Osobní letadlo kyrgyzské letecké společnosti Tez Jet muselo nouzově přistát kvůli výbuchu motoru. Jeden z cestujících zveřejnil na Twitteru video z incidentu.
https://cz.sputniknews.com/videoklub/20 ... e-letadlo/
Zdroj https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/46 ... y-antonov/ z 08.03.2018Ruské jednotky v Sýrii zaznamenali v utorok 06.03.2018 hodinu po poludní doteraz najväčšiu stratu od čias, keď na základe pozvania Damasku začala Moskva úspešne likvidovať teroristov z tzv. Islamského štátu. Vojenské dopravné lietadlo An-26 s registračným číslom RF-92955 letiace na plánovanej trase Allepo - Hmímím - Allepo sa zrútilo iba 500 metrov pred pristávacou dráhou z výšky asi 200 metrov...
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/iran-turecke-so ... anicni_dttNa jihozápadě Íránu v neděli havarovalo malé soukromé letadlo na lince z města Šardžá ve Spojených arabských emirátech do Istanbulu.Na palubě bylo osm lidí a tři členové posádky, všichni zahynuli, uvedla s odkazem na místní úřady agentura AP.
Skeptik píše: ↑12 bře 2018, 10:00Pravděpodobně uniklý přepis komunikace v pilotní kabině havarovaného An-148 Saratovských aerolinií.
Vypadá to autenticky
https://www.lidovky.cz/to-je-vse-do-pr- ... ranici_mha
Bohužel jednoznačně chyba posádky - a fatálně chybná reakce kopilota![]()
Kolik má An-148 těch pitotových trubic? Nebo je tam ještě jiný typ snímače rychlosti než pitotka? Neměl by se pilot orientovat třeba umělým horizontem, varoimetrem a ukazately výkonu motoru pokud dostává rozdílné informace o rychlosti? Tedy vodorovný let a stabilní výkon motorů ale přitom klesající rychlost na budíku znamená chybu v rychloměru....podle údajů z jednoho snímače rychlost stoupala, podle druhého klesala, takže posádka ztratila přehled o situaci.
Nemusí, pokud ti "do zad" fouká dost silný vítr.Tedy vodorovný let a stabilní výkon motorů ale přitom klesající rychlost na budíku znamená chybu v rychloměru.
čiže smernica vlastne rozlišuje letecký incident, leteckú nehodu, leteckú haváriu a leteckú katastrofu (tak, ako to bolo "za starých čias")HLAVA 4 - PREDBEŽNÉ OZNÁMENIE O LN, INCIDENTE
4.1. O vzniku každej LN a incidentu sú prevádzkovatelia LŠZ (organizácia, kluby LAA SR) povinný podať ihneď predbežné oznámenie pracovníkom LAA SR v určenom rozsahu. Ak toto nemôže oznamovateľ vykonať, podá predbežné oznámenie priamo na LÚ SR. LAA SR zasiela predbežné oznámenie LÚ SR. V prípade katastrofy a havárie LŠZ je LAA SR povinná podať predbežné oznámenie tiež odboru civilného letectva MDPT. Ak by zisťovanie všetkých požadovaných údajov bolo zdĺhavé, podá sa oznámenie na LAA SR aj neúplné alebo voľnou formou a ďalšie údaje sa doplnia ihneď po ich získaní.
LŠZ ... sportovní létající zařízení je takový "paskvil" vymyšlený proto, aby tato "letadla" nemusela plnit náročné letecké předpisy :)V prípade katastrofy a havárie LŠZ je LAA SR ...
Poslední reakceAlchymista píše: ↑16 bře 2018, 09:48Definované to práve nemajú... ale ano, mlátime len hubou/klavesnicou
Doplním:Marfil píše: ↑15 bře 2018, 23:49Pri Sýrsko Irackej hranici padol HH-60H Pave hawk - údajne 7 mŕtvych teroristov
https://edition.cnn.com/2018/03/15/poli ... index.html