
Hypersonické zbraně
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11615
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Hypersonické zbraně
Omluva všem.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 6346
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: Hypersonické zbraně
Pri výbuchu rakety pri Severodvinsku a následnom zvýšení rádioaktívneho pozadia sa hovorilo o raketových palivách. Ruské hyperzvukové rakety používajú palivo Decilin-M. Tam žiadna rádioaktívna súčasť nie je
https://rueconomics.ru/165352-5-mahov-n ... nat-cirkon
https://www.vesti.ru/doc.html?id=2732278
https://rueconomics.ru/165352-5-mahov-n ... nat-cirkon
https://www.vesti.ru/doc.html?id=2732278
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Hypersonické zbraně
Podľa fotoblogu https://dambiev.livejournal.com/1725424.html:puma píše: ↑01 říj 2019, 17:54Čínské hypersonické DF-17
https://pbs.twimg.com/media/EFw_KlpWkAEWYO9.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/EFw_K_BWoAAbivs.jpg:large
Operačno-taktická balistická raketa DF-17, dolet 1,8 až 2,5 tisíc km s klasickou bojovou náložou (jadrová/klasická bojová časť), alebo ako na prehliadke novinka = hyperzvukový lietajúci aparát (nie je uvedená ani rýchlosť a ani doleť toho aparátu), v tomto prípade je balistická raketa DF-17 iba ako "štartér"Новая мобильная гиперзвуковая оперативно-тактическая баллистическая ракета DF-17 разработки китайской корпорации аэрокосмической науки и техники (CASC – China Aerospace Science and Technology Corporation) Ракеты DF-17 имеют дальность поражения цели от 1,8 тысячи до 2,5 тысячи километров. Ожидается, что ракета будет способна доставлять как ядерную, так и обычную полезную нагрузку, в частности гиперзвуковой летательный аппарат (глайдер).
https://youtu.be/iLgig4ocNwE zverejnené 01.10.2019, dĺžka videa 51 sek.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Hypersonické zbraně
Takže zrovna koukáme nikoliv na balistickou raketu (ta slouží jenom na vynesení boj. hlavice do výšky), ale hypersonický (manévrující) kluzák.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
Tak - či je to "len" klzák, alebo to má aj nejaký vlastný pohonný systém, je zatiaľ neznáme.
Je to možné považovať za HGV - hypersonic glide vehicle - hypersonický klzák, ale kľudne tiež za MRV - maneuverable reentry vehicle - manévrujúce návratové teleso. Otázka definície...
Je to možné považovať za HGV - hypersonic glide vehicle - hypersonický klzák, ale kľudne tiež za MRV - maneuverable reentry vehicle - manévrujúce návratové teleso. Otázka definície...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Hypersonické zbraně
V štvrtok 19.03.2020 o 22:30 hod. miestneho času na ostrove Hawaj (Kauai, Pacific Missile Range Facility) USA otestovali hypersonickú raketu - spoločný projekt US pozemného vojska (Army) a námorníctva (Navy). Neuviedli dosah a ani rýchlosť.
Video štartu nosnej rakety Polaris A3:
https://youtu.be/rdbHFU9ognc zverejnené 20.03.2020, dĺžka videa 15 sek.
Zdroj https://www.defensenews.com/smr/army-mo ... d-success/ + https://www.defense.gov/Newsroom/Releas ... lide-body/ + https://news.usni.org/2020/03/20/video- ... nic-weapon z 20.03.2020
Video štartu nosnej rakety Polaris A3:
https://youtu.be/rdbHFU9ognc zverejnené 20.03.2020, dĺžka videa 15 sek.
Zdroj https://www.defensenews.com/smr/army-mo ... d-success/ + https://www.defense.gov/Newsroom/Releas ... lide-body/ + https://news.usni.org/2020/03/20/video- ... nic-weapon z 20.03.2020
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
:sipka:
translator píše:Spoločné hypersonické klzké telo alebo C-HGB (Common Hypersonic Glide Body) vypustili a preleteli nadzvukovou rýchlosťou do „určeného bodu dopadu“ podľa vyhlásenia ministerstva obrany vydaného 20. marca. Test bol spoločným úsilím námorníctva a armády.
DoD spoločne vyvíjal C-HGB, ktorý bude slúžiť ako základ jeho útočnej hypersonickej rakety. Test predstavuje významný krok vpred pri uskutočňovaní tejto misie uprostred rastúcej kritiky, že Spojené štáty zaostávajú za Čínou a Ruskom v rozvoji nadzvukových zbraní.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Hypersonické zbraně
Takže sa nejednalo o hypersonickú raketu s raketovým pohonom alebo prúdovým pohonom v koncovej fáze, ale o hypersonický klzák bez pohonu. Asi len so schopnosťou manévrovať.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
ano, tak nejak to vyznieva, ostatne označenie je Common Hypersonic Glide Body teda klzavé teleso
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Hypersonické zbraně
To Alchy:Odpoveď na PS
Určite vieš že X-15 je rakeťák a nie screamjet a je otázne čo by sa z jeho technologie dalo použiť na screamjet letúň.
Ale i tak ma napadli následujúce otázky ohľadom letúňov hypersonikov.(preto dávam reakciu sem a nie do PS)
X-15 bol hypersonik, problém s natavovaním čelného skla mali niektoré lietadlá už pri Mach3. Ako to riešili pri X-15? Alebo vysokou rýchlosťou lietal len vo veľkých výškách a tam sa čelné sklo tak nanahrievalo?
Aká výška pre aké rýchlosti sa uvažuje u Zirkonu?
Určite vieš že X-15 je rakeťák a nie screamjet a je otázne čo by sa z jeho technologie dalo použiť na screamjet letúň.
Ale i tak ma napadli následujúce otázky ohľadom letúňov hypersonikov.(preto dávam reakciu sem a nie do PS)
X-15 bol hypersonik, problém s natavovaním čelného skla mali niektoré lietadlá už pri Mach3. Ako to riešili pri X-15? Alebo vysokou rýchlosťou lietal len vo veľkých výškách a tam sa čelné sklo tak nanahrievalo?
Aká výška pre aké rýchlosti sa uvažuje u Zirkonu?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
X-15 riešil problém ohrevu ablatívnym náterom - a "odstrelovacou" ochrannou klapkou na jednom alebo oboch čelných okienkach kabiny
s jednou klapkou:

v ružovom albatívnom "nátere"
X-15A-2 with full scale ablative coating (pink X-15) on NASA ramp
veľký, vidno klapky na oboch okienkach: https://external-content.duckduckgo.com ... N-1736.jpg
veľký: https://external-content.duckduckgo.com ... N-1751.jpg
zmenšený:
popis: https://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo ... -1751.html
s jednou klapkou:

v ružovom albatívnom "nátere"
X-15A-2 with full scale ablative coating (pink X-15) on NASA ramp
veľký, vidno klapky na oboch okienkach: https://external-content.duckduckgo.com ... N-1736.jpg
veľký: https://external-content.duckduckgo.com ... N-1751.jpg
zmenšený:

popis: https://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo ... -1751.html
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Hypersonické zbraně
Tie ablatívne ochrany a kryty signalizujú že na veľké dolety to nebolo stavané. Asi len cesta prudko hore a pristáť. Dolet wiki 450km.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
Proste zistili, že vo veľkých výškach to proti predpokladu príliš "nekĺže" a že teda Sängerove predpoklady boli do istej miery mylné. Ono X-15 na to ani nemal vhodný tvar - ale to vlastne tiež zistili až počas skúšobných letov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 242
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Hypersonické zbraně
Už nějaký čas se vědělo, že letoun H-6N má sloužit jako nosič neznámé hypersonické/balistické rakety. Dnes se konečně podařilo tuto sestavu zachytit. Dosud se spekulovalo, že touto raketou bude derivát rakety DF-21D. Podle těchto obrázků je ale na špici umístěn hypersonický kluzák z rakety DF-17.
https://twitter.com/OedoSoldier/status/ ... 38144?s=20
Raketa DF-17

https://twitter.com/OedoSoldier/status/ ... 38144?s=20
Raketa DF-17

-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
Tvar telesa zjavne nie je celkom rovnaký
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Hypersonické zbraně
the Kholod vehicle accelerated from Mach 3 to around Mach 6.41-6.47, after successfully firing for record-breaking 77 seconds at a maximum altitude of 27.1 kilometers. (688, 331, 689) Ironically, despite its terrible economic woes in the 1990s, Russia became the first to fly a scramjet vehicle.
http://www.russianspaceweb.com/kholod.htmlVozidlo Kholod zrýchlilo z 3 Mach na približne 6,41 – 6,47 Mach po úspešnej streľbe na rekordných 77 sekúnd v maximálnej výške 27,1 kilometra. (688, 331, 689) Je iróniou, že napriek svojim hrozným ekonomickým problémom v 90. rokoch sa Rusko stalo prvým, kto lietal na hypersonickom vozidle
Takže rusom to už v roku 1998(alebo aj skorej?) lietalo 77 sekund a američanom ešte teraz zlyhávajú urýchlovacie rakety a láme sa to vo vzduchu!
Ten motor Cholodu išiel najprv ako Ramjet a až potom sa prepínal na Scramjet.

https://technika.magazinplus.cz/veda-te ... holod.htmlV aukci se objevil velice neobvyklý předmět. Vydražena byla sovětská hypersonická střela Cholod
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
Kazachstanské kšefty?
Experimenty "Cholod" (Холод, 58Л) boli zaujímavé, ale motor vytvorený KBChA nemal reálny ťah, tú akceleráciu zabezpečoval motor upravenej rakety systému S-200.

Experimenty "Cholod" (Холод, 58Л) boli zaujímavé, ale motor vytvorený KBChA nemal reálny ťah, tú akceleráciu zabezpečoval motor upravenej rakety systému S-200.
Pre porovnanie - bojová raketa 5V28http://pvo.guns.ru/s200/i_dubna.htm píše:EXPERIMENTÁLNE RAKETY
Za osobitnú zmienku stojí skutočnosť, že rakety sa použili na testovanie prototypu pokročilého hypersonického motora s priamym prúdením ( = náporového motoru). Komisia predsedníctva Rady ministrov ZSSR pre vojensko-priemyselné otázky už 6. marca 1979 schválila komplexný plán výskumu a vývoja v oblasti používania kryogénneho paliva pre letecké motory. Bol prijatý medzirezortný program "Cholod" na preskúmanie problémov používania kvapalného vodíkového paliva v letectve. Program predpokladal vytvorenie hypersonického lietajúceho laboratória s raketovým štartovacím systémom na testovanie vodíkového hypersonického náporového motora (GPVRD) s ťahom 300-400 kg v reálnych letových podmienkach. Práce na konštrukcii GPVRD s prstencovou spaľovacou komorou, systémami chladenia, regulácie, napájania motora a plnenia rakety kvapalným vodíkom sa uskutočnili v Ústrednom ústave leteckých motorov.
Prototyp GDVRD navrhla a vyrobila spoločnosť Turajev MKB Sojuz a palubný systém na reguláciu dodávky vodíka do spaľovacej komory na dráhe letu navrhla konštrukčná kancelária Temp. Na vývoji a testovaní sa podieľali spoločnosti CAGI, VIAM, LII, MOKB Gorizont, NPO Kriotechnika a poligonové služby ministerstva obrany.
V rámci programu vývoja raketového pohonného systému bolo rozhodnuté vytvoriť lietajúce laboratórium na báze 5V28 SAM a upraviť prostriedky riadiaceho komplexu, pozemnú štartovaciu pozíciu a technické prostriedky.
Raketa bola upravená tak, aby obsahovala nádrž na kvapalný vodík s výtlačným systémom na jeho dodávku, systém kontroly prietoku vodíka s meracími zariadeniami, automatický systém dodávky paliva, kontrolu testovacích režimov a meranie parametrov GVRD v predných priestoroch. Experimentálna osovo symetrická raketa GVRD E-57 mala priemer 226 mm a dĺžku 1200 mm a bola namontovaná v prednej časti rakety. Oddelenia s experimentálnym vybavením a nádržou s kvapalným kyslíkom boli umiestnené za prototypom motora namiesto štandardného prvého a druhého oddelenia rakety 5B28.
Do pozemného komplexu bolo dodatočne zavedené protipožiarne vybavenie.
Na základe podvozku automobilového prívesu so zariadením KUNG bola vytvorená mobilná kontrolná stanica na tankovanie vodíka. Raketa bola poháňaná stlačenými plynmi (héliom, dusíkom a vzduchom) pomocou cisterny MS-10 a špeciálne navrhnutého pneumatického ovládacieho panela.
Na dopĺňanie paliva do palubnej nádrže kvapalným vodíkom v teréne na mieste štartu vyvinul CIAM mobilný tankovací komplex na báze sériového tankovacieho zariadenia TsTV-25/6 s ťahačom typu KrAZ.
27. novembra 1991 sa na skúšobnom polygóne v Kazachstane uskutočnil prvý letový test hypersonického raketového lietadla na svete na lietajúcom laboratóriu "Cholod". Počas testu bola šesťkrát prekročená rýchlosť zvuku vo výške letu 35 km.
17. novembra 1992 sa s podporou vlády a Akadémie vied Kazachstanu na tom istom testovacom mieste uskutočnili letové skúšky motora vyvinutého CIAM a konštrukčnou kanceláriou Sojuz v rámci spoločného výskumného programu s francúzskym ONERA (Office National d'Etudes de Recherches Aerospatiales). Dosiahol rýchlosť 1535 m/s (M=5,35) s maximálnou výškou letu 22,4 km a časom prevádzky GDVT 41,5 sekundy.
Počas štartu 1. marca 1995 bola dosiahnutá rýchlosť 1712 m/s (M=5,8) pri maximálnej výške letu 30 km. Počas testov 1. augusta 1997 dosiahla rýchlosť 1832 m/s (M = 6,2) pri výške letu 33 km a čas prevádzky GDPR bol 77 sekúnd.
Najnovšiu verziu konštrukcie raketového motora 58L (58L.00-00.000) vyrobili KBChA a CIAM. Motor funguje na kvapalný vodík. Rozmery motora: výška - 2307 mm, výška komory - 1707 mm. Hmotnosť motora je 205 kg, ťah do prázdna je 300 kg, špecifický impulz je 2000 s.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49454
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Hypersonické zbraně
https://kbkha.ru/deyatel-nost/raketnye- ... gpvrd-58l/
Keď sa nevie čo s čím súvisí a ako, tak je ten motor užitočný asi ako motor pre určovanie cetanového čísla pri konštrukcii motora pre formulu jedna.
(a bol kompletne zničený pri dopade rakety do terenu...)V rokoch 1994-1998 KBKhA v spolupráci s Baranovovým ústredným inštitútom leteckých motorov vyvinula experimentálny osovo symetrický nadzvukový prúdový motor 58L (vedúcim konštruktérom bol I. V. Baranov). KBKhA spolu s TsIAM pomenovaným po Baranovovi vyvinuli experimentálny osovo symetrický hypersonický prúdový motor 58L (vedúci konštruktéri I. V. Lipljavyj, J. A. Martynenko) - určený na štúdium procesov spaľovania vodíkového paliva počas letu pri rýchlostiach 3-6,5 M a výškach od 20 do 35 km. Motor pracuje na kvapalný vodík, ktorý prechádza chladiacim okruhom spaľovacej komory a potom vstupuje do spaľovacích zón. Spaľovacia komora je kruhová s tromi zónami. V prvej zóne prebieha spaľovanie vodíka v podzvukovom prúdení vzduchu, v ďalších dvoch v nadzvukovom prúdení. Motor bol kompletne navrhnutý a vyrobený v KBKHA, pričom boli implementované originálne konštrukčné a technologické riešenia. V roku 1998 sa úspešne uskutočnili letové skúšky ramjetu ako súčasti lietadla zariadenia "Igla". Motor bol poháňaný rýchlosťou 3M a na konci letu dosiahol rýchlosť 6,47M. Prvýkrát na svete sa spaľovanie vodíka v komore uskutočnilo v nadzvukovom prúdení. Motor pracoval plne a bez problémov podľa skúšobného programu.
Keď sa nevie čo s čím súvisí a ako, tak je ten motor užitočný asi ako motor pre určovanie cetanového čísla pri konštrukcii motora pre formulu jedna.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.