Letecké nehody všeobecne
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
viewtopic.php?f=43&t=207&start=885#p107908
Let s porouchaným motorem do Prahy byla chyba posádky, konstatoval dopravce
Let společnosti Smartwings s porouchaným motorem byl podle interního šetření dopravce pochybením posádky. Vyplývá to z podkladů, které firma minulý týden předala leteckému úřadu. Řekl to ve čtvrtek mluvčí Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) Vítězslav Hezký. Společnost Smartwings krátce po události jakékoliv pochybení odmítala, později uvedla, že nešlo o systémovou chybu. Letecký úřad zatím k žádnému výsledku ve svém šetření nedospěl, v minulých týdnech označil postup posádky za nestandardní.
https://echo24.cz/a/SaYNx/let-s-porouch ... l-dopravce
Let s porouchaným motorem do Prahy byla chyba posádky, konstatoval dopravce
Let společnosti Smartwings s porouchaným motorem byl podle interního šetření dopravce pochybením posádky. Vyplývá to z podkladů, které firma minulý týden předala leteckému úřadu. Řekl to ve čtvrtek mluvčí Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) Vítězslav Hezký. Společnost Smartwings krátce po události jakékoliv pochybení odmítala, později uvedla, že nešlo o systémovou chybu. Letecký úřad zatím k žádnému výsledku ve svém šetření nedospěl, v minulých týdnech označil postup posádky za nestandardní.
https://echo24.cz/a/SaYNx/let-s-porouch ... l-dopravce
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Pokračovať na jeden motor ďalej alebo sadať na jeden motor s preťaženým strojom (pretože nevyčerpané palivo) na "neznámom" letisku - toť skutočne otázka.
A pokiaľ by musel povedzme hodinu a pol vylietavať palivo okolo letiska v Atenach, tak to rovnako dobre môže hodinu a pol pokračovať do Prahy...
A pokiaľ by musel povedzme hodinu a pol vylietavať palivo okolo letiska v Atenach, tak to rovnako dobre môže hodinu a pol pokračovať do Prahy...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Laicky povedané. Viac motorové lietadlá sú testované aby boli bezpečné aj pri výpadku jedného motora. Navádza to k domienke že sa tým myslí že má automaticky vyhľadať najbližšie letisko k prevetívnemu pristátiu keby sa objavil problém aj na druhom motore.
Ale asi to tak nie je striktne vymenované v predpisoch.
Tá váha paliva a maximálna pristávacia hmotnosť, samozrejme môže hrať rolu, ale nemáme o tom informáciu aký bol skutočný stav.
Ale asi to tak nie je striktne vymenované v predpisoch.
Tá váha paliva a maximálna pristávacia hmotnosť, samozrejme môže hrať rolu, ale nemáme o tom informáciu aký bol skutočný stav.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Jak píše Alchy, bude záležet na konkrétní situaci.
B-737-800 má max. vzletovou hmotnost až 78 tun, ale max. přistávací "jen" 65 tun. Nevíme s jakou hmotností vzlétal.
B-737-800 jsou standardně certifikovaný až na ETOPS-180 ... tedy mohou létat až 3 hodiny od nejbližšího letiště. Když jim vysadí jeden motor, je dostatečná pravděpodobnost, že doletí. Tento let probíhal v oblasti, kde je letiště dosažitelné v řádu desítek minut.
Provozní manuál B-737-800 říká, že v případě vysazení motoru se má posádka připravit na přistání na "nejbližším vhodném letišti" aniž blíže specifikuje, co se myslí tím "vhodném".
Další neznámou je, zda posádka "věděla" proč jim motor vysadil či proč ho vypínala. Protože pokud to nevěděli, a pouze předpokládali, že to je třeba elektronika, tak to klidně mohlo být třeba palivo ... a pak hrozí, že vysadí i druhý motor.
Dost dobře si nedovedu představit, že by posádka vzniklou situaci nekonzultovala s operačním dispečinkem Smart Wings ... uvidíme, co jim případně poradili.
Jednoznačným pochybením posádky (kapitána) je, že o vzniklé situaci, letu na jeden motor, neinformoval služby řízení letového provozu. Tím nejenže ohrožoval ostatní účastníky letového provozu, protože letadlo nemělo očekávané výkony, ale také to zavání snahou to utajit.
A utajování je v Safety jeden z největších prohřešků.
Opravdu jsem zvědavý na závěry ÚCL a UZPLN.
Zatím je na vše uvaleno "informační embargo", takže se moc neví ... a to se na letišti většinou vše rozlévá
B-737-800 má max. vzletovou hmotnost až 78 tun, ale max. přistávací "jen" 65 tun. Nevíme s jakou hmotností vzlétal.
B-737-800 jsou standardně certifikovaný až na ETOPS-180 ... tedy mohou létat až 3 hodiny od nejbližšího letiště. Když jim vysadí jeden motor, je dostatečná pravděpodobnost, že doletí. Tento let probíhal v oblasti, kde je letiště dosažitelné v řádu desítek minut.
Provozní manuál B-737-800 říká, že v případě vysazení motoru se má posádka připravit na přistání na "nejbližším vhodném letišti" aniž blíže specifikuje, co se myslí tím "vhodném".
Další neznámou je, zda posádka "věděla" proč jim motor vysadil či proč ho vypínala. Protože pokud to nevěděli, a pouze předpokládali, že to je třeba elektronika, tak to klidně mohlo být třeba palivo ... a pak hrozí, že vysadí i druhý motor.
Dost dobře si nedovedu představit, že by posádka vzniklou situaci nekonzultovala s operačním dispečinkem Smart Wings ... uvidíme, co jim případně poradili.
Jednoznačným pochybením posádky (kapitána) je, že o vzniklé situaci, letu na jeden motor, neinformoval služby řízení letového provozu. Tím nejenže ohrožoval ostatní účastníky letového provozu, protože letadlo nemělo očekávané výkony, ale také to zavání snahou to utajit.
A utajování je v Safety jeden z největších prohřešků.
Opravdu jsem zvědavý na závěry ÚCL a UZPLN.
Zatím je na vše uvaleno "informační embargo", takže se moc neví ... a to se na letišti většinou vše rozlévá

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: 07 úno 2017, 13:17
Re: Letecké nehody všeobecne
Mam znameho ktorý sa pohybuje v bezpečnosti leteckejprevadzky a pri mojej prvej otazke čo to stvarali piloti s tým jednym motorom, mi s nervami odpovedal už malo byť na nich podane trestné oznamenie.Pretože toto si nemôžu dovoliť ohrozili 170 ludí na palube a dalšie stovky možno tisice na zemi..A stale sa divil prečo policia Českej republiky hned neriešila trestne oznámenie ked vedeli čo sa stalo..
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Mám takových známých několik (i já k nim kdysi patřil
) a takovýto kategorický soud si nedovolil udělat nikdo z nich.
Pochybení tam určitě bylo - viz výše - ale na trestní oznámení? Pochybuji.

Pochybení tam určitě bylo - viz výše - ale na trestní oznámení? Pochybuji.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
To je tiež otázne. Bolo povedané že lietadlo väčšinu tej cesty absolvovalo vo výške 7500m. Riadiaci letového provozu im to musel, určite na žiadosť pilotov, povoliť. A určite sa pýtal prečo potrebujú letieť tak nízko, pretože je to zvýšené riziko pre kolízne kurzy s inými vzlietajúcimi/pristávajúcimi/na okruhu lietadlami. Neviem si predstaviť dôvod, že by sa ich to neopýtal.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Právě že ne. To mu nepřísluší. Pilot si vyžádal nižší letovou hladinu, tak mu ji dal. Důvodů mohli být desítky ... většinou se jedná o problém s klimatizací.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
IMHO od prípadu Helios sa klimatizácia berie veľmi vážne - až na núdzák
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Byl tam ještě druhý symptom a to přeletová rychlost ale díky letové hladině tolik nepřekážel ostatním v provozu. Otázkou je i dodržení provozního režimu zbylého motoru za letu zda odpovídal jeho stanovené provozní obálce.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
v druhom odstavci je doležitý výrok: "posádka sa pripraví na pristátie" čiže nie je tam povinnosť pristáť na "najbližšom vhodnom letisku"Skeptik píše: ↑13 zář 2019, 07:16B-737-800 jsou standardně certifikovaný až na ETOPS-180 ... tedy mohou létat až 3 hodiny od nejbližšího letiště. Když jim vysadí jeden motor, je dostatečná pravděpodobnost, že doletí. Tento let probíhal v oblasti, kde je letiště dosažitelné v řádu desítek minut.
Provozní manuál B-737-800 říká, že v případě vysazení motoru se má posádka připravit na přistání na "nejbližším vhodném letišti" aniž blíže specifikuje, co se myslí tím "vhodném".
A pokiaľ let trval menej ako tri hodiny, tak neuspeje ani konštrukcia, že certifikácia ETOPS povoluje najviac tri hodiny letu na jeden motor.
IMHO to vyzerá, že niekto by aj chcel posádku, prípadne aj spoločnosť, dobre pojebkať - ale ako si sa to dosť dobre nedá.Zatím je na vše uvaleno "informační embargo", takže se moc neví ... a to se na letišti většinou vše rozlévá
Iste by bolo pre všetkých cestujúcich zábavné, a aj poučné, keby sadli napríklad v Skopje alebo v Prištine. Alebo v Podgorici.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
To reálne prevedenie a vyriešenie situácia je jedna vec, a že sa nič nestalo je dobre.Alchymista píše: ↑13 zář 2019, 19:01....IMHO to vyzerá, že niekto by aj chcel posádku, prípadne aj spoločnosť, dobre pojebkať - ale ako si sa to dosť dobre nedá.
Iste by bolo pre všetkých cestujúcich zábavné, a aj poučné, keby sadli napríklad v Skopje alebo v Prištine. Alebo v Podgorici.
Tu je problém to, že či má lietadlo s jedným motorom čo najrýchlejšie pristáť alebo či je na posúdení osádky či je možno v určitom režime pokračovať ďalej i keď so zvýšeným rizikom ohrozenia stoviek cestujúcich. Ak by už lietadlo splňovalo všetky podmienky na pristátie. Tá pravdepodobnosť sa možno zvýši nepatrne ale je skrátka zvýšená, a v leteckej doprave sa zvykne "fúkať aj na studené".
Na posúdenie:
1.-Aká je pravdepodobnosť že vysadí motor?
2.-Keď vysadil jeden motor, aká je pravdepodobnosť že vysadí aj druhý motor. Táto pravdepodobnosť sa nerovná tej z bodu 1. ale je väčšia, pretože "sa niečo udialo s prvým motorom" a môže to mať spoločnú príčinu.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Záleží na důvodu roce vysadil motor č.1
Pokud je to kvůli špatnému (neodkalenému) palivu, tak je pravděpodobnost vysazení i druhého motoru velmi vysoká.
Pokud je to kvůli špatnému (neodkalenému) palivu, tak je pravděpodobnost vysazení i druhého motoru velmi vysoká.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 240
- Registrován: 07 úno 2017, 20:57
Ve Francii havarovala stíhačka, pilot visel v drátech vysokého napětí
https://twitter.com/LesNews/status/1174 ... 40/photo/1
Francouzští hasiči se museli ve čtvrtek vypořádat s havárií belgické stíhačky F-16 u Bretaně. Oba piloti se včas katapultovali. Zatímco jednomu se podařilo bezpečně přistát, druhému se lana padáku zamotala do elektrického vedení, kde dvě hodiny visel a čekal na záchranu. Při havárii se nikdo nezranil.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_dtt
Francouzští hasiči se museli ve čtvrtek vypořádat s havárií belgické stíhačky F-16 u Bretaně. Oba piloti se včas katapultovali. Zatímco jednomu se podařilo bezpečně přistát, druhému se lana padáku zamotala do elektrického vedení, kde dvě hodiny visel a čekal na záchranu. Při havárii se nikdo nezranil.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_dtt
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Utorok 24.09.2019 o cca 20:40 hod. miestneho času v Nemecku pri meste Windelsbach bojový vrtuľník Boeing AH-64D Apache patriaci US Army zachytil o VVN elektrické vedenie 110kV, elektrické vedenie prerušené a zničené, vrtuľník pristál na lúke, nikomu sa nič nestalo.
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/229297 + ďalšie zdroje
Streda 25.09.2019 o cca 10:00 hod. miestneho času v Indii havaroval MiG-21UM patriaci Indickému letectvu,. Obaja piloti sa katapultovali, stroj nenávratne zničený.
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/229296 + ďalšie zdroje
Streda 25.09.2019 o cca 10:00 hod. miestneho času v Indii havaroval MiG-21UM patriaci Indickému letectvu,. Obaja piloti sa katapultovali, stroj nenávratne zničený.
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/229296 + ďalšie zdroje
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9962
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Ruští turisté se vraceli do své vlasti z Vietnamu. Boeing 767-300, na jehož palubě bylo 334 turistů a 10 členů posádky, provedl let Camran - Barnaul. Ve středu 25. září ve 21 hodin letadlo přistálo, když hořela pneumatika pravého zadního podvozku. Letoun nouzově brzdil. Evakuace byla provedena za několik minut pomocí nafukovacích ramp.
https://cz.sputniknews.com/video/201909 ... raneno-56/
https://cz.sputniknews.com/video/201909 ... raneno-56/
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Americká UH-60A havarovala v Luisianě při MEDEVAC akci. Zatím z neznámých příčin. Počasí dobré, žádné dráty vysokého napětí.
Na palubě 4 vojáci - jeden mrtvý, tři zranění. Mašina na odpis.
https://aviation-safety.net/wikibase/229366
Na palubě 4 vojáci - jeden mrtvý, tři zranění. Mašina na odpis.
https://aviation-safety.net/wikibase/229366
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- El Diablo
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5376
- Registrován: 07 úno 2017, 18:56
Re: Letecké nehody všeobecne
https://www.novinky.cz/Na Slovensku se zřítila vojenská stíhačka MiG:
Na Slovensku se během cvičného letu zřítila vojenská stíhačka MiG-29. Pilot se katapultoval, jeho stav není znám, informovalo ministerstvo obrany.
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 871
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Letecké nehody všeobecne
Slovensko ma o jednu MIG-29 menej.
https://domov.sme.sk/c/22223927/pri-zla ... ig-29.html
https://www.topky.sk/cl/10/1827285/MIMO ... e-lietadlo
Pilot udajne zije.
https://domov.sme.sk/c/22223927/pri-zla ... ig-29.html
https://www.topky.sk/cl/10/1827285/MIMO ... e-lietadlo
Pilot udajne zije.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1954
- Registrován: 16 dub 2018, 11:45
Re: Letecké nehody všeobecne
Podľa poslednách správ mu údajne došlo palivo
Zdroj: https://www.bystricoviny.sk/mimoriadna- ... apultoval/

Zdroj: https://www.bystricoviny.sk/mimoriadna- ... apultoval/
Nečakaj. Začni teraz, tam kde si, a použi to čo máš k dispozícii. /// Optimista sa učí anglicky, pesimista čínsky, realista si kúpil Kalašnikov.