebí ultra vysoké napětí a velký proud, uvedl v prohlášení zakladatel společnosti BYD Wang Chuanfu.
"Abychom zcela vyřešili obavy uživatelů z nabíjení, naší snahou je, aby doba nabíjení u elektromobilů byla stejně krátká jako doba tankování u vozidel s palivem," řekl Wang.
Společnost také uvedla, že její systém bleskového nabíjení spoléhá na výkonové čipy z karbidu křemíku s napětím až 1 500 V, které vyvinula sama. Jeho lithium-železofosfátová baterie Blade je možná nejbezpečnější a nejúčinnější baterií pro elektromobily na světě, přičemž Tesla se rozhodla ji použít v některých svých elektromobilech, uvedl v nedávné zprávě průmyslový analytik Michael Dunne.
Společnost BYD uvedla, že v loňském roce vyrobila něco málo přes 4,3 milionu "vozidel s novou energií", což je o 41 % více než o rok dříve, včetně 1,8 milionu bateriových elektrických vozidel a 2,5 milionu plug-in hybridů. Cena jejích akcií obchodovaných na menším čínském trhu v Šen-čenu za posledních šest měsíců vzrostla o téměř 50 %. Zatímco se očekává, že nejluxusnější, nejnovější prémiové modely BYD se budou prodávat až za přibližně 40 000 USD, vyrábí také mnohem levnější elektromobily včetně Seagull, který se v Číně prodává za přibližně 12 000 USD.
Společnost BYD se v roce 2024 sotva posunula před Teslu ve výrobě elektromobilů poháněných bateriemi, což činilo 1 777 965 ve srovnání s 1 773 443 u Tesly.
Na začátku ledna Tesla uvedla, že její prodeje v roce 2024 klesly, poprvé za více než tucet let, protože konkurenti jako BMW, Volkswagen a BYD získali podíly na trhu s konkurenčními elektromobily.
https://apnews.com/article/china-byd-te ... 49fd0e4a95
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Mazda nabídne větší elektrické SUV i s range extenderem
Japonská značka Mazda se rozhodla využít své spojenectví s čínskou automobilkou Changan, aby zvětšila svoji nabídku elektromobilů. A to v kratším horizontu než je rok 2027, kdy by měla představit svůj další vlastními silami vyvinutý elektrický vůz. I pro evropské zákazníky by tak mohl být v krátkém čase připravený vůz, který se v Číně označuje Mazda EZ-60. Podle zdrojů magazínu Motor1.com, by v Evropě mohl tento vůz, který je po technické stránce sourozencem SUV Changan Deepal S07, prodávat zřejmě s označením Mazda CX-6e. Podobně se totiž postupoval v případě sedanu Mazda 6e, s nímž mají výše zmiňované čínské i japonské SUV mnoho shodných dílů.
Kromě elektrické verze by se tato nová Mazda měla nabízet rovněž s menší baterií (cca 31 kWh) a benzinovým motorem. Ten poslouží jako generátor elektrické energie a jeho výkon nebude směřovat na kola. Zásoba energie dobité z rozvodné sítě má sice vydržet jen na ujetí zhruba 160 kilometrů, avšak díky velké nádrži na benzin by pak auto mohlo pokračovat v jízdě dalších více než tisíc kilometrů.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mazda ... em/2663352
Ekologie v dnešní praxi.
Jen absolutní debil použije motor v autě pouze jako ztrátový generátor, který pak ztrátově pohání elektromotor. To nevymyslíš...
Japonská značka Mazda se rozhodla využít své spojenectví s čínskou automobilkou Changan, aby zvětšila svoji nabídku elektromobilů. A to v kratším horizontu než je rok 2027, kdy by měla představit svůj další vlastními silami vyvinutý elektrický vůz. I pro evropské zákazníky by tak mohl být v krátkém čase připravený vůz, který se v Číně označuje Mazda EZ-60. Podle zdrojů magazínu Motor1.com, by v Evropě mohl tento vůz, který je po technické stránce sourozencem SUV Changan Deepal S07, prodávat zřejmě s označením Mazda CX-6e. Podobně se totiž postupoval v případě sedanu Mazda 6e, s nímž mají výše zmiňované čínské i japonské SUV mnoho shodných dílů.
Kromě elektrické verze by se tato nová Mazda měla nabízet rovněž s menší baterií (cca 31 kWh) a benzinovým motorem. Ten poslouží jako generátor elektrické energie a jeho výkon nebude směřovat na kola. Zásoba energie dobité z rozvodné sítě má sice vydržet jen na ujetí zhruba 160 kilometrů, avšak díky velké nádrži na benzin by pak auto mohlo pokračovat v jízdě dalších více než tisíc kilometrů.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mazda ... em/2663352

Jen absolutní debil použije motor v autě pouze jako ztrátový generátor, který pak ztrátově pohání elektromotor. To nevymyslíš...

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 19 bře 2023, 18:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ja to nevidím tak negatívne, ten malý motor väčšinou s Atkinsonovým cyklom so zvýšenou expanziou beží v oblasti maximálnej účinnosti pri konštantnom zaťažení a konštantných otáčkach, elektrické straty v systéme generátor/motor sú rádovo niekde okolo 8%, nevidel som ešte nikde detailné parametre ale vo všeobecnosti také usporiadanie môže byť účinnejšie ako moderný diesel. Proste keď je chuť nabíjať nabiješ, keď nie, ideš na benzín. Keď máš doma fotovoltiku, tak si kráľ a jazdíš 3/4 roka zadara. Keby to nestálo 60-80 tis. € tak by som to považoval za super.
Sám jazdím benzín hybrida Toyota Corolla kombi a tak veľké auto má predpisovej jazde na okreskách so zrýchlovaním z dediny a rekuperáciou do dediny 3,9L/100km. Na diaľnici konštantnou rýchlosťou sa samozrejme tá výhoda hybridu úplne stratí a potom žerie 5,5L/100km.
Sám jazdím benzín hybrida Toyota Corolla kombi a tak veľké auto má predpisovej jazde na okreskách so zrýchlovaním z dediny a rekuperáciou do dediny 3,9L/100km. Na diaľnici konštantnou rýchlosťou sa samozrejme tá výhoda hybridu úplne stratí a potom žerie 5,5L/100km.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To nic nemění na tom, že místo přímého pohonu s využitím plné energie to proženeš přes 2 ztrátové zařízení. A to se vyplatí... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vyplatí, protože spalovací motor jede v olasti maximální účinnosti, což je 2-3x tolik než v běžném jízdním režimu. A nemluvě o kolonách. Petře, svezu tě hybridem, nebudeš chtít už čistě spalovák...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17956
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Jel jsem - díky, nechcu... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲
Stráty v motor-generátor systéme môžu byť cca ako v prevodovke ktorú tým nahradíš a máš výhodu "plynulého" prevodu a je to dlhé roky bežne používaný koncept.(používali to napríklad aj Sergeje).
Systém motor-generátor ušetrí strátovú prevodovku, motor môže stále pracovať v najoptimálnejších otáčkach.použije motor v autě pouze jako ztrátový generátor, který pak ztrátově pohání elektromotor
Stráty v motor-generátor systéme môžu byť cca ako v prevodovke ktorú tým nahradíš a máš výhodu "plynulého" prevodu a je to dlhé roky bežne používaný koncept.(používali to napríklad aj Sergeje).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.