Stačí málo aby se Eustach ucpal (či jen trochu zneprůchodnil) a o "zábavu" je postaráno.

To použitie zbierania jedincov zo zeme počas letu, som videl naposledy v nejakom US filme z roku 1965. Záchytné lano visiace pod nafúknutým veľkým vodíkovým balónom a dopravák mal na čumáku také veľké vidly(dve tyče do "V" s rozpätím cca 20 metrov), aby to lano vo výške počas letu zachytil a na spodnom konci toho lana bol prikurtňovaný "cestovateľ" a čakal na odvoz.Alchymista píše: ↑21 úno 2022, 22:41...petrp - to nie sú bežné C-130, sú to špeciály MC-130J
Okrem iného sú používané ako "vyprošťováky" - dokážu zbierať jedincov zo zeme bez pristátiahttps://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_MC-130 píše:Lockheed MC-130J Commando II Multimission Combat Transport & Special Ops Tanker...
Based on the Lockheed C-130 Hercules transport, the MC-130s' missions are the infiltration, exfiltration, and resupply of special operations forces, and the air refueling of (primarily) special operations helicopter and tilt-rotor aircraft.
https://t.me/gruz0potok/3299Skupina Volga-Dněpr: situace je špatná.
Téměř celá flotila holdingu Alexeje Isaykina nelétá. Tento týden zatím proběhly dva lety, zatímco denní norma je několik desítek letů.
Skupina je absolutním lídrem v segmentu letecké nákladní dopravy (47 % trhu v lednu). V pandemii se jí dařilo obzvlášť dobře (https://t.me/gruz0potok/2284) a v roce 2020 si z trhu odnesla téměř celý zisk - 48 z 50 miliard rublů.
Zahrnuje celkem pět leteckých společností:
- AirBridgeCargo - sedmnáct Boeingů 747 a jeden Boeing 777-F
- Atran - devět Boeingů 737
- Volga-Dněpr - pět IL-76, dvanáct AN-124
- CargoLogic Germany - čtyři letadla Boeing 737
- CargoLogic Air (britská dceřiná společnost) - dva Boeingy 747
Odborníci odhadují, že přibližně 90 % provozu skupiny je mezinárodní. Dnes se tato orientace stala její Achillovou patou.
Pokud nebudou evropské sankce v nejbližších týdnech až měsících zrušeny, je nepravděpodobné, že by se jí podařilo udržet obchod ve starém formátu, bez tranzitu mezi Asií a Evropou. Domácí trh nebude schopen ztráty kompenzovat.
https://zoommagazin.iprima.cz/valky/bri ... ani-lubeckproto byl tento druh bombardování zařazen v roce 1977 mezi válečné zločiny. Zmíněn je v dodatku Ženevské úmluvy ze zmíněného roku, konkrétně v článku č. 51 a vymezuje, že válečným zločinem se kobercový nálet stává ve chvíli, kdy je zasažena oblast, v níž se koncentruje civilní obyvatelstvo.
https://www.facebook.com/ladislav.strna ... 6741534871Z Ruska vrátit do Evropy 520 dopravních letadel
Francouzský ministr financí Bruno Le Mer prohlásil, že EU vyhlašuje Rusku totální ekonomickou válku.
V oblasti letectví se tato válka bude týkat 520 dopravních letadel, které ruské letecké společnosti provozují v rámci leasingu. EU nařídila evropským leasingovým společnostem ukončit s ruskými leteckými společnostmi leasingy dopravních letadel a nejpozději do 28. 3. 2022 je dovézt zpět do Evropy.
Předseda evropských leteckých leasingových společností hodnotí tento požadavek následovně:
1. Vrátit do Evropy 520 dopravních letadel? Proboha, jak to udělat. Rusové nám řekli, že pokud ukončíme leasing, tak si máme letadla sami odvést. Jak z Ruska odvést 520 letadel. Jak do Ruska dostat 520 posádek letadel. Když je vzdušný prostor Ruska pro nás uzavřen.
2. I když tam osádky nějak dostaneme, tak s předáním nám letadel tato přestávají být ruská a jako cizí nemohou vzlétnout.
3. Leasingové společnosti zde budou vystupovat jako původci ukončení leasingových smluv a budou platit tak velké smluvní pokuty, které povedou k bankrotu těchto společností.
4. Skončil měsíc únor a ruské letecké společnosti jsou povinny platit měsíční leasingové splátky a to smluvně cestou SWIFT. Oni to chtějí udělat, ale nemohou, protože jsme je od SWIFT odpojili. Nebudou-li splátky, budou bankroty leasingových společností.
5. I kdybychom z Ruska všechny Airbusy odvezli, proboha co s nimi budeme dělat? My je nepotřebujeme, nikdo jiný je nepotřebuje, prodat se nedají!
6. USA z Ruska své Boeingy nestahují. Pokud my s Airbusy odejdeme, přijdou do Ruska Američané se svými Boeingy.