Bloger BMPD preložil článok «Du PAK FA au Su-57» z časopisu "
Air&Cosmos" o lietadle T-50 ktorého autormi sú Piotr Butowski a Antony Angrand.
Projektu PAK-FA T-50 vraj bolo pridelené označenie
Suchoj Su-57 / Су-57
Projekt sa natiahol z dôvodu prepracovania trupu = výrobca musel počas 2 rokov zmeniť veľkosť / objem lietadla a súčasne posilniť drak lietadla (spevniť konštrukciu). Na statické testy takto upravenej novej konštrukcie sa používa T-50-7 (takže 8 a 9 sa konštrukčne líšia od prototypov 1 až 6).
Prepracovania:
Nové výstuže a prepážky v trupe (na T-50-1 a 2 vznikali praskliny a trhliny)
Prepracované servisné otvory / vstupy pre technikov a náhrada materiálu za kompozit
Predĺžené zadné časť trupu kde je zariadenie pre elektronický boj
Rozpätie krídel zmena zo 14m na 14,1m
Dĺžka trupu z 19,7m na 20,1m (len odhad autorov článku)
V 03/2016 boli prvý krát použité zbrane z vnútorných priestorov. Podľa autorov článku jena T-50-9 umiestnenie senzorov nasledovné:

- PAK-FA Suchoj T-50-9 Senzor
Všetko riadi centrálny počítač - Suchoj po prvý krát všetko integruje sám do spoločného jadra, doposiaľ každý výrobca si integroval iba svoje zariadenia (
podľa autorov článku, s čím pri Su-27/MiG-29 prepojenie radar + optika + šlem nesúhlasím)
Ultrafialové a aj Infračervené spektrum má T-50 pokryté / snímané celokruhovo okolo lietadla (360°).
Na MAKSe 2017 boli v letových ukážkach 2 stroje a v hangári bol umiestnený prototyp T-50-9 ktorý si pozrel prezident V.V.Putin
Pôvodný termín 31.12.2016 spustenia malosériovej výroby splnený nebol - výrobca predpokladá termín rok 2019. Namiesto 60 plánových sa teraz hovorí o jednej letke = 12 ks (ako dôvod stačia 98 ks Su-35S a 116 ks Su-30SM).
Všetky letové skúšky majú hotové, teraz prebiehajú vojenské / zbraňové testy.
Charakteristika Su-57/Су-57
Rozpätie / Размах = 14,1 m
Dĺžka / Длина = 20,1 m
Výška / Высота = 4,6 m
Prázdna hmotnosť / Масса пустого самолета = 18 t
Normálna vzletová hmotnosť / Нормальная взлетная масса = 25 t
Maximálna vzletová hmotnosť / Максимальная взлетная масса = 35 t
Maximálna rýchlosť / Максимальная скорость = 2 Мach
Cestovná rýchlosť nadzvukovou rýchlosťou / Крейсерская скорость на сверхзвуковой скорости = 1,3 Мach
Dolet nadzvukovou rýchlosťou / Дальность полета на сверхзвуке = 1500 km
Maximálny dolet / Дальность полета максимальная = 3500 km
PAK-FA 2.0
= nový motor «изделие 30» - statický test 11.11.2016, letové testy v priebehu roka 2017, predpokladaný ťah motora 16-17 ton (teraz 14,5 ton)
Nové programy
+ nové jednomotorové ľahké lietadlo 5. generácia (MiG)
+ nové VTOL lietadlo pre námorníctvo (Jakovlev, ala Jak-141)
+ spustenie výroby MiG-35
Ad číslo 57 =
Su-7, rok 1958, frontový stíhač
Su-17, rok 1970, meniteľná geometria krídel (u nás známy ako Su-22)
Su-27 išiel do výroby v roku 1982 a stále je hlavný stíhač v Ruskom letectve,
Su-37 = Su-27M (biela 711) s vektorovaním ťahu motorov v roku 1994,
Su-47 Berkut v roku 1997 prvý pokus Suchoj o lietadlo 5-tej generácie, krídlo so záporným uhlom
Zdroj
http://bmpd.livejournal.com/2760067.html + viac info