Suchoj Su-27
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5652
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Suchoj Su-27
Let s Su 27UB: jedinečné záběry z pohledu pilota
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 37476
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27
To má tam čo za konštrukciu v prekryte? Záclonku?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5652
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Suchoj Su-27
Nebude to proto že je dvoumístná??
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6789
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Suchoj Su-27
Na Mig 21, v spárke bola taká záclonka, aby nebolo vidno z kabíny . Tú zatiahol žiakovi vpredu inštruktor, keď sa lietalo podľa prístrojov. Možno také niečo! Alebo je to clona proti slnku!
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21632
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-27
Ty záclonky mají vícero využití - trénování letu jen podle přístrojů, na stojánce to může stínit slunce do kokpitu, ale primárně je to určené na clonění světelného záření z jaderných výbuchů, protože bez toho posádka s velkou pravděpodobností hned trvale oslepne nebo bez zraku nebude schopna pilotovat letoun po delší dobu, což je tak jako tak mrtvá posádka, proto to to má většina ruských letounů v nějaké formě, v případě hrozících jaderných výbuchů vytáhnou záclony a letí jen podle přístrojů, efektivní a blbovzdorné řešení vždy po ruce.
U Su-24M je to ta páčka uprostřed, jednoduše to clonítko zvednou a zafixují, + zezadu vytáhnou záclony
Su-34 s bočními záclonami tentokrát v roli stínění proti slunci v Sýrii, určitě má i přední záclonu
U Su-24M je to ta páčka uprostřed, jednoduše to clonítko zvednou a zafixují, + zezadu vytáhnou záclony
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 37476
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27
Na druhej fotke Su-34 je vpredu zrejme "pozemné tienidlo" s tvarovaním pre hlavu zameriavača - "letové tienidlo" by to zrejme nemalo.
Tienidlá proti slnku a pre nácviky letu bez vidu sú konštrukčne odlišné od štítov proti žiareniu jadrovému výbuchu.
Tienidlá proti slnku a pre nácviky letu bez vidu sú konštrukčne odlišné od štítov proti žiareniu jadrovému výbuchu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Suchoj Su-27
Puma, alebo niekto iný kto sa vyzná, prosím ťa nevieš či ten HUD v Su-24M je plnohodnotný HUD (samozrejme poplatný dobe svojho vzniku), alebo je to len optický zameriavač na premietanie značiek pri streľbe z kanónu a neriadených zbraní? Onehdá som mal k tomu diskusiu s nejakým človekom na AN kde mi tvrdil že to je len optický zameriavač. Pýtal som od neho nejaké zdroje k tomu, ale nič mi k tomu okrem svojich tvrdení neposkytol. Malo by sa v prípade Su-24M jednať o systém ППВ (прицельно-пилотажны визир), súčasť systému ПНС-24 Пума.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21632
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: Suchoj Su-27
Su-24M má HUD, co už vypadá jak klasický HUD se stínítkem, asi to bude jednoduchý HUD se základními informacemi pro let nad terénem bych tipnul, Su-24 jej určitě nemá, tam je jen optický zaměřovač (které stínítka nepoužívají). Ale jen logická dedukce, video, nebo jeho symboliku sem nikde nenašel.
Tady je mod pro kopírovávání terénu přes HUD s pomocí radaru Reljef u Su-24M, co se dá najít na netu, je to už jednoduchý klasický hud, jestli to zobrazovalo jen toto "navádění" pro let nízko nad terénem podle radaru pro pilota tak to netuším, plus nějaké střelecké mody, bez rychlosti atd, jak je běžné dnes těžko říct, ale je to celkem možné. I když zobrazit mu u toho aspoň rychlost a výšku by se určitě hodilo pro pohodlnější let v nízké výšce.
Tady je mod pro kopírovávání terénu přes HUD s pomocí radaru Reljef u Su-24M, co se dá najít na netu, je to už jednoduchý klasický hud, jestli to zobrazovalo jen toto "navádění" pro let nízko nad terénem podle radaru pro pilota tak to netuším, plus nějaké střelecké mody, bez rychlosti atd, jak je běžné dnes těžko říct, ale je to celkem možné. I když zobrazit mu u toho aspoň rychlost a výšku by se určitě hodilo pro pohodlnější let v nízké výšce.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9659
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-27
Su-27 vs. Su-27SM vs. Su-27SM3
Su-27 = jedna anténa za kabínou + bočné antény na vstupoch vzduchu k motorom
Su-27SM = jedna anténa za kabínou bez bočných antén na vstupoch vzduchu k motorom
Su-27SM3 = dve antény za kabínou bez bočných antén na vstupoch vzduchu k motorom
Su-27 = jedna anténa za kabínou + bočné antény na vstupoch vzduchu k motorom
Su-27SM = jedna anténa za kabínou bez bočných antén na vstupoch vzduchu k motorom
Su-27SM3 = dve antény za kabínou bez bočných antén na vstupoch vzduchu k motorom
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 183
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Suchoj Su-27
Jestli je tohle špatné vlákno, tak se omlouvám, ale dávám to sem, aby bylo vidět, jak úspěšná byla konstrukce původního Su-27 a že jeho deriváty mají před sebou ještě dlouhou budoucnost.
Našel jsem docela dobré shrnutí kompletní čínské rodiny flankerů:


Takže, co za letouny zde máme:
J-11/11A první generace, stíhač
J-11B druhá generace, stíhač
J-11BG nejnovější verze „Béčka“, přebírá část technologií z letounu J-11D
J-11BS dvoumístná verze
J-16 víceúčelový letoun (čínská obdoba Su-30)
J-16D letoun pro elektronický boj (obdoba amerického EA-18G Growler)
J-11D hluboce zmodernizovaný stíhač (zhruba na úrovni Su-35), kvůli neznámým problémům zůstává už několik let jen na úrovni prototypů
J-15 palubní letoun
J-15T palubní verze pro vzlet pomocí katapultu
J-15S dvoumístná palubní verze
J-15D palubní letoun pro elektronický boj
Našel jsem docela dobré shrnutí kompletní čínské rodiny flankerů:
Takže, co za letouny zde máme:
J-11/11A první generace, stíhač
J-11B druhá generace, stíhač
J-11BG nejnovější verze „Béčka“, přebírá část technologií z letounu J-11D
J-11BS dvoumístná verze
J-16 víceúčelový letoun (čínská obdoba Su-30)
J-16D letoun pro elektronický boj (obdoba amerického EA-18G Growler)
J-11D hluboce zmodernizovaný stíhač (zhruba na úrovni Su-35), kvůli neznámým problémům zůstává už několik let jen na úrovni prototypů
J-15 palubní letoun
J-15T palubní verze pro vzlet pomocí katapultu
J-15S dvoumístná palubní verze
J-15D palubní letoun pro elektronický boj
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 37476
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27
:sipka:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9659
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-27
Ad Vypúšťanie paliva za letu:
Jeden známy Hrdina Ruska, skúšobný pilot a tak ďalej, pokračuje vo svojom nekonečnom boji a tvrdí, že lietadlá, vrátane rodiny Su-27 (Су-27), nemajú systém na vypúšťanie paliva. No a jeho adepti sa prirodzene rozbehli do komentárov a všetkých porazili.
Vážení priatelia.
Nechajte dedka na pokoji. Nedotýkajte sa ho, prosím.
Dožite sa jeho veku a uvidíte, aké "somariny" (cenzúra) budete hovoriť Vy. Zdroj https://vk.com/wall-182816816_85823 z 15.03.2023 + kvalitnejšie obrázky
Suchoj Su-27S: Suchoj Su-35S: červeným označená "páčka" na vypustenie paliva za letu
Jeden známy Hrdina Ruska, skúšobný pilot a tak ďalej, pokračuje vo svojom nekonečnom boji a tvrdí, že lietadlá, vrátane rodiny Su-27 (Су-27), nemajú systém na vypúšťanie paliva. No a jeho adepti sa prirodzene rozbehli do komentárov a všetkých porazili.
Vážení priatelia.
Nechajte dedka na pokoji. Nedotýkajte sa ho, prosím.
Dožite sa jeho veku a uvidíte, aké "somariny" (cenzúra) budete hovoriť Vy. Zdroj https://vk.com/wall-182816816_85823 z 15.03.2023 + kvalitnejšie obrázky
Suchoj Su-27S: Suchoj Su-35S: červeným označená "páčka" na vypustenie paliva za letu
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 37476
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27
S ohľadom na to, že novšie sučka majú aj takú vec ako "prídavná palivová nádrž pevne zabudovaná do trupu", tak to vypúšťanie paliva dáva celkom zmysel...
Zmenila sa doba, zmenila sa elektronika - a "zrazu" bol voľný "viac ako kubík či dva" priestoru... Lenže predpis nepustí a prebytku váhy a paliva sa treba pred dosadnutím zbaviť...
Zmenila sa doba, zmenila sa elektronika - a "zrazu" bol voľný "viac ako kubík či dva" priestoru... Lenže predpis nepustí a prebytku váhy a paliva sa treba pred dosadnutím zbaviť...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Ejdou Rotacak
- Redaktor
- Příspěvky: 232
- Registrován: 08 dub 2022, 13:36
Re: Suchoj Su-27
Dám ruku do ohně, že jsem na Su-27 vypouštěl palivo v letech +- 2003 - 2011 vcelku běžně, měl jsem s tím docela bohaté zkušenosti....
...tedy, v Lock On a později v DCS
...tedy, v Lock On a později v DCS

-
- Redakční rada
- Příspěvky: 37476
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27

Táto otázka (vypúšťanie paliva za letu) je totiž z hľadiska "poznania lietadla" aj pre znalcov i "znalcov" tak marginálna, že jej prakticky nevenujú pozornosť - kým sa niečo nezomelie.
Takže výrok Ejdou má určitú váhu, aj keď je to "len" poznatok z hry.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9659
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-27
Ako tu už uviedol Skeptik, v dnešnej dobe v pohode pristane komplet plná a vyzbrojená mašina (tie staršie ak boli navešané, tak museli krúžiť kým nespotrebujú palivo / vypustiť palivo / odhodiť "záťaž") = to už teraz pre nové lietadlá neplatí
ALE
Ak má pilot núdzový stav, a ide pristávať na "brucho" nemusí rozmýšľať či posadí ťažkú alebo odľahčenú mašinu = okamžite odhadzuje čo sa dá a vypúšťa čo sa dá aby bol čo najľahší (potom menšie poškodenie mašiny)
= takže "núdzové" vypustenie paliva bude mať každé lietadlo kde konštruktér má rozum a skúsenosti
ALE
Ak má pilot núdzový stav, a ide pristávať na "brucho" nemusí rozmýšľať či posadí ťažkú alebo odľahčenú mašinu = okamžite odhadzuje čo sa dá a vypúšťa čo sa dá aby bol čo najľahší (potom menšie poškodenie mašiny)
= takže "núdzové" vypustenie paliva bude mať každé lietadlo kde konštruktér má rozum a skúsenosti
- Ejdou Rotacak
- Redaktor
- Příspěvky: 232
- Registrován: 08 dub 2022, 13:36
Re: Suchoj Su-27
2 skflanker
tak jednoduché to není - standardní to určitě nebude. Setkat se s tím lze častěji u letadel startujících z palub letadlových lodí.
Například F-16 to myslím neuměla (opět narážím na tituly allá BMS, DCS, Lock On) ani F-15. Pouze okamžitý nouzový
odhoz podvěšené výzbroje a přídavných nádrží.
Naopak, F-14 funkci nouzového vypouštění paliva za letu zcela jistě měl. Lock On, BMS i DCS byly vždy brány jako profi letecké
simulátory, které se vždy snažily co nejvíce přiblížit pravděpodobným hodnotám a vlastnostem skutečných strojů.
tak jednoduché to není - standardní to určitě nebude. Setkat se s tím lze častěji u letadel startujících z palub letadlových lodí.
Například F-16 to myslím neuměla (opět narážím na tituly allá BMS, DCS, Lock On) ani F-15. Pouze okamžitý nouzový
odhoz podvěšené výzbroje a přídavných nádrží.
Naopak, F-14 funkci nouzového vypouštění paliva za letu zcela jistě měl. Lock On, BMS i DCS byly vždy brány jako profi letecké
simulátory, které se vždy snažily co nejvíce přiblížit pravděpodobným hodnotám a vlastnostem skutečných strojů.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 37476
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Suchoj Su-27
Určite to mala F-111, tie to predvádzali aj na leteckých dňoch, vrátane zapálenia vypúšťaného paliva forsážou. Lenže to bol nosič - a jadro je podves, ktorý sa za žiadnych okolností neodhadzuje.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9659
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su-27
ja som uviedol, citujem "kde konštruktér má rozum a skúsenosti", a to je podľa mňa postačujúce k tejto téme
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 14820
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Suchoj Su-27


Chovej se k lidem vždy tak, jak bys chtěl, aby se ty kurvy chovaly k tobě. Laďa Větvička
MV Mi Amigo, the longest serving pirate radio ship in history SW 6085 kHz & OnLine
https://en.wikipedia.org/wiki/Offshore_radio
MV Mi Amigo, the longest serving pirate radio ship in history SW 6085 kHz & OnLine
https://en.wikipedia.org/wiki/Offshore_radio