Suchoj Su-57 (T-50)
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
R-73E hoří cca 6 sekund, jak je to u nové R-74M2 těžko říct, nikdo ji v letu ještě neprezentoval až na ten odpal z Su-57 a je to moc krátké video, teoreticky by mohla mít dvourežimový raketový motor, ale myslím si, že spíše ne, protože je u PLŘS krátkého dosahu takticky lepší maximální urychlení na kratších vzdálenostech než to natahovat v čase, to už by se částečně překrývalo s PLŘS středního dosahu a ta výhoda velké rychlosti na menších vzdálenostech by byla fuč. Ani Python-5 nemá dvourežimový raketový motor a max rychlost má také extrémně vysokou na 4M. AIM-9X je pomalejší, ta dá max. rychlost "jen" M2,5. IRIS-T má ale raketový motor s proměnlivým režimem hoření a létá rychlosti až M3 se zrychlením v závěrečné fázi hoření TPH.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 224
- Registrován: 07 úno 2017, 17:02
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Dle článku na Sputniku, https://sputniknews.com/russia/20200331 ... -its-name/, SU-57 obdrželo název dle SUkhoi - 5-tá generace 7 šťastné číslo UAC vývojové kanceláře.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Sú nejaké správy ohľadom plochej trysky pre Su-57? Doposiaľ sa izd. 30 skúša s kruhovou zubatou, podobnú má i Saljut pre svoje najvýkonnejšie AL-31FM2/3.
Plochá tryska by obmedzila manévrovanie a tak uvažujem či nie je vo vývoji tryska so štvoruholníkovým prierezom naklapateľná vo vertikále aj horizontále.
No a hlavne či by to malo pri zameraní Su-57 zmysel, keď dokonca plochú nemá ani "maxistealth" F-35.
Plochá tryska by obmedzila manévrovanie a tak uvažujem či nie je vo vývoji tryska so štvoruholníkovým prierezom naklapateľná vo vertikále aj horizontále.
No a hlavne či by to malo pri zameraní Su-57 zmysel, keď dokonca plochú nemá ani "maxistealth" F-35.
срочно расстрелять
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Plochá tryska neprináša oproti kruhovej/eliptickej vychylovanej v dvoch rovinách žiadnu podstatnú výhodu.
Trysky s výraznou odchýlkou od kruhovej symetrie sú termodynamicky (a samozrejme aj vnútornou aerodynamikou) výrazne zložitejšie a majú menšiu účinnosť (až o desiatky percent).
Trysky s výraznou odchýlkou od kruhovej symetrie sú termodynamicky (a samozrejme aj vnútornou aerodynamikou) výrazne zložitejšie a majú menšiu účinnosť (až o desiatky percent).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Veď práve to. V jednom z rozhovorov sa konštruktér zmienil, že pre 57 sa vyvíja plochá tryska a jej stratovosť uviedol tuším len v jednotkách %. Bolo to na stránke naukatehnika, odkazy na ňu boli aj tu.
Pripadá mi nelogické a stratové zaoberať sa jej vývojom pri takomto lietadle.
Pripadá mi nelogické a stratové zaoberať sa jej vývojom pri takomto lietadle.
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Plochú trysku už skúšali/testovali na Su-27 a to už je asi aj viac ako 20 rokov. Odvtedy nebolo o tom počuť.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To je zasa sporné vyjadrenie... Vysvetlím:Pripadá mi nelogické a stratové zaoberať sa jej vývojom pri takomto lietadle.
Sovieti v nejakom čase (začiatok 60. rokov) dokončili vývoj Mig-25 (1964). V zhruba rovnakom čase USA dokončujú F-111 (1965). "Krížencom" ich ideových koncepcií je námorný F-14 Tomcat (1970) a ako "protiváha" migu vzniká F-15 Eagle (1972) - a "doplnok" k nemu F-16 (1974). Za povšimnutie stojí, že F-15 dosť presne kopíruje aerodynamickú koncepciu Mig-25.
Sovieti reagujú na ich vývojom Mig-29 (1977) a Su-27 (1977). Lenže je to jeden veľmi dôležitý moment - sovietsky CAGI na konci 60. rokov rozpracováva úplne novú koncepciu aerodynamického návrhu pilotovaných lietadiel. Mikojanovci sa jej držia dosť presne, Suchojovci - do istej miery oprávnene - "nie celkom"... Čiastočne je podľa nej vytvorená prvá verzia budúceho Su-27 - prototypy T-10 z roku 1977 - a "nie je to práve výhra". Nasleduje ťažké rozhodovanie: pustiť do výroby "neoptimálny" stroj - alebo "začať znovu". Padlo rozhodnutie projekt prepracovať - a po množstve "dodatočných" meraní v CAGI sa zrodil Su-27 ako ho poznáme.
Na jednej strane to bolo "zahodenie" obrovského množstva projekčných prác a oneskorenie vývoja o najmenej štyri roky. Na druhej strane namiesto "druhotriedneho" lietadla vznikol excelentný stroj, ktorý aj skoro štyri desaťročia od svojho vzniku predstavuje v oblasti aerodynamiky absolutnú svetovú špičku.
Čo týmto pripomenutím chcem povedať: ak sa niekomu podarí úspešne vyriešiť známe problémy obdĺžnikovej či plochej trysky, otvorí sa mu celkom nová oblasť aerodynamiky a termodynamiky reaktívnych motorov a tým možno aj nová oblasť mechanizmov riadenia letu - a lietania vôbec. Ak by to vyšlo, Su-57 by získal ďalšiu výhodu.
A ak to nevýjde... Ač sa to nezdá, aj cimrmanovský výskum sľubných slepých uličiek JE dôležitý pre vývoj vedy a techniky.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Alchy,
a v čem je podle tebe výhoda "ploché trysky" vektorované jen v jedné rovině u air superiority fighter ... i kdyby se nakrásně podařilo vyřešit její ztráty?
Její použití na F-22 beru pouze a jen jako z nouzové řešení, protože její vektorování je jednodušší než u trysky kruhové.
Neřeknu, u stealth bombardéru či stealth dronu ... ale ty létají rovně a tak zas nepotřebují vektorování. A ano, z některých úhlů může mít "plocha tryska" menší tepelné vyzařování a možná i radarový odraz, ale je to opravdu tak zásadní, aby se kvůli tomu omezovaly letové výkony ???
a v čem je podle tebe výhoda "ploché trysky" vektorované jen v jedné rovině u air superiority fighter ... i kdyby se nakrásně podařilo vyřešit její ztráty?
Její použití na F-22 beru pouze a jen jako z nouzové řešení, protože její vektorování je jednodušší než u trysky kruhové.
Neřeknu, u stealth bombardéru či stealth dronu ... ale ty létají rovně a tak zas nepotřebují vektorování. A ano, z některých úhlů může mít "plocha tryska" menší tepelné vyzařování a možná i radarový odraz, ale je to opravdu tak zásadní, aby se kvůli tomu omezovaly letové výkony ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Pokiaľ má mať obdlžniková alebo plochá tryska význam, musí byť vychylovaná v dvoch rovinách, respektíve musí umožňovať zmenu vektoru ťahu v dvoch rovinách. Riešenie ala F-22 je polovičaté, a podľa mňa neprináša žiadnu zásadnú výhodu, možno okrem "steals" vlastností - a aj to s výhradami.
V opačnom prípade bude zrejme výhodnejšie použiť trysky kruhové/kruhovité a "nejak" ich zakryť nejakou "kapotážou" a to i za tú cenu, že pri vstupe do boja, alebo pri inej potrebe väčšieho rozsahu riadenia vektoru ťahu bude "kapotáž" odhodená.
Čo by ma ale reálne zaujímalo - nakoľko je F-22 schopný zabezpečiť aspoň "minimálne" riadenie ("stabilizáciu letu") čiste diferenciálnym riadením vektorov ťahu, bez pohybu aerodynamických riadiacich plôch.
V opačnom prípade bude zrejme výhodnejšie použiť trysky kruhové/kruhovité a "nejak" ich zakryť nejakou "kapotážou" a to i za tú cenu, že pri vstupe do boja, alebo pri inej potrebe väčšieho rozsahu riadenia vektoru ťahu bude "kapotáž" odhodená.
Čo by ma ale reálne zaujímalo - nakoľko je F-22 schopný zabezpečiť aspoň "minimálne" riadenie ("stabilizáciu letu") čiste diferenciálnym riadením vektorov ťahu, bez pohybu aerodynamických riadiacich plôch.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 96
- Registrován: 08 úno 2017, 21:12
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Tak toto by zaujímalo aj mňa, pretože som ešte nevidel video s F-22 Raptor kde by sa trysky nehýbali súbežne. Aj keď tá zmena vektoru je dosť rýchla viď videá z testov motorov na stende
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Pokud to ještě nikdy nikdo neviděl (také jsem hledal nějaké takové video a nic nenašel), tak pravděpodobně je to z toho důvodu, že je to jen záložní systém řízení, který se používá jen pokud jsou vyřazené aerodynamické řídící plochy z řízení. Teoreticky by mělo jít nouzově i s dvěma 2D tryskami omezeně manévrovat i do boků s rozdílným výkonném motorů, s tím by se dalo v nouzové situaci i přistát jen přes ovládání výkonu s 2D vektorováním motorů.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
V dokumente o leteckých haváriách, bolo popisované ako podobným spôsobom pomocou regulácie ťahu motorov smerovali piloti veľké dopravné lietadlo(porucha ovládania smerovky).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 15 dub 2019, 10:07
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Podla zvuku by mali mat uz SU-57 nove motory!!
https://twitter.com/I30mki/status/1257476641833566209
https://twitter.com/I30mki/status/1257476641833566209
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 15 dub 2019, 10:07
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Informacie ohladne umiestnenia rakety vzduch vzduch.
https://twitter.com/I30mki/status/1256092461878743041
https://twitter.com/I30mki/status/1256091443107467266
https://twitter.com/I30mki/status/1256092461878743041
https://twitter.com/I30mki/status/1256091443107467266
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Testy bezpilotného režimu
Podľa nemenovaného zdroja OKB Suchoj na jedom z prototypov T-50 testuje bezpilotný režim riadený na diaľku. Pilot v kabíne len overuje správnosť a funkčnosť procesov.
Zdroj https://ria.ru/20200516/1571532127.html z 16.05.2020
Komunikácia medzi T-50/Su-57 a BPLA Ochotnik sa riešila v inom vlákne, napríkald od: a nasledujúce
Podľa nemenovaného zdroja OKB Suchoj na jedom z prototypov T-50 testuje bezpilotný režim riadený na diaľku. Pilot v kabíne len overuje správnosť a funkčnosť procesov.
Zdroj https://ria.ru/20200516/1571532127.html z 16.05.2020
Komunikácia medzi T-50/Su-57 a BPLA Ochotnik sa riešila v inom vlákne, napríkald od: a nasledujúce
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5753
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
dancostar: To znamená že zvuk motorov Izd. 30 sa dá odlíšiť od zvuku pôvodných motorov?
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 19 úno 2017, 13:13
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Je to možný . Ještě když jsem sloužil , tak stačilo sedět v kanclu , nemusel vidět člověk na dráhu a podle zvuku motoru poznal , co nám letí/přistává na letišti . Problém byl u vrtulníků , ty jsem moc nepotkával , tak nebyli naposlouchaný .
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Podobný či totožný zvuk bol pustený i v nedávnom propagačnom videu pri odpale rakety zo šachty
Ak sa zavedú Izd. 30 do produkcie, čo bude so 117? Zostanú pre export alebo zaniknú? Za 117S zrejme sa už zamienať nebudú.
Ak sa zavedú Izd. 30 do produkcie, čo bude so 117? Zostanú pre export alebo zaniknú? Za 117S zrejme sa už zamienať nebudú.
срочно расстрелять
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 15 dub 2019, 10:07
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Pocul som taky nazor ze tento velmi specificky zvuk ktory naozaj nema ziadna ina moderna "stihacka" sposobuje plazmove zapalovanie (horenie) noveho motora SU-57.... Co je ale na tom pravdy neviem. Jedine co sa da jasne overit je ze naozaj tento zvuk je uplne odlisny od strasich SU-57 a inych stihacov...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Kurňa, to nie je pekný zvuk. Správny zvuk je "hrmázňanie" a nie "kvílenie".
To asi okopírovali zo Stuky. (Bude sa volať Stukovski) :evil_smile:

To asi okopírovali zo Stuky. (Bude sa volať Stukovski) :evil_smile:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.