Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Dewon
Redaktor
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Dewon » 11 bře 2022, 23:18

Nemám síce prístup do jeho klubu, ale čítal som tie komenty pod videom. Výber :
Prečo 10kW ? "lebo aj Pakoši si to tam píšu."
Koľko sa dá to dá reálne zapojiť? "presne toľko, koľko znesie istič, na ktorý to je zapojené." :smich: :smich: :smich:

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8197
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 14 bře 2022, 21:11

Na Ta3 v Teme dna bol obchodny namestnik Slovnaftu. Tema znela: Odstrihnime sa od ruskej ropy. Ten opisal ako to je, ze ropu nie je kde kupit, ze z Ruska je aj nafta, ktora sa v Europe nevyraba v potrebnom mnozstve, ze kopec rafinerii patri Rusom a ze zelena idiocia nas urobila energeticky neschopnymi nieco aktualne s tym urobit.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 17 bře 2022, 11:23

https://ekonomickydenik.cz/modernizacni ... -miliardy/
Modernizační fond podpoří výstavbu desítek fotovoltaických elektráren. Schváleny byly projekty za 3 miliardy
V České republice již brzy vyroste na pět desítek velkých fotovoltaických elektráren, které uspěly v soutěžní výzvě z Modernizačního fondu. Podle ministerstva životního prostředí je to další důležitý krok v transformaci české ekonomiky závislé na fosilních palivech na ekonomiku klimaticky neutrální. Žadatelé podali celkem 151 projektů s žádostí o podporu, akceptováno jich bylo 113. Akceptované projekty pak mezi sebou soutěžily. K podpoře bylo doporučeno 57 záměrů.

Podstatné zvýšení podílu čisté energie vyrobené z obnovitelných zdrojů je prioritou České republiky na nadcházející roky a právě Modernizační fond bude v této transformaci hrát zásadní roli.

V následující dekádě přinese fond do České republiky minimálně 150 miliard korun. Na rozvoj obnovitelných zdrojů půjde podstatná část, bezmála 40 procent.
Už na podzim loňského roku získalo dotaci 12 menších elektráren, nyní se k nim přidaly další úspěšné projekty z výzvy č. 2/2021 RES zaměřené na instalace s výkonem nad 1 MW.

„Obnovitelné energie budou čím dál důležitější součástí energetického mixu. S každým nově podpořeným projektem jsme blíže k odklonu od drahých fosilních paliv. Navíc jde i o strategickou investici do naší energetické bezpečnosti,“ říká ministryně životního prostředí Anna Hubáčková (za KDU-ČSL).

Více než tři miliardy z Modernizačního fondu jdou do větších solárních parků, které vyrostou převážně na brownfieldech, tedy na plochách, které jsou kvůli předchozí, například průmyslové, činnosti, nevyužitelné.

„Žadatelé podali celkem 151 projektů, akceptovali jsme jich 113, které mezi sebou následně soutěžily. K podpoře bylo doporučeno 57 záměrů,“ popisuje ředitel Státního fondu životního prostředí ČR Petr Valdman a dodává: „Předkladatelé projektů, které byly přijaty, ale nezískaly takový počet bodů, aby mohly být podpořeny, budou mít možnost předložit žádost do nové výzvy na konci jara a soutěžit znovu.“

Projekty mezi sebou soutěžily v jednokolové výzvě. Body dostávaly podle několika kritérií na základě nákladové efektivity a technické úrovně projektu, kde byla posuzována především míra akumulace a typ instalace. Projekty z regionů postižených útlumem těžby uhlí, kterými jsou Karlovarský, Moravskoslezský a Ústecký kraj, byly při bodování zvýhodněny. Při výběru projektů byla rovněž zohledněna podmínka programu, že 60 procent prostředků je určeno pro výrobce elektřiny podle článku 10c evropské směrnice pro obchodování s emisními povolenkami.

Zelenou například dostal fotovoltaický zdroj ve Skoranově u Třemošnice. Během roku 2023 by měla vyrůst solární elektrárna s instalovaným výkonem bezmála 6 MW. Doplněna bude o technologii akumulace elektrické energie v podobě velkokapacitního bateriového úložiště o využitelné kapacitě 2,0 MW. Vyrobená elektrická energie bude přímo dodávána do distribuční soustavy. FVE elektrárna vznikne částečně na zastavěné ploše bývalého průmyslového areálu zařazeného mezi brownfieldy a částečně na volné ploše. Předpokládá se, že díky novému zdroji dojde ke snížení emisí CO2 o cca pět tisíc tun za rok.

Na plochách průmyslového areálu bude fungovat i další podpořená elektrárna v Oseku na Ústecku. Energii využije pro vlastní potřebu areálu průmyslového podniku, přebytky půjdou do veřejné části distribuční sítě. Dvě fotovoltaické elektrárny budou umístěny na nezastavěných pozemcích vedených jako manipulační nebo jiná plocha. Zbývajících deset elektráren bude umístěno na střechách průmyslových hal. Sluneční energii budou chytat více než dvě tisícovky panelů, součástí projektu je i bateriové úložiště. Elektrárna by mohla být do provozu uvedena už letos v říjnu.

Intenzivní podpora fotovoltaiky bude pokračovat i letos.

„Na druhé čtvrtletí letošního roku jsou plánovány výzvy na podporu FVE pro menší i větší instalace nad 1MWp. Další dvě nové výzvy podpoří fotovoltaiku v rámci komunální energetiky,“ informuje ředitel Státního fondu životního prostředí CŘ Petr Valdman. Výzvy by měly být vyhlášeny na přelomu dubna a května a rozdělovat se bude až deset miliard korun.

Velmi důležitou roli ve snižování závislosti na fosilních palivech hraje také snižování spotřeby energií v budovách. Právě na tato opatření je možné čerpat prostředky z Národního plánu obnovy, ze kterého bude prvním úspěšným žadatelům vyplaceno přes 600 milionů korun. Obce a města za ně zrekonstruují veřejné budovy jako například školy, radnice, kulturní domy. Velkou část z nich využije hlavní město Praha, které uspělo s komplexními žádostmi na snížení energetické náročnosti vybraných objektů v památkové zóně i mimo ni. Dalších 17 milionů z Národního plánu obnovy posílí rozpočty obcí a měst i v oblasti lepšího hospodaření s dešťovou vodou.

Seznam schválených projektů z Modernizačního fondu je možné nalézt ZDE.

Seznam schválených projektů z N8rodního plánu obnovy je možné nalézt ZDE.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 28 bře 2022, 11:12

:sipka: :sipka:

Tak hlavne Slovnaft patrí maďarom, ktorí nie sú voči RF nepriateľskou krajinou. Tak by som obavy nemal.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 31 bře 2022, 23:16

Muže, který najel s Teslou 1,5 milionu km, značka zavrhla, „dovolil si“ zveřejnit, kolik musel vyměnit dílů
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/mu ... enit-dilu/

9 x komplet hnací ústrojí a 3x paket baterií... Slušná porce...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 06 dub 2022, 14:54

https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/neb ... nich-vozu/
Nebezpečí požáru a úrazu elektrickým proudem: VW svolává 40 tisíc hybridních vozů
Plug-in hybridy kombinují elektromotor se spalovacím motorem. Tyto vozy jsou však opakovaně svolávány kvůli technickým problémům – nyní byl koncern Volkswagen opět zasažen.

Volkswagen svolává více než 40 tisíc plug-in hybridních modelů do servisů po celém světě ke kontrole.

Kvůli vadné pojistce baterie hrozí v nejhorším případě zkratu nebezpečí požáru nebo úrazu elektrickým proudem. Podle německého Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) byl dosud nahlášen jeden případ.

Celosvětově se svolávací akce týká 42 571 vozidel modelových roků Arteon, Golf, Passat, Tiguan a T7 2019 až 2022. V Německu úřad ve Flensburgu předpokládá 25 981 modelů.

Majitelé budou informováni společností KBA a místními smluvními partnery VW. Pokud kontrola odhalí vadnou pojistku, existuje podle KBA již řešení.

Izolační podložka nad spínací skříňkou vysokonapěťové baterie má zajistit dodatečnou ochranu. Zatím není známo, zda se stejný problém týká i příbuzných modelů skupiny, jako jsou Audi A3, Škoda Octavia nebo Seat Leon.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 25 dub 2022, 19:07

http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/ ... ka-lithia/
Mexiko chce znárodnit ložiska lithia
Mexický prezident Andrés Manuel López Obrador si představuje, že státní firmy dokážou těžit zásoby lithia v zemi lépe než soukromé firmy.

Obrador chce nejen, aby byly dotovány státní podniky, ale také chce, aby navazující byznys byl v rukou státu – ačkoli státní ekonomika nikdy v žádné zemi na světě nefungovala dobře.

Socialismus s řízenou státní ekonomikou ale v těchto dnech slaví šťastný zrod – časy státních průmyslníků a jejich neúspěchů jsou zjevně pryč. V mexickém Senátu velká většina hlasovala pro odpovídající novelu horního zákona.

Žádné odborné znalosti, ale přehnaná sebedůvěra
Země totiž nedisponuje těžební technologií a potřebnými odbornými znalostmi, a proto zahraniční společnost, sloučení kanadské a čínské společnosti, koupila velké lithiové pole v Sonoře s názvem „La Ventana“. Mexická vláda chce nyní všechny smlouvy přezkoumat a v případě potřeby je vypovědět.

Lithium pro mobilní telefony a elektromobily
Surovina lithium, která je důležitá pro mobilní telefony, elektromobily, skleněné a keramické výrobky, se vyskytuje celosvětově, ale jen výjimečně ve vyšších koncentracích. Největší dosud objevená ložiska jsou v Jižní Americe, kolem 70 procent celosvětových ložisek je údajně v Chile, Bolívii, Mexiku a Argentině.

A tyto státy se těší na zlaté zisky spojené s lithiem, ostatně očekává se, že poptávka se od roku 2017 do roku 2028 zvýší téměř desetinásobně.

Velká ložiska ve východních Krušných horách
V roce 2021 bylo v Německu objeveno obrovské ložisko , konkrétně v nepoužívaném dole v Sasku. 125 000 tun lithia tam prý leží ladem – a mohlo by modernizovat ekonomicky obtížnou oblast východních Krušných hor.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 03 kvě 2022, 15:13

https://svobodny-svet.cz/elektricka-aut ... z-bruselu/
Elektrická auta si téměř nikdo nechce půjčovat, nezájem může překvapit jen někoho z Bruselu
Autopůjčovny se rády chlubí tím, kolik koupily elektrických aut do svých flotil. Proč to dělají? Z důvodů jakkoli souvisejících s jejich hlavním byznysem určitě ne, zájem mezi zákazníky je prakticky nulový.

Pravidelně zmiňujeme, že přirozená poptávka po elektrických autech se limitně blíží nule. Můžeme se bavit o tom, jestli by si je za normální tržní situace koupilo 1 nebo 2 procenta lidí, výše bychom se patrně nedostali na žádném velkém trhu. Téměř veškeré jejich současné obchodní úspěchy jsou dány regulacemi uměle zdražujícími jiné alternativy a stejně uměle zlevňujícími samotná elektrická auta.

Jde o neskutečně rozsáhlá opatření přehazující peníze z jedné kopičky na druhou kdy to jen trochu jde, stačí ale odstranit jen malou část z nich a celý mechanismus rázem narazí. Nejlépe to vidíme u nás – Česko je součástí EU a s celým, troufneme si říci ďábelským přerozdělovacím mechanismem jen ze své pozice nic neudělá. Stačí však, aby nepřicházelo s vlastními lokálními dotacemi, daněmi na základě CO2 a dalšími podobnými machinacemi a prodeje jsou rázem jedny z nejnižších v celé Unii.

Dostat se do stavu, kdy bychom vůbec mohli zjistit, jaké řešení kolik reálně stojí a o co reálně stojí lidé mající se na konci vybrat některé z nich, není za současného stavu fungování EU vůbec možné. Jeden vysoce postavený manažer Škody nám svého času řekl, že cena elektromobilu ve srovnání s konvenčním autem by byla bez dotací nejspíše trojnásobná. Spočítat to přesně už opravdu nedokáže nikdo, a tak není možné najít ani specifické okénko na trhu, které by nebylo zdeformované až za hranici únosnosti, v jednom případě jsme mu ale aspoň blízko.

Jde o autopůjčovny, kde dotace nehrají až takovou roli. Jistě, i tady se projevuje, že elektrická auta jsou zlevňována na úkor ceny těch spalovacích, i tady se jistě dotuje ve snaze o domnělé ozelenění autoparku, i tady existují přímá i nepřímá nařízení, co má ta či ona firma kupovat. To ale ve výsledku ceny nanejvýš přibližuje, pořád není možné nabízet půjčení elektromobilu za 100 Kč a spalovacího auta za 1 000 Kč. Ceny jsou nanejvýš podobné, a tak – na rozdíl od koupě vozu, kde lidé mají pocit, že s dotací dostávají něco zadarmo na úkor zbytku společnosti – rozhoduje pořád hlavně použitelnost. A v té to elektromobily projíždí na celé čáře.

Není tak divu, že zájem o ně v autopůjčovnách je prakticky nulový. Informuje o tom německý magazín Automobilwoche, podle nějž tvoří zápůjčky elektromobilů pouhá 0,22 procenta v celé Evropě. A není to o tom, že by nebyla k dispozici, naopak. Frieder Bechtel, mluvčí webu Billiger-Mietwagen.de, říká, že nabídka je na všech klíčových trzích nejen EU vysoká, zákazníci o ně ale prostě nestojí. Pouze 2 500 klientů a celý loňský rok o ně projevilo přes tuto platformu zájem.

Nad důvody není nutno dlouze váhat – kdo by chtěl na dovolených či při pracovních cestách přemýšlet, kde takové auto dobije? Popravdě, kdo by o tom chtěl přemýšlet kdykoli jindy? Ale když na něco dostanete v případě dotaci čtvrt milionu, což vnímáte jako výhru v loterii, přemýšlíte o tom jinak. Když si prostě můžete vybrat, co budete použít, elektromobil nemá čím zaujmout, snad jen nepolíbení zvědavci jej budou chtít zkusit.

Pravidelné tiskové zprávy o tom, kdy která autopůjčovna přijala za svá elektrická auta, jsou tak ryzím zeleným marketingem či snahou přetvořit povinnost v něco alespoň mediálně pozitivního, ničím jiným. Půjčovny lépe než kdo jiný ví, že s takovou nabídkou neuspějí. Možná i proto se nikdy nestal realitou nákup 100 tisíc Tesel ze strany Hertzu, o kterém se tak mluvilo v loňském roce. Protože… co by s nimi dělal?

Abychom byli fér, dodejme, že jsou místa, kde výše zmíněné problémem není, třeba na Baleárských ostrovech, tam elektrická auta frčí. Inu, dojezd nikoho netrápí, když největší ostrov má 3 640 km2. Neříkali už jsme párkrát, že jako auta do města a okolí jsou elektromobily snesitelné, jen nechápeme, proč se je politici snaží vnutit všem? Tato data mohou brát jako další důkaz toho, že tento pohled na věc je jen rozumný, nic víc, nic míň.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 03 kvě 2022, 15:23

Niekde v Paríži...
autobus Bollore SA? Našťastie bez zranených (zjavne bol prázdny), posratí okoloidúci sa nepočítajú.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17959
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 03 kvě 2022, 20:34

Stát se to za jízdy, tak jich moc nepřežije....
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11953
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 03 kvě 2022, 22:27

To vyzerá že akumulátory boli zabudované v streche.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17959
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 03 kvě 2022, 22:30

Ve videu to přímo zmiňují...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 03 kvě 2022, 23:17

Autobus pouziva netradicne baterie LMP. Tie pouzivaju ako anodu kovove Litium a maju pevny (solid-state) elektrolyt.
Navyse ich pracovna teplota je okolo 70-80°C. Spolu je to velmi nebezpecna kombinacia. Neviem, co ich vedie k pouzivaniu takych clankov, lebo sa nevyznacuju ani zvlast vysokou vykonovou hustotou, maju len okolo 100Wh/kg. Tie novorocne efekty su prave od horenia kovoveho litia, na rozdiel od poziaru elektrolytu (rozpusteneho v uhlovodikoch) u LiIon akumulatorov.
https://ease-storage.eu/wp-content/uplo ... al_LMP.pdf
Viac hláv - viac kapusty.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9242
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 04 kvě 2022, 19:42

mzprx píše:
03 kvě 2022, 23:17
Autobus pouziva netradicne baterie LMP.
...
Neviem, co ich vedie k pouzivaniu takych clankov, lebo sa nevyznacuju ani zvlast vysokou vykonovou hustotou, maju len okolo 100Wh/kg.
Toto jsou možné důvody:
Proti dnes běžným lithiovým bateriím mají LMP baterie řadu výhod: jsou lehčí, mají vyšší kapacitu a mnohem rychleji se dobíjejí.
Navíc tyto baterie neobsahují žádné nebezpečné nebo toxické látky a naopak využívají zhruba 10x méně lithia než běžné lithium-iontové baterie. To je činí výrazně levnějšími. Navíc jsou baterie schopné fungovat v teplotách od -40 °C do 100 °C a nejsou citlivé na náraz, vibrace či tlak. Všechny materiály ze kterých se baterie skládá jsou kompletně recyklovatelné.
Stačí ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 04 kvě 2022, 19:51

Nestaci, lebo to o vyssej kapacite oproti LiIon su rozpravky. Tie totiz bezne dosahuju nad 200Wh/kg. Cize dvojnasobok.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
Tak isto rozsah pracovnych teplot je sice pekny, ale je dany NUTNOSTOU vysokej pracovnej teploty 70-80°C. A to zahrievanie spotrebuva energiu.
Cize tie proklamovane vyhody su vlastne nevyhody.
Naposledy upravil(a) mzprx dne 04 kvě 2022, 20:06, celkem upraveno 1 x.
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11953
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 04 kvě 2022, 20:00

Tie LMP baterie majú ale jednu nevýhodu, ich pracovná teplota je 80°C. :sad:
Optimaler Hochtemperaturbetrieb, was bedeutet, dass die Batterien "dauernd auf 80 °C gehalten werden müssten" , bewährte Betriebstemperatur für die Batscap- Batterien mit einer gemeldeten Innentemperatur von 60 bis 80 °C .
Um auf 80 °C gehalten zu werden , schöpft die Batterie aus ihren eigenen Reserven und kann in bestimmten Fällen in drei Tagen leer sein; diese Einschränkung unterscheidet sich von der Selbstentladung der Batterie, die in der Größenordnung von 9% pro Monat liegt.
Eine „kalte“ Batterie muss vor dem Einsatz aufgewärmt werden, was die Inbetriebnahme eines so ausgestatteten Fahrzeugs verlängert.
..
Optimálna prevádzka pri vysokej teplote, čo znamená, že batérie „by sa mali neustále udržiavať pri teplote 80 °C“, osvedčená prevádzková teplota pre batérie Batscap s udávanou vnútornou teplotou 60 až 80 °C.
Aby sa batéria udržala pri teplote 80 °C, čerpá z vlastných zásob a v určitých prípadoch sa môže vybiť do troch dní; toto obmedzenie sa líši od samovybíjania batérie, ktoré je rádovo 9 % za mesiac.
'Studená' batéria sa musí pred použitím zahriať, čo predlžuje čas uvedenia takto vybaveného vozidla do prevádzky
https://de.frwiki.wiki/wiki/Accumulateu ... mère_(LMP)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 872
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 04 kvě 2022, 20:04

Clanky 2170 pouzite napr. v Tesle m.3 a m.Y maju 260kh/kg. To su realne hodnoty clankov v masovej produkcii.
https://www.reuters.com/article/us-tesl ... SKBN25L0MC
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11953
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 05 kvě 2022, 15:29

Je to síce plynový autobus ale pre podobnosť záberov s tým bateriovým vyššie to dávam sem.
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611 ... plamenomet
VIDEO Linkový autobus počas jazdy zachvátil požiar. Z autobusu plameňomet
Obrázek
IMHO: Tie usmernené plamene by som tipoval na zámerný odvod pretlakovaného plynu z nádrží aby to nebuchlo naraz.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 05 kvě 2022, 15:46

Je to tak a i když to vypadá děsivě, tak je to tak vlastně správně... I když v tom Holandsku se jim moc nelíbil ten horizontální plamen, který by v úzké uličce nadělal pěknou paseku...
(v článku i video z toho Holandska)
https://www.hasicovo.cz/cs/zpravy/pozar ... aji-desive
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10998
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 09 kvě 2022, 07:12

Škoda Octavia TDI je ekologičtější než elektromobily! Evropská unie má velký problém
V rámci Euro NCAP byl spuštěn program s názvem Green NCAP. Ten se nezaměřuje na nárazové testy, ale zkoumá množství skleníkových plynů a energetickou náročnost jednotlivých vozů. Asi poprvé v historii byl zkoumán celý životní cyklus automobilu, od výroby přes provoz až k sešrotování. Předpoklad byl, že auta budou jezdit 16 let a najedou 240 000 km.

Nešlo o realistické testy, ale složité výpočty a výzkum se týkal 61 vozů různých značek a pohonů. V celkové spotřebě energie se stala vítězem Škoda Octavia Combi 2.0 TDI se spotřebou 164 MWh za uvedené období. To je méně než u Toyoty Prius Plug-in Hybrid (167 MWh) či plně elektrického Fiatu 500e (171 MWh).

Pokud jde o emise CO2, tak zde české kombi ztrácí, logicky v konfrontaci s motory, které mají buď nízké, anebo nulové emise. Jenže spalovací motor vydrží s přehledem jezdit 16 let, zatímco elektromobil už v té době bude mít pravděpodobně dojezd v řádech kilometrů a bude na hranici své životnosti.

Výše uvedené výsledky platí pro automobily vyrobené v roce 2021. Program porovnával i auta o rok starší, mezi těmi najdeme třeba Renault Clio se spotřebou energie 187 MWh, či plně elektrický Renault Zoe s energetickou spotřebou 188 MWh.
https://www.autozive.cz/skoda-octavia-je-ekologicka

Odpovědět