https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... avi-262452Automobilky řeší, jak se vyhnout pokutám EU. Buď zlevníme elektromobily, nebo snížíme prodeje vozů se spalovacími motory, popisuje člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. O zisk by automobilka přišla v obou případech.
Společnost Škoda Auto mezitím přemýšlí, jak cílů EU řádně dosáhnout. „Můžeme buď dát ještě větší slevy na elektrické vozy, což nás přivede do hlubokého minusu, nebo naopak snížit prodej vozů se spalovacími motory, ale budeme zákazníky ochuzovat o technologii, kterou mají rádi, což způsobí propad naší profitability,“ vysvětlil Jahn.
„Hrozí nám, že zaplatíme v pokutách 15 miliard eur jen proto, že lidé nechtějí kupovat elektroauta,“ tvrdil už dříve Turek.
Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10464
- Registrován: 07 úno 2017, 21:47
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 762
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Megazisky za trochu placu nemeckych kolaborantov stoja.
Cena VW ID.3 57kWh s najnizsou vybavou v Europe je 37 990,- EUR s DPH
https://www.vw.sk/id3/id3/cenniky-a-katalogy
Cena VW ID.3 57kWh s najnizsou vybavou v Cine je 15 190,- EUR (16 600USD) s DPH
https://carnewschina.com/2023/08/10/the ... n-3-times/
To iste auto z tej istej nemeckej automobilky. Cena je 2,5x vyssia len preto, lebo my na to predsa mame.
A kedze hrozi, ze by VW obrali o tie obrovske marze dovozom z Ciny, tak im schvalime 50% clo. Lenze to clo zaplatia spotrebitelia v Europe a sluzi len na udrzanie vysokej cenovej hladiny domacich vyrobcov. Cize ho v podobe vysokych cien zaplatia aj ti, co si nekupia cinske auto.
A ze v Cine maju nizke platy? Priemerny plat na Slovensku je 1 185 EUR mesacne, v Cine je to 1 271 EUR mesacne.
Teda odchod "nasich" automobiliek kvoli lacnej pracovnej sile do Ciny nehrozi.
https://stan021.blog.pravda.sk/2022/06/ ... slovensku/
Kedy si konecne ludia v EU uvedomia, ze su vlastnymi firmami odierany. Specialne tu, kde vdaka strate potravinovej sebestacnosti, mame ceny potravin vyssie, nez v Nemecku a Rakusku. Ziadne zblizovanie s Europou sa nekona, je to len mrkvicka, za ktorou ide oslik. Modli sa a pracuj a hlavne sa nebur a nerevoltuj.
Robite si srandu z cinanov a pritom tu nikomu nedoslo, ze za misku ryze tu robia nasi ludia.
Cena VW ID.3 57kWh s najnizsou vybavou v Europe je 37 990,- EUR s DPH
https://www.vw.sk/id3/id3/cenniky-a-katalogy
Cena VW ID.3 57kWh s najnizsou vybavou v Cine je 15 190,- EUR (16 600USD) s DPH
https://carnewschina.com/2023/08/10/the ... n-3-times/
To iste auto z tej istej nemeckej automobilky. Cena je 2,5x vyssia len preto, lebo my na to predsa mame.
A kedze hrozi, ze by VW obrali o tie obrovske marze dovozom z Ciny, tak im schvalime 50% clo. Lenze to clo zaplatia spotrebitelia v Europe a sluzi len na udrzanie vysokej cenovej hladiny domacich vyrobcov. Cize ho v podobe vysokych cien zaplatia aj ti, co si nekupia cinske auto.
A ze v Cine maju nizke platy? Priemerny plat na Slovensku je 1 185 EUR mesacne, v Cine je to 1 271 EUR mesacne.
Teda odchod "nasich" automobiliek kvoli lacnej pracovnej sile do Ciny nehrozi.
https://stan021.blog.pravda.sk/2022/06/ ... slovensku/
Kedy si konecne ludia v EU uvedomia, ze su vlastnymi firmami odierany. Specialne tu, kde vdaka strate potravinovej sebestacnosti, mame ceny potravin vyssie, nez v Nemecku a Rakusku. Ziadne zblizovanie s Europou sa nekona, je to len mrkvicka, za ktorou ide oslik. Modli sa a pracuj a hlavne sa nebur a nerevoltuj.
Robite si srandu z cinanov a pritom tu nikomu nedoslo, ze za misku ryze tu robia nasi ludia.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11483
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
▲Aktuálne riešime to, že drahé a komplikované stroje do výrobnej linky v automotíve nám v Číne a Indii vyrobia o niekoľko desiatok percent lacnejšie ako tu vo východnej európe(západná je ešte drahšia). A dodajú to ešte rýchlejšie aj napriek lodnej doprave. Čínskej cene sa nedokážu firmy z EU vyrovnať a zakázku preto nedostanú(a niektoré potom krachujú).
Takže ten náš "drahý trh" má asi komplikovanejšie pozadie.
Takže ten náš "drahý trh" má asi komplikovanejšie pozadie.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16994
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To "komplikované pozadí" není nic tajemného ani neznámého!
Drahá práce a ještě dražší energie a výrobní materiál.
Téměř veškerou výrobu jsme tady dávno zrušili a přesunuli do Turecka, Indie, Číny a okolí.
Aktuální stav je výsledek povýšenosti, nadutosti a lenosti evropanů.
TAK ČEMU SE DIVÍME?
Drahá práce a ještě dražší energie a výrobní materiál.
Téměř veškerou výrobu jsme tady dávno zrušili a přesunuli do Turecka, Indie, Číny a okolí.
Aktuální stav je výsledek povýšenosti, nadutosti a lenosti evropanů.
TAK ČEMU SE DIVÍME?
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6936
- Registrován: 07 úno 2017, 16:42
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nejenom práce, ale nároky na ekologii, BOZP. A když jsme měli levné energie, tak jsme si je sami sobě zakázali, aby jsme ty samé suroviny mohli kupovat ze stejného zdroje draze....Akorát není náhoda, že země ovládaný USA nesmějí představovat konkurenci US průmyslu. Takže evropani si nemají co uvědomit, ty se musí nejdřív zbavit US dominance...
Nejlepší zaměstnání je být vojákem z povolání, v době míru.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16994
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Do položky "drahá práce" samozřejmě patří vše, co se jí týká - budovy, zařízení, nesmyslné předpisy odkudkoliv atd...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46328
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://svobodny-svet.cz/plan-znel-jasn ... -mnozstvi/
Plán zněl jasně … Prodeje elektrických aut kolabují, Němci jich přesto začali vyrábět rekordní množství
PETR MILER
Plán zněl jasně … Prodeje elektrických aut kolabují, Němci jich přesto začali vyrábět rekordní množství
PETR MILER
Je to fascinující ukázka neefektivity postupného návratu zpět k nepřímo plánovanému hospodářství v přímém přenosu. Co jiného než další rozvrat trhu s negativními dopady na výrobce, zákazníky a ve výsledku i celou ekonomiku to může mít za následek?
Lidstvo už mnohokrát poznalo, že jakýkoli pokus o plánované hospodářství končí nezdarem. Neexistuje jediný případ z historie, kdy by se tento způsob řízení ekonomiky ukázal být dlouhodobě nejen úspěšným, ale dokonce udržitelným, my Češi a Slováci jsme jeho rozvrat poznali na vlastní kůži před 35 a více léty. Přesto některé neopouští touha to s ním znovu a znovu zkoušet.
Asi je to proto, že v něm někteří vidí cestu jak vládnout jiným, jak získat moc nad částmi společnosti, jiný smysl v tom spatřovat nelze. Byl jsem kdysi přítomen na přednášce ekonoma Dušana Třísky, který mj. řekl, že jako vědec akademie věd mezi léty 1974 a 1985 nepracoval v podstatě na ničem jiném, než aby našel způsob, jak centrálně plánované hospodářství napravit, co do celého systému přidat, aby se stal efektivním. Až zjistil, že to nejde a kapituloval před myšlenkou volného trhu.
Od té doby je jeho zastáncem a byť jej nechci mylně interpretovat, řekl něco v tom smyslu, že centrální plánovaní je absolutně nefunkční věc, že nepřidává celému systému vůbec nic a je výlučně zdrojem neefektivity. Celá vertikální struktura postavená okolo plánu jakéhokoli typu je pak udržována při životě jen „šedě” fungujícími tržními mechanismy na jednotlivých horizontálních úrovních celého řízení – ať už mezi samotnými firmami nebo mezi firmami a koncovými zákazníky. Dnes ve vysloveně centrálně plánovaném hospodářství nežijeme, přiblížili jsme se mu ale v některých oborech tak moc, že se tato slova stávají znovu aktuálními.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22 srp 2022, 19:53
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
By mne zajímalo, jak je asi tak definován kolaps prodejů: https://www.reuters.com/business/autos- ... 024-10-14/
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46328
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.echo24.cz/a/Hxk7c/zpravy-sv ... or-nemecko
Každý třetí majitel elektroauta chce zpátky ke spalovacím vozům, říká průzkum
Každý třetí majitel elektroauta chce zpátky ke spalovacím vozům, říká průzkum
ELEKTROMOBILITA
Každý třetí majitel elektroauta chce zpátky ke spalovacím vozům, říká průzkum
Německá pojišťovna HUK Coburg nedávno zveřejnila výsledky svého průzkumu, které naznačují, že řada německých řidičů se začíná odklánět od elektromobility a vrací se k vozidlům se spalovacími motory. Podle těchto dat se ve třetím čtvrtletí roku 2024 pro koupi čistě elektrického vozu rozhodlo jen 3,9 procenta soukromých kupujících. Pro srovnání, v letech 2022 a 2023 tento podíl činil ještě 6,9 procenta a 6,6 procenta, což bylo podpořeno tehdejšími dotacemi a bonusy pro elektromobily. Píše o tom deník Bild.
Zároveň se stále více řidičů, kteří si elektromobil pořídili, rozhoduje pro návrat ke spalovacím vozidlům. Zatímco v roce 2021 činil podíl těch, kteří přešli zpět k tradičním motorům, 14 procent, v roce 2024 toto číslo vzrostlo na 34 procent. Tento trend znepokojuje především zastánce ekologičtější dopravy.
Jedním z hlavních důvodů pro tuto změnu je podle studie ADAC špatná infrastruktura nabíjecích stanic. Studie, která analyzovala 40 nabíjecích stanic u německých dálničních odpočívadel, zjistila, že mnoho z nich má slabé nabíjecí výkony – pouze čtyři stanice poskytovaly výkon nad 300 kilowattů, zatímco většina měla výkon pod 150 kilowattů. Navíc u většiny stanic chyběla základní vybavení, jako je například přístřešek.
I přes rostoucí skepsi však stále existuje zájem o elektromobily, zejména mezi mladšími lidmi. Podle pojišťovny HUK se 28 procent lidí do 40 let při nákupu nového auta rozhodne pro elektrický pohon, zatímco u starších ročníků je toto číslo jen 12 procent. Celkově se však ukazuje, že 47 procent respondentů má k elektromobilům negativní nebo skeptický postoj, zatímco 46 procent je hodnotí pozitivně.
Z průzkumu také vyplynulo, že 29 procent dotázaných by o koupi elektromobilu uvažovalo pouze v případě, že by byla elektromobilita jedinou legálně dostupnou volbou. Tento výsledek naznačuje, že mnoho lidí stále váhá nad výhodami elektromobility, zejména kvůli infrastrukturním a technickým nedostatkům.
Tato čísla odrážejí rostoucí výzvy, kterým elektromobilita čelí v Německu. Naznačují, že bude potřeba výrazné zlepšení právě jak v oblasti technologie, tak v infrastruktuře, aby došlo k širší adopci elektromobilů mezi řidiči.
Prodeje elektromobilů
Například v Česku prodeje nových aut za tři čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,65 procenta na 171 999 vozů. V září se zvýšil o šest procent. Podíl elektromobilů na registracích stoupl díky dotacím na 4,2 procenta a v září byl jejich podíl osmiprocentní. Stále jde však o spíše marginální číslo.
Cíle transformace automobilového průmyslu v Evropě není možné splnit, shodl se na tom europoslanec Filip Turek (Přísaha a Motoristé) a Martin Jahn, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR a člen představenstva Škody, v nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Pokud se podle Jahna nepodaří cíle přehodnotit, budou automobilky platit pokuty nebo kupovat regulační kredity. Turek se obává, že transformace povede ke krachu automobilek.
V roce 2025 by se pro automobilky v EU měla snížit povolená hranice emisí. EU počítá také se zákazem prodeje aut se spalovacím motorem po roce 2035. Jahn ale tvrdí, že pro většinu automobilek nebude možné vytyčené cíle naplnit.
„Nárůst zájmu o elektrické vozy poklesl. V posledních letech stoupl, dostal se z 14 na 16 procent, my jsme očekávali, že to bude 20 procent v Evropě v průměru v letošním roce, dostali jsme se ale zpátky na 14 procent,“ uvedl Jahn. Považuje proto za nutné cíle přehodnotit. „Pokud se nepodaří je přehodnotit, příští roky budou velmi bolestné, budeme muset buď platit pokuty, nebo si kupovat kredity od jiných automobilek,“ doplnil.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16994
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
A ti zbylí dva ho mají jako služební z dotací...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
Hora ruit, respice finem. Charon te op periom...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46328
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-ch ... elova-auta
Největší čerpací stanice skončila s prodejem nafty. Město se tím snaží vytlačit dieselová auta
Zákaz prodeje nafty se bude postupně rozšiřovat i na další čerpací stanice. Ani tím to ale nekončí
Největší čerpací stanice skončila s prodejem nafty. Město se tím snaží vytlačit dieselová auta
Zákaz prodeje nafty se bude postupně rozšiřovat i na další čerpací stanice. Ani tím to ale nekončí
Hlavní město Francie v čele s kontroverzní starostkou Annou Hidalgovou vyhlásilo otevřenou válku proti autům. To jsou rychlostní kamery, hlukové radary, emisní snímače a dokonce i omezení rychlosti na hlavní osmiproudé dálnici na 50 km/h, které si radnice protlačila teprve nedávno. Ani jedno z těchto opatření však nenaštvalo tamní řidiče natolik, jako zákaz prodeje nafty na čtyřech stěžejních čerpacích stanicích. Cíl je však jasný, do roku 2030 v Paříži zcela eliminovat dieselová auta.
Tankovala tu polovina města
Kam se na Paříž hrabe taková Praha či jiné evropské metropole. Tohle město se doslova stává domem hrůzy pro řidiče nejen osobních aut, což potvrzuje vynucený zákaz prodeje nafty na čtyřech čerpacích stanicích společnosti TotalEnergies. První dvě stanice dotčené tímto zbrusu novým zákazem se nacházejí na Porte d'Aubervilliers a jsou vlastně jediné s přímým přístupem na městský okruh. Další dvě se pak nacházejí na nábřeží Issy-les-Moulineaux a u Porte d'Orléans.
Pravděpodobně si tedy umíte představit, jak důležité tyto čerpací stanice pro Pařížany jsou. No a pokud ne, přidáváme pár údajů. Podle francouzského serveru Le Parisien na nich řidiči ročně natankují tři čtvrtě milionu plných nádrží. To je jen pro představu polovina celkové spotřeby nafty v hlavním městě. Bizarní zákaz měl začít platit už dříve, nakonec byl ale na žádost záchranných složek odsunut až na dobu po olympijských hrách, konkrétně na 1. října. Informoval o tom web L'Argus.
Na bizarnost tohoto zákazu poukázala i samotná síť čerpacích stanic TotalEnergies v rozhovoru pro televizní stanici France 3: „Toto rozhodnutí akorát povede k tomu, že řidiči pojedou tankovat k sousedním stanicím, které takovýto nápor nových zákazníků nebudou schopny zvládat. Výsledkem tedy bude zbytečné zhuštění provozu a vyšší tvorba dopravních kolon.“
Jak je ale vidět, to radnici úplně netrápí, stejně jako to, že například složky záchranného systému nebudou mít v případě nouze možnost natankovat naftu do svých vozidel. Ve svém vozovém parku ale samozřejmě diesely už dávno vyřadila.
Nafta je ale ekologičtější než benzin
Čtyřmi čerpacími stanicemi to však ani zdaleka nekončí. Paříž chce totiž prodej nafty postupně zakázat na všech benzinkách v celé oblasti Île-de-France, tedy v osmi departementech zahrnujících hlavní město a jeho okolí. Přímo by se to tak mělo týkat více než 12 milionů obyvatel. Tyto kroky radnice odůvodňuje tím, že nafta uvolňuje mikročástice, které masivně přispívají ke znečištění ovzduší a způsobují až osm tisíc úmrtí ročně. Cílem tohoto i dalších opatření je tedy definitivní vyhoštění naftových aut z území Paříže, a to nejpozději do roku 2030.
Řešením jsou prý elekromobily nebo jiné druhy přepravy, které město nabízí. No, za nás mohu říci, že když jsme byli naposledy v Paříži, měli jsme co dělat, abychom se vůbec vešli do metra... A na závěr si dovolíme ještě jednu zajímavost. Nové benzinové motory mají dnes už zpravidla vyšší produkci emisí než ty naftové. Například u aktuální Škody Superb je to 119 vs 128 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 7490
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Solární scifi už jede naplno....
Největší čínský projekt solární věže dosáhl milníku...
Solární farma Aksai Huidong New Energy (110 MW #CSP a 640 MW #PV projekt) , největší projekt solárních věží v Číně, dosáhla významného milníku, když dokončila své panelové pole, které tvoří úctyhodných 11 960 heliostatů. Tento špičkový projekt se odlišuje tím, že využívá pětiúhelníkové heliostaty z čínské iniciativy, z nichž každý váží až 1,2 tuny a pokrývá plochu 48 metrů čtverečních, a přijímá přes věž soustředěné sluneční světlo. Očekává se, že po dokončení bude solární farma vyrábět 1 700 GWh energie ročně, čímž ušetří 507 000 tun standardního uhlí a sníží emise oxidu uhličitého o 1,47 milionu tun ročně, což odpovídá zalesnění téměř 800 milionů metrů čtverečních.
VIDEO :
https://english.www.gov.cn/news/202401/ ... e37bc.html
Největší čínský projekt solární věže dosáhl milníku...
Solární farma Aksai Huidong New Energy (110 MW #CSP a 640 MW #PV projekt) , největší projekt solárních věží v Číně, dosáhla významného milníku, když dokončila své panelové pole, které tvoří úctyhodných 11 960 heliostatů. Tento špičkový projekt se odlišuje tím, že využívá pětiúhelníkové heliostaty z čínské iniciativy, z nichž každý váží až 1,2 tuny a pokrývá plochu 48 metrů čtverečních, a přijímá přes věž soustředěné sluneční světlo. Očekává se, že po dokončení bude solární farma vyrábět 1 700 GWh energie ročně, čímž ušetří 507 000 tun standardního uhlí a sníží emise oxidu uhličitého o 1,47 milionu tun ročně, což odpovídá zalesnění téměř 800 milionů metrů čtverečních.
VIDEO :
https://english.www.gov.cn/news/202401/ ... e37bc.html
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.