Čína - letectvo
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Čína - letectvo
Sú aj nejaké podrobnosti o tom motore? Je to len čínska variatna AL či sa jedná o motor už (čiastočne) vlastného návrhu?
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
Prakticky ne.
Západní média a odborníci spekulují o tom, že je to jakýsi derivát civilního motoru CFM56, který pohání dopravní letadla jako je A320 či B373737.
Zda je to pravda je otázkou.
Na druhou stranu víme, že WS-10 je přímou alternativou k AL-31 ... má stejné rozměry a stejné instalační prvky. Což by bylo, pro motor založený na zcela jiné struktuře, jistě velmi problematické.
Západní média a odborníci spekulují o tom, že je to jakýsi derivát civilního motoru CFM56, který pohání dopravní letadla jako je A320 či B373737.
Zda je to pravda je otázkou.
Na druhou stranu víme, že WS-10 je přímou alternativou k AL-31 ... má stejné rozměry a stejné instalační prvky. Což by bylo, pro motor založený na zcela jiné struktuře, jistě velmi problematické.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Čína - letectvo
Nový čínský bezpilotní letoun TV-001 má plný náklad, který je umístěn na osmi závěsných bodech.
https://t.me/milinfolive/94128Podle veřejně dostupných údajů má dron středního doletu nosnost až 1 200 kg a maximální vzletovou hmotnost 2 800 kg. Dolet letounu TV-001 dosahuje 6 000 km, přičemž ve vzduchu vydrží 35 hodin.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 374
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Byl spatřen inovovaný J-20 

Zdroj :https://twitter.com/RupprechtDeino/stat ... 14/photo/1
Možný důvod ?
Stejná optimalizace s J-35:
Upravte přechod mezi kabinou a trupem , abyste snížili úhel rázové vlny, snížili odpor vlny při transsonickém letu
Přiměřeně vyšší úsek za kokpitem, snižuje intenzitu expanzní vlny, snižuje tlakový odpor
https://twitter.com/EK_Valensvek/status ... 6833514497

Zdroj :https://twitter.com/RupprechtDeino/stat ... 14/photo/1
Možný důvod ?
Stejná optimalizace s J-35:
Upravte přechod mezi kabinou a trupem , abyste snížili úhel rázové vlny, snížili odpor vlny při transsonickém letu
Přiměřeně vyšší úsek za kokpitem, snižuje intenzitu expanzní vlny, snižuje tlakový odpor
https://twitter.com/EK_Valensvek/status ... 6833514497
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 242
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
↑ mělo by se jednat o první prototyp verze označované J-20B, která bude osazena mnohem výkonnějšími motory WS-15. Zatím z fotek není patrné, jestli už má tyto motory namontovány nebo nese starší WS-10. Podle uniklých zpráv z poslední doby motor WS-15 pokročil ve vývoji a je připraven pro první testovací lety.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Čína odhaluje bezocasý koncept stíhačky nové generace
Propagační video zveřejněné čínským leteckým průmyslem v úterý obsahovalo počítačem generované obrázky, které ukazují, co analytici ve středu řekli, že by mohlo představovat koncept stíhačky nové generace země, který odráží odhodlání Číny předstihnout USA ve vývoji nových bojových letadel.
Video, publikované na videokanálu WeChat státní Aviation Industry Corporation of China (AVIC), představilo vývoj radaru v Číně a ke konci obsahovalo počítačově generovaný klip ukazující tři neznámá letadla letící ve formaci.
Letadlo vypadalo jako neviditelný stíhací letoun J-20, ale bez kachny, ocasu nebo ploutví a křídla ve tvaru kosočtverce vypadala větší než křídla J-20, což mu dávalo to, co se zdá být smíšenou konfigurací křídla a těla, uvedli pozorovatelé, kteří také spekulovali, že by to mohla být čínská stíhačka příští generace.
Na Airshow China 2022, která se konala v listopadu 2022 v Zhuhai v jihočínské provincii Guangdong, představila společnost AVIC koncepční model stíhacího letounu nové generace, který měl také bezocasý design jako letadlo zobrazené v nejnovějším videu.
Jiné země také provádějí výzkum a vývoj stíhaček nové generace a bezocasé konstrukce podobné tomu, který ukázala Čína, jsou některé z nejpopulárnějších konceptů, řekl ve středu Global Times Fu Qianshao, čínský vojenský letecký expert.
Bezocasá konstrukce poskytne stíhačce příští generace nebo šesté generace lepší stealth schopnosti ve všech směrech než současné stíhačky páté generace a konstrukce se smíšeným křídlem poskytne vyšší vztlak, delší dolet a nižší spotřebu paliva. Bez svislých ocasních ploch však nové letadlo ztratí manévrovatelnost, pokud nebude používat jiné konstrukce nebo technologie ke kompenzaci, jako jsou motory schopné ovládání vektorování tahu a dělená brzdová kormidla nebo jiné inovativní přístupy, uvedli analytici.
S názvem projektu Next Generation Air Dominance by americká stíhačka nové generace mohla také používat bezocasý design, podle počítačem generovaného renderu americkým vojenským dodavatelem bojových letadel Lockheed Martin, informoval americký zpravodajský web Defense News v září 2022.
Na základě informací, které jsou nyní k dispozici, Čína zahájila výzkum a vývoj, pokud jde o stíhačku nové generace, a je v jistém postavení, aby nakonec předstihla USA, řekl Fu.
https://www.globaltimes.cn/page/202302/1284646.shtml
Propagační video zveřejněné čínským leteckým průmyslem v úterý obsahovalo počítačem generované obrázky, které ukazují, co analytici ve středu řekli, že by mohlo představovat koncept stíhačky nové generace země, který odráží odhodlání Číny předstihnout USA ve vývoji nových bojových letadel.
Video, publikované na videokanálu WeChat státní Aviation Industry Corporation of China (AVIC), představilo vývoj radaru v Číně a ke konci obsahovalo počítačově generovaný klip ukazující tři neznámá letadla letící ve formaci.
Letadlo vypadalo jako neviditelný stíhací letoun J-20, ale bez kachny, ocasu nebo ploutví a křídla ve tvaru kosočtverce vypadala větší než křídla J-20, což mu dávalo to, co se zdá být smíšenou konfigurací křídla a těla, uvedli pozorovatelé, kteří také spekulovali, že by to mohla být čínská stíhačka příští generace.
Na Airshow China 2022, která se konala v listopadu 2022 v Zhuhai v jihočínské provincii Guangdong, představila společnost AVIC koncepční model stíhacího letounu nové generace, který měl také bezocasý design jako letadlo zobrazené v nejnovějším videu.
Jiné země také provádějí výzkum a vývoj stíhaček nové generace a bezocasé konstrukce podobné tomu, který ukázala Čína, jsou některé z nejpopulárnějších konceptů, řekl ve středu Global Times Fu Qianshao, čínský vojenský letecký expert.
Bezocasá konstrukce poskytne stíhačce příští generace nebo šesté generace lepší stealth schopnosti ve všech směrech než současné stíhačky páté generace a konstrukce se smíšeným křídlem poskytne vyšší vztlak, delší dolet a nižší spotřebu paliva. Bez svislých ocasních ploch však nové letadlo ztratí manévrovatelnost, pokud nebude používat jiné konstrukce nebo technologie ke kompenzaci, jako jsou motory schopné ovládání vektorování tahu a dělená brzdová kormidla nebo jiné inovativní přístupy, uvedli analytici.
S názvem projektu Next Generation Air Dominance by americká stíhačka nové generace mohla také používat bezocasý design, podle počítačem generovaného renderu americkým vojenským dodavatelem bojových letadel Lockheed Martin, informoval americký zpravodajský web Defense News v září 2022.
Na základě informací, které jsou nyní k dispozici, Čína zahájila výzkum a vývoj, pokud jde o stíhačku nové generace, a je v jistém postavení, aby nakonec předstihla USA, řekl Fu.
https://www.globaltimes.cn/page/202302/1284646.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Číňané si připomínají smrt radarového experta , průkopníka letadel včasného varování Wang Xiaomo, oslavující jeho velký přínos národu
Čínská veřejnost připomněla Wanga Siao-moa, renomovaného radarového experta a otce čínského letounu včasného varování, který zemřel v pondělí v Pekingu kvůli nemoci ve věku 84 let, a ocenila Wangův mimořádný přínos zemi.
Wangovu smrt oznámila v pondělí večer státní společnost China Electronics Technology Group Corporation (CETC).
Wang se narodil 12. listopadu 1938 v Šanghaji a svou kariéru zahájil ve Výzkumném ústavu č. 14 pod Výzkumnou akademií č. 10 Ministerstva národní obrany v Nankingu ve východočínské provincii Ťiang-su poté, co v roce 1961 absolvoval fakultu radiotechniky Pekingského technologického institutu.
V roce 1969 byl Wang vyslán do odlehlých hor v jihozápadní čínské provincii Kuej-čou, aby zde založil Výzkumný ústav č. 38. Navzdory tomu, že místo bylo silně zaostalé, což vytvářelo výzvy a těžkosti pro Wangovu práci, úspěšně vedl svůj tým a v roce 1984 vyvinul první čínský trojrozměrný radar, radar 383, který výrazně zvýšil schopnosti čínské protivzdušné obrany.
Výzkumný ústav č. 38 vedený Wangem později vyvinul radary včetně JY-9 a 384, které úspěšně prozkoumaly mezinárodní trh.
V roce 1992 byl Wang jmenován vedoucím zbrojní pobočky tehdejší China Electronics Industry Corporation, která se později stala CETC. Ve věku 54 let začal pracovat na leteckých systémech včasného varování.
Navzdory zahraničním cílům a tlaku Čína nezávisle vyvinula letouny včasné výstrahy KJ-2000 a KJ-200 pod vedením Wanga, který pokračoval a vyvinul letoun včasné výstrahy ZDK03 vyrobený pro export.
Předpokládá se, že letoun včasného varování KJ-2000 je o generaci pokročilejší než jeho americký protějšek E-3C, a to díky aktivnímu fázovému radaru vyvinutému Wangem, řekl čínský vojenský expert Global Times v úterý, který si přál zůstat v anonymitě.
Čínský elektronický a letecký průmysl pak vyvinul letoun včasné výstrahy nové generace, KJ-500, který integroval pokročilé radarové technologie do menšího draku. Čína nyní vede nad USA o dvě generace, pokud jde o letecké technologie včasného varování, řekl expert.
Letoun včasné výstrahy KJ-500 může navádět další platformy, včetně stíhačky J-20 stealth s jeho raketou vzduch-vzduch PL-15 mimo vizuální dosah, aby zasáhl cíle velmi daleko při zachování stealth, a této kombinace se obává dokonce i americké letectvo, podle projevu generála Kennetha Wilsbacha, velitele amerických tichomořských vzdušných sil. v březnu 2022.
Pozorovatelé uvedli, že čínský velký dopravní letoun Y-20 domácí výroby je také dobrou platformou, která může být vyvinuta do typu letadla včasného varování.
V květnu 2022 založil 83letý Wang laboratoř vzdušných technologií, která se zaměřuje na příležitosti a výzvy při vývoji síťového informačního systému.
Vzdušné letadlo včasného varování a řídicí systém v budoucnu bude skupina různých typů letadel, včetně bezpilotních prostředků, pracujících v integrované síti, řekl Zhang Shaofeng, zástupce ředitele společnosti Aviation Industry Corporation of China Shaanxi Aircraft Corporation, Global Times na Airshow China 2021 se koná v Zhuhai, jihočínská provincie Guangdong.
Během svého života Wang posunul čínské radarové technologie protivzdušné obrany na pokročilou úroveň podle globálních standardů a založil letecké systémy včasného varování v zemi, uvedla CETC ve svém prohlášení.
Wangova smrt je obrovskou ztrátou pro čínskou vojenskou elektroniku a národní obranný průmysl, stejně jako pro informační vývoj vzdušných zbraní v zemi, poznamenala CETC.
Na čínských sociálních sítích lidé vzpomínali na Wanga jako na "páteř země" a přáli mu odpočívat v pokoji.
https://www.globaltimes.cn/page/202303/1286802.shtml
50 let tvrdé makačky v oboru
Čínská veřejnost připomněla Wanga Siao-moa, renomovaného radarového experta a otce čínského letounu včasného varování, který zemřel v pondělí v Pekingu kvůli nemoci ve věku 84 let, a ocenila Wangův mimořádný přínos zemi.
Wangovu smrt oznámila v pondělí večer státní společnost China Electronics Technology Group Corporation (CETC).
Wang se narodil 12. listopadu 1938 v Šanghaji a svou kariéru zahájil ve Výzkumném ústavu č. 14 pod Výzkumnou akademií č. 10 Ministerstva národní obrany v Nankingu ve východočínské provincii Ťiang-su poté, co v roce 1961 absolvoval fakultu radiotechniky Pekingského technologického institutu.
V roce 1969 byl Wang vyslán do odlehlých hor v jihozápadní čínské provincii Kuej-čou, aby zde založil Výzkumný ústav č. 38. Navzdory tomu, že místo bylo silně zaostalé, což vytvářelo výzvy a těžkosti pro Wangovu práci, úspěšně vedl svůj tým a v roce 1984 vyvinul první čínský trojrozměrný radar, radar 383, který výrazně zvýšil schopnosti čínské protivzdušné obrany.
Výzkumný ústav č. 38 vedený Wangem později vyvinul radary včetně JY-9 a 384, které úspěšně prozkoumaly mezinárodní trh.
V roce 1992 byl Wang jmenován vedoucím zbrojní pobočky tehdejší China Electronics Industry Corporation, která se později stala CETC. Ve věku 54 let začal pracovat na leteckých systémech včasného varování.
Navzdory zahraničním cílům a tlaku Čína nezávisle vyvinula letouny včasné výstrahy KJ-2000 a KJ-200 pod vedením Wanga, který pokračoval a vyvinul letoun včasné výstrahy ZDK03 vyrobený pro export.
Předpokládá se, že letoun včasného varování KJ-2000 je o generaci pokročilejší než jeho americký protějšek E-3C, a to díky aktivnímu fázovému radaru vyvinutému Wangem, řekl čínský vojenský expert Global Times v úterý, který si přál zůstat v anonymitě.
Čínský elektronický a letecký průmysl pak vyvinul letoun včasné výstrahy nové generace, KJ-500, který integroval pokročilé radarové technologie do menšího draku. Čína nyní vede nad USA o dvě generace, pokud jde o letecké technologie včasného varování, řekl expert.
Letoun včasné výstrahy KJ-500 může navádět další platformy, včetně stíhačky J-20 stealth s jeho raketou vzduch-vzduch PL-15 mimo vizuální dosah, aby zasáhl cíle velmi daleko při zachování stealth, a této kombinace se obává dokonce i americké letectvo, podle projevu generála Kennetha Wilsbacha, velitele amerických tichomořských vzdušných sil. v březnu 2022.
Pozorovatelé uvedli, že čínský velký dopravní letoun Y-20 domácí výroby je také dobrou platformou, která může být vyvinuta do typu letadla včasného varování.
V květnu 2022 založil 83letý Wang laboratoř vzdušných technologií, která se zaměřuje na příležitosti a výzvy při vývoji síťového informačního systému.
Vzdušné letadlo včasného varování a řídicí systém v budoucnu bude skupina různých typů letadel, včetně bezpilotních prostředků, pracujících v integrované síti, řekl Zhang Shaofeng, zástupce ředitele společnosti Aviation Industry Corporation of China Shaanxi Aircraft Corporation, Global Times na Airshow China 2021 se koná v Zhuhai, jihočínská provincie Guangdong.
Během svého života Wang posunul čínské radarové technologie protivzdušné obrany na pokročilou úroveň podle globálních standardů a založil letecké systémy včasného varování v zemi, uvedla CETC ve svém prohlášení.
Wangova smrt je obrovskou ztrátou pro čínskou vojenskou elektroniku a národní obranný průmysl, stejně jako pro informační vývoj vzdušných zbraní v zemi, poznamenala CETC.
Na čínských sociálních sítích lidé vzpomínali na Wanga jako na "páteř země" a přáli mu odpočívat v pokoji.
https://www.globaltimes.cn/page/202303/1286802.shtml
50 let tvrdé makačky v oboru

Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Čínský vzdušný tanker YU-20 všestranné letadlo
Čínský velký vzdušný tanker YU-20 vyvinutý na domácím trhu je všestranné letadlo schopné nejen doplňovat palivo za letu, ale také přepravovat, shazovat a poskytovat lékařskou péči, vysvětlil pilot letectva během probíhající vojenské akce otevřených dveří.
YU-20 byl středem pozornosti otevřeného dne letectva Čínské lidové osvobozenecké armády (PLA) a výstavy letectví Changchun, která se koná v Changchunu v severovýchodní čínské provincii Jilin od středy do neděle. Ve svých letových výkonech vzdušný tanker poprvé vzlétl společně se dvěma neviditelnými stíhačkami J-20 a dvěma těžkými stíhačkami J-16 ve formaci pro doplňování paliva za letu v expozici pro širokou veřejnost.
Jako varianta velkého dopravního letadla Y-20 je vzdušný tanker YU-20 všestranným letadlem, které se zaměřuje na tankování za letu, ale může rychle přejít na dopravní mise, řekl Wang Yuling, pilot YU-20, Global Times během akce v Changchun.
Kromě toho může YU-20 také hostit řadu různých misí, včetně výsadků, parašutismu a lékařské péče, řekl Wang.
YU-20 je schopen hostit tankování za letu pro hlavní bojové letouny letectva LOA a zatímco bojové letouny jako J-20 vypadají silnější než tanker, Wang řekl, že se vzájemně doplňují a potřebují se navzájem.
YU-20 poskytuje podporu bojovým letounům, takže jsou "dobře krmeny" pro mise, řekl Wang.
Během akce YU-20 také prováděl sólové taktické pohyby včetně krátkého vzletu, afghánského přistávacího manévru a S-manévru.
Jedná se o každodenní cvičné pohyby s bojovým významem, včetně vypuštění rušivých světlic, které byly poprvé vystaveny veřejnosti, řekl Wang.
"Tváří v tvář bojištním prostředím, která se v budoucnu stávají stále složitějšími, zkoumáme hranice našich schopností," řekl.
YU-20 cvičí společně se stíhačkami J-20, J-16 a J-10C v každodenním výcviku, řekl Wang.
Jako čínské zařízení pro doplňování paliva za letu nové generace může YU-20 účinně zvýšit operabilitu čínských leteckých sil na dlouhé vzdálenosti, takže námořní operace se mohou stát rutinou, dodal Wang.
https://www.globaltimes.cn/page/202307/1295222.shtml
Čínský velký vzdušný tanker YU-20 vyvinutý na domácím trhu je všestranné letadlo schopné nejen doplňovat palivo za letu, ale také přepravovat, shazovat a poskytovat lékařskou péči, vysvětlil pilot letectva během probíhající vojenské akce otevřených dveří.
YU-20 byl středem pozornosti otevřeného dne letectva Čínské lidové osvobozenecké armády (PLA) a výstavy letectví Changchun, která se koná v Changchunu v severovýchodní čínské provincii Jilin od středy do neděle. Ve svých letových výkonech vzdušný tanker poprvé vzlétl společně se dvěma neviditelnými stíhačkami J-20 a dvěma těžkými stíhačkami J-16 ve formaci pro doplňování paliva za letu v expozici pro širokou veřejnost.
Jako varianta velkého dopravního letadla Y-20 je vzdušný tanker YU-20 všestranným letadlem, které se zaměřuje na tankování za letu, ale může rychle přejít na dopravní mise, řekl Wang Yuling, pilot YU-20, Global Times během akce v Changchun.
Kromě toho může YU-20 také hostit řadu různých misí, včetně výsadků, parašutismu a lékařské péče, řekl Wang.
YU-20 je schopen hostit tankování za letu pro hlavní bojové letouny letectva LOA a zatímco bojové letouny jako J-20 vypadají silnější než tanker, Wang řekl, že se vzájemně doplňují a potřebují se navzájem.
YU-20 poskytuje podporu bojovým letounům, takže jsou "dobře krmeny" pro mise, řekl Wang.
Během akce YU-20 také prováděl sólové taktické pohyby včetně krátkého vzletu, afghánského přistávacího manévru a S-manévru.
Jedná se o každodenní cvičné pohyby s bojovým významem, včetně vypuštění rušivých světlic, které byly poprvé vystaveny veřejnosti, řekl Wang.
"Tváří v tvář bojištním prostředím, která se v budoucnu stávají stále složitějšími, zkoumáme hranice našich schopností," řekl.
YU-20 cvičí společně se stíhačkami J-20, J-16 a J-10C v každodenním výcviku, řekl Wang.
Jako čínské zařízení pro doplňování paliva za letu nové generace může YU-20 účinně zvýšit operabilitu čínských leteckých sil na dlouhé vzdálenosti, takže námořní operace se mohou stát rutinou, dodal Wang.
https://www.globaltimes.cn/page/202307/1295222.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Čína - letectvo
Stíhací letouny Jian-16 letectva PLA na obloze nad Čínou
https://t.me/China3army/26226Letecká výzbroj Jian-16 (10 raket) je:
čtyři rakety PL-10 vzduch-vzduch s doletem až 60 km;
jedna střela PL-12 vzduch-vzduch s doletem až 100 kilometrů;
čtyři střely PL-15 vzduch-vzduch s doletem až 300 kilometrů;
jedna velká střela PL-17 vzduch-vzduch s doletem až 400 kilometrů.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Čína - letectvo
Jde o nejvýkonější Suchoje 27/35 ?
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
-
- Redaktor
- Příspěvky: 38
- Registrován: 17 črc 2023, 10:37
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
▲Sa mi nechce veriť že niečo tak tenkého by doletelo 400km. 

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
No, ono to zas tak tenké není ... a je to dlouhé jak tejden před vejplatou ... 6 metrů.
Takže, při odpalu v dostatečné výšce to může vyletět dost vysoko, kde je odpor vzduchu minimální a těch 400 km doletět.

Ty "kočičky" na koncích křídel jsou 3-metrové PL-10 s doletem až 60 km (v manévrovém boji 20 km +).
Takže, při odpalu v dostatečné výšce to může vyletět dost vysoko, kde je odpor vzduchu minimální a těch 400 km doletět.

Ty "kočičky" na koncích křídel jsou 3-metrové PL-10 s doletem až 60 km (v manévrovém boji 20 km +).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1818
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Čína - letectvo
Nechýba na krídle pár zavesnikov?
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 690
- Registrován: 23 pro 2023, 21:14
Re: Čína - letectvo
ano a nie - na starších ruských typoch bola používaná kombinácia závesník + odpalovacie zariadenie, na novších je odpalovacie zariadenie namontované priamo na krídlo. Takže keď nie je potrebné, nemontuje sa.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9591
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Letectvo PLA představí neviditelný stíhací letoun J-35A na Airshow China
Nová čínská neviditelná stíhačka J-35A má debutovat na Airshow China 2024, podle úterního oznámení letectva Čínské lidové osvobozenecké armády (PLA).
S oficiálním zařazením J-35A do letectva ČLOA se Čína stává druhou zemí na světě, která provozuje dva typy neviditelných stíhaček, poznamenali odborníci. Letectvo ČLOA přiveze 36 typů vybavení pro letecké letové ukázky a pozemní statické ukázky, aby komplexně a zblízka předvedlo vývoj svého vybavení, oznámilo letectvo ČLOA v úterý na tiskové konferenci k 75. výročí svého založení a účasti na Airshow China 2024.
Statická zobrazovací plocha bude uspořádána podle kategorií zařízení. Poprvé bude představeno nové vybavení, jako je středně velký víceúčelový stealth stíhací letoun J-35A, raketový zbraňový systém země-vzduch HQ-19 a ozbrojený průzkumný dron nového typu. Nákladní prostor transportního letadla Y-20 bude otevřen k prohlídce, přičemž rezervace budou k dispozici prostřednictvím loterijního systému, podle letectva PLA.
J-35A, společně s J-20, staví Čínu do pozice druhé země, která provozuje dva typy stealth stíhaček, po amerických F-22 a F-35, řekl Fu. J-35A má jiný design než první čínský neviditelný stíhací letoun J-20. J-20 s konfigurací kachních křídel je těžký stíhací letoun se zaměřením na mise vzdušné převahy srovnatelné s americkým F-22, zatímco středně velký J-35A používá konfiguraci ocasních křídel podobnou americkému F-35, který má také silné schopnosti útoku na hladinu. Těžké J-20 a středně velké J-35A by mohly plnit komplementární role ve společných misích, řekl Fu. Poznamenal, že středně velký J-35A bude pravděpodobně levnější než těžký J-20, takže může být vyroben ve velkých počtech v krátkém časovém období.
Na základě fotografie zveřejněné letectvem PLA má J-35A zjednodušený profil, což naznačuje výjimečné schopnosti stealth, řekl Fu. "Podle mého názoru je J-35 nejnenápadnější stíhací letoun na světě a je plně schopen soupeřit a potlačovat své protivníky," řekl.
J-35A má významné výhody, pokud jde o první detekci, první úder a zajištění operačních výhod, řekl Wang. Upřesnil, že v boji proti předchozím generacím letadel může J-35A zůstat mimo efektivní detekční dosah nepřítele, dosáhnout jednosměrné transparentnosti situace na bojišti a mít ohromné výhody, které narušují tradiční vzorce vzdušného boje. Při střetech s letouny stejné generace může využít své silné letality a schopnosti přežití spolu s pokročilou koordinovanou taktikou v rámci formací k získání přesných situačních informací a vytvoření rychlého a stabilního řetězce zabíjení v uzavřené smyčce proti nepříteli, čímž se chopí iniciativy.
"A" v J-35A naznačuje, že tento bojový letoun má pravděpodobně různé varianty, řekl Zhang.
Nový typ bojového letounu byl testován na začátku tohoto roku na letadlové lodi námořnictva ČLOA Liaoning, informovala v září čínská centrální televize. Média spekulovala, že nový letoun by mohl být palubní verzí J-35.
https://www.globaltimes.cn/page/202411/1322452.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Koncept Čínskeho lietadla 6. generácie
https://vk.com/wall-182816816_89719 / https://t.me/fighter_bomber/18729 z 12.11.2024
Na leteckom veľtrhu v Ču-chaji bol predstavený 2-miestny variant stíhačky J-20, J-20S.
Zábery lietadla J-20 na zemi na leteckej výstave v Ču-chaji Video https://vk.com/video-173678697_456243636 dĺžka 28 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_394895 z 12.11.2024
Zdroj Na leteckom veľtrhu v Ču-chaji bol predstavený 2-miestny variant stíhačky J-20, J-20S.
Zdroj https://t.me/casusbellilive/186942 z 12.11.2024J-20S je pozoruhodný tým, že ide o jedinú 2-miestnu konštrukciu postavenú na platforme 5. generácie, pričom druhé sedadlo je určené pre operátora bezpilotného lietadla.
Zábery lietadla J-20 na zemi na leteckej výstave v Ču-chaji Video https://vk.com/video-173678697_456243636 dĺžka 28 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_394895 z 12.11.2024
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 242
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 16726
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Čína - letectvo
https://t.me/new_militarycolumnist/148476Čína uskutečnila první "oficiální" let stíhacího letounu ŠESTÉ generace.
Sériový stíhací letoun páté generace J-20 sloužil jako doprovodný.
A : "Kdo jednou poznal světlo, už nikdy nechce žít ve tmě"
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“