Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 871
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Staci sa pozriet na Alibabu. A to su v podstate eshopove ceny, cena zmluvna, na trvale velke dodavky bude asi niekde inde.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 13a0uz3Gof
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 13a0uz3Gof
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 291
- Registrován: 17 úno 2017, 17:31
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
No ani není irelevantní. Nová baterie do BMW i3 o kapacitě 33 kWh stojí v současné době od 4 do 4,5 tisíce Euro pro uživatele, včetně výměny. Před 8 lety, nebo kdy se to začalo dělat, stála 10 tisíc.
Souhlasím, že v určitém segmentu dopravy má elektromobilita budoucnost. Bohužel (nebo bohudík) je největším nepřítelem elektroaut paradoxně právě EU se svým stupidním dirigismem, zákazem spalovacích motorů a svatým bojem s tím zlým sodovkovým plynem.
Souhlasím, že v určitém segmentu dopravy má elektromobilita budoucnost. Bohužel (nebo bohudík) je největším nepřítelem elektroaut paradoxně právě EU se svým stupidním dirigismem, zákazem spalovacích motorů a svatým bojem s tím zlým sodovkovým plynem.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A položil sis otázku proč to tak je? Mimo jiné i pro to co již bylo výše vloženo - "Drahé. Nejsou peníze. Elektroauta už nekupují ani Němci".
I automobilky se snaží zákazníky odírat dokud to jde, ale jednou jim dojde dech - a to se právě děje...
I automobilky se snaží zákazníky odírat dokud to jde, ale jednou jim dojde dech - a to se právě děje...

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ten Alibaba odkaz.
cena 800USD=160USD/kWh + doprava,clo a DPH k tomu
16ks(51V) 100Ah=5kWhcena 800USD=160USD/kWh + doprava,clo a DPH k tomu
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A, mimo jiné, Alibaba kvalita k tomu... 

Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Redaktor
- Příspěvky: 291
- Registrován: 17 úno 2017, 17:31
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Jo děje. No jsou drahé.. ale v Evropě. A evropské automobilky na to dojedou. Ať chceme nebo ne, ta Čína se tady nakonec (v některých segmentech) prosadí. Měsíčně se v Číně v současnosti prodává 3 miliony aut, z toho půlka už je elektrickým pohonem. Příklad : Elektrické auto o velikosti Fabie, na stejné úrovni zpracování, se v Číně, Indonézii a dalších asijských trzích prodává v přepočtu za 350 tisíc Kč. U nás, díky clu, výši DPH, EU certifikacím a homologacím stojí 580 tisíc.
VW Id3 který v Evropě stojí 33 - 35 tisíc Euro, se v Číně prodává v přepočtu za 18 tisíc Eur. A segment cílových zákazníků kteří by si to koupili, to vidí. Na tuhle rozežranost (a nenažranost odborů, drahé energie etc) VW dojede jako první.
VW Id3 který v Evropě stojí 33 - 35 tisíc Euro, se v Číně prodává v přepočtu za 18 tisíc Eur. A segment cílových zákazníků kteří by si to koupili, to vidí. Na tuhle rozežranost (a nenažranost odborů, drahé energie etc) VW dojede jako první.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 871
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
1600ks 100Ah=512kWh
Cena 1600x20=32000USD -> 62,5USD/1kWh
Musis pocitat v mnozstvach vhodnych aspon pre zivnostnika.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
V Číně jsou elektromobily levnější z prostého důvodu, že je tam nižší cenová úroveň ... cca 3x. Nejen u elektromobilů, ale všeho.
Levná výroba v Evropě možná není, protože cena práce, cena energií, cena byrokracie atd. ... takže se tomu přizpůsobuje i prodejní cena.
Čínské automobilky by elektroauta vyráběná v Číně a okolí taky mohly v Evropě prodávat levněji ... ale proč by to dělaly?
Proč by si dobrovolně snižovali zisk a současně proti sobě budovaly byrokratickou opozici mezi populistickými politiky?
Jinak, elektro pohon aut pořád ještě není dostatečně dotažená technologie ... což neznamená, že v některých okrajových částech trhu nemůže být výhodnější.
Vývoj technologie elektropohonu probíhá již více než 100 let, a stále je horší než technologie spalovacích motorů. Proto je nutné ji prosazovat pomocí byrokratických nařízení a deformací trhu ... což nemůže dopadnout dobře, jak známe z historie "budování komunismu".
Foto ... Domácí nabíjení elektromobilu 1912 ... moc se toho nezměnilo

Levná výroba v Evropě možná není, protože cena práce, cena energií, cena byrokracie atd. ... takže se tomu přizpůsobuje i prodejní cena.
Čínské automobilky by elektroauta vyráběná v Číně a okolí taky mohly v Evropě prodávat levněji ... ale proč by to dělaly?
Proč by si dobrovolně snižovali zisk a současně proti sobě budovaly byrokratickou opozici mezi populistickými politiky?
Jinak, elektro pohon aut pořád ještě není dostatečně dotažená technologie ... což neznamená, že v některých okrajových částech trhu nemůže být výhodnější.
Vývoj technologie elektropohonu probíhá již více než 100 let, a stále je horší než technologie spalovacích motorů. Proto je nutné ji prosazovat pomocí byrokratických nařízení a deformací trhu ... což nemůže dopadnout dobře, jak známe z historie "budování komunismu".
Foto ... Domácí nabíjení elektromobilu 1912 ... moc se toho nezměnilo


"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 303
- Registrován: 24 dub 2022, 17:55
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Otazka pre znalych, ako je to s dlhodobym nepouzivanim elektroauta? Napriklad stoji nepouzivane 3-4 tyzdne pripadne aj 3 mesiace, niekedy v garazi, niekedy vonku. Po odpocinku viacmenej intenzivne pouzivanie par dni v kuse, ale prevazne kratke trasy. Potom sa zase nepouziva dlhsiu dobu. Naposledy som to auto natankoval do plna asi pred rokom a za ten cas najazd asi 350km. Podla toho co citam, na takuto prevadzku elektroauta asi nebudu, alebo sa mylim?
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49455
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To isté, čo s inými akumulátorovými batériami, napríklad v náradí, ale i mobiloch a podobne. Pri nevhodnom režime nabíjania celkom rýchlo zdochnú...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 871
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nijak sa to na nich neprejavilo. Prve stalo celu zimu v garazi, lebo som na nom nemal zimne gumy a druhe stalo prvu zimu vonku z rovnakeho dovodu. Prve bolo nabite na 90% a zima znamenala 4% ubytok stavu nabitia baterky, predsa len, nejaku spotrebu auto ma, aj ked je vypnute.
Druhe na 85% spotrebovalo viac, okolo 40% lebo Tesla nikdy nespi a stale tam bezi riadiaci pocitac a GSM datova komunikacia. Plug-in hybrid sa spraval podobne.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 19 bře 2023, 18:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Napríklad taká Toyota corolla hybrid je na tom s dlhodobou odstávkou katastrofálne. Hybridná aku je v pohode ale klasická olovená vpredu v motore ja pod záťažou všetkej elektroniky aj pri vypnutom aute a keď som ju náhodou premeral, bol som šoknutý že mala len 12,1V po 5 dňoch od odstavenia. Potom som sa tomu začal venovať a zistil som že výrobca prikazuje po 7 dňoch státia auto na 1h zapnúť (stačí zapnúť zapaľovanie a potom sa dobíja z hybridnej aku a občas sa sám zapne motor aby automaticky dobil hybridnú) aby sa olovená dobila a v servise mi to potvrdili, že cez koronu to auto (resp. olovená aku) veľa ľuďom umrelo, lebo ho neštartovali viac týždňov. V každom prípade tá olovená dostáva pekne na frak.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲Jak vidno bude nutno doplnit sekční popisek "Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu" asi o část ".... a do Perdele" 

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Podľa toho čo sa píše o lítiovkách tak hlavný bod je neuskladňovať aku nabitý na 100%(aké je najlepšie percento neviem).
Aj aku kosačku po kosení nabijem do plna a potom ešte pokosím nejaký kúsok aby sa trochu vybila a tak ju uskladním do ďalšieho kosenia za pár dní( alebo do jara).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Odpoveď z Alibaby
bez ceny dopravy"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 871
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
-
- Redaktor
- Příspěvky: 45
- Registrován: 22 srp 2022, 19:53
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
80%, ale silně záleží na konkrétní chemii. U LFP není zpomalení tak výrazní jako u NMC. Daleko většího zpomalení degradace lze dosáhnou skladováním při nízkých teplotách. Tedy pokud aku dlouhodobě nepotřebuji, uložit jej do lednice nebo mrazáku.kenavf píše: ↑10 pro 2024, 15:54Podľa toho čo sa píše o lítiovkách tak hlavný bod je neuskladňovať aku nabitý na 100%(aké je najlepšie percento neviem).
Aj aku kosačku po kosení nabijem do plna a potom ešte pokosím nejaký kúsok aby sa trochu vybila a tak ju uskladním do ďalšieho kosenia za pár dní( alebo do jara).
-
- Redaktor
- Příspěvky: 291
- Registrován: 17 úno 2017, 17:31
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
No jo, ale v té době nebylo "dobíjení" benzinové nádrže u spalovacího motoru nijak luxusnější ani bezpečnější.

-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 251
- Registrován: 01 zář 2019, 08:30
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
K tomu konci elektromobilů. Kromě nectností elektromobilů, k jejich konci na počátku 20 let minulého století přispěla jedna věc: elektrický startér, který nahradil kliku.