Tuším že mechanicky - když byl vstup zavřen sání motoru "otevřelo žábry", když se vstup otevřel pružiny "žábry" zavřely.


Moderní verze MiGu-29 již "žábra", ani uzavírání vstupu nemají.
Je tedy evidentní, že "žábry" na MiG-29 a "voštiny" na Su-27 a Su-57 mají jiný účel.
Z této fotky vnitřku vstupu u Su-27 to dokonce vypadá, že hlavním (a možná jediným) účelem je "odvod" přebytečného vzduchu při vzletu s použitím "ochrany proti FOD".

ostatně z obrázku i tohoto schematu je zřejmé, že síto chránící motor před nasátím FOD během vzletu za letu ty spodní voštiny překrývá ... ta "růžová deska"

I když ty voštiny na boku vzduchového kanálu skutečně budou mít nějaký efekt při řízení mezní vrstvy - nejspíš budou zlepšovat proudění při nízkých rychlostech (při akrobacii), protože budou zabraňovat odtrhávání proudnic v prostoru spoje vzduchový kanál - křídlo.
Jak už jsem řekl, vstupy vzduchu u nadzvukových letadel nejsou triviální záležitost
