



https://vk.com/wall-14964099_49443?reply=49444
Ale S-70 má skoro polovičnú hmotnosť proti Su-57 a nemá zvislé ocasné plochy takže bude mať nižší odpor vzduchu. F-22 má forsáž aj s plochými tryskami.Svarboj píše: ↑25 srp 2019, 23:21bacil:
Jestli k tomu má vhodný tvar nevím, ale podle mě ne, už jsem to tady dříve psal. O žádném (bezpilotním) samokřídle vhodného pro nadzvukové lety jsem zatím nečetl.
S-70 je opravdu velký bojový dron. Prakticky největší cirka s rozpětím 19 a délkou 14 metrů. A se vzletovou hmotností odhadovanou na 20 tun. Pro americký X-47B je max vzletová 20,2 tuny ale přitom je menší (18,92x11,63m) než Ochotnik. Nejlépe to vystihuje obrázek. A tohle monstrum s rozpětím větším než Su-57 (13,95m) tlačí přitom pouze jeden motor...
..
To nemusí být až tak pravda.
kenavf píše: ↑16 srp 2019, 17:49Kdyz ten pilot musi rozeznat cely obzor a do dalky, to asi nenahradi zadny automat. Take vidi nejake objekty na radaru na dalku nejake stovky km, treba 50 a musi si umet vybrat , prebirat cile asi musi jen pilot, masinka jen nejalke typicke. To nejde prirovnat k autu.
Porad se nevi co to umi, co to bude delat a jestli se to dostane do vyroby. Nejdrive to musi ume
naucit letat a potom zacne elektronika k navadeni, neco na pruzkum, vybaveni zbranema bude jiste az posledni vec, jeste hodne daleko.
vysvetlenie je vlastne jednoduché: medzná vrstva znižuje účinnosť trysky a u kruhu je pomer prierezu (plochy) medznej vrstvy k celkovému prierezu (ploche) trysky najvýhodnejší.Co se účinnosti trysky týče, ...
A čo vyznavači "placatozemě"?
Nissan vytvořil „samořídící“ golfový míček, který se vždy trefí do jamky Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/nissan-vytvo ... fault.aspx
Dnešné CCD kamery majú už väčšie rozlíšenie ako ľudské oko, v kombinácii s objektívom s dlhým ohniskom budú na tom lepšie v "dohľadnosti" ako oko pilota. A dokáže obzor a terén skúmať sústavne a systematicky. Pilot pri vizuálnom posudzovaní objektu v diaľke alebo na radare postupuje tiež určitým algoritmom a konečný výsledok je zaťažený určitou mierou neistoty. Podobne aj strojové videnie, či už vo viditeľnom spektre alebo termo resp radar obdrží algoritmy na vyhodnotenie objektov.Beda píše: ↑26 srp 2019, 13:26..
Kdyz ten pilot musi rozeznat cely obzor a do dalky, to asi nenahradi zadny automat. Take vidi nejake objekty na radaru na dalku nejake stovky km, treba 50 a musi si umet vybrat , prebirat cile asi musi jen pilot, masinka jen nejalke typicke. To nejde prirovnat k autu.
.
To musí být opravdu expert, když uvede rozsah rychlostí při zemi od podzvukového tryskáče až po dvoumachový stíhač (0,81 - 1,14 Mach).
F-35 není podle popisu lidí od fochu skutečný supercruise stíhač. Bude potřebovat forsáž, aby se dostal do nadzvuku a tam po kratší letový úsek (240 km) udržel 1,2M. Asi 10min letu. K čemu je dobrý 1,2M? Při odletu vzdálit se nepřátelskému stíhači bez schopnosti supercruise? I tak bude ještě třeba mít dostatečný náskok. Úprk (dash) si představuji jinak - vyšší rychlostí. Víceméně je to PR. Požadavek F-35 na supercruise nebyl. ▼U všech jsou to jen odhady či PR údaje (kolik je třeba maximalka F-35 A a dokáže supercruise? ... najdi mi oficiální a potvrzený údaj).
F-35 byl testován do rychlosti 1,61M. To naznačuje možnost vyšší rychlosti ale není pro to požadavek a nebo jsou s tím spojené nežádoucí jevy...The F-35, while not technically a "supercruising" aircraft, can maintain Mach 1.2 for a dash of 150 miles without using fuel-gulping afterburners.
"Mach 1.2 is a good speed for you, according to the pilots," O’Bryan said. (Lockheed Martin Vice President Stephen O’Bryan)
http://www.airforcemag.com/MagazineArch ... ghter.aspx
Navíc, a to upozorňuji mám jen z diskuze, byla F-22 snížená supercruise 1,8M na 1,6M z důvodu snížení tepelného namáhání kompozitních náběžných hran křídel. Ta hodnota Mach 1,6 je pro F-35 a F-22 taková magická...The F-35’s “top speed” is an administrative speed limit, not its aerodynamic top speed. All three of the F-35 variants can reach M 1.6, although their acceleration times to that speed differ.
........
The F-35 has had numerous temporary speed limits, varying from ~ M1.3 to ~M1.6. During the early F-35 test program, an F-35A prototype reached M1.7 & was still accelerating when the test was abandoned due to a skin temperature warning — the thermal radiation from its afterburner flare had scorched the inner edges of its horizontal stabilizers.
https://www.quora.com/The-F-35-joint-st ... lly-faster
Pro nadzvukově letící letoun se relativní detekční dosah IR senzory ve srovnání s podzvukovým 0,8M (relativní detekční dosah 1,0) zvýší na 2,1x při rychlosti 1,0M, 2,7x u rychlosti 1,4M a 2,9x u rychlosti 1,6M.Jak výrazně demaskující je pro IR senzory aerodynamický ohřev u samokřídla při rychlosti 1,4M ?