Suchoj Su-57 (T-50)
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Puma a čo ak by v rámci "stealth" prieniku letel jedne Su-57 s niečim ako Sachalin a dotankoval naloženého kolegu? Bolo by to nenápadnejšie než prídavné nádrže?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To by mohlo byť možné a túto variantu vzletov používal SR-71. Štartoval s minimom paliva a dotankovával po vzlete.puma píše: ↑03 črc 2020, 11:22...
Ale co vám brání nést cca 5t zbraní a interně jen 5728kg paliva při vzletu + 2x plné PTB-3400 (5430kg), s tím že následně dotankujete ve vzduchu interní palivové nádrže na 100% a 2xPTB-3400 až je vypotřebujete cca za hodinu a půl, což dá dohromady 16472kg paliva, a pak bude letová hmotnost 39772kg (+ 4.2t nad maximální vzletovou hmotností), že je to nemožné bych netvrdil, protože ta maximální vzletová hmotnost je hlavně o podvozku a ne o max. konstrukční nosnosti za letu (samozřejmě bez nějakých energických manévru ale od toho máte možnost odhodit PTB).
Lenže "maximálnu letovú hmotnosť" lietadla nikto neudáva, aspoň som sa s tým nestretol.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To sice neudává, ale z logiky věci to musí být hodně nad maximální vzletovou hmotností z důvodu celkové konstrukční pevnosti letounu, a u silně manévrujících strojů ještě náležitě předimenzované skrz velká přetížení působící na konstrukci, takže nějaké +4,2t s 2xPTB-3400 nad max. vzletovou hmotností v ustáleném letu při doplnění paliva až na velké výšce se mi zdá jako vcelku reálné, odhodit to můžete vždycky.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Jasně, varianta s dorážkou paliva za letu je tu vždy.
Otázkou je, zda to u takovéhoto typu letadla dává smysl ... baky dost demaskují
Otázkou je, zda to u takovéhoto typu letadla dává smysl ... baky dost demaskují
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Prvú časť letu by letel len na palivo z bakov a potom by ich pred vstupom do kritického priestoru(napr. 400km pred cielom/radarom) odhodil aby sa nedemaskoval(RCS).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Takže, to máme cca 1.000 km na baky, pak 400 km k cíli, odhoz bomb a návrat na základnu 1.400 km ... po odhozu baků na supercruise.
nebo
2.000 km na baky, dalších 1.000 km k cíli, odhoz bomb resp. odpal střel a návrat na základnu 3.000 km ... po celou dobu, s výjimkou vlastního útoku, na podzvukové rychlosti.
To je:
Startuji u Smolenska, baky odhazuju u Štětína a bombarduji Brémy
nebo
Startuji u Murmansku, dorážím palivo u Špicberk, baky odhazuji u Faerských ostrovů, bombarduji Londýn a pak zpět stejnou cestou
... se stíhačkou pro vybojování vzdušné nadvlády
Není jednodušší ty Brémy rovnou "zkalibrovat" a Londýn napadnout CH-101 z Tu-95 od Špicberk ???
nebo
2.000 km na baky, dalších 1.000 km k cíli, odhoz bomb resp. odpal střel a návrat na základnu 3.000 km ... po celou dobu, s výjimkou vlastního útoku, na podzvukové rychlosti.
To je:
Startuji u Smolenska, baky odhazuju u Štětína a bombarduji Brémy

nebo
Startuji u Murmansku, dorážím palivo u Špicberk, baky odhazuji u Faerských ostrovů, bombarduji Londýn a pak zpět stejnou cestou

... se stíhačkou pro vybojování vzdušné nadvlády

Není jednodušší ty Brémy rovnou "zkalibrovat" a Londýn napadnout CH-101 z Tu-95 od Špicberk ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To sice je, ale kdyz uz to letadlo unesene, tak proc mu nedat tu moznost, kdyz nikdo neceka, ze se skusim poskrabat levou rukou za pravym uchem a provedu nejakou podobnou prasarnicku?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Jasně, všechno jde, i pokusit se Andulou napadnout letadlovou loď
Otázka je ... PROČ?

Otázka je ... PROČ?
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
:sipka: Život a vojna prináša rôzne situácie. A u vojenskej techniky je dobré mať aj plán "B" alebo "C". Pamätáš britskú anabázu s bombardovaním Falkland? Kvôli jednému bombeniu letištnej plochy z Anglie sa zrealizovalo tuším 24 tankovaní vo vzduchu.
Takže keď vieš že Su-57 by bolo schopné takej skopičiny tak sa môže stať že nejaká neidentifikovaná stíhačka previedla vybombenie ISIL demokratov niekde v Lýbii.
P.S.
I keď je pravda že ten ich "Star Wars"zvuk ich prezradí. :evil_smile:
Takže keď vieš že Su-57 by bolo schopné takej skopičiny tak sa môže stať že nejaká neidentifikovaná stíhačka previedla vybombenie ISIL demokratov niekde v Lýbii.
P.S.
I keď je pravda že ten ich "Star Wars"zvuk ich prezradí. :evil_smile:
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Black_Buck

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ck.svg.png
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Prvně jsem si myslel, že je to nějaká haluz s tím zvukem, ale po tomto videu už si tak jistý nejsem a asi něco na tom bude.
Toto je dobré video s kameramanem na stejném místě, a MiGy-31, Su-34, MiGy-29SMT, Su-30SM, Su-35S, vše to letí na stejné výšce a na stejném režimu motoru, ale u nich to tak nehuláká na vysokých frekvencích, z nějakého důvodu jako u přeletu roje Su-57, kde to strašně "píská" na vysokých frekvencích, což bude asi aerodynamikou, otázka je kde, protože zcela jistě nemají nové motory izd.30.
Naposledy upravil(a) puma dne 03 črc 2020, 17:39, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
"píska" to predovšetkým smerom dopredu, takže "to" robia vstupy a kompresor
Trochu podobne pískajú aj vstupy Su-27 vyšších verzií
Trochu podobne pískajú aj vstupy Su-27 vyšších verzií
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
To si nemyslím právě, že je to motor, protože by to pak robilo stejný zvuk při přeletu Su-35S s stejným motorem a to evidentně nerobí, podle mě to budou ty těsné nezaviratelné "žaluzie/průduchy" na bocích nasávání vzduchu a ty to budou mít na svědomí - to jsou ty "píšťalky", zaviratelné jsou jen ty větší spodní, motory přes ně nasávají vzduch a ono to prostě píská na vysokých frekvencích.
Ale zajímavé je, že když se na to video podíváte pořádně, tak první Su-57 má buď natřeno načerno tu oteviratelnou žaluzii na levém sání vzduchu vespod vpředu a nebo ji má úplně otevřenou a na pravém sání je zavřená, ale tři zbývající Su-57 je mají zavřené.. přitom letí na stejném režimu, což je trochu zvláštní, to by mohlo naznačovat, že přeci jen by to mohl být jiný motor, protože takto asymetricky rozdílně na jednom letounu ve vodorovném letu by stejné motory asi těžko pracovali. A ten první stroj je 055

https://russianplanes.net/id268686
Ale zajímavé je, že když se na to video podíváte pořádně, tak první Su-57 má buď natřeno načerno tu oteviratelnou žaluzii na levém sání vzduchu vespod vpředu a nebo ji má úplně otevřenou a na pravém sání je zavřená, ale tři zbývající Su-57 je mají zavřené.. přitom letí na stejném režimu, což je trochu zvláštní, to by mohlo naznačovat, že přeci jen by to mohl být jiný motor, protože takto asymetricky rozdílně na jednom letounu ve vodorovném letu by stejné motory asi těžko pracovali. A ten první stroj je 055

https://russianplanes.net/id268686
Naposledy upravil(a) puma dne 03 črc 2020, 18:03, celkem upraveno 4 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Ale desať rokov to nepískalo a zrazu(pár mesiacov) to píska. Takže to musí byť úprava z poslednej doby.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
puma - píska "niečo" vo vnútri sacáku, nie na povrchu, takže uvedené "prisávacie" klapky to nebudú. To už skôr ten "rošt" na hornej strane kanálu. A je to aerodynamicky a akusticky "zakryté" zhruba pri 90°od osy, takže to bude zhruba do metra o hrany sacáku.
kenavf - na to stačí nešikovne vyriešená venturiho trubica
kenavf - na to stačí nešikovne vyriešená venturiho trubica
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
055 z dubna 2018 ještě se stejnými žaluziemi na obou sáních
https://russianplanes.net/id228269
055 z srpna 2019 a už má ty levé žaluzie prostě jiné čtvercové - v současném stavu
https://russianplanes.net/id254693
Takže otázka je, prečo?
https://russianplanes.net/id228269
055 z srpna 2019 a už má ty levé žaluzie prostě jiné čtvercové - v současném stavu
https://russianplanes.net/id254693
Takže otázka je, prečo?
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Neskúšali ste ohľadom toho zvuku, hladať na anglických alebo ruských fórach?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Tak možnosti jsou jen dvě, buď jsou ty jiné otevřené "žaluzie" na levém sání na 055 to co vydává ten pískající zvuk a testují je z nějaké důvodu, a nebo takovouto úpravu si vyžádala instalace izd.30 na 055, protože ten testují za letu již přes tři roky na 052 také na levém motorovém loži a ta takové úpravy žaluzií na levém sání vzduchu nemá. Jenže na té 055 teda nejde vidět, že by kdy létala s izd.30.
Naposledy upravil(a) puma dne 03 črc 2020, 18:26, celkem upraveno 2 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11950
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Ale keď vtedy prezentovali Su-57 s izd.30 tak to ten zvuk nemalo.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21962
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-57 (T-50)
Klíčové je, proč by někdo tak výrazně měnil sáni vzduchu přes ty žaluzie na spodku pro velké úhly náběhu, pokud by nešlo o zajištění většího přívodu vzduchu ke kompresoru motoru, těžko to špatně vypočítali pro AL-41F1, což může naznačovat, že to testují skrz izd.30, nebo na tom 055 létá či létal i izd.30 z továrního letiště nebo v Achtubinsku, ale jen se to nikde veřejně neprezentuje, jelikož na tom 055 se evidentně zkouší zbraně je pěkně očouzený, tak možná zkoušeli izd.30 na pumpáž při střelbě, protože na 052 by střelby těžko prováděli.
Tady je ta jiná konstrukce na 055 dobře vidět, ty žaluzie jsou pevné a otevřené a nejsou to tedy žaluzie narozdíl od těch uzavíratelných na pravém sání.

Jinak pokud mě zrak neklame, tak to očouzení u pravé "pumovnice" pro PLŘS je od odpalů, no a zajímavé tam je, že je tam vidět pod strženým maskovacím vzorem normální barvy zas ten světle tyrkysový RAM nátěr.
Zde je ta 055 z května 2020 a žádné pískáni při vzletu/přistání slyšet není, ale při přeletu už to jde slyšet, což znamená, že se to projevuje až při větších rychlostech a není to v motoru, nejspíš píská ta nová pevná otevřená mřížka,jiné logické vysvětlení pro to nemám.
Tady je ta jiná konstrukce na 055 dobře vidět, ty žaluzie jsou pevné a otevřené a nejsou to tedy žaluzie narozdíl od těch uzavíratelných na pravém sání.

Jinak pokud mě zrak neklame, tak to očouzení u pravé "pumovnice" pro PLŘS je od odpalů, no a zajímavé tam je, že je tam vidět pod strženým maskovacím vzorem normální barvy zas ten světle tyrkysový RAM nátěr.
Zde je ta 055 z května 2020 a žádné pískáni při vzletu/přistání slyšet není, ale při přeletu už to jde slyšet, což znamená, že se to projevuje až při větších rychlostech a není to v motoru, nejspíš píská ta nová pevná otevřená mřížka,jiné logické vysvětlení pro to nemám.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.