Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9769
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Hele a ty myslíš že to tu seženu? Mám tak baterku medved Ťjumeň
Edit jo je to v nabídce.. nastuduju díky.
Edit jo je to v nabídce.. nastuduju díky.
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9769
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A měl jsi červenou nebo žlutou verzi?
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11483
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲červenou.
Niečo také. Tie špirálovo stočené elektródy asi zabezpečujú veľké prúdy.
Niečo také. Tie špirálovo stočené elektródy asi zabezpečujú veľké prúdy.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2948
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Prosím nevztahujte dojmy z nabíjení aku u spalovacích aut na e-auta.
Nabíjení e-aut funguje jinak než nabíjení Pb aku a skutečně mám podezření na to, že někde použil commercial grade místo industrial nebo její podmnožiny automotive. A vyvětlím proč.
Elektroauta baterky před nabíjením totiž vždy zahřejí na nabíjecí teplotu (nebo topí a nabíjí když nejsou úplně studené), protože už při 20°C jsou Li aku podchlazené a příliš velký nabjecí proud (což 1C je) by je mohl poškodit. Pokud tesla jede k rychlonabíječce, tak zatíží baterky takovým způsobem (střídá zátěž a rekuperaci jako PWM), že až přijede k nabíječce, jsou tak horké, že velký nabíjecí proud je nestihne zmrznout (nabíjení Li má svá specifika).
Pokud tedy nabíjení tesly nefunguje za velkého mrazu, tak jellikož je tam všude X všemožných měření, tedy zpracování typu mixed-signal a pokud některé čudo díky podchlazení mimo zaručenou funkci začne kecat nesmysly, tak je prostě s nabíjením smůla a může to být jedna jediná blbá součástka, i kterou třeba Musk musel použít, protože v industrial se nedělá nebo je velká nebo astronomicky drahá. Muskovy vehikly (pozemské i vesmírné) se vyznačijí snímáním a vyhodnocováním úplně všeho, zdánlivě to přehání ale statisticky je pak vyhodnocuje, takže jak sám říká "jsem zklamaný, že to spadlo tak pozdě, potřeboval jsem aby to spadlo dřív".
Taky na to mohl mít vliv starlink, kvůli kterému se auta nemohly připojit na net, aby problém vyřešili u Muska na dálku. Možná by jim stačilo oméct sníh ze starlinkové antény, ale raději z celýho auta. Ale jestli mají skutečně už vypráskaný baterky, tak jim už ani toto nepomůže, to měli oméct hned když to začalo blbnout.
Nabíjení e-aut funguje jinak než nabíjení Pb aku a skutečně mám podezření na to, že někde použil commercial grade místo industrial nebo její podmnožiny automotive. A vyvětlím proč.
Elektroauta baterky před nabíjením totiž vždy zahřejí na nabíjecí teplotu (nebo topí a nabíjí když nejsou úplně studené), protože už při 20°C jsou Li aku podchlazené a příliš velký nabjecí proud (což 1C je) by je mohl poškodit. Pokud tesla jede k rychlonabíječce, tak zatíží baterky takovým způsobem (střídá zátěž a rekuperaci jako PWM), že až přijede k nabíječce, jsou tak horké, že velký nabíjecí proud je nestihne zmrznout (nabíjení Li má svá specifika).
Pokud tedy nabíjení tesly nefunguje za velkého mrazu, tak jellikož je tam všude X všemožných měření, tedy zpracování typu mixed-signal a pokud některé čudo díky podchlazení mimo zaručenou funkci začne kecat nesmysly, tak je prostě s nabíjením smůla a může to být jedna jediná blbá součástka, i kterou třeba Musk musel použít, protože v industrial se nedělá nebo je velká nebo astronomicky drahá. Muskovy vehikly (pozemské i vesmírné) se vyznačijí snímáním a vyhodnocováním úplně všeho, zdánlivě to přehání ale statisticky je pak vyhodnocuje, takže jak sám říká "jsem zklamaný, že to spadlo tak pozdě, potřeboval jsem aby to spadlo dřív".
Taky na to mohl mít vliv starlink, kvůli kterému se auta nemohly připojit na net, aby problém vyřešili u Muska na dálku. Možná by jim stačilo oméct sníh ze starlinkové antény, ale raději z celýho auta. Ale jestli mají skutečně už vypráskaný baterky, tak jim už ani toto nepomůže, to měli oméct hned když to začalo blbnout.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 762
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Na Tesle som antenu starlinku nevidel, na pripojenie pouziva GSM. A divil by som sa, keby fungoval aj v garazi pod zemou. To, co som videl je olovena bateria, ktora napaja elektroniku a stykac trakcnej baterie. Litiovu Aux bateriu maju az novsie tesly, asi 3 roky.
https://insideevs.com/news/546087/tesla ... y-battery/
https://www.technology.org/how-and-why/ ... -internet/
https://insideevs.com/news/546087/tesla ... y-battery/
https://www.technology.org/how-and-why/ ... -internet/
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9769
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Bacile my jsme byli trochu offtopic.. se soukromým hovorem kolem olověných startovacích.. pardon..
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2948
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nové Tesly mají starlink, je to v tom odkazovaném článku. Ono je to pod závějí jedno co to má. Neměli to nechat pod sněhem, v okamžiku kdy je jich víc pohromadě a mají nějaký error, tak to statisticky vyčnívá a jsou tam vidět souvislosti. Tohle nevyčnívalo, tak to nikdo neřešil.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11483
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A vieš dať odkaz na link kde je vysvetlené ako tá "smerová" anténa na tej pohyblivej Tesle dokáže prijímať signál?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2948
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ona není zrovna moc směrová, to by musela být parabola, protože satelity lítají, takže řízením fází mezi jednotlivými anténkami té "antény" lze "nekonečně" rychle paprskem šmejdit a trefit letící satelit. Datum výroby od 2023 mají starlink.
https://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array
https://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46328
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
IMHO stačí trochu väčšia (asi tak o tretinu) ako "bežný" starlink, rozdelená na štyri diely. S elektronickým riadením fázového posunu - a máš z toho najjednoduchšiu verziu aktívne riadenej fázovanej antény. So všetkými dôsledkami....
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 762
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Mam Teslu vyrobenu v 06/23 a ta zarucene ziadny starlink nema. Jednak internet v nej funguje aj v podzemnej garazi a tak isto navigacia v nej nefunguje v Jesenikoch blizko hranic. Tak isto za ucelom online update vyzaduje WiFi pripojenie.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11483
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.prumysl.cz/az-10x-mene-plat ... h-surovin/V současnosti se na jeden palivový článek pro vodíkový automobil spotřebuje zhruba 20 až 30 gramů platiny.
Platina je teraz na burze cca za 900USD za uncu(28g)
Takže tá cena (čistej nespracovanej) platiny v tom aute nie je zas až taká hrôza, nabaluje sa to asi až jej spracovaním.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46328
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
lenže v tom je práve zakopaný pes - má zároveň najnižšiu hustotu. Plynný 89,88 g/m3; tekutý 70 kg/m3 (tekutý zodpovedá stlačeniu na cca 77,8MPa / ~768 atm), takže 1kg tekutého vodíku má objem 14,3 litra...„Vodík má výrazně vyšší energetickou hustotu na hmotnost, to znamená, že v 1 kilogramu vodíku uskladníme až 33,3 kWh energie. I se započtením váhy nádrží jsme stále na výrazně nižší hmotnosti na uskladněnou jednotku energie oproti bateriím.
Metán: plynný 635g/m3, tekutý 422,8kg/m3
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46328
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://ekonomickydenik.cz/praha-zrychl ... osvetleni/
Praha zrychluje elektromobilitu. Pokračuje v budování nabíječek z lamp veřejného osvětlení
Praha zrychluje elektromobilitu. Pokračuje v budování nabíječek z lamp veřejného osvětlení
A čo na to káble v zemi pod ulicami?Přes tisíc stožárů a svítidel za téměř 220 milionů korun. Investici v této výši na modernizaci veřejného osvětlení v projektu e-mobility pro letošní rok schválili pražští radní. V rámci ní bude na území Prahy vybudováno v rámci zmíněného počtu i 239 takzvaných EVR lamp, které je možné do budoucna jednoduše osadit nabíjecími stanicemi pro elektromobily. V Česku podle statistik úřadů už existuje celkově přes 2400 dobíjecích stanic a jejich počet by měl dá postupně stoupat i letos.
„Zrychlujeme velmi důležitý projekt na podporu elektromobility v Praze. V uplynulém roce jsme dokončili 113 EVR lap a přibližně 244 stožárů a svítidel. Pro rok 2024 plánujeme dalších 1026 stožárů a svítidel, z nichž bude 239 EVR lamp. Věřím, že i těmito kroky bude Praha schopna zajistit tolik potřebou infrastrukturu pro elektrické automobily,“ uvedl pražský radní pro infrastrukturu Michal Hroza.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6802
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Vymeniť, posilniť(všetko super kšeft), obmedziť nabíjanie-na striedačku(až po výmene..keď sa prachy z Grendealovej podpory EU rozkradnu).
U nás už by obmedziť vedeli na diaľku aj kable idú meniť...
Aj to bude stáť 1,26 míl €.
A stavím sa, že cena nie je konečná!
https://presov.standard.sk/475959/v-pop ... -roku-2023
U nás už by obmedziť vedeli na diaľku aj kable idú meniť...
Aj to bude stáť 1,26 míl €.
A stavím sa, že cena nie je konečná!
https://presov.standard.sk/475959/v-pop ... -roku-2023
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11483
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Z diskusie.Elon Musk se mstí. Automobilku Tesla chce zaregistrovat v jiném státě
To by jedneho fakt nasralo. Vyrobí im stovky miliard a kvôli závislivcovi nedostane ničSoud zrušil s 5 letým odstupem tento plán kvůli jednomu člověku s 9 akciemi.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 01 dub 2017, 19:20
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... y-kilometr
První evropská země začala vybírat od řidičů aut do zásuvky peníze. Platí za každý ujetý kilometr
První evropská země začala vybírat od řidičů aut do zásuvky peníze. Platí za každý ujetý kilometr
Island začal tento problém řešit už teď a zavádí nový poplatek za každý ujetý kilometr pro řidiče elektrických, plug-in hybridních a vodíkových automobilů. Poplatek činí šest islandských korun (zhruba jednu korunu) za kilometr pro elektromobily a vodíkové vozy a 2 ISK (32 haléřů) za kilometr pro plug-in hybridy. Při průměrném počtu 14 tisíc kilometrů ujetých za rok mohou majitelé elektromobilů očekávat, že ročně zaplatí státu asi 84 tisíc ISK (13 700 Kč).
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16994
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Pád. Němci odmítají elektromobily. ČR: 200 tisíc od Fialy na auto
Němci odmítají elektromobily? Zpravodajská společnost Bloomberg informovala o předpokládaném poklesu prodeje elektromobilů v Německu. Má nastat pád jejich prodeje až o 14 %. Už v září loňského roku ukončila německá vláda dotace na nákup elektromobilů pro firmy a na trhu elektromobilů se odehrály první výkyvy. Někteří výrobci již hlásí problémy. Ekonom Lukáš Kovanda varoval, že za pokračujícího útlumu elektromobility Německo nebude schopné plnit emisní cíle. Poptávka po elektroautech klesá i ve Velké Británii. V Česku mezitím Petr Fiala a jeho vláda dotace na elektromobily rozbíhají. Můžete dostat až 200 tisíc Kč na auto.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... uto-750202
Němci odmítají elektromobily? Zpravodajská společnost Bloomberg informovala o předpokládaném poklesu prodeje elektromobilů v Německu. Má nastat pád jejich prodeje až o 14 %. Už v září loňského roku ukončila německá vláda dotace na nákup elektromobilů pro firmy a na trhu elektromobilů se odehrály první výkyvy. Někteří výrobci již hlásí problémy. Ekonom Lukáš Kovanda varoval, že za pokračujícího útlumu elektromobility Německo nebude schopné plnit emisní cíle. Poptávka po elektroautech klesá i ve Velké Británii. V Česku mezitím Petr Fiala a jeho vláda dotace na elektromobily rozbíhají. Můžete dostat až 200 tisíc Kč na auto.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... uto-750202
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16994
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
„Podvod.“ Herec Atkinson alias Mr. Bean prý zavinil pád elektromobilů
Klesající zájem o elektromobily podle britských zelených aktivistů zavinil Mr. Bean. To seriózně zaznělo na půdě Sněmovny lordů, kde dostali aktivisté prostor v rámci jednání jednoho z výborů. Představitel slavné televizní postavičky Rowan Atkinson totiž napsal text, ve kterém v souvislosti s elektromobilitou použil slovo podvod a vyjádřil názor, že milostný románek západní civilizace s tímto pohonem se chýlí ke konci.
Názor Rowana Atkinsona na elektromobilitu má v Británii svou váhu. Představitel komických filmových figur je uznáván jako držitel doktorského titulu z prestižní univerzity a velmi schopný diskutér, který mnohokrát překvapil svým fundovaným vstupem do veřejné debaty, dost odlišným od obvyklé úrovně příspěvků jeho hereckých kolegů. Navíc je znám jako automobilový nadšenec, který má o oboru celkem přehled a dokonce se účastnil několika závodů. Ale především je vystudovaný elektrotechnik, jehož disertace dokonce vyšla knižně. K debatě o elektroautech má tedy i diplom.
Proto mělo celkem váhu, když byl jedním z prvních, kdo si takové vozidlo pořídil. Jak prozrazuje ve zmíněném textu z června 2023 pro deník Guardian: „První hybrid jsem si pořídil před osmnácti lety, první čistě elektrické auto před devíti. A bez ohledu na problematickou dostupnost nabíjení jsem si to velmi užil,“ představuje svůj původní vztah. „Ale čím dál víc se cítím trochu podveden. Když se v tom ale začnete trochu vrtat, zjistíte, že elektromobily rozhodně nejsou takovou ekologickou spásou, za kterou se vydávají,“ pokračuje...
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ilu-750678
Klesající zájem o elektromobily podle britských zelených aktivistů zavinil Mr. Bean. To seriózně zaznělo na půdě Sněmovny lordů, kde dostali aktivisté prostor v rámci jednání jednoho z výborů. Představitel slavné televizní postavičky Rowan Atkinson totiž napsal text, ve kterém v souvislosti s elektromobilitou použil slovo podvod a vyjádřil názor, že milostný románek západní civilizace s tímto pohonem se chýlí ke konci.
Názor Rowana Atkinsona na elektromobilitu má v Británii svou váhu. Představitel komických filmových figur je uznáván jako držitel doktorského titulu z prestižní univerzity a velmi schopný diskutér, který mnohokrát překvapil svým fundovaným vstupem do veřejné debaty, dost odlišným od obvyklé úrovně příspěvků jeho hereckých kolegů. Navíc je znám jako automobilový nadšenec, který má o oboru celkem přehled a dokonce se účastnil několika závodů. Ale především je vystudovaný elektrotechnik, jehož disertace dokonce vyšla knižně. K debatě o elektroautech má tedy i diplom.
Proto mělo celkem váhu, když byl jedním z prvních, kdo si takové vozidlo pořídil. Jak prozrazuje ve zmíněném textu z června 2023 pro deník Guardian: „První hybrid jsem si pořídil před osmnácti lety, první čistě elektrické auto před devíti. A bez ohledu na problematickou dostupnost nabíjení jsem si to velmi užil,“ představuje svůj původní vztah. „Ale čím dál víc se cítím trochu podveden. Když se v tom ale začnete trochu vrtat, zjistíte, že elektromobily rozhodně nejsou takovou ekologickou spásou, za kterou se vydávají,“ pokračuje...
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ilu-750678
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16994
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Kdepak po moři, jenom po zemi. Přišel zákaz. S elektromobily jsou trable
Vlastníci elektromobilů, kteří by si chtěli užít krás norského pobřeží z paluby výletních lodí společnosti Havila Kystruten, mají od letošního roku smůlu. Firma provozující trajekty totiž seznala, že přeprava elektrických vozidel je až příliš riskantní, jelikož jejich případný požár posádka nedokáže bez pomoci z pevniny zvládnout. „Je to riziko, které nejsme v žádném případě ochotni podstoupit,“ uvedl generální ředitel společnosti s tím, že by při přepravě elektromobilů nemohla být zajištěna bezpečnost cestujících.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ble-750916
Vlastníci elektromobilů, kteří by si chtěli užít krás norského pobřeží z paluby výletních lodí společnosti Havila Kystruten, mají od letošního roku smůlu. Firma provozující trajekty totiž seznala, že přeprava elektrických vozidel je až příliš riskantní, jelikož jejich případný požár posádka nedokáže bez pomoci z pevniny zvládnout. „Je to riziko, které nejsme v žádném případě ochotni podstoupit,“ uvedl generální ředitel společnosti s tím, že by při přepravě elektromobilů nemohla být zajištěna bezpečnost cestujících.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... ble-750916
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...