MiG-29
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: MiG-29
Jednomístná i dvoumístná mašina jsou totožné, ale u Jednomístné je v místě pro druhého pilota tuším nádrž navíc. Jinak jsou ty draky opravdu do puntíku s hodné
https://www.flickr.com/photos/bmmp/40833242272#
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: MiG-29
Jednodušší a levnější konstrukce, vyšší dosah při stejném příkonu z důvodu nižších ztrát. Že stejného důvodu i jednodušší chlazení (víc ztrát = víc přebytečného tepla).
A jak píše Alchy, jednodušší zástavba do letadel (zatím) z důvodu nižších nároků na to chlazení.
Ale jinak výhod má AESA samozřejmě mnohem víc.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: MiG-29
Ano, ale to platilo pro prototypy / demonstrátory (čísla 702 a 712) z roku 2017 ... ta fotka (702), co jsi dal je ze srpna 2017. Ty prototypy ještě nebyly finální ... např. radar byl pořád Žuk-M.
Finální verze měly být VKS předány na přelomu 2019/20 ... a ty jsem zatím neviděl. Měly mít radar buď Žuk RP-35 (PESA) nebo Žuk-AM (AESA) a další změny.
Zda budou mít i potom jednomístný a dvoumístný stejnou "dvoumístnou" kabinu, to nevím.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: MiG-29
Škoda, že jsem v práci a na mobilu a nemám čas to hledat :(Skeptik píše: ↑11 úno 2021, 07:37Ano, ale to platilo pro prototypy / demonstrátory (čísla 702 a 712) z roku 2017 ... ta fotka (702), co jsi dal je ze srpna 2017. Ty prototypy ještě nebyly finální ... např. radar byl pořád Žuk-M.
Finální verze měly být VKS předány na přelomu 2019/20 ... a ty jsem zatím neviděl. Měly mít radar buď Žuk RP-35 (PESA) nebo Žuk-AM (AESA) a další změny.
Zda budou mít i potom jednomístný a dvoumístný stejnou "dvoumístnou" kabinu, to nevím.
Ale ta letadla už byla předána a jsou to modrá 10 až 15. Na pohled všechna stejná


-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: MiG-29
Jo, díky za "nasměrování" ... nějak mi to "uteklo"
Tady sice ještě "10" nemá nastříkanou, ale překryt je skutečně "dvoumístný"


Dle absence vektorovaných trysek a dle podvěšené výzbroje to evidentně má být útočný letoun s omezenou schopností vzdušného boje ... tedy ekvivalent F-16V (a s přimhouřeným okem i F-35A).

Tady sice ještě "10" nemá nastříkanou, ale překryt je skutečně "dvoumístný"


Dle absence vektorovaných trysek a dle podvěšené výzbroje to evidentně má být útočný letoun s omezenou schopností vzdušného boje ... tedy ekvivalent F-16V (a s přimhouřeným okem i F-35A).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: MiG-29
Ještě přikládám propagační video.
Schválně jsem ho zastavil v tomto okamžiku. Nevíte někdo, co jsou ty "klapky" na LERXech? Na zemi před vzletem jsou zatažené, za letu při vyšších rychlostech také, ale při nižších se evidentně "vyklápějí". Nikdy jsem nic podobného neviděl (alespoň co si pamatuji
).
Schválně jsem ho zastavil v tomto okamžiku. Nevíte někdo, co jsou ty "klapky" na LERXech? Na zemi před vzletem jsou zatažené, za letu při vyšších rychlostech také, ale při nižších se evidentně "vyklápějí". Nikdy jsem nic podobného neviděl (alespoň co si pamatuji

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Tomas BB SK
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3603
- Registrován: 17 úno 2017, 18:33
Re: MiG-29
vyzera ze ten bazmeg ma aj MiG29K. Tipujem ze zvysuje vztlak pri extremne nizkych rychlostiach alebo eliminuje nejaky klopivy moment od vysunutych zadnych klapiek.
vidno to napr. tu (cca 1:10)
vidno to napr. tu (cca 1:10)
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5677
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: MiG-29
MiG-29 vzlétl "v černém". Soči
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1118
- Registrován: 19 úno 2017, 13:13
Re: MiG-29
:sipka:
už jem i zapoměl jak ta 29 krásně čmoudí
už jem i zapoměl jak ta 29 krásně čmoudí

-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4682
- Registrován: 08 úno 2017, 15:48
Re: MiG-29
MiG-29 byl nejvýkonnější stíhačkou čs. letectva, Češi ho ale brzy zavrhli
Služba letounů MiG-29 u letectva československé armády byla krátká, a to z důvodu rozdělení republiky na dva samostatné státy. Související dělbou majetku se typ následně ocitl ve výzbroji obou nástupnických armád. Zatímco armáda česká se devětadvacítek brzy zbavila, tak slovenská postupovala přesně naopak.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_erp
Služba letounů MiG-29 u letectva československé armády byla krátká, a to z důvodu rozdělení republiky na dva samostatné státy. Související dělbou majetku se typ následně ocitl ve výzbroji obou nástupnických armád. Zatímco armáda česká se devětadvacítek brzy zbavila, tak slovenská postupovala přesně naopak.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_erp
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9236
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: MiG-29
:sipka: Z uvedeného článku doporučuji si vzít pouze základní údaje = kdy a kolik MiG-29 Československo koupilo.
Jinak je to směs "moderního" (politického) vidění historie ... místy se snahou o zesměšňování (např. popis umístění výsostných znaků, které jakože nebyly správně umístěné protože jejich osa nebyla totožná s osou letounu ... přičemž na druhé fotce je jasně viditelné proč - protože při stání na zemi byla rovnoběžná se zemí)
Informace o tom že na Slovensko šly ty lepší je také nesmysl. Na Slovensko šly "liché" MiG-29, tj. ty jejichž trupové číslo končilo lichým číslem (výjimkou je 9308, protože letoun 9207 byl v té době na generálce).
Stejně tak je nesmysl to, že už v roce 1992 bylo jasné, že české MiG-29 budou vyřazeny ... proč by se potom na ně, v druhé polovině roku 1992, přeškolovali noví (čeští) piloti ... náhrada za Slováky, kteří přecházeli do Slovenského letectva?
Ano, určitá skupina českých politiků ve svém svatém zaujetí pro všechno západní (a s vidinou úplatků) kompletní přezbrojení AČR prosazovala ... ale nebyly na něj peníze, jak už dnes víme. Dokázali ale pouze "vytvořit potřebu" - vyřazením toho nejmodernějšího co vznikající AČR měla (což byl třeba i případ předání na Slovensko jediného systému S-300 ... protože my přeci budeme kupovat Patrioty).
Mimochodem v článku zmíněná roztržka mezi Vencou Vaškem a Baudyšem, která vyústila v odchod Vency z armády, byla právě kvůli vyřazení MiG-29, které Venca považoval za naprostou debilitu.
A už vůbec se mi nechce rozebírat nesmysl o tom, že ČR "ušetřila" vyřazením MiGů-29, protože "náklady na letovou hodinu Gripenu jsou nižší".
Tedy přímé provozní náklady samozřejmě nižší jsou, ale Slováci své MiG-29 vlastní, kdežto Češi si je půjčují. Započtením půjčovného jsou náklady na letovou hodinu zcela někde jinde. A pokud vezmeme, že jak my, tak i Slováci jsme v posledních 30-ti letech dokázali svůj vzdušný prostor ubránit ... tak Slováci to dokázali významně levněji.
Jinak je to směs "moderního" (politického) vidění historie ... místy se snahou o zesměšňování (např. popis umístění výsostných znaků, které jakože nebyly správně umístěné protože jejich osa nebyla totožná s osou letounu ... přičemž na druhé fotce je jasně viditelné proč - protože při stání na zemi byla rovnoběžná se zemí)
Informace o tom že na Slovensko šly ty lepší je také nesmysl. Na Slovensko šly "liché" MiG-29, tj. ty jejichž trupové číslo končilo lichým číslem (výjimkou je 9308, protože letoun 9207 byl v té době na generálce).
Stejně tak je nesmysl to, že už v roce 1992 bylo jasné, že české MiG-29 budou vyřazeny ... proč by se potom na ně, v druhé polovině roku 1992, přeškolovali noví (čeští) piloti ... náhrada za Slováky, kteří přecházeli do Slovenského letectva?
Ano, určitá skupina českých politiků ve svém svatém zaujetí pro všechno západní (a s vidinou úplatků) kompletní přezbrojení AČR prosazovala ... ale nebyly na něj peníze, jak už dnes víme. Dokázali ale pouze "vytvořit potřebu" - vyřazením toho nejmodernějšího co vznikající AČR měla (což byl třeba i případ předání na Slovensko jediného systému S-300 ... protože my přeci budeme kupovat Patrioty).
Mimochodem v článku zmíněná roztržka mezi Vencou Vaškem a Baudyšem, která vyústila v odchod Vency z armády, byla právě kvůli vyřazení MiG-29, které Venca považoval za naprostou debilitu.
A už vůbec se mi nechce rozebírat nesmysl o tom, že ČR "ušetřila" vyřazením MiGů-29, protože "náklady na letovou hodinu Gripenu jsou nižší".
Tedy přímé provozní náklady samozřejmě nižší jsou, ale Slováci své MiG-29 vlastní, kdežto Češi si je půjčují. Započtením půjčovného jsou náklady na letovou hodinu zcela někde jinde. A pokud vezmeme, že jak my, tak i Slováci jsme v posledních 30-ti letech dokázali svůj vzdušný prostor ubránit ... tak Slováci to dokázali významně levněji.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: MiG-29
Podle nejnovějších informací požádala indická strana z Ruska dodávku šarže stíhacích letounů rodiny MiG-29 . Mluvíme o bojových letadlech MiG-29K / KUB.
Současně je známo, že se také očekává soubor prací souvisejících s modernizací těchto stíhaček.
https://topwar.ru/185213-podtverzhdeny- ... telej.html

Současně je známo, že se také očekává soubor prací souvisejících s modernizací těchto stíhaček.
https://topwar.ru/185213-podtverzhdeny- ... telej.html

-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11947
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: MiG-29
Minulý rok (po incidentoch s Čínou) India prejavila intenzívny záujem o urgentnú dodávku lietadiel z Ruska(asi repasovaných). Neviete ako to dopadlo?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: MiG-29
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: MiG-29
Pondelok 23.08.2021, Rusko, Astrachaň, pri plánovanej pravidelnej údržbe na zemi zhorel MiG-29SMT
https://vk.com/wall-173678697_202070 + https://vk.com/wall-173678697_202164 + https://vk.com/wall-123538639_1971449 z 23.08.2021
Zdroj - petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17957
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: MiG-29
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1118
- Registrován: 19 úno 2017, 13:13
Re: MiG-29
Jestli můžu , další rozhovor z Václavem Vaškem
https://www.youtube.com/watch?v=pVbnEUzRtwY
V tý mašině jsem seděl ( nesloužil na ní , ale když jsme je měli na chvilku v Čáslavi na nějaký ukázce , tak spolužáci ze školy ) .
Krásný letadýlko .
A maximalně mužu utřít slzu...
https://www.youtube.com/watch?v=pVbnEUzRtwY
V tý mašině jsem seděl ( nesloužil na ní , ale když jsme je měli na chvilku v Čáslavi na nějaký ukázce , tak spolužáci ze školy ) .
Krásný letadýlko .
A maximalně mužu utřít slzu...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: MiG-29
Expilot legendárnej stíhačky MiG-29: Po záťaži som pristával dosť spotený
YT kanál z jeho videami z lietania https://www.youtube.com/c/KamilMAVEBGlovna/videos
Zdroj https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... t-spoteny/ z 18.03.2022Bývalý vojenský pilot Kamil Glovňa (47) riadil stíhačky MiG-29 dlhé roky. Pri ochrane vzdušného priestoru Slovenska zažil množstvo adrenalínových chvíľ. Vo veľkej rýchlosti ho trafil blesk či lietal v tesnej blízkosti iných. K oblakom ho to ťahá aj v civile, preto aktuálne pracuje pre vydavateľstvo, ktoré zhora snímkuje celú našu krajinu...
YT kanál z jeho videami z lietania https://www.youtube.com/c/KamilMAVEBGlovna/videos
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1818
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: MiG-29
Príbeh o Rumunskom nákupe Mig-29
Zaujímavé sú ceny za 1 a 2 miestnu verziu tiež za výzbroj, náhradné diely a výcvik. Pripájam otázku na kurz Rubeľ/KČS/ vtedajší USD.
V diskusii tiež zaujímavosti o životnosti motora RD33 iba 300 hodín do generálky a celková 1000 hodín. A životnosť lietadla 4000 hodín a 6000 hodín po modernizácii.
https://www.rumaniamilitary.ro/avioane- ... -1977-1989
Zaujímavé sú ceny za 1 a 2 miestnu verziu tiež za výzbroj, náhradné diely a výcvik. Pripájam otázku na kurz Rubeľ/KČS/ vtedajší USD.
V diskusii tiež zaujímavosti o životnosti motora RD33 iba 300 hodín do generálky a celková 1000 hodín. A životnosť lietadla 4000 hodín a 6000 hodín po modernizácii.
https://www.rumaniamilitary.ro/avioane- ... -1977-1989