Pohonné jednotky/motory
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Jako záložní variantua je prý připravována modernizace a "rusifikace" původního D-18T, která se právě dokončuje.
To by měla být rychlejší varianta.
To by měla být rychlejší varianta.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Pohonné jednotky/motory
Конструкцию для авиадвигателя ПД-8 проверили в аэродинамической трубе
Konštrukciu pre letecký motor PD-8 testovali v aerodynamickom tuneli
Pohonná jednotka PD-8 (ПД-8) prechádza sériou stendových a letových štúdií. Jednou z nich je testovanie v transsonickom aerodynamickom tuneli vonkajších konštrukcií motora - motorových gondol a modifikovaných pylónov. Testy uskutočnili špecialisti Ústredného aerohydrodynamického inštitútu pomenovaného po N. E. Žukovskom (CAGI/Цаги). Na tento účel bol vytvorený polomodel dopravného lietadla SJ-100 s motorovými gondolami a modifikovanými pylónmi pre motor PD-8 (ПД-8). Cieľom testov bolo skúmať aerodynamické vlastnosti. Špecialisti merali vztlak, odpor vzduchu, obtekanie elementov a ďalšie charakteristiky pri rôznych konfiguráciách pohonnej jednotky. Výsledkom bolo, že modifikovaný pylón pre motorovú gondolu motora PD-8 (ПД-8) úspešne prešiel skúškami a potvrdil vypočítané aerodynamické charakteristiky. Ďalším krokom budú letové testy druhého prototypu dopravného lietadla SJ-100 s pohonnými jednotkami PD-8 (ПД-8). Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10008 z 18.10.2023
Konštrukciu pre letecký motor PD-8 testovali v aerodynamickom tuneli
Pohonná jednotka PD-8 (ПД-8) prechádza sériou stendových a letových štúdií. Jednou z nich je testovanie v transsonickom aerodynamickom tuneli vonkajších konštrukcií motora - motorových gondol a modifikovaných pylónov. Testy uskutočnili špecialisti Ústredného aerohydrodynamického inštitútu pomenovaného po N. E. Žukovskom (CAGI/Цаги). Na tento účel bol vytvorený polomodel dopravného lietadla SJ-100 s motorovými gondolami a modifikovanými pylónmi pre motor PD-8 (ПД-8). Cieľom testov bolo skúmať aerodynamické vlastnosti. Špecialisti merali vztlak, odpor vzduchu, obtekanie elementov a ďalšie charakteristiky pri rôznych konfiguráciách pohonnej jednotky. Výsledkom bolo, že modifikovaný pylón pre motorovú gondolu motora PD-8 (ПД-8) úspešne prešiel skúškami a potvrdil vypočítané aerodynamické charakteristiky. Ďalším krokom budú letové testy druhého prototypu dopravného lietadla SJ-100 s pohonnými jednotkami PD-8 (ПД-8). Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10008 z 18.10.2023
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Pohonné jednotky/motory
Aké teploty dosahujú najpokrokovejšie motory dopravákov? Vraj až 1700°C pri vzletovom režime
General Electric tu u svojho najvýkonnejšieho GE9X uvádza niečo o 2400°F, čo je 1315°C, a na vydržanie takejto teploty používajú ľahké kompozity s keramickou matricou. To je ale nejako málo. Na druhú stranu zase by to mohlo znamenať ľahší motor a menej energie minutej na chladenie
https://www.ge.com/news/reports/you%E2% ... jet-engine
срочно расстрелять
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Je otázkou, o jakých teplotách a kde se bavíme. Zda o teplotách ve spalovací komoře, tj. na vstupu do turbíny, nebo o teplotách na výstupu z turbíny, tj. na vstupu do trysky.
A zda se bavíme o reálně dosahovaných hodnotách, nebo o limitech konstrukce.
Skutečně platí, že nejmodernější materiály pro lopatky vysokotlaké části turbíny umožňují dosáhnout až 1.700°C. Jenže to již dochází k výraznému opotřebování, což u motorů civilních letadel, kde alfou a omegou je spolehlivost a co nejdelší intervaly pro údržbu, nedává smysl. Takže reálné motory pracují s teplotou o něco nižší ... kolik, to se většinou neudává.
Důležitější je totiž teplota na vstupu do trysky, protože tam se odehrává expanze výstupních plynů ... a čím větší teplotní spád, tím větší účinnost. Současně ale platí, že tuto část motoru není možné (u civilních konstrukcí) vyrábět z těch nejdražších materiálů, protože ekonomika.
Teplota na výstupu z turbíny se u nejmodernější civilních motorů pohybuje těsně nad 1.000 °C ... např. CFM International LEAP má stanovenu max. teplotu při vzletu 1.060°C.
Předpokládám, že 1.315°C u GE9X je teplota na výstupu z turbíny, a navíc, jak vyplývá z článku, je to limitní teplota = certifikační, provozní, bude o něco nižší. I tak je to teplota ještě nedávno neuvěřitelně vysoká.
Myslím, a teď skutečně jen odhaduji, že reálná maximální provozní teplota na vstupu do turbíny, se bude u moderních civilních proudových motorů pohybovat kolem 1.600°C ... spíš o trochu méně.
Pokud ty hodnoty pro PD-14 a PS-90A1 jsou hodnoty na vstupu do turbíny (a vše nasvědčuje tomu že ano, pak teplota na výstupu z turbíny bude někde mezi 1.040 a 1.100°C ... a to jsou velmi zajímavé hodnoty.
Mezi PD-14 a PS-90A1 v max. provozních teplotách rozdíly nejsou, protože PS-90A1 je vlastně PS-90 s technologií PD-14 ... porovnej rozdíl teplot vůči původnímu PS-90.
Pozn. Schopnosti horké části proudového motoru determinují výkon a efektivnost celého motorů, nejsou ale jedinou podmínkou pro konstrukci skutečně moderního a efektivního civilního proudového motoru.
A zda se bavíme o reálně dosahovaných hodnotách, nebo o limitech konstrukce.
Skutečně platí, že nejmodernější materiály pro lopatky vysokotlaké části turbíny umožňují dosáhnout až 1.700°C. Jenže to již dochází k výraznému opotřebování, což u motorů civilních letadel, kde alfou a omegou je spolehlivost a co nejdelší intervaly pro údržbu, nedává smysl. Takže reálné motory pracují s teplotou o něco nižší ... kolik, to se většinou neudává.
Důležitější je totiž teplota na vstupu do trysky, protože tam se odehrává expanze výstupních plynů ... a čím větší teplotní spád, tím větší účinnost. Současně ale platí, že tuto část motoru není možné (u civilních konstrukcí) vyrábět z těch nejdražších materiálů, protože ekonomika.
Teplota na výstupu z turbíny se u nejmodernější civilních motorů pohybuje těsně nad 1.000 °C ... např. CFM International LEAP má stanovenu max. teplotu při vzletu 1.060°C.
Předpokládám, že 1.315°C u GE9X je teplota na výstupu z turbíny, a navíc, jak vyplývá z článku, je to limitní teplota = certifikační, provozní, bude o něco nižší. I tak je to teplota ještě nedávno neuvěřitelně vysoká.
Myslím, a teď skutečně jen odhaduji, že reálná maximální provozní teplota na vstupu do turbíny, se bude u moderních civilních proudových motorů pohybovat kolem 1.600°C ... spíš o trochu méně.
Pokud ty hodnoty pro PD-14 a PS-90A1 jsou hodnoty na vstupu do turbíny (a vše nasvědčuje tomu že ano, pak teplota na výstupu z turbíny bude někde mezi 1.040 a 1.100°C ... a to jsou velmi zajímavé hodnoty.
Mezi PD-14 a PS-90A1 v max. provozních teplotách rozdíly nejsou, protože PS-90A1 je vlastně PS-90 s technologií PD-14 ... porovnej rozdíl teplot vůči původnímu PS-90.
Pozn. Schopnosti horké části proudového motoru determinují výkon a efektivnost celého motorů, nejsou ale jedinou podmínkou pro konstrukci skutečně moderního a efektivního civilního proudového motoru.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Nie je to protimluv?Skeptik píše: ↑05 lis 2023, 07:08..
Teplota na výstupu z turbíny se u nejmodernější civilních motorů pohybuje těsně nad 1.000 °C ... např. CFM International LEAP má stanovenu max. teplotu při vzletu 1.060°C.
Předpokládám, že 1.315°C u GE9X je teplota na výstupu z turbíny, a navíc, jak vyplývá z článku, je to limitní teplota = certifikační, provozní, bude o něco nižší. I tak je to teplota ještě nedávno neuvěřitelně vysoká...
Napísal si že u moderných motorov je tá teplota okolo 1000°C, a že GE9X ju má 1315°C prečo ju nemá tiež okolo 1000°C? Je predsa moderný. A čím väčší spád tým lepšie!

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Turbína proudového motoru slouží jen k pohonu kompresoru (případně ventilátoru). Tah vzniká v trysce.
Tedy čím větší teplota na vstupu do trysky, tím větší tah resp. účinnost.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Takže tieto tvoje tvrdenia si neodporujú?Skeptik píše: ↑05 lis 2023, 07:08..
Důležitější je totiž teplota na vstupu do trysky, protože tam se odehrává expanze výstupních plynů ... a čím větší teplotní spád, tím větší účinnost...
Teplota na výstupu z turbíny se u nejmodernější civilních motorů pohybuje těsně nad 1.000 °C ... např. CFM International LEAP má stanovenu max. teplotu při vzletu 1.060°C.
Předpokládám, že 1.315°C u GE9X je teplota na výstupu z turbíny, ...
P.S. Teplotu na výstupu z turbíny považujem za cca identickú s teplotou na vstupe do trysky.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8196
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Pohonné jednotky/motory
To zavisi od druhu motora. Motor pre vojenske lietadla s pridavnym spalovanim ma trysku ale dnešne turbofany pre dopravaky realne žiadnu trysku namaju a plyny odchadzaju priamo od poslednych lopatiek do kratkeho prstenca a ich expanzia je riadena kuželom.Teplotu na výstupu z turbíny považujem za cca identickú s teplotou na vstupe do trysky.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Promiň, nechápu, proc by si měly odporovat?
Ano, teplota výstupu z turbíny a teplota vstupu do trysky jsou identické. Je to jedno místo - turbína tam konci a tryska začíná.
Protože teplota plynu vycházejících z trysky je ve stejném prostředí +/- stejná, tak čím větší je teplota na vstupu do trysky tím větší je teplota i spád a tím i tah motoru.
To není tak úplně pravda.palo satko píše: ↑05 lis 2023, 16:41... dnešne turbofany pre dopravaky realne žiadnu trysku namaju a plyny odchadzaju priamo od poslednych lopatiek do kratkeho prstenca a ich expanzia je riadena kuželom.
Pravdou je, že mají vlastně trysky dvě - jednu pro horký proud (to je ten, co vystupuje z turbíny) a druhou pro studený proud (to je ten co vystupuje z fanu).

Faktem ale je, že vzhledem ke specifickým provozním podmínkám civilních proudových letadel se moderní turbofany vyvinuly tak, že až 70% tahu vyvozuje ventilátor / fan.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Pohonné jednotky/motory
1300°C za turbínou (nízkotlakou), pred tryskou by bolo mrhanie energiou. S ňou začínali motory 4.G ako RD-33, F100
Motor Rolls Royce Trent má udávanú max teplotu na statorových lopatkách (ak dobre prekladám význam) prvého stupňa nízkotlakej turbíny 900°C. Za touto skupinou turbín pred tryskou to bude o dosť menej, keďže hlavne tieto spracúvávajú energiu a poháňajú dúchadlo
Motor Rolls Royce Trent má udávanú max teplotu na statorových lopatkách (ak dobre prekladám význam) prvého stupňa nízkotlakej turbíny 900°C. Za touto skupinou turbín pred tryskou to bude o dosť menej, keďže hlavne tieto spracúvávajú energiu a poháňajú dúchadlo
срочно расстрелять
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Pohonné jednotky/motory
Nový motor Klimov VK-650V
Jednostupňový kompresor i turbíny
Hmotnosť 105kg
Výkon vzletový: 650k, mimoriadny: 750k
Jednostupňový kompresor i turbíny
Hmotnosť 105kg
Výkon vzletový: 650k, mimoriadny: 750k
срочно расстрелять
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Pohonné jednotky/motory
Najmodernejšie vrtuľníky predstavené na leteckej výstave Dubai Airshow 2023
Prvýkrát v zahraničí sa predstavila modernizovaná verzia hasičského vrtuľníka Kamov Ka-32A11M (Ка-32А11М) s výkonnejšími motormi VK-2500PS-02 (ВК-2500ПС-02). Motormi VK-2500PS-03 (ВК-2500ПС-03) ktoré tiež vyvinula a vyrába spoločnosť ODK-Klimov (ОДК-Климов) je vybavený vrtuľník Miľ Mi-171A3 (Ми-171А3). Unikátna konštrukcia motora VK-2500PS-03 (ВК-2500ПС-03) umožňuje prevádzku stroja v akejkoľvek geografickej lokalite: na súši aj na mori. Prekážkou nie je ani morská hmla, ani morská voda. Motor pracuje pri teplotách od - 50ºC do + 60ºC a spoľahlivý štart motora bol potvrdený vo výške 6 000 metrov. Mi-171A3 (Ми-171А3) je bezpečný pre lety nad vodou a jeho prepravné schopnosti sú jedinečné - môže prepravovať až 24 cestujúcich. To je rekordná hodnota medzi vrtuľníkmi určenými na lety k vrtným plošinám. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10117 z 14.11.2023
Prvýkrát v zahraničí sa predstavila modernizovaná verzia hasičského vrtuľníka Kamov Ka-32A11M (Ка-32А11М) s výkonnejšími motormi VK-2500PS-02 (ВК-2500ПС-02). Motormi VK-2500PS-03 (ВК-2500ПС-03) ktoré tiež vyvinula a vyrába spoločnosť ODK-Klimov (ОДК-Климов) je vybavený vrtuľník Miľ Mi-171A3 (Ми-171А3). Unikátna konštrukcia motora VK-2500PS-03 (ВК-2500ПС-03) umožňuje prevádzku stroja v akejkoľvek geografickej lokalite: na súši aj na mori. Prekážkou nie je ani morská hmla, ani morská voda. Motor pracuje pri teplotách od - 50ºC do + 60ºC a spoľahlivý štart motora bol potvrdený vo výške 6 000 metrov. Mi-171A3 (Ми-171А3) je bezpečný pre lety nad vodou a jeho prepravné schopnosti sú jedinečné - môže prepravovať až 24 cestujúcich. To je rekordná hodnota medzi vrtuľníkmi určenými na lety k vrtným plošinám. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10117 z 14.11.2023
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Pohonné jednotky/motory
Spoločnosť ODK bude začiatkom roka 2024 testovať letecký motor PD-35
Testy plnohodnotného turboreaktívneho motora 5. generácie PD-35 (ПД-35) sú naplánované na začiatok roka 2024. V Rusku sa ešte nevyrábal letecký motor takejto veľkosti a výkonu - priemer ventilátora je 3,1 metra a ťah 35 ton. Pohonné jednotky vytvára permská spoločnosť ODK-Aviadvigateľ (ОДК-Авиадвигатель). V 10/2023 sa uskutočnili prvé skúšky "gazogeneratora" (viď tu) leteckého motora PD-35. Skúšky sa uskutočnili v podmienkach simulujúcich prevádzku plnorozmerného motora a ukázali dobrú konvergenciu získaných parametrov "gazogeneratora" s projektovými údajmi. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10232 z 01.12.2023
Testy plnohodnotného turboreaktívneho motora 5. generácie PD-35 (ПД-35) sú naplánované na začiatok roka 2024. V Rusku sa ešte nevyrábal letecký motor takejto veľkosti a výkonu - priemer ventilátora je 3,1 metra a ťah 35 ton. Pohonné jednotky vytvára permská spoločnosť ODK-Aviadvigateľ (ОДК-Авиадвигатель). V 10/2023 sa uskutočnili prvé skúšky "gazogeneratora" (viď tu) leteckého motora PD-35. Skúšky sa uskutočnili v podmienkach simulujúcich prevádzku plnorozmerného motora a ukázali dobrú konvergenciu získaných parametrov "gazogeneratora" s projektovými údajmi. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10232 z 01.12.2023
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10866
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Pohonné jednotky/motory
ODK dodala prvú sériu domácich zapaľovacích sviečok pre motory SaM146
Spoločnosť ODK-Saturn (ОДК-Сатурн) so sídlom v meste Rybinsk (Рыбинск) uskutočnila náhradu zapaľovacích sviečok z dovozu pre rusko-francúzske motory SaM146. Tieto pohonné jednotky aktívne používajú domáce letecké spoločnosti na lietadlách SSJ-100. Ruské zapaľovacie sviečky úspešne prešli všetkými potrebnými skúškami: tak autonómnymi, vrátane termobarokomory, ako aj ako súčasť pohonného systému na lietadle. Domáce komponenty nahradia v leteckých motoroch zahraničné analógy. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10267 z 13.12.2023
Motory PD-8 testované na modeli SJ-100
Model regionálneho lietadla s leteckými motormi PD-8 (ПД-8) prešiel aerodynamickými a pevnostnými skúškami v CAGI (ЦАГИ). Vedci simulovali pohyb lietadla po letiskovej dráhe pri rýchlosti do 80 m/s (288 km/h). Cieľ = určiť vplyv prevádzky reverzného zariadenia na aerodynamické vlastnosti lietadla. Letecký motor PD-8 (ПД-8) bol vytvorený s použitím najnovších ruských materiálov a pokročilých technológií vrátane 3D tlače. Na práci sa podieľa široká spolupráca podnikov ODK. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10269 z 13.12.2023
Spoločnosť ODK-Saturn (ОДК-Сатурн) so sídlom v meste Rybinsk (Рыбинск) uskutočnila náhradu zapaľovacích sviečok z dovozu pre rusko-francúzske motory SaM146. Tieto pohonné jednotky aktívne používajú domáce letecké spoločnosti na lietadlách SSJ-100. Ruské zapaľovacie sviečky úspešne prešli všetkými potrebnými skúškami: tak autonómnymi, vrátane termobarokomory, ako aj ako súčasť pohonného systému na lietadle. Domáce komponenty nahradia v leteckých motoroch zahraničné analógy. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10267 z 13.12.2023
Motory PD-8 testované na modeli SJ-100
Model regionálneho lietadla s leteckými motormi PD-8 (ПД-8) prešiel aerodynamickými a pevnostnými skúškami v CAGI (ЦАГИ). Vedci simulovali pohyb lietadla po letiskovej dráhe pri rýchlosti do 80 m/s (288 km/h). Cieľ = určiť vplyv prevádzky reverzného zariadenia na aerodynamické vlastnosti lietadla. Letecký motor PD-8 (ПД-8) bol vytvorený s použitím najnovších ruských materiálov a pokročilých technológií vrátane 3D tlače. Na práci sa podieľa široká spolupráca podnikov ODK. Zdroj https://vk.com/wall-52845383_10269 z 13.12.2023
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Tie motory sú jednoprúdé alebo dvojprúdé?
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Tyto miniaturní proudové motory bývají jednoproudové. I tady to tak vypadá.
Pokud je tam i obtok, tak jen minimální - spíše pro chlazení než pro vyvozování tahu.
Pokud je tam i obtok, tak jen minimální - spíše pro chlazení než pro vyvozování tahu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Takže sa dá v budúcnosti očakávať zefektívnenie ak sa vyvinie dvojprúdová varianta aj pre ne. Samozrejme sa zvýši aj cena. Ale mohlo by to mať zásadný vplyv na dolet, tak ako u ich veľkých predchodcov.
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Neumím posoudit, zda se u těchto mikromotorů ta dvouproudovost vůbec vyplatí.
Navíc není vůbec zřejmé, zda se u tohoto malého motorů jedná o motor s axiálním nebo odstředivým kompresorem.
Pokud je s odstředivým kompresorem (který je výrobně mnohem jednodušší a při jediném stupni nabízí mnohem větší stlačení = je i levnější), pak ani nemá o dvouproudovosti smysl uvažovat.
Navíc není vůbec zřejmé, zda se u tohoto malého motorů jedná o motor s axiálním nebo odstředivým kompresorem.
Pokud je s odstředivým kompresorem (který je výrobně mnohem jednodušší a při jediném stupni nabízí mnohem větší stlačení = je i levnější), pak ani nemá o dvouproudovosti smysl uvažovat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
Brnenská má v brožúrach tento obrázok:
https://www.pbs.cz/getmedia/a47aab36-24 ... 3.pdf.aspx
Na axiál to nevyzerá.
Na axiál to nevyzerá.

"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Pohonné jednotky/motory
To opravdu ne. To je jasný odstředivý (radiální) kompresor.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire