Jediné tomu podobné jsem našel tohoto Orlana-10 s jednou anténu

https://www.aviaport.ru/digest/2020/06/29/643629.html
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clane ... 6-40334099Banger prohrál s Heron Systems na plné čáře. „Standardní věci, které jako piloti děláme, nefungují,“ posteskl si pilot s virtuálními brýlemi během souboje. Umělá inteligence dokázala používat velice agresivní strategii, na kterou Banger obtížně reagoval. Na rozdíl od lidských pilotů Heron upřednostňoval kanón a střílel neomylně.
https://vtm.zive.cz/clanky/letectvo-spo ... fault.aspxNolan výše jmenovanou společnost opustila na protest proti Project Maven – programu, jehož cílem bylo zlepšit AI systém pro rozpoznávání objektů a lidských tváří určený pro vojenské drony.
Google své zapojení do tohoto projektu nakonec ukončil, ale to jeho přípravu samozřejmě nezastavilo. .
„V IT již neexistuje rozdíl mezi vývojovými systémy a bojovými systémy,“ řekl k tomu Will Roper z U.S. Air Force. „ABSMS a Maven začnou tuto hranici v září rozmazávat.“
https://www.leteckymagazin.sk/l/umela-i ... ho-pilota/Išlo o pilota s volacím znakom Banger, ktorý je inštruktorom vo Weapons School a má nalietaných viac ako 2000 hodín. Umelá inteligencia však dokázala riadiť lietadlo oveľa presnejšie ako človek, a preto si mohla dovoliť ignorovať pravidlá letovej bezpečnosti, na ktorých dodržiavanie sú americkí piloti cvičení. To "stroju" nakoniec prinieslo výhodu v tomto simulovanom boji. Program od spoločnosti Heron Systems však nielenže lietal presnejšie, ale mal aj rýchlejšie reakcie. Prevaha stroja nad človekom bola v tomto prípade jednoznačná. Umelá inteligencia sa dokázala aj vo vypätej situácii rozhodnúť doslova v nanosekunde, zatiaľ čo pilotovi zabralo oveľa viac času zorientovať sa, prijať rozhodnutie a konať.
https://www.osel.cz/11516-americke-lete ... genci.htmlUmělá inteligence na palubě U-2 se jmenovala ARTUµ, což byl i její volací znak. .... Je to vlastně excelentní inteligence µZero, která si již poradila s šachy, hrou go nebo videohrami, aniž by do ní předem vložili pravidla. A jak se zdá, zvládla i pilotování U-2.
a jsem bytostně přesvědčen o tom, že by jakoukoli nestandardní situaci řešil on (převzal by velení - i násilně, bylo-li by třeba) ... což se u 100% humanitních posádek neděje - naopak tam vždy při nestandardní situaci přejímá velení kapitán (velitel mise).Realita překonala science-fiction. Důkladně vycvičená umělá inteligence ARTUµ byla velitelem mise letounu U-2. Poprvé v historii Pentagonu velel pilotovanému letounu stroj nadřazený lidskému pilotu.
Takže tá umelá inteligencia aj menila úlohy letu podľa zmeny taktickej situácie, takže o autopilotovi nemôže byť reč.Byla to ale inteligence ARTUµ, kdo měl poslední slovo a kdo rozhodl, zda se zrovna budou lovit raketové systémy anebo zda se bude hlídat vlastní bezpečnost.
Byl to tedy lidský pilot, kdo vyhodnocoval hrozby a dával jim stupeň závažnosti.Inteligence ARTUµ pátrala po odpalovacích zařízeních raket protivníka, zatímco lidský pilot sledoval hrozbu protivníkových letounů.