Letecké nehody všeobecne
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Jo, i to je možné. V-D by měly mít jeden neletuschopný v záloze.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Utorok 17.11.2020 o 18:07 hod. miestneho času, Tajwan (Čínska republika), nezvestné lietadlo General Dynamics F-16A-20-CF patriace Republic of China Air Force (ROCAF), z radarov sa stratilo nad morom cca 15km Severo-Východne od letiska Hualien Airport
Pilot a stroj doposiaľ nezvestný, 44-ročný s náletom 2,2 tisíc hodín, pátranie po pilotovi + stroji prebieha
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/244969 + viac info a ďalšie zdroje
+
Na základe tejto udalosti Tajwan pozastavil lety všetkých lietadiel rodiny F-16
Zdroj https://ria.ru/20201118/tayvan-1585112670.html z 18.11.2020
Pilot a stroj doposiaľ nezvestný, 44-ročný s náletom 2,2 tisíc hodín, pátranie po pilotovi + stroji prebieha
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/244969 + viac info a ďalšie zdroje
+
Na základe tejto udalosti Tajwan pozastavil lety všetkých lietadiel rodiny F-16
Zdroj https://ria.ru/20201118/tayvan-1585112670.html z 18.11.2020
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Ad Antonov An-124-100 Ruslan od Volga-Dneper v Novosibirsku z piatka 13.11.2020,
hlavný podvozok https://youtu.be/D7BX8lSYcGY zverejnené 18.11.2020, dĺžka videa 21 sek.
vyhrievanie trupu a príprava terénu na vyloženie nákladu https://youtu.be/uCXc0J_NQVw zverejnené 18.11.2020, dĺžka videa 17 sek.
hlavný podvozok https://youtu.be/D7BX8lSYcGY zverejnené 18.11.2020, dĺžka videa 21 sek.
vyhrievanie trupu a príprava terénu na vyloženie nákladu https://youtu.be/uCXc0J_NQVw zverejnené 18.11.2020, dĺžka videa 17 sek.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Vyťahovať ho odtiaľ bude celkom kopec srandy. Videl a zažil som cirkus okolo vybehnutej DHL v Bratislave... Tuším tam ešte stojí...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: Letecké nehody všeobecne
A co se s takovouhle zahrabanou kravou da realne delat? Podlozit nafukovacima bagama (jsou vubec aspon trochu odpovidajici velikosti/nosnosti?), zvednout a podvozek podlozit zeleznyma platama?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
De-facto přesně jak jsi to popsal.
Důležité bude, zda zkolaboval jen příďový podvozek a zda je hlavní podvozek v pořádku.
Pokud ano, tak se lift-bagy zvedne příď a:
- buď se pokusí příďák alespoň provizorně opravit;
- nebo jej nahradí nějakým "podvalníkem".
Existují na to speciální vyprošťovací sady, které jsou k dispozici všem členům IATA (tedy i pro Volga-Dněpr).
I pokud bude hlavní podvozek funkční, bude nutné jej "odkopat" a podložit buď plechy, a nebo na to existuje taková speciální rohož, že které se na nezpevněném povrchu vytvoří provizorní "silnice".
V Novosibirsku by mohla pomoci i nadcházející zima, pokud povrch zmrzne a nebude moc sněhu.
No a pak už je to na tahači / tahačích.
Pokud to tahače ještě nedokáží, bude nutno letadlo odlehčit ... svěsit motory případně křídla.
Ale to by bylo na dlouho ...
Jinak souhlasím s Alchym ... nezávidím jim to a nechtěl bych to dělat.
Důležité bude, zda zkolaboval jen příďový podvozek a zda je hlavní podvozek v pořádku.
Pokud ano, tak se lift-bagy zvedne příď a:
- buď se pokusí příďák alespoň provizorně opravit;
- nebo jej nahradí nějakým "podvalníkem".
Existují na to speciální vyprošťovací sady, které jsou k dispozici všem členům IATA (tedy i pro Volga-Dněpr).
I pokud bude hlavní podvozek funkční, bude nutné jej "odkopat" a podložit buď plechy, a nebo na to existuje taková speciální rohož, že které se na nezpevněném povrchu vytvoří provizorní "silnice".
V Novosibirsku by mohla pomoci i nadcházející zima, pokud povrch zmrzne a nebude moc sněhu.
No a pak už je to na tahači / tahačích.
Pokud to tahače ještě nedokáží, bude nutno letadlo odlehčit ... svěsit motory případně křídla.
Ale to by bylo na dlouho ...
Jinak souhlasím s Alchym ... nezávidím jim to a nechtěl bych to dělat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5753
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Letecké nehody všeobecne
A má vôbec zmysel sa s tým nejak zvlášť hrať? To lietadlo nevyzerá opravitelne. Aj keby ho odtiaľ šetrne vytiahli, tak čo potom? V Novosibirsku a asi ani nikde v Rusku, ani v Uljanovsku a Voroneži kde má Iljušin resp. OAK kapacity na výrobu veľkých dopravných lietadiel, zrejme nemajú techniku na manipuláciu a opravy An-124 v takomto rozsahu. Ja to vidím tak, že odtiahnuť ho mimo osu dráhy, odstrojiť ho na mieste až na plech a zvyšok rozrezať a poslať do pecí. Aspoň bude mať Volga-Dneper nejakú zásobu náhradných dielov pre ostatné An-124.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9240
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
A to poznáš podle několika proražených plechů a zlomeného příďáku?
Nicméně je možné, že to tak dopadne ... už jsem tu tuším psal, že by Volga-Dněpr měl mít ještě jeden "náhradní" a uzemněný An-124.
Nicméně současně s tím chtěli flotilu Ruslanů rozšiřovat ... a An-124 není letadlo, které najdeš na každém rohu.
A jeho náhrada je zatím v nedohlednu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Letecké nehody všeobecne
V Rusku je možné všetko. Ak dokážu poslať rakety po železnici cez pol kontinentu, tak prečo nie trup Ruslana? Tu je skôr otázka, či ho majú čím nahradiť. Veľkokacitných strojov tejto kategórie je ako šafránu a náhrada v podobe novovýroby v nedohľadne. Občas pozriem dokument o preprave nadrozmerných nákladov a na 90 % to vždy vezie Ruslan s tým, že musí dodržať letový plán, pretože o pol dňa po doručení jednej zásielky už musí byť na inom letisku iného kontinentu vyzdvihnúť ďalšiu zásielku.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5753
- Registrován: 07 úno 2017, 19:50
Re: Letecké nehody všeobecne
No jasne že to neviem, ale vychádzam z toho, že to lietadlo má prerazené plechy v hornej časti okolo krídiel. Podľa mňa to znamená, že pritom ako ryl v zemi sa krídla odtrhli alebo pohli v kovaniach a to opraviť by znamenalo v lepšom prípade nanovo vyrobiť kovania v centropláne a krídlach a spojiť ich. V horšom prípade, nové krídla a nový centroplán. Na nič z toho ale, pokiaľ viem, v Rusku nie je technologická linka (An-124 sa tam už dávno nevyrábajú) a aj keby bola, stále je tu problém toho ako to lietadlo k tej technológii dostať. Neviem, ale podľa mňa ten Ruslan je na odpis. To skôr verím, že to bude impulz pre urýchlenie vývoja náhrady za Ruslany, aj tak už včera bolo neskoro.
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2727
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Motor jedna je zospodu bez poškodenia, takže ku kontaktu s terénom nedošlo. Ono aj vidieť že je aspoň jeden a pol metra nad zemou. Poškodenie trupu je v kolmé na os lietadla a ohraničené priestorom bývalého kompresoru, takže je vysoká pravdepodobnosť, že ho spôsobili odletujúce časti kompresoru. Pripomína mi to poškodenia, čo vedeli spraviť motory DC-4.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Takto: Opraviť sa dá aj veľmi rozsiahle poškodenie. Záleží čisto na tom, ako veľmi na danom stroji záleží a aké prostriedky je majiteľ ochotný do jeho zletuschopnenia investovať.
Viď - nie tak dávno a tiež v Rusku - "airbus v kukurici". Prakticky nový stroj, mal snáď dva roky či koľko, pri štarte požral vtáky a šiel dolu prakticky v ose dráhy. Žiadne nápadné poškodenia, ale v tej kukurici na kanáloch vylomil všetky tri nohy. Do týždňa či dvoch ho priamo na mieste rozpílili...
Viď - nie tak dávno a tiež v Rusku - "airbus v kukurici". Prakticky nový stroj, mal snáď dva roky či koľko, pri štarte požral vtáky a šiel dolu prakticky v ose dráhy. Žiadne nápadné poškodenia, ale v tej kukurici na kanáloch vylomil všetky tri nohy. Do týždňa či dvoch ho priamo na mieste rozpílili...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8670
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Letecké nehody všeobecne
CASTELLÓN - Na letisku v španielskom meste Castellón zachvátili plamene Boeing 747. Požiar si, našťastie, nevyžiadal žiadne obete a hasičom sa ho rýchlo podarilo dostať pod kontrolu. K incidentu sa už vyjadrilo vedenie letiska a podľa jeho hovorcu patrilo lietadlo v minulosti spoločnosti British Airways.
Príčinou požiaru bol skrat v izolácii a na jeho uhasení sa podieľali tímy z letiska a privolaní boli aj hasiči z okolia. „Pri zásahu sa nikto nezranil,“ uviedli predstavitelia letiska.
https://www.topky.sk/cl/13/2011209/Desi ... -z-kokpitu
Príčinou požiaru bol skrat v izolácii a na jeho uhasení sa podieľali tímy z letiska a privolaní boli aj hasiči z okolia. „Pri zásahu sa nikto nezranil,“ uviedli predstavitelia letiska.
https://www.topky.sk/cl/13/2011209/Desi ... -z-kokpitu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: 07 úno 2017, 13:17
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 49485
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne


COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Ešte doplním, odtiahli ho piatok 27.11.2020, najskôr celý trup po vyložení a prečerpaní paliva dvihli na vzduchových vankúšoch, predný podvozok komplet odstránili a nahradili valníkom:
Zdroj aj https://ngs.ru/text/gorod/2020/11/27/69582338/ z 27.11.2020
od nehody piatok 13.11. do piatka 27.11. = 2 týždne
- Vyložiť, prečerpať palivo, nová cesta (makadam), odmraziť blato kde bol podvozok, celý trup zdvihnúť, podsypať a stabilizovať podvozok, a potom kamery
Štvrtok 26.11.2020 večer sa do Arabského mora zrútilo Indické lietadlo MiG-29K. Jedného pilota už zachránili, po druhom v čase vydania článku ešte pátrajú. Ide o 4 nehodu indického MiG-29K (01/2018 + 11/2019 + 02/2020 + 26.11.2020). Lietadlo štartovalo z paluby INS Vikramaditya ktorá sa účastní spoločného námorného cvičenia s US NAVY, Japonskom a Austráliou.
Zdroj https://www.hindustantimes.com/india-ne ... GyFaI.html z 29.11.2020
+ pod hlavný podvozok toto:
A potom už išlo = 2 tanky vzadu (vpredu v smere jazdy + jeden bol ešte v zálohe) a jedným traktorom čo riadil podvalníkZdroj aj https://ngs.ru/text/gorod/2020/11/27/69582338/ z 27.11.2020
od nehody piatok 13.11. do piatka 27.11. = 2 týždne
- Vyložiť, prečerpať palivo, nová cesta (makadam), odmraziť blato kde bol podvozok, celý trup zdvihnúť, podsypať a stabilizovať podvozok, a potom kamery
Štvrtok 26.11.2020 večer sa do Arabského mora zrútilo Indické lietadlo MiG-29K. Jedného pilota už zachránili, po druhom v čase vydania článku ešte pátrajú. Ide o 4 nehodu indického MiG-29K (01/2018 + 11/2019 + 02/2020 + 26.11.2020). Lietadlo štartovalo z paluby INS Vikramaditya ktorá sa účastní spoločného námorného cvičenia s US NAVY, Japonskom a Austráliou.
Zdroj https://www.hindustantimes.com/india-ne ... GyFaI.html z 29.11.2020
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Streda 25.11.2020, Volgograd, Rusko, vrtuľník Mil Mi-8MTV-1 ruskej colnej služby RF-38376 po prílete z letiska Rostov na Done pri rolovaní na stojánku "Federálnej colnej služby" trafil osvetľovací stožiar (nikto nebol zranený):
https://youtu.be/I_ywiRGIQL8 zverejnené 26.11.2020, dĺžka videa 18sek.
Zdroj https://tass.ru/proisshestviya/10095901 z 25.11.2020
Ďalšie odkazy https://aviation-safety.net/wikibase/245180
https://youtu.be/I_ywiRGIQL8 zverejnené 26.11.2020, dĺžka videa 18sek.
Zdroj https://tass.ru/proisshestviya/10095901 z 25.11.2020
Ďalšie odkazy https://aviation-safety.net/wikibase/245180
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: 07 úno 2017, 13:17
Re: Letecké nehody všeobecne
Je na trubke aj video z priprav
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Rodinný príslušníci obetí podali v Paríži hromadnú žalobu na výrobcov komponentov do lietadla SSJ 100
K nehode došlo 05.05.2019, zahynulo 41 ľudí. Príbuzní obetí na súde v Paríži (Tribunal Judiciaire de Paris) požadujú odškodnenie od spoločností, ktoré vyrobili vybavenie pre lietadlo. Obžalovaných je 7 západných spoločností (5 Francúzke + Nemecká + USA) + ruská letecká spoločnosť Aeroflot ako prevádzkovateľ lietadla. Podľa zástupcov žalobcov Superjet 100 nespĺňal normy letovej spôsobilosti na ochranu pred bleskom. Paralelne ešte prebieha súd v Moskve.
Firmy:
Leach International Europe + Liebherr-Aerospace Toulouse SAS + Safran Landing Systems + Thales Avionics Lcd SAS + PowerJet + Safran - L'Equipement et la Construction Electrique (ECE) + Curtiss-Wright Corp.
Zdroj https://www.kommersant.ru/doc/4603196 z 06.12.2020
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 8670
- Registrován: 01 úno 2017, 10:55
Re: Letecké nehody všeobecne
Pilot jednomotorového lietadla Bellanca Viking musel núdzovo pristáť potom, čo zistil poškodenie motora. Letel o pol desiatej v noci a kus osvetlenej diaľnice bol preňho ideálnym miestom pre pokus o núdzové pristátie. Viac:
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611 ... o-skoncilo