Boeing F-15EX Eagle II
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
FbW je u F-15 od F-15E, před tím to byl CAS což byl FbW verze 0,1. EX má FbW roku 2023, což je jinde. Nevím jestli zcela opustili mechanickou zálohu.
F-15 EX díky FbW umožnil více otevřít obálku F-15 A.
Su 27 v příběhu EX není, ale proč ne, tato fantazie je také pěkná.
F-15 EX díky FbW umožnil více otevřít obálku F-15 A.
Su 27 v příběhu EX není, ale proč ne, tato fantazie je také pěkná.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Pokud to bereš tak, že CAS je 0,1 (tedy 10%) FbW ... tak potom bez námitek.
F-15E nemá FbW resp má ten, dle Tebe, desetiprocentní FbW, stejně jako F-15C.
První produkční F-15 se skutečným FbW byly až F-15SA pro Saúdskou Arábii.
Su-27 je v příběhu F-15EX asi tak stejně, jako F-15A v příběhu Su-27
A ano, myslel jsem to ironicky, abych poukázal na analogické uvažování o tom, že vše ruské/sovětské musí být zaručeně kopií něčeho "amerikánského"
F-15E nemá FbW resp má ten, dle Tebe, desetiprocentní FbW, stejně jako F-15C.
První produkční F-15 se skutečným FbW byly až F-15SA pro Saúdskou Arábii.
Su-27 je v příběhu F-15EX asi tak stejně, jako F-15A v příběhu Su-27

A ano, myslel jsem to ironicky, abych poukázal na analogické uvažování o tom, že vše ruské/sovětské musí být zaručeně kopií něčeho "amerikánského"

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
F-15E má asi tak stejné FbW jako Su 27, chceš li. ( Nebo CAS F-15A ale pokud by měl vyšší autoritu je jako ovládání u Su 27) Ani jeden z nich není 100% tní jako u F-16, ten navíc bez mech, zálohy.
Ale znám Tvůj názor a neshodnem, se. Za mě je mylný.
Já si říkal jestli to myslíš opravdu vážně s tím Su 27 a F-15
Ale znám Tvůj názor a neshodnem, se. Za mě je mylný.
Já si říkal jestli to myslíš opravdu vážně s tím Su 27 a F-15

-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Přesun po zemi.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Tři hlavní návrhy pro program F-15 od firem North American, Fairchild a McAir.
V roce 1969 byl z těchto třech vybrán pro další vývoj ten od firmy McAir.
Představoval nejmenší riziko pro vývoj.
Návrh North Americanu je ten s ogiválním křídlem, zůstal na třetím místě a druhé místo měl Fairchild, ten s motory daleko od sebe.
V roce 1969 byl z těchto třech vybrán pro další vývoj ten od firmy McAir.
Představoval nejmenší riziko pro vývoj.
Návrh North Americanu je ten s ogiválním křídlem, zůstal na třetím místě a druhé místo měl Fairchild, ten s motory daleko od sebe.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing F-15EX Eagle II
To je poměrně běžné.
Ostatně YF-22 byl také vybrán proti extravagantnějšímu YF-23.
Motor YF119 dostal přednost před modernějším a potenciálně výkonějším YF120.
U X-35 (F-35) vůči X-32 to bylo stejné.
Ostatně YF-22 byl také vybrán proti extravagantnějšímu YF-23.
Motor YF119 dostal přednost před modernějším a potenciálně výkonějším YF120.
U X-35 (F-35) vůči X-32 to bylo stejné.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Je to reakce na :
Kedysi rusi reálne brali do úvahy "koeficient novosti" a dosť si dávali pozor na to aby nebol príliš vysoký. Bolo to riziko že projekt nevyjde a zakape na nejakej nevyskúšanej/neoverenej technológii.
Od Kenavf.
Kedysi rusi reálne brali do úvahy "koeficient novosti" a dosť si dávali pozor na to aby nebol príliš vysoký. Bolo to riziko že projekt nevyjde a zakape na nejakej nevyskúšanej/neoverenej technológii.
Od Kenavf.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Je vidět, že se konstruktérům McDonnell Douglas, tedy dnes již vlastně Boeing, podařilo dotáhnout manévrovatelnost F-15 téměř na úroveň Su-27.
To, že F-15 konečně dostala řízení FbW (myslím tím stíhací verzi F-15, nikoli útočnou F-15E) evidentně hodně pomohlo. Jistě, pořád je handicapovaná tím svým "jednoduchým křídlem" bez mechanizace náběžné hrany, což je vidět hlavně při vybírání obratu, resp. letu s vysokým AoA, ale i tak to opravdu není špatné.
Škoda jen, že F-15EX nedostala motory s vektorování tahu, to by se pak Su-27 určitě vyrovnala a dokonce by se přiblížila i F-22 či Su-30 a Su-35.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Spíše se zmenšila výhoda Su 27 v nízkých rychlostech, protože od M0,7, tedy přibližně od M0,7, začínal vést už původní F-15C. A od této rychosti byl manévrově dělán, ( přesněji M 0,6-1,6, hodně záležet si dali na M0,9)kdežto důraz sovětských konstruktérů byl více do nižších rychlostí. Nedá se to tedy porovnávat Skeptiku. Ale bavit se o tom můžeme.
Vývody křídla F-15 bez mechanizace náběžné hrany jsou ti známy. pro připomenutí - jednoduchost, pevnost, váha. Nevýhody, což možná nevíš, je horší adaptace křídla v celém spektru rychlostí - je to věší kompromis který se musel kompnzovat jinak. Konstruktérům to stálo za to.
Vektorování tahu má i svá negativa - složitost, větší váha. Manévrově to má také nevýhody. Osobně se klaním k tomu že s vektorovatelnýma tryskama by byl F-15EX na úrovni Su 35, protože nejsem tak pro ruský.Spíše se snažím jít cestou středu.
Vývody křídla F-15 bez mechanizace náběžné hrany jsou ti známy. pro připomenutí - jednoduchost, pevnost, váha. Nevýhody, což možná nevíš, je horší adaptace křídla v celém spektru rychlostí - je to věší kompromis který se musel kompnzovat jinak. Konstruktérům to stálo za to.
Vektorování tahu má i svá negativa - složitost, větší váha. Manévrově to má také nevýhody. Osobně se klaním k tomu že s vektorovatelnýma tryskama by byl F-15EX na úrovni Su 35, protože nejsem tak pro ruský.Spíše se snažím jít cestou středu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 335
- Registrován: 07 úno 2017, 15:13
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing F-15EX Eagle II

Ostatně to, že jeho nevýhody převažují nad výhodami si uvědomují i konstruktéři letadel ... žádný jiný stíhací letoun s takovýmto křídlem, kde by mechanizace náběžné hrany byla nahrazena jeho geometrickým a aerodynamickým zhroucením (což je sám o sobě výrazný kompromis), již nevznikl.
Jinak pořád tu opakuješ něco o rychlosti M0,7 ... resp. nad a pod ní. Nevím, jak jsi na to přišel, ale není to pravda.
Su-27 je, dle vyjádření ruských, ukrajinských i indických (tam to byla Su-30) pilotů, obratnější a ovladatelnější v plném rozsahu dozvukových rychlostí (ano, čím nižších, tím je převaha větší ... ale nikdy ne úplná samozřejmě). Obdobné konstatování lze nalézt i u některých pilotů USAF ... byť ne připuštění, že je Su-27/30 lepší (to od "hrdých Američanů" opravdu čekat nelze

Při nadzvukových rychlostech už to obratnosti tolik není, tam je to spíš o akceleraci a maximální rychlosti, a tam F-15, který byl konstruován v době kdy se dosažení maximální rychlosti považovalo za zásadní, lepší.
Výhoda F-15 vůči Su-27, kdysi, spočívala hlavně v jeho vybavení. To se Rusům podařilo eliminovat teprve nedávno .. a je otázkou zda úplně.
P.S. Nikdy bych Tě za "proruského" nepovažoval. Pokud chce někdo něco posuzovat pokud možno nezávislé, pak musí být skeptický k vyjádřením obou stran.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3275
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Tak jsem přecetl tohle vlákno. Hned na straně první jsem se dočetl, že ta F-15 se cenově prodražila na 105 milionů dolarů a je cenově srovnatelná s F-35. Není tam chyba o několik nul?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9234
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Čili průměrná cena pro nadcházející 3 výrobní série F-15EX je 93,7 mil USD.F-15EX will start at “approximately” $90 million for lot 2, rise to $97 million in lot 3 and then dip to $94 million in lot 4, according to an Air Force spokesperson.
.......
(F-35A) stealth fighter has an “average” flyaway cost of $82.5 million for the jet’s 15th, 16th and 17th production lots
......
average flyaway price for the vertical takeoff and landing F-35B is $109 million, and that the carrier-launched F-35C comes in at $102.1 million for lots 15-17
Průměrná cena pro nadcházející 3 výrobní série F-35A je 82,5 mil USD.
Průměrná cena pro nadcházející 3 výrobní série F-35B je 109 mil USD.
Průměrná cena pro nadcházející 3 výrobní série F-35C je 102,1 mil USD.
Dvoumotorový a dvoumístný F-15EX o hmotnosti 15,7 tuny a s nosností 13,4 tuny výzbroje (12 AA střel) bude stát o cca 11,2 mil USD víc než jednomotorový jednomístný F-35A o hmotnosti 13,3 tuny a s nosností 8,2 tuny výzbroje (6 AA střel), z čehož pouze 2,6 tuny interně (4 AA střely).
Cena "1,5 motorové" F-35B je o 15,3 mil USD vyšší než cena F-15EX, a cena jednomotorové F-35C ji převyšuje o 8,4 mil USD.
A jen pro představu, cena jednoho motoru F110-GE-129 (toho, o který má F-15EX víc) je, bez zástavby, 4,7 mil USD.
A poznámka nakonec ... pro ty, kteří nemají s cenotvorbou zkušenost.
U takovýchto letadel je cena výrazně závislá na počtu objednaných kusů ... čím víc, tím nižší cena. Do počtu kusů se rozpočítávají jak náklady na vývoj (částečně, protože část vývoje je hrazena ze státních peněz), tak náklady na zavedení výroby. Po průšvizích, které v USA byly s F-22 a B-2, kdy se nejprve deklaroval ohromný počet kusů, a pak s redukcí počtu letadel letěla cena nahoru, se nyní přistupuje jinak. Cena prvních kusů je vyšší a jak rostou objednávky, klesá cena. F-35 bylo vyrobeno přes 1.000 kusů a tak cena (hlavně F-36A) výrazně klesá. F-15EX jsou fakticky objednaný první kusy.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Jak jsem na to přišel ?
Jednoduše.
Vezmeš si čtverečkovaný papír a tužku. Nakreslíš si osu A a B, podle rovnějších prstů ruky. Na osu si uděláš značky značící machova čísla, od 0,1 po 2,0. Zavřeš oči a tužkou bodneš pokud možno někam na tu osu. Pokud se to na poprvé nepovede, tak opakuješ dokud jeden takový bod tužkou ( pozor, pokud zlomíš tuhu, neplatí to) nebude přesně na ose. Pak se podíváš na to číslo. To použiješ do vzorce : Pí krát ča mínus součet plochy nohou stonožky. To dá cca 0,7M. Tak jednoduché to je. Rozhodně si nesháníš žádná reálná data, to ne. A platí pravidlo :
Skeptik má své, tomu nic nevysvětluj, je to škoda času. Má tady někde ruské, pardon sovětské grafy říkající to co já, ale najednou je nezná. Popis kde pilot RAF říká kde které letadlo má své výhody je tady někde určitě taky, ale taky ho budeme ignorovat.
Doufám že si se zasmál, ber to s humorem.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11946
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing F-15EX Eagle II
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 črc 2023, 08:48
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Céčko z poslední doby :
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3275
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Furt mi to nějak nevychází. Když sečtu ty ceny, bez množstevní slevy, odečtu nějaký úřok za tu půjčku, co jim dáváme za ty roky předběžným splácením, tak jsem furt pod polovinou ceny, co máme zaplatit. No a když je množstevní sleva, jak říkáte, tak teprv.
Co dostaneme za ty roky za ten zbytek? Kdyby takhle někdo kupoval barák na takhle převrácenou hypotéku, tak ho mám za blázna. Abychom nedopadli jako ti lidi, co si předplatili někde u Prahy.
Tak jsem se rozhodl, že toto je můj poslední přípis do tohoto vlákna. Prostě ta vlákna, kde se řeší, jak dobře a dlouho dokáže letadlo panáčkovat na zadních, jak prosící pudlík číst už nebudu. Nejde v nich ani o věci aktuální a vlastně ani konfliktní. Kdo sakra ví, co bude za ta léta, než k nám přijde první. To dokáže snad jen ústavní soud, který uvěří ministrovi vnitra, že nebyl varován ani stanoviskem Národní banky a ani analýzou vlastního ministerstva, ale naopak ví, že vyplácení důchodů je škoda a že za deset let by to byla závažná hospodářská škoda. Když pominu to, že uznal, že zákonný nárok na vyplacením vzniká až tim vyplacením. Možná, že i tady vznikne nárok na dodávku, až dodáním. Jdu se číst obchodníky s deštěm.
Co dostaneme za ty roky za ten zbytek? Kdyby takhle někdo kupoval barák na takhle převrácenou hypotéku, tak ho mám za blázna. Abychom nedopadli jako ti lidi, co si předplatili někde u Prahy.
Tak jsem se rozhodl, že toto je můj poslední přípis do tohoto vlákna. Prostě ta vlákna, kde se řeší, jak dobře a dlouho dokáže letadlo panáčkovat na zadních, jak prosící pudlík číst už nebudu. Nejde v nich ani o věci aktuální a vlastně ani konfliktní. Kdo sakra ví, co bude za ta léta, než k nám přijde první. To dokáže snad jen ústavní soud, který uvěří ministrovi vnitra, že nebyl varován ani stanoviskem Národní banky a ani analýzou vlastního ministerstva, ale naopak ví, že vyplácení důchodů je škoda a že za deset let by to byla závažná hospodářská škoda. Když pominu to, že uznal, že zákonný nárok na vyplacením vzniká až tim vyplacením. Možná, že i tady vznikne nárok na dodávku, až dodáním. Jdu se číst obchodníky s deštěm.
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 679
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Boeing F-15EX Eagle II
Ono to zvyklé svojim spôsobom je. Prudké zmeny ťahu a teda režimu práce motora sa takto prejavujú. Motory GE sú pohotovejšie než PW, Carbonbike by o tom vedel napísať viac. RD-33 z MiG-29 bol podľa ruských vyjadrení prvý motor (na svete?), ktorý pohotovo reagoval na pokyny pilota - aj preto zrejme tá dymivosť
срочно расстрелять