Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6955
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Polite » 27 kvě 2022, 10:25

Pokial nehori bateria je asi risk, ze ak bude poskodeny jej obal, tak ponorenim do vody ho skor môžem začať...ale bateria moze byt poskodena a od skratu zostava do auta len kopnut a začne horieť....
Abude lepsie ak zacne horieť v kontajneri....
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11952
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 27 kvě 2022, 10:38

mzprx píše:
27 kvě 2022, 10:19
.. A skus vysvetlit, kde je v tom clanku okyslicovadlo. Ved to by sa potom nemohli na hasenie pouzivat specialne plachty.
Tiež som si myslel že to horí len tou energiou ktorá je v článku nabitá. Ale nedávno sme tu o tom diskutovali a bola zmienka o tom že tie zmesi ktoré sú v lítiovom článku sú v podstate aj palivo a aj okysličovadlo(aj s vysvetlením tej reakcie).

Špeciálna plachta nezabraňuje horeniu ale chráni okolie.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2727
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 31 kvě 2022, 13:29

Známi robí vo VW v BA na výstupe. Keď začali montvať ekolky, tak im tam postavili bunker, do ktorého dávajú podozrivé novoekolky vyhorieť. Ak namerajú na batérii po jazde nadlimitnú teplotu, tak ju tam okamžite pichnú. A vačšinou vyhorí.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11952
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 31 kvě 2022, 14:15

:sipka: To sa mi trocha nezdá? Akože zhorí celé auto? To by sa rozkecalo po celom Slovensku.
Môj známy robí vo VW tiež a nič také nespomínal že by sa šuškalo(nerobí na ekolkách a je teraz dlhšiu dobu maród).
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11952
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 01 čer 2022, 23:25

Nabíjení na pomalých AC nabíječkách vyjde neregistrovaného zákazníka nově až na 10 Kč/kWh. Zatímco u DC nabíječek zaplatíte 15 Kč/kWh, tak rychlonabíječky nově stojí až 20 Kč/kWh.
https://elektrickevozy.cz/clanky/cez-br ... -zaplatite
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17959
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 28 čer 2022, 08:44

Bezvětří jako problém. Výpadek větrné energie dál zvedá cenu elektřiny
Ceny elektřiny opět rostou, tentokrát na krátkodobém neboli spotovém trhu. Dnes ve večerní špičce vychází elektřina na českém denním trhu organizovaném společností OTE na 435 eur za megawatthodinu, zítra to bude až 470 eur. Vedle tradičních viníků – drahého plynu, povolenek a výpadku jaderných bloků ve Francii – přibyl jeden nový: slabý vítr. :lol:
https://ekonomickydenik.cz/bezvetri-jak ... elektriny/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17959
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 30 čer 2022, 07:22

O elektromobilu a mrtvém koni
Rozbíhá se nám decentní mediální kampaň na podporu elektromobility. Po nedávných mediálních úspěších, kdy se podařilo přesvědčit občany, že jsou na smrt nemocní nebo že mají platit víc peněz za stejné zboží se nyní bude přesvědčovat, že elektromobil je skvělé řešení pro budoucnost. Ponecháme tentokrát stranou obvyklá témata ekologičnosti elektromobilu, která je velmi zajímavá, ale nikomu nic moc neřekne, protože zastánci elektromobility jsou na církevním tripu. Podíváme se na problematiku produktového cyklu.

Předně je třeba dementovat dokola opakované tvrzení, že Evropská unie zakázala od roku 2035 spalovací motory. Nic takového se nestalo. Stalo se to, že Evropská komise, nikým nevolený byrokratický orgán, nastavila limity emisí osobních vozidel tak, že je prakticky nic jiného než elektromobil nesplní. Proč právě tak a proč právě od roku 2035, mi není známo. Zajímal by mě postoj české vlády, protože se jedná o direktivu EK a vlády s ní musejí souhlasit, nicméně si nemyslím, že by lokajská Fialova vláda našla odvahu ji odmítnout, takže budou zase mlžit, že my to jako chceme, ale trochu jinak, trochu později, trochu méně důsledně, jako že je třeba zachovat 10% aut na benzín, aby se mohli úředníci a policisté dopravovat po staru a kvalitně. Stydím se za ty kolaboranty a mám vomitus z té jejich vyváženosti.

Kontraproduktivnost takového postupu je zjevná. V podstatě to povede k zastavení nebo zpomalení vývojových prací na vodíkových pohonech, syntetických palivech a podobně. Jedná se o největší zelenou pirátskou sabotáž, o jaké jsem kdy slyšel.
https://dfens-cz.com/o-elektromobilu-a-mrtvem-koni/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 10998
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 04 črc 2022, 13:17

Ještě dva roky a Evropská unie nám nadělí novou normu, Euro 7 je naplánované na rok 2025. Kromě dalších nesmyslných povinných kritérií pro nové automobily zavádí také nucené přepínání jízdních režimů. To znamená, že pokud se systém rozhodne, že není možná „zelená“ jízda, benzínový či naftový motor prostě nenastartuje.
Bohužel to není jen chmurná vize budoucnosti, ale skutečná hrozba. Pokud bude nová emisní norma Euro 7 přijata v souladu s doporučeními Evropské komise, o každé vaší další cestě bude rozhodovat Brusel. Horší je, že auto musí být sledováno po celou dobu jeho životního cyklu. Když si člověk uvědomí, jak se mění, přesněji řečeno horší stav auta s časem, tak se může stát, že vaše dvanáct let staré kombi jednoho rána prostě odmítne startovat.
https://www.autozive.cz/eu-rozhodne-auto-nastartuje/

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 04 črc 2022, 17:05

Niečo podobné sa už v dejinách odohralo...
Teslu_chtit.jpg
Teslu_chtit.jpg (39.36 KiB) Zobrazeno 5917 x
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 14 črc 2022, 18:22

http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/ ... ke-palivo/
Elektřina pro elektromobily bude brzy dražší než klasické palivo?
Majitelé elektromobilů zatím energetickou krizí prošli relativně bez újmy. Ale to by se mohlo změnit.
Velkoobchodní ceny na lipské burze elektřiny EEX dosáhly na konci minulého týdne nového rekordu 319 eur za megawatthodinu. Od začátku roku se více než ztrojnásobily.

Jen za poslední tři týdny vzrostla cena na burzách za kilowatthodinu z 22 na nynějších 31 centů. To je nárůst o 41 procent a nemělo by být zaměňováno se spotřebitelskými cenami. Ty jsou výrazně vyšší. Ani odstranění EEG přirážky ve výši 3,7 centu nedokázalo zastavit megainflaci. Do nabíjecích stanic to zatím dorazilo jen mírně. Jednotliví poskytovatelé jako Hamburg Energie již v červnu, tedy před novým inflačním šokem, oznámili, že zdraží o více než 60 procent.

Cenová výhoda se může změnit v nevýhodu

Od dubna stojí kilowatthodina necelých 40 centů běžného nabíjení a téměř 50 centů rychlého nabíjení. Pokud poskytovatelé přenesou 310procentní nárůst ceny z lipské burzy elektřiny EEX na spotřebitele, může jízda v e-vozu brzy stát spoustu peněz. Podle Auto-Bildu se diskutuje o cenách 1,10 eura za kilowatthodinu . To by při průměrné spotřebě 19 kWh na 100 kilometrů odpovídalo ceně více než 21 eur.

To by znamenalo, že náklady na jízdu by byly zhruba o 50 procent vyšší než na mobilitu se spalovacími motory. Protože zde srovnávací portál Verivox očekává průměrnou spotřebu 7,7 litru na 100 kilometrů. U vozidel, která potřebují Super E10, to odpovídá ceně 14,10 eur.

Cenové zvýhodnění elektromobilů by pak skončilo. Naopak: Stromer hrozí, že bude ještě dražší na údržbu než vozidla s benzínovým a naftovým motorem. Podle Verivoxu byly ještě v březnu cesty v e-autech až o 60 procent levnější než ty se spalovacími motory.
Už bola dosiahnutý kritická masa?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 9242
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Skeptik » 27 črc 2022, 13:20

Zajímavý test 36 různých elektroautíček - reálný dojezd po dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h dle Auto Bildu
Řazeno od nejhoršího po nejlepší
36. Mazda MX-30 - 140 km
35. Honda e - 153 km
34. Peugeot e-Rifter - 164 km
33. Opel Combo e-Life - 171 km
32. Mercedes EQB 350 - 200 km
31. VW ID.3 Pro 150 kW - 216 km
30. Volvo XC-40 Recharge - 227 km
29. Mercedes EQA 250 - 222 km
28. Cupra Born 170 kW - 226 km
27. Opel Zafira-e Life M - 250 km
26. Polestar 2 DM LR - 258 km
25. Hyundai Ioniq 5 - 261 km
24. Renault Megane E-Tech EV60 - 268 km
23. Mercedes EQV 300 - 273 km
22. Kia e-Soul - 280 km
21. Hyundai Ioniq 5 AWD - 290 km
20. Renault Zoe E-Tech EV50 - 292 km
19. BMW i4 M50 - 299 km
18. Tesla Model Y LR - 304 km
17. Kia EV6 - 305 km
16. Skoda Enyaq iV80 - 318 km
15. Audi Q4 e-tron 40 - 326 km
14. VW ID.4 Pro - 328 km
13. Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus - 330 km
12. VW ID.4 GTX - 332 km
11. Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo - 336 km
10. Ford Mustang Mach-E GT - 337 km
9. VW ID.5 Pro Performance - 340 km
8. Hyundai Kona Electric 150 kW - 336 km
7. Tesla Model 3 - 363 km
6. Audi RS e-tron GT - 367 km
5. Polestar 2 SM LR - 374 km
4. Mercedes EQE 350+ - 423 km
3. Genesis Electrified G80 - 427 km
2. BMW iX xDrive 50 - 434 km
1. Mercedes EQS 450+ - 482 km
Moje 5 let stará Škoda Octavia 2.0 TDI - min. 950 km
Tedy 2x víc než nejlepší elektrokárka :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 01 srp 2022, 11:01

Na to, jak je tam malá baterka je to docela hukot....

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 03 srp 2022, 17:56

https://ekonomickydenik.cz/pravnici-spo ... ri-vyhral/
Právníci společnosti Tesla u soudu přiznali, jak dlouho elektromobily skutečně vydrží. Německý zákazník při vyhrál
Německý zákazník společnosti Tesla je zklamán svým modelem 3 a žádá vrácení kupní ceny. Právníci u soudu argumentují nízkou výdrží baterie. Majitelé Tesly si kladou otázku: Byla to vyjednávací strategie, nebo hořká pravda? Zemský soud v Darmstadtu následně rozhodl: Tesla musí německému zákazníkovi vrátit přibližně 67 000 eur a vzít si zpět jeho model 3, protože vestavěný balíček pro asistenta autonomního řízení má závady. Informoval o tom web německého týdeníku Focus.

Vůz údajně mimo jiné při automatické změně jízdního pruhu kličkoval napříč jízdním pruhem „jako opilý začínající řidič“. Podle stěžovatele systém nerozpoznává dopravní značky ani semafory a předjíždění na dálnici nefunguje tak, jak výrobce slibuje.

Nejprve nespokojený zákazník Tesly požadoval, aby automobilka závadu odstranila. Protože se podle něj Tesla nesnažila požadavku vyhovět, odstoupil v polovině června 2020 od kupní smlouvy a situace skončila u soudu, jak uvádí Legal Tribune Online.

Během soudního řízení právníci americké společnosti vyrábějící e-auta předložili argumenty, proč Tesla nemusí vzít auto zpět: „Tvrdili, že software pro rozpoznávání dopravních značek a světel vyžaduje instalaci počítače HW 3, ale model 3 žalobce byl vybaven pouze verzí HW 2.5.“

Jakmile bude v Německu k dispozici odpovídající software, bude prý připraven k instalaci. Z pohledu právníků společnosti Tesla existuje platná kupní smlouva na vozidlo i samostatná smlouva na software – v obou případech nejsou žádné vady.

Kromě toho je životnost vozu Tesla pouze 250 000 až 300 000 kilometrů.

„Zvláštní prohlášení právníků společnosti Tesla, když uvážíme, že Elon Musk udává životnost svých elektromobilů na přibližně 800 000 kilometrů a že nyní existují i případy řidičů Modelu 3 (uvedení na trh: 2019), kteří bez problémů překonali hranici 500 000 kilometrů,“ upozornil týdeník Focus.

„Lze se domnívat, že šokující prohlášení právníků společnosti Tesla bylo strategickým rozhodnutím: počet ujetých kilometrů má velký vliv na náhradu za používání za již ujetou vzdálenost, jak ji určí soud – a v konečném důsledku na částku, která bude zákazníkovi uhrazena. Podobnou strategii použila společnost Volkswagen i v případě žaloby kvůli emisnímu skandálu – a uvedla průměrnou životnost vozu VW Tiguan TDI pouze 200 000 km,“ uvádí dále Focus.

Naneštěstí pro společnost Tesla se soud s argumentací jejích právníků neztotožnil. V rozporu s tvrzením obhajoby uznal Zemský soud v Darmstadtu nákup softwaru a elektronického automobilu za souvislou kupní smlouvu. Skutečnost, že balíček „Plný potenciál pro autonomní řízení“ byl zakoupen až později, byla irelevantní.

Pokud jde o životnost baterií, soud odkázal na výše zmíněné prohlášení Elona Muska, podle kterého by jeho současné baterie měly vydržet přibližně 800 000 kilometrů. Z toho vyplývá pouze malá náhrada za užívání za kilometry, které žalobce dosud ujel. Zklamaný zákazník Tesly by tak mohl od nákupu zcela odstoupit.

„Argument, že baterie společnosti Tesla vydrží pouze 250 000 až 300 000 kilometrů, lze v případě soudního řízení považovat za strategické rozhodnutí. Přesto je to matoucí, protože Tesla se zatím nenechala přimět k žádnému pevnému prohlášení nebo záruce – navzdory Muskovu slibu ujetí 800 000 kilometrů,“ uvádí dále německý týdeník.

Aktuální rekord v dojezdu drží německý majitel Tesly: Hansjörg-Eberhard Freiherr von Gemmingen-Hornberg zvládl v říjnu 2021 ujet už 1,3 milionu kilometrů – se svým Modelem S, vyrobeným v roce 2014. Úctyhodný výkon, ke kterému mu prostřednictvím Twitteru osobně pogratuloval i šéf Tesly Elon Musk.

První výměna baterie při 290 000 km?
Za zmínku však podle týdeníku Focus stojí, že cestou k rekordu mu byla třikrát vyměněna baterie: Po ujetí 290 000, 540 000 a 1,2 milionu kilometrů nechal baterii vyměnit – na náklady společnosti Tesla.

Pětkrát také nechal vyměnit elektromotor.

Ani v tomto případě tedy nelze o výdrži baterie říci nic konkrétního. Samozřejmě je třeba zmínit, že při ujetí 290 000 km by nebylo neobvyklé, kdyby se u benzinového nebo naftového vozu vyměnil motor; to by se však nedělalo jako gesto dobré vůle.

Když byla baterie 4680 představena, mnoho fanoušků Tesly čekalo na potvrzení zvěstí o údajné životnosti jeden milion mil (cca 1,6 milionu kilometrů). Místo jasného prohlášení Tesla během prezentace nechala v pozadí hrát píseň „Honey Bee“ od Dona Hintona.

V něm se objevuje text „walk a million miles“. Je to prý podle týdeníku Focus narážka na předpokládanou životnost baterií. Velmi poetické, ale bohužel opět ne solidní prohlášení, na které by se zákazníci Tesly mohli v případě problémů odvolat.
Verdikt o autopilotovi s výbušnou silou

Ale zpět k vlastnímu předmětu soudního rozhodnutí: Skutečnost, že soud přiznal žalobci vrácení kupní ceny, je pro společnost Tesla skutečnou hrozbou. Každý, kdo si dnes koupí Teslu Model 3 nebo Y s volbou „Plný potenciál pro autonomní řízení“ za 7 500 eur, získá výbavu se softwarovými asistenty, která nemůže na německých silnicích konkurovat systémům jiných výrobců.

„Adaptivní tempomat například ignoruje rychlostní omezení na dálnicích. V porovnání se softwarem ´Full Self Driving´, který používá Tesla v USA a který se v beta testovacím provozu skutečně dokáže chovat do značné míry autonomně, jsou schopnosti evropských vozů na míle vzdálené. Zklamaní zákazníci se nyní mohou houfně soudit o vrácení kupní ceny,“ uzavírá německý týdeník Focus.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 49502
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 04 srp 2022, 18:02

https://www.infovojna.bz/article/era-ce ... ovy-sef-vw
Éra cenovo dostupných automobilov definitívne končí. Dôvodom je nárast cien technológií nevyhnutných na ďalšie výrazné zníženie emisií CO2. Onedlho bude „dobrá cena“ za auto 25-tisíc eur, odkazuje nový šéf VW
Malé autá zrejme zdražejú tak, že ich výroba nebude viac pre automobilky rentabilná. Volkswagen dokonca zvažuje, či sa mu vôbec oplatí zahájiť vývoj nového Golfu 9.

Autá behom posledných dvoch rokov zdraželi skutočne extrémne, pričom najviac sa to týka menších modelov a nižšej strednej triedy. Na vine je nielen čipová kríza a vojna na Ukrajine, ale najmä dlhodobý tlak Európskej únie na zvyšovanie ich bezpečnosti a znižovanie produkovaných emisií. A nielen to. Zároveň automobilky v snahe zachovať svoj zisk redukujú výbavy a v ponuke zostávajú len drahšie autá.

Ak si porovnáme ceny malých a mini áut s cenami z rokov 2018 až 2019, tak sa ukáže, že ich základné ceny sa „posunuli“ nahor v priemere o 30 až 50 percent. Inak povedané – auto, ktoré ste ešte pred nejakými štyrmi rokmi mohli kúpiť za 8– až 9-tisíc eur štartuje teraz na cenách niekde na úrovni 12– až 13-tisíc eur. A pokiaľ si niekto myslí, že s výrazným rastom cien áut je koniec, mýli sa.

Tento názor zastáva aj bývalý šéf automobilky Škoda a súčasný šéf Volkswagenu, Thomas Schäfer. Ten v rozhovore pre nemecký Welt am Sonntag uviedol, že éra cenovo dostupných automobilov definitívne končí. Na vine je podľa neho chystaná norma Euro 7, ktorá spôsobí nárast cien technológií, nevyhnutných na ďalšie výrazné zníženie emisií, ktoré bude táto norma požadovať. Navýšenie výrobných nákladov sa v praxi najviac odrazí na cenách najlacnejších vozidiel na trhu a to zrejme až natoľko, že sa automobilkám vôbec neoplatí takéto modely vyrábať.

Podľa Schäfera bude nárast cien áut so spaľovacími motormi v kategórii malých áut a áut nižšej s strednej triedy taký, že koncern VW bude musieť zvážiť, či sa mu vôbec oplatí pracovať na novej generácii aj pri takom bestsellere, akým je bezpochyby Volkswagen Golf.

„Budeme musieť zistiť, či sa oplatí vyvíjať nové vozidlo, ktoré na trhu nevydrží celých sedem alebo osem rokov,“ povedal s tým, že takýto vývoj je extrémne drahý a k istote v tomto smere nepridáva ani politický kurz, ktorý je aktuálne nastavený na podporu elektrických áut. O tom, či sa Golf 9 bude vyvíjať, by sa malo definitívne rozhodnúť v priebehu budúceho roku.

Pripravovaná nová emisná norma Euro 7 podľa neho spôsobí zdraženie áut v priemere o 3 000 až 5 000 eur. Na základné ceny malých áut na úrovni 10-tisíc eur by preto mali ľudia zabudnúť, tie už patria minulosti. Nová emisná norma je doslova démonizovaná a k ukľudneniu situácie neprispieva ani postoj EÚ, ktorá predstavenie jej definitívnej podoby už niekoľkokrát odložila.

Dnes napríklad lepšie vybavená nová Fabia 1.0 TSI s 81 kW trojvalcom stojí vo výbave Style takmer 18-tisíc eur a s 1,5-litrovým štvorvalcom začína na cene približne 19 500 eur. Po vyššie uvedenom zdražení možno očakávať , že ceny týchto áut „poskočia“ v priebehu najbližších dvoch-troch rokov na úroveň 20– až 25-tisíc eur. Je otázne, či v tejto cenovej relácii bude o ne ešte záujem.

Aj preto podľa Schäfera dáva zmysel plán koncernu VW priniesť na trh malé elektromobily, ktoré by mali začínať (bez dotácií) práve na cene okolo 25-tisíc eur a budú tak plne konkurencieschopné malým autám so spaľovacími motormi. V prípade nemeckého koncernu pôjde o rodinu malých elektromobilov okolo modelu ID.2, pričom príbuzný model ponúkne aj Škoda a pravdepodobne aj SEAT, alebo Cupra.

Súčasná nestabilná situácia s rôznymi komponentmi, prudké zdražovanie cien niektorých materiálov a predovšetkým vysoká inflácia, ktorá zrejme bude pokračovať aj v budúcom roku a zmierniť by sa mala až v roku 2024 však tieto plány môže nabúrať a ceny základných malých elektromobilov sa nepodarí udržať na plánovanej hranici 25-tisíc eur.

Ceny malých áut so spaľovacími motormi síce budú v polovici súčasnej dekády začínať na tejto hranici, no cenové nožnice medzi týmito modelmi a autami nižšej strednej triedy sa z vyššie uvedených dôvodov zúžia natoľko, že zákazníci malé autá jednoducho prestanú kupovať. Možno očakávať, že mnohé automobilky budú ako „základné modely“ preferovať autá nižšej strednej triedy, ktorých cena sa bude pohybovať niekde medzi 25– až 30-tisíc eurami. To je smutná realita, na ktorú by sme sa v Európe mali pripraviť.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 17959
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 07 srp 2022, 15:47

Hasiči ve Vendryni několik hodin vyprošťovali z příkopu elektrobus
Nezvyklý zásah mají za sebou hasiči ve Vendryni na Frýdecko-Místecku, kde v sobotu několik hodin vyprošťovali z příkopu elektrobus. Podle velitele zásahu šlo o první elektrický autobus, který hasiči v okrese vyprošťovali. Snahy hasičů komplikovaly těžké baterie na střeše elektrobusu, při zásahu použili velké nafukovací vaky. Při nehodě se zranili dva lidé. Novináře o tom dnes informoval mluvčí hasičů Petr Kůdela.

Náročné vyprošťování zabralo hasičům několik hodin až do sobotního večera. "Zkomplikoval je fakt, že elektrobus měl těžké baterie na střeše, takže po celou dobu vyprošťovacích prací hrozil jeho pád, neměl žádné kotvící body a konstrukci k použití vyprošťovacích popruhů. Navíc jeho přední a zadní kovové oko, která mají napomoci snazšímu vyproštění, se hned zpočátku utrhla," vysvětlil Kůdela.,
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/hasic ... s/2240220?

Není nad kvalitu a bezpečnost výrobku... :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito. Johann Nepomuk Nestroy
Lepší s Parkinsonem rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...

tomaspetr
Senior redaktor
Příspěvky: 4221
Registrován: 16 úno 2017, 20:13

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od tomaspetr » 07 srp 2022, 18:43

V centru Moskvy jsou všechny autobusy na elektřinu. Dobíjení je pro ně na koncových zastávkách. Kdyby to na ně ale nenapsali, asi bych to ve městě nepoznal, že je to na elektriku.
Credo in me
Spero on Deum
Наше дело правое, победа будет за нами

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11952
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 07 srp 2022, 23:17

Česku za rok aktuálně spotřebováno okolo 1,5 milionu tun benzinu a kolem 5 milionů tun nafty. Kilogram benzinu skrývá 11,86 kWh energie, kilogram nafty 11,64 kWh energie. Budeme-li (jistě nepřesně) počítat s tím, že spalovací motory dokáží z těchto zdrojů udělat pohybovou energii s 40% účinností a elektrická auta (jistě ještě mnohem nepřesněji) dokáží od primárního zdroje energie až po pohyb pracovat s 80% účinností (i více se ztrácí jen při dobíjení, ale ať nám není vyčítáno, že favorizujeme spalovací motory), pak nahrazení zmíněných zdrojů (zanedbávajíc LPG a CNG, které mimochodem také nejsou úplně bezvýznamné) znamená potřebu výroby 37 995 000 000 kWh elektrické energie za rok.

To zní dramaticky, ale je to „jen” 38 000 GWh. To je ovšem téměř polovina veškeré roční výroby elektrické energie v zemi, většina zdejší spotřeby. A o desítky procent více než vyrobí české jaderné elektrárny. Představovat si v době, kdy se pro jistotu šetří i na nočním osvětlení budov, že budeme schopni obětovat polovinu veškeré zde vyráběné elektřiny pohonu aut, je tak neuvěřitelně naivní, že můžeme rovnou tento případ uzavřít a říci: Nejde to. Museli bychom postavit dva další Temelíny.
https://www.autoforum.cz/technika/kolem ... -nedobije/?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11952
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 07 srp 2022, 23:27

Som myslel že sa tá zmluva zrušila.
Hertz uzavřel v říjnu loňského roku s Teslou smlouvu na dodání sto tisíc vozů značky Tesla. Aktuálně jich je v provozu jedna pětina. I s dvaceti tisíci vozy jsou úspory na servisu znatelné.
https://elektrickevozy.cz/clanky/sazka- ... -polovicni
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Už nám nenapíše...
Příspěvky: 10205
Registrován: 10 úno 2017, 22:29

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 17 srp 2022, 09:44

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4818
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 20 srp 2022, 09:46

Stavba parního stroje z generátorem.Parní stroje mě od malička fascinují.Kdysi mi dědeček postavil parní strojek(za mého dohledu)
i s funkční mini cirkulárkou.A různé reaktivní parní loďky,které jsem jako starší stavěl sám.Ale i parní stroj bude nejspíš na indexu.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Odpovědět