Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 18324
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 26 zář 2021, 18:28

mzprx píše:
26 zář 2021, 12:42
Uz som nasiel ten link - ROZVODNÁ SÍŤ JE PŘIPRAVENA. ANI MILION ELEKTROAUT JI NESTRHNE
Jó, povídali, že mu hráli. Už vidím, jak se nabíjí 1000 elektrovehiklů na jednom průměrném sídlišti. Ale, ono vlastně stačí, když jim řekneš ať se odstěhují do RD... :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 18:32

:sipka: Prečo by 1000 elektromobilov =1000 bytov mal byť pri odbere 1kW/auto, v čase 20:00 až 6:00hod, problém pre dané sídlisko?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 8391
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od palo satko » 26 zář 2021, 18:42

:sipka: pretože nemôžeš prikazat nabijat auto len v určeny čas. Kopec ludi dôjde domov o 18,00 pripoja auto a idu si navarit, osprchovat, pozerat telku svietit a oprat. Požiadavka na elektriku by sa ti nahromadila medzi 17,00 až 22,00.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 16847
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 26 zář 2021, 18:45

Hlavně by mě zajímalo kde chcete vzít v noci tu energii. V ČR je 6,13 milionu automobilů

Pokud se budou nabíjet všechny jen 3.6 kW/h. Tak budete potřebovat výkon 23.4 TW/h. + 15% tepelné ztráty a to je 27.6 TWh.
Výkon Temelína je 2,168 TW. Tak to je skoro 15 Temelínů. Tedy 30 1 TWh-1 bloků.

Nožní pokles spotřeby je asi 2 TWh-1. To stačí maximálně asi na 500 000 aut! :!:
A to jen od 1 do 6 ráno a nabije se asi jen 20 kW.

Pokud bude výkon vyšší třeba
7,6kW + 15% = 8.3Kw => 238 000 AUT
11kW + 15% = 12.63Kw => 162 000 AUT

https://oenergetice.cz/energostat

esk-republika-zaten-sous.jpeg
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 18:58

martanus píše:
26 zář 2021, 18:45
..
Nožní pokles spotřeby je asi 2 TWh-1. To stačí maximálně asi na 500 000 aut! :!:
A to jen od 1 do 6 ráno a nabije se asi jen 20 kW.
..
Ale to na grafe nie je 2 TWh-1 ale 2TW. Pokles "okamžitého" zaťaženia. 2000GW to je cca to čo som písal vyššie. To musíš vynásobiť počtom hodín po ktoré sa to dá využiť.

V tomto štádiu je to všetko podmienené schopnosťou ovládať na diaľku to nabíjanie.
Vstupné údaje:
-koľko mi chýba v akumulátore
-do kedy to potrebujem mať dobité
-okamžitá cena elektriny
-ak to chceš rýchlo dobiť tak drahšia taxa(ostatné autá sa v tej dobe obmedzia ale tak aby boli dobité do požadovaného času)

Súčasná elektronika to vie zvládnuť.

15000km/rok=47km/deň to je cca 7.5kWh
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 19:02

palo satko píše:
26 zář 2021, 18:42
:sipka: pretože nemôžeš prikazat nabijat auto len v určeny čas. Kopec ludi dôjde domov o 18,00 pripoja auto a idu si navarit, osprchovat, pozerat telku svietit a oprat. Požiadavka na elektriku by sa ti nahromadila medzi 17,00 až 22,00.
Ak to budeš chcieť dobiť skorej tak za vyššiu taxu, ak za štandardnú taxu tak do 6:00.....riadené elektronikou a datami z centrálneho dispečingu.

A ak by sa striktne využívali tie nočné časy tak by sa ani ten Temelín možno nemusel stavať a zmizli by tie nočné "zuby" z grafu a bola by to rovina=inštalovaný disponibilný výkon elektrární.

V sobotu je na tých grafoch 1000GW disponibilných naviac po celý deň.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 16847
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 26 zář 2021, 19:10

To okno na nabíjení je od 00:00 do maximálně do 6:00.

A nikdo nevyjede s s nabytou baterky jen na 50 km. A už vůbec ne v zimě. Je taky spousta lidí co jezdí denně mnohem více. Nejde brát průměry, ale špičky.
A Už vidím jak budete nadšen, když ráno příjdete k autu a nic se ván nenabije. Navíc inteligentní nabíječky budou požadovat připojení do sítě a tedy vybudovaní globální internetové sítě. A zabezpečení před hekry a atd...

A co teprve ty ceny na sídlišti kde každá nabíječka bude potřebovat vlastní jistič a hodiny a ceny budou extremní. A Elektřina se bude krást ve velkém. Když někdo vaší nabíječku, kterou nabíjíte své auto a zaplatil dopředu kreditkou přepojí do svého auta.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 16847
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 26 zář 2021, 19:25

:sipka: Doplním. Navíc pokud nebude noční pokles odběru tak nebude ani noční proud a tedy cena za nabíjení bude vyšší. :wink:
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 3099
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 26 zář 2021, 19:27

Přepojí leda sekerou. Nejde to. Na STK se bude kontrolovat kolik kWh se nabilo a z toho se bude doměřovat spotřební daň. To není výcuc z prstu. Navíc se rozvoďáci těší, až to bude umět V2G.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 19:38

martanus píše:
26 zář 2021, 19:10
To okno na nabíjení je od 00:00 do maximálně do 6:00.

A nikdo nevyjede s s nabytou baterky jen na 50 km. A už vůbec ne v zimě. Je taky spousta lidí co jezdí denně mnohem více. Nejde brát průměry, ale špičky.
A Už vidím jak budete nadšen, když ráno příjdete k autu a nic se ván nenabije. Navíc inteligentní nabíječky budou požadovat připojení do sítě a tedy vybudovaní globální internetové sítě. A zabezpečení před hekry a atd...

A co teprve ty ceny na sídlišti kde každá nabíječka bude potřebovat vlastní jistič a hodiny a ceny budou extremní. A Elektřina se bude krást ve velkém. Když někdo vaší nabíječku, kterou nabíjíte své auto a zaplatil dopředu kreditkou přepojí do svého auta.
Pokles začína už od cca 20:00 takže prečo by sa už vtedy nemohlo začať nabíjať.
50km je znovu dobitie kilometrov ktoré sa vypotrebovali napríklad cestou do práce. Takže dojazd ráno by bol stále tých cca 350-400km. Prípadne by človek nemusel dobíjať každý deň.
Niektorí jazdia viacej a niektorí zase menej, samozrejme je to aj o tom náhodnom rozložení týchto spotrebiteľov, takže je to o priemere.
Tam by bola požiadavka aby bol dodaný potrebný počet kWh do 6:00 takže nedobitie by sa považovalo za nedodržanie zmluvy.
Čip na pripojenie nabijačky do telefonnej siete stojí 1USD.
Zabezpečenie pred hekrami nie je problém urobiť na úrovni zabezpečenia vášho účtu v bankového v internetbankingu

Pri súčasných kapacitách akumulátorov je život elektromobilistu niečo ako život orientačného bežca, trasu si musí plánovať podľa nabíjačiek a tak isto aj časový harmonogram života= stále myslieť na to čo bude zajtra.

Doplním: Ano na cenu nočného prúdu to môže mať vplyv. Ani kura zadarmo nehrabe a cena je závislá od poptávky.
Tie sídliskové nabíjačky by mali zaplatiť elektromobilisti, ale mám obavu že ich zaplatia všetci a hlavne benzinmobilisti.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 18324
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 26 zář 2021, 21:49

Tyto debaty jsou úplně zbytečné, protože - i když už ten výkon nakonec třeba i budete mít, k čemu to je, když jej nedostanete do potřebného místa, kde je vyšší počet osob na malém prostoru. Na to kapacity prostě nejsou a v blízké době ani nebudou. Navíc ty zdroje prostě ani nejsou, ať si presstituti píšou co chtějí - o potřebném nenainstalovaném výkonu (kolik Temelínů bude ještě třeba postavit), jsem psal už dost dávno. A není to opravdu žádná velká věda... :snaha:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 51171
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 26 zář 2021, 22:06

kW/h, TW/h ... To je čo za jednotky? Nejaké špeciálne pre elektromobily a ekologické výpočty?

Graf od martanus je v tisíckach megawattov, ale kreslil ho nejaký analfabet, ktorý asi netuší, že tisíc megawattov je gigawatt.
Takže záťaž elektrifikačnej sústavy ČR v grafe kolíše zhruba medzi 5 - 8,7 GW.
V ČR je 6,13 milionu automobilů

to si prenásobíme "poklidným" 1kW odberu pri nabíjaní - a máme okamžitý príkon 6,13 gigawattu. Graf záťaže vyskočí asi tak na dvojnásobok, pretože ten existujúci základný odber nikam nezmizne - je to normálne fungovanie krajiny a jej ekonomiky :snaha:

kenavf - 1000GW je celkový odber na podstatnej časti europskej unie.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 22:18

1000GW je samozrejme preklep, má to byť 1000MW.

V ČR je možno 6mil automobilov. Ale ak sa človek odrazí od množstva predaného benzínu
Celkový objem dodávek automobilových benzinů na trh ČR za rok 2019 dosáhl 1616 tis.tun (tj. 2,155 mld. litrů).
tak sú to iné energetické potreby.
viewtopic.php?p=212219#p212219
Ten základný odber nikam nemizne ale po 20:00 klesá spotreba až o 2000MW a ten uvolnený výkon je možné použiť na dobíjanie elektromobilov.
Naposledy upravil(a) kenavf dne 26 zář 2021, 22:27, celkem upraveno 4 x.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 26 zář 2021, 22:21

Alchymista píše:
26 zář 2021, 22:06
kW/h, TW/h ... To je čo za jednotky? Nejaké špeciálne pre elektromobily a ekologické výpočty?
Na první pohled mě to zmátlo a říkal jsem si: "Co se mu nelíbí na kilowatthodině???"... Až pak jsem si všiml, že to není kilowatthodina, ale opravdu nějaká prapodivná jednotka...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

astec
Redaktor
Příspěvky: 99
Registrován: 07 úno 2017, 22:31

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od astec » 26 zář 2021, 22:52

kenavf píše:
26 zář 2021, 22:18
1000GW je samozrejme preklep, má to byť 1000MW.

V ČR je možno 6mil automobilov. Ale ak sa človek odrazí od množstva predaného benzínu
Celkový objem dodávek automobilových benzinů na trh ČR za rok 2019 dosáhl 1616 tis.tun (tj. 2,155 mld. litrů).
tak sú to iné energetické potreby.
viewtopic.php?p=212219#p212219
Ten základný odber nikam nemizne ale po 20:00 klesá spotreba až o 2000MW a ten uvolnený výkon je možné použiť na dobíjanie elektromobilov.
Kde máš naftu? LPG...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 23:04

Je to v tom odkaze.
Podiel benzíňákov a nafťákov v osobných autách je cca 61%:39%
Takže aj s naftou sa v osobných autách spotrebuje cca 2,155mld:61x100=3,53mld litrov
LPG som zanedbal. Je ich relatívne málo v pomere s benziňákmi a nafťákmi.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 51171
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 26 zář 2021, 23:08

Nafta je v článku ( https://www.cappo.cz/aktuality-a-media/ ... -roce-2019) uvedená tiež - cez 5 milionov ton.
CNG a LPG sú proti týmto množstvám prakticky zanedbateľné objemy, možno v jednotkách percent, skôr menej.

Je pomerne otázka, aký podiel na spotrebe nafty majú osobné autá, ale kým benzín možno považovať za spotrebu výlučne osobných vozidiel, spotreba nafty je rozložená hlavne medzi nákladné autá, autobusy, poľnohospodárske stroje, železnicu - a osobné autá tvoria len menší podiel jej celkovej spotreby.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 23:13

Lenže tá nafta(5 mil ton) je tam uvedená asi spolu aj s nákladnými automobilmi. Tak som to radšej prepočítaval orientačne z toho, že podľa štatistík je z osobných automobilov teraz cca 39% dízlákov a na základe toho som to počítal z predaného benzínu.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 51171
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 26 zář 2021, 23:19

To je síce logické, ale môže to byť i silne zavádzajúce. Pretože diesel je často voľba ľudí, ktorí svoje vozidlo využívajú veľmi intenzívne...
Čiže správnejšie by bolo počítať len so zhruba 4 milionmi benziňákov a zmieriť sa s tým, že ďalšie dva miliony vozidiel v tomto počítaní proste "nevidíme".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 12135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 26 zář 2021, 23:22

Môže byť .
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Odpovědět